Kirjoittaja Aihe: Solid Axle Monster Truck. No indys here...  (Luettu 274238 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #360 : 16.03.14 - klo: 18.00 »
Ja tällaista tänään:



Onkos tuohon olemassa jotain kestävämpää vaihtoehtoa? Toki tuo nyt aika kauan kesti ja jos ostan varaosapaketin, niin siinähän tulee noita kaksi kappaletta. Eli ei yhdelle kappaleelle jää kovin paljoa hintaa. Mutta aina tällaisen rikon jälkeen miettii jotain parempaa vaihtoehtoa.

Yksi vaihtoehto olisi tällaiset akselille ja tuohon sitten hieman "scalemmat" tangot, mutta ongelmaksi muodostuu noiden ohjaustankojen kiinnitys..

Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #361 : 16.03.14 - klo: 18.08 »
Nelilinkitys on aina asiallista, mutta se ei vaan ole ihan niin yksinkertaista kuitenkaan... :roll:

Tarvitset noiden alalinkkien kiinnityksien lisäksi vielä ylälinkkien kiinnikkeet akselin keskelle, ja varmaan jonkin verran vaatii rakentelua saada linkit runkoonkin kiinni. Lisäksi on käytännössä pakko siirtää ohjausservo akselin päälle että saa ohjauksen pelaamaan, jonka jälkeen aletaankin olemaan muuten ajokunnossa, mutta vaatii vielä ihan pakollisena varusteena jonkun näköiset kallistuksenvakaajat, koska ei siitä ajamisesta tule muuten yhtään mitään.

Eli helpoimmalla pääset kun vaihdat vakio-osaa tilalle vain, ellei tee mieli ottaa vähän pidemmän kaavan mukaan kallista nelilinkkiprojektia työn alle! :wink:

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #362 : 16.03.14 - klo: 18.22 »
Nelilinkitys on aina asiallista, mutta se ei vaan ole ihan niin yksinkertaista kuitenkaan... :roll:

Tarvitset noiden alalinkkien kiinnityksien lisäksi vielä ylälinkkien kiinnikkeet akselin keskelle, ja varmaan jonkin verran vaatii rakentelua saada linkit runkoonkin kiinni. Lisäksi on käytännössä pakko siirtää ohjausservo akselin päälle että saa ohjauksen pelaamaan, jonka jälkeen aletaankin olemaan muuten ajokunnossa, mutta vaatii vielä ihan pakollisena varusteena jonkun näköiset kallistuksenvakaajat, koska ei siitä ajamisesta tule muuten yhtään mitään.

Eli helpoimmalla pääset kun vaihdat vakio-osaa tilalle vain, ellei tee mieli ottaa vähän pidemmän kaavan mukaan kallista nelilinkkiprojektia työn alle! :wink:

4mm päillä olevia pallolinkkejä nippu, 6 mm jarruptkea tms, kierretankoa, pehmeetä messinkiä juottamiseen, juoksutetta  ja kunnon kolvi. Aikaa arviolta 2 iltaa (lue viikko) ja reipasta mieltä niin avot.  Eli "itse tein ja säästin", luulin harrastaneeni :grin:
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #363 : 16.03.14 - klo: 18.47 »
Tässä olisi akseleihin tarvittavat tavarat:



Sitten vielä suunnittelemaan ohjaustangot+rungon kiinnikkeet. Ja olisihan se hyvä jos akseli olisi symmetrinen eli diffikotelo olisi keskellä akselia, niin saisi tuon keskikiinnikkeen myös keskelle. Sitten jos diffi olisi keskitetty, niin kardaanit menisivät vinoon..

Eli aika loputon suo tuo taitaisi olla. Ja voihan siinä käydä niin että ajettavuus ei olekaan enää tuon jälkeen yhtä hyvä kuin vakiolla. Eli taidanpa tilata nuo vakio-osat. Tosin jos noita saisi kestävämpiä, rc4wd:lla joskus ollut alumiinisia..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #364 : 16.03.14 - klo: 19.16 »
Ja olisihan se hyvä jos akseli olisi symmetrinen eli diffikotelo olisi keskellä akselia, niin saisi tuon keskikiinnikkeen myös keskelle. Sitten jos diffi olisi keskitetty, niin kardaanit menisivät vinoon..
Eipä sillä mitään merkitystä ole vaikka kardaanit vinossa olisivatkin, kun samalla tavalla ne liikkuu "vinoon" pystysuunnassakin jouston mukaan, joten ei se sivu heitto haittaa sen enempää. Tarkoitus olis Diggeristäkin akselit kaventaa kunhan kerkeän, ja samalla siirtyy murikka keskelle. :smiley:

Lainaus
Eli aika loputon suo tuo taitaisi olla. Ja voihan siinä käydä niin että ajettavuus ei olekaan enää tuon jälkeen yhtä hyvä kuin vakiolla.
Ei se nyt mikään loputon suo ole sinänsä, mutta vaatii kyllä jonkun verran aikaa/rahaa/kärsivällisyyttä, jotta lopputulos on hyvä. Kunnolla tehtynä toimii kyllä paremminkin kuin vakiona, mutta vaatii kyllä oikeasti hyvät kallistuksenvakaajat jotta siihen päästään. :wink:

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #365 : 16.03.14 - klo: 19.22 »
Aika jämäkät saa mielellään tehä alemmatlinbkit jos niitä meinaa laitella meinaan että meinaa putket antaa periä kun kunnolla viedään. Myötäähän ne enemmän menoa kun forcen vakiot mutta kuitenkin.... Ottelisin mallia niihin jostain desert truck sovelluksesta. Periaatteessa helpot tehä itsekkin vaikka 10 mm sopivan laadukkaasta muovista tai pellistä ja valaa täyteen hartsilla tai miten vaan...
http://images.quickblogcast.com/9/8/4/5/0/215770-205489/IMG4506.png?a=13
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #366 : 16.03.14 - klo: 19.26 »
Materiaali pulaan tarjoaa aina avustusta lasten huoneet ja lego hyllyt. Ovat sopivasti laadukasta abs muovia ja saa valmiiksi erivärisinäkin. Nippu legoja kannelliseen tiiviiseen lasipurkkiin ja asetonia sen verran että peittyvät. Kansi tiukasti kiinni ja aamulla on valmista massaa mistä valaa varret. Aikoinaan korjailin rätkien katteita sun muuta tullu turattua konstilla.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #367 : 16.03.14 - klo: 19.28 »
No en itse välttämättä mistään putkesta ja kierretangosta sun muusta alkaisi kyllä muutenkaan kyhäämään enään tämän kokoluokan vehkeeseen linkkejä. :roll:

Joko ostaa valmiit linkit, tai sitten tekee kunnon kamasta itse. Diggeriin sorvailtiin 7mm suurlujuus alumiinitangosta linkit, ja päihin RC4WD(väljät pas-kat) M3 rosterilinkinpäät. Hyvin on kestäneet sen verran ryskäämistä mitä on tullut ajeltua, ja tonnikeiju painaa melkein kymmenen kiloa. :smiley:

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #368 : 16.03.14 - klo: 19.45 »
Tossa mullakin odottaa kavennetut forcen akselit sitä hetkeä kun rupean kokoamaan monsua ympärille. Lehtijousi meininkiä taas meinailen mutta nyt pitää tehdä tuennat himpan jämäkemmät ja jouset saa tehdä muusta kuin ruohonleikkurin osista. Tilaan varmaan pussillisen muovia ja valan varret itse, sitten näkee miten pysyy nipussa... Ja painoa tulee tähänkin.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #369 : 16.03.14 - klo: 19.51 »
Tossa mullakin odottaa kavennetut forcen akselit sitä hetkeä kun rupean kokoamaan monsua ympärille. Lehtijousi meininkiä taas meinailen mutta nyt pitää tehdä tuennat himpan jämäkemmät ja jouset saa tehdä muusta kuin ruohonleikkurin osista. Tilaan varmaan pussillisen muovia ja valan varret itse, sitten näkee miten pysyy nipussa... Ja painoa tulee tähänkin.
Kuulostaa hyvältä! :cool:

Lehtijousialustassa nyt kestää vähän kevyempääkin tekoa olevat tukivarret, kun nehän periaatteessa onkin vain tractionbar tyyliset, eikä sinänsä tue akseleita samalla tavalla kuin nelilinkkialustassa.

Mun seuraavaan old school vehkeeseen on tulossa Juggernautin akselit, ja saman vehkeen lehtijousetkin. Aika jäykät jouset, mutta eiköhän tuohon vehkeeseen tule sen verran painoa että vähän edes elävät. Tönkköjähän ne 80-luvun monsterit oli oikeastikin alustaltaan, niin eipä tarvi sinänsä paljoa joustaakaan! :grin:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #370 : 16.03.14 - klo: 19.59 »
Ja olisihan se hyvä jos akseli olisi symmetrinen eli diffikotelo olisi keskellä akselia, niin saisi tuon keskikiinnikkeen myös keskelle. Sitten jos diffi olisi keskitetty, niin kardaanit menisivät vinoon..
Eipä sillä mitään merkitystä ole vaikka kardaanit vinossa olisivatkin, kun samalla tavalla ne liikkuu "vinoon" pystysuunnassakin jouston mukaan, joten ei se sivu heitto haittaa sen enempää. Tarkoitus olis Diggeristäkin akselit kaventaa kunhan kerkeän, ja samalla siirtyy murikka keskelle. :smiley:

Lainaus
Eli aika loputon suo tuo taitaisi olla. Ja voihan siinä käydä niin että ajettavuus ei olekaan enää tuon jälkeen yhtä hyvä kuin vakiolla.
Ei se nyt mikään loputon suo ole sinänsä, mutta vaatii kyllä jonkun verran aikaa/rahaa/kärsivällisyyttä, jotta lopputulos on hyvä. Kunnolla tehtynä toimii kyllä paremminkin kuin vakiona, mutta vaatii kyllä oikeasti hyvät kallistuksenvakaajat jotta siihen päästään. :wink:

Morjens, pikkusen aiheen sivusta huutelen mutta jäykkäakselisesta vekottimesta kuitenkin kyse.

Crawlereissa torguetwist on hoidettu linkkien geometrialla. Ei tarvitse vakaajia. Eli linkit kolmioon, sekä ylä- että alalinkit ja kiinnityspisteiden korkeudella pelaamalla loput. Axialin vehkeissä noi on aika hyvin. Itse ostin Maverick Scoutin, halpiskroolaaja, ja sehän kääntyi kyljelleen kun piti kiivetä ylös. Linkkien uudelleenasemoinnilla tämä ongelma korjaantui ja nyt sekin kiipeää ihan hyvin. Samat lainalaisuudet luultavasti toimisi monstereissakin. Ei kun googlaamaan ja  kokeilemaan  :smiley:

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #371 : 16.03.14 - klo: 20.03 »
Nimenomaan tyyli on tärkein. Täytyy traction barseihin laittaa enemmän huomiota kun tuppasi gazista napsahtamaan lehtijousi poikki vaikka aika hyvin sain akselin kiertymisen estettyä ! Saattaa osasyyllisenä olla kun mätin lavan täyteen painoa kokeeksi miten menee. Noh vääntö teki tehtävänsä ja napsautti kaarteessa etunorran poikki.... Kulkuun ei paino vaikuttanut mitään  :azn: että siinä mielessä onnistunut koe
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #372 : 16.03.14 - klo: 20.09 »
Morjens, pikkusen aiheen sivusta huutelen mutta jäykkäakselisesta vekottimesta kuitenkin kyse.

Crawlereissa torguetwist on hoidettu linkkien geometrialla. Ei tarvitse vakaajia. Eli linkit kolmioon, sekä ylä- että alalinkit ja kiinnityspisteiden korkeudella pelaamalla loput. Axialin vehkeissä noi on aika hyvin. Itse ostin Maverick Scoutin, halpiskroolaaja, ja sehän kääntyi kyljelleen kun piti kiivetä ylös. Linkkien uudelleenasemoinnilla tämä ongelma korjaantui ja nyt sekin kiipeää ihan hyvin. Samat lainalaisuudet luultavasti toimisi monstereissakin. Ei kun googlaamaan ja  kokeilemaan  :smiley:
No voit olla ihan varma ettei monsterissa pysty alustageometrialla pelaamaan torque twistiä pois! :wink: Alalinkkejä olisi muutenkin melko hankalaa saada toimimaan triangulated 4-link setupilla suurimmassa osassa autoja, ja se ei olisi muutenkaan oikein scaleuskollista....

Crawleri ei ole millään tavalla vertailukelpoinen, vaikka alustaltaan olisikin monsteria vastaava, koska välitykset on ihan pikkuisen eri luokkaa, joten kiihtyvyys ja torque twist on ihan eri maata. Vai meinaatko että oikeissakin monstereissa on ihan turhaan todella rajut vakaajat molemmissa päissä? :wink:

Ja axialin vehkeissäkin, ainakin Wraithiin on olemassa vakaajat lisävarusteena molempiin päihin. Turhaanko?

Googlaaminen on ainakin turhaa, koska tunnen kyllä jo monsterit 1:24 - 1:1 kokoluokassa ihan läpikotaisin... :roll: :wink:

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #373 : 16.03.14 - klo: 20.21 »
Ja kun googlettelee desert truckeja 1:10 -1:1 scaalassa näkee että taipuu kiihdyttäessä melkoisesti vaikka tymäkät on vakaajat ja kaikki maan tuennat. Monstereissa sama ilmiö oikein korostuu kun molemmissa päissä jäykät akselit. Onhan sitä ilmiötä lievennetty iät ja ajat isommassa skaalassa lisäämällä jousituksen jäykkyyttä vastaanottavaan kulmaan mutta ei se ilmiötä poista. Itelläni on myös maverick scout ja linkkien siirto todellakin auttoi ajettavuuteen tukevoittamalla menoa poistaen sen ajokoira ilmiön mutta lähinnä lisäämällä akselien liikettä pöpelikössä. Niin ja vauhti on vähän toinen.  :wink:

Niin ja scoutissa on toinen takajousi jämäkämpi, epäilevät vissiin sen auttavan mutta eipä juuri....
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #374 : 16.03.14 - klo: 20.30 »
rcmt.netin sivuilta löytyy Madi-projekti:
http://www.rcmt.net/forums/showthread.php?24926-California-Kruiser-Kyosho-Mad-Force-build

Tässä oli lisätty tuon katkenneen osan päälle tuollaiset hiilikuituiset lisälevyt, jotka näkyvät alla olevissa kuvissa. Tällähän saadaan vähennetty noiden osien taipumista ja näin ollen nuo saattaisi kestää paremmin? Tuollaiset voisi itsekin tehdä suht pienellä vaivalla?

Nythän nuo alkuperäiset ottavat itseensä melko nopeasti, jos auto tulee alastulossa pahasti eturenkaalle. Itsellä auto lähti pyörimään eturenkaan kautta akselin ympäri useamman voltin ja siinä rytäkässä tuo osa katkesi. Tosin jos noita osia vahvistaa, niin taitaa sitten katketa joku toinen osa :D





Nuo osat taitaa olla Thundertech Racingin käsialaa..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #375 : 16.03.14 - klo: 20.49 »
Saattaahan se olla että nuo TTR:n "traction barit" vähän tuo kestävyyttäkin noihin tukivarsiin, mutta niiden pääasiallinen tehtävähän on siis estää tukivarsien taipuminen, jolloin ei kardaanit lähde kälppimään enään yms.

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #376 : 16.03.14 - klo: 21.02 »
Jossainhan sen sulakkeen on hyvä olla. Tutkiskelin wheely kingin toteutusta ja näköjään kestävyyttä on laskettu alalinkkien joustavuuden varaan. Kardaanit nyt kun on siinä teleskoopit niin akselin hienoinen myötääminen ei ole niin ongelma. Ylempi linkitys tuttu kolmiotuki ottaa vastaan riittävästi. Kyse nyt on köykäisemmän luokan autosta kuin clodit, forcet ja muut.

Takavarret yhdistetty kehikolla jolla ilmeisesti pyritään sitä "torque twistiä" hillitsemään.
« Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo: 21.26 kirjoittanut Pro-coarseRc »
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #377 : 17.03.14 - klo: 16.11 »
Takavarret yhdistetty kehikolla jolla ilmeisesti pyritään sitä "torque twistiä" hillitsemään.
Joo, se on aika hupaisa ratkaisu! :grin:

Mulla on jo suunnitelmat valmiina oman wheely kingin scale-vakaajia varten, mutta pitää ensin saada iskarit että pääsee mitoittamaan kaikki kunnolla. Saas nähdä mitä siitä tulee! :roll:

Alunperin meinasin että rakentelen vähän tuota kingiä ja laitan myyntiin, mutta on kyllä niin hauska ja scalemainen pikku vekotin, että taitaa jäädä kokoelmiin! :cool:

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #378 : 17.03.14 - klo: 17.18 »
Jätkä joutuu hankkimaan kohta lisävarastotilaa monstereilleen :D
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #379 : 17.03.14 - klo: 18.15 »
Takavarret yhdistetty kehikolla jolla ilmeisesti pyritään sitä "torque twistiä" hillitsemään.
Joo, se on aika hupaisa ratkaisu! :grin:

Mulla on jo suunnitelmat valmiina oman wheely kingin scale-vakaajia varten, mutta pitää ensin saada iskarit että pääsee mitoittamaan kaikki kunnolla. Saas nähdä mitä siitä tulee! :roll:

Alunperin meinasin että rakentelen vähän tuota kingiä ja laitan myyntiin, mutta on kyllä niin hauska ja scalemainen pikku vekotin, että taitaa jäädä kokoelmiin! :cool:

+1    :grin: 
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #380 : 17.03.14 - klo: 18.27 »
Mutta tässä topiikissa ollut alusta lähtien tamiya monsua mukana niin olisiko kertoa aivan faktaa esim. txt-2 heikoista puolista ? Tässä kun nyt kerran taas työn sarkaan tuli palattua niin kevään vimmoissa ajattelin jossain vaiheessa investoida moiseen... Sen verran auto hinnakas että samalla kertaa järkevää tilata "tarpeelliset palikat". Hyviä puolia aina löytyy ,totta kai totta kai :grin:
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #381 : 17.03.14 - klo: 18.35 »
Mutta tässä topiikissa ollut alusta lähtien tamiya monsua mukana niin olisiko kertoa aivan faktaa esim. txt-2 heikoista puolista ? Tässä kun nyt kerran taas työn sarkaan tuli palattua niin kevään vimmoissa ajattelin jossain vaiheessa investoida moiseen... Sen verran auto hinnakas että samalla kertaa järkevää tilata "tarpeelliset palikat". Hyviä puolia aina löytyy ,totta kai totta kai :grin:
Ei kai siinä nyt mitään varsinaisia heikkoja puolia ole sinänsä, mutta vanhaa tekniikkaa, ja samat heikkoudet kuin ekassakin TXT:ssä. Liian monimutkaiset akselit, heikot kardaanit, vähän onneton vaihteisto yms...

Omasta mielestäni ei ole hintansa arvoinen, koska vaatii pakosti vielä kunnolliset renkaat allensa ennen kuin sitä voi hyvällä omatunnolla monsteriksi kutsua, ja jenkeissä kaverit sen jo tuomitsikin kaikenkaikkiaan täysin flopanneeksi vehkeeksi! :roll:

Kasaa itse sekalaisista osista ennemmin, niin saat paremman lopputuloksen, ja se rakentamisen riemu on ainakin itselle sitä parasta antia tässä hommassa. :wink:

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #382 : 17.03.14 - klo: 18.42 »
No tuo on kyllä totta.Itse kun tekee saa semmoisen kun sattuu tulemaan  :grin: . Tamiyat on kyllä aika ylihintasia ja moisella summalla saa rakennettua jo vaikka millaisen ja varmasti tuhdimmista osista. Elikkä ajatusleikki pystyyn taas.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #383 : 20.03.14 - klo: 11.36 »
Tänään saapui vanteet ja renkaat:



Taidan kuitenkin pitää nuo vakiot :roll:



Renkaissa ei tullut mukana foameja, tuleekohan tuosta ongelma tämän tehoisessa autossa? Ilmeisesti ne olisi pitänyt tilata erikseen, mutta ei tuolta saksankieliseltä sivulta tajunnut sellaista edes tarkistaa..
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #384 : 20.03.14 - klo: 14.59 »
Ehkä hivenen muuttuu vehje paremman näköiseksi tuolla rengastuksella! :afro:

Ja clodin renkaisiin ei oikein ole mitään foameja nykyään tarjolla, joten itse joutuu kehittelemään jos tarve vaatii. Itse tein yhdet foamit Etolasta löytyneestä pyöreästä vaahtomuovipötköstä, josta sai just neljälle renkaalle foamit. Hiukan oli ylikokoiset, mutta sellaiset oli hakusessakin, että tukevat renkasta mahdollisimman paljon.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #385 : 20.03.14 - klo: 15.03 »
Ei mahtunut Madin omat pyöränpultit paikoilleen noilla vanteilla. Pistin nyt tilalle ihan lukkopultit. Aika lähellä vanteen pintaa nuo "knuckle armsit", mutta kävin äsken testaamassa pienen lenkin ja ei ne ainakaan tuolla ajolla raapineet. En sitten tiedä kovemmalla ajolla kuinka käy..

Ja kuten kuvasta näkyy, kokeilin pudottaa kopan niin matalalle kuin mahdollista. Omaan silmään tämä ratkaisu toimii tuollaisessa rottalookissa. Siitä syystä koritolpat hivenen pitkät :D Tosin nyt raapii renkaat ääriasennossa koppaan.



Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #386 : 20.03.14 - klo: 15.06 »
Sehän näyttää yht'äkkiä ihan monsterilta! :afro:

Hyvähän se jos meni heittämällä paikoilleen! Mutta huomaahan sen ajon jälkeen jos vanteeseen alkaa ilmestymään pahan näköistä uraa, niin sitten varsien lyhennystä vaan tekemään.

Tässä vielä pari kuvaa noista foameista mitkä duunailin joskus.


Vaikka on isot, niin meni renkaan sisälle ihan helposti.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #387 : 20.03.14 - klo: 15.15 »
Odotellaan nyt kesää ja testaillaan sitten ilman foameja. Nyt tuolla lumessa ei saa oikein mitään käsitystä asiasta. Noita renkaita en vielä edes liimannut paikalle, joten saa rauhassa miettiä ratkaisuja.

Ja joo, onhan nuo kyllä hitusen paremman näköiset vanteet/renkaat. Auton kun sai, niin asiaan ei niin edes kiinnittänyt huomiota, mutta nyt vasta tajuaa miten rumat kromifrisbeet nuo orkkikset on.

Vielä olisi pari ideaa renkaiden/vanteiden suhteen, mutta en viitsisi uusia vanteita alkaa heti maalaamaan. Teippi olisi yksi vaihtoehto, mutta taitaa olla hieman hankala laittaa noihin vanteisiin.
« Viimeksi muokattu: 20.03.14 - klo: 15.20 kirjoittanut neruda »
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #388 : 20.03.14 - klo: 15.54 »
Ei todellakaan ole hullumman näköiset vanteet. kun siitä vielä ylimääräinen bling patinoituu, tulee noista  mielestäni osuva valinta :wink:

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SOLID AXLE MONSTER TRUCK. No indys here...
« Vastaus #389 : 20.03.14 - klo: 16.04 »
No tuo yksi idea vaivaa päätä aika tavalla, sen jälkeen ei ainakaan olisi liian blingit.. Saa nähdä kuinka käy, toisaalta ne on vaan vanteet, joten miksei niitä voisi maalailla :)
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit