Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heuli

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 111
182
Selasin kolme viimeistä sivua aiheesta kuvineen läpi ja heräsi kysymys miksi pilataan muuten hieno ja realistinen kori ylipitkillä koritolpilla? Sentään yhdessä drifterissä ja crawlerissa ne oltiin tehty siististi mutta muissa autoissa selvä NIKKO-look  :tongue:

183
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 06.01.13 - klo: 21.16 »
"Supplied in pairs without inserts" eli pareittain ilman inserttejä.

184
Kaikki TSS-10 luokan kuljettajat palkitaan kunnon kokoisilla pokaaleilla. Muissa luokissa jaetaan tavarapalkinnot kaikille osallistujille. Katsastuksessa katsotaan autojen painot (touringautot 1350 g, mattoautot 730 g) sekä siiven jääminen kattolinjan alapuolelle touringautoista ja 3 mm maavara mattoautoista. Pitoa on tullut ihan hyvin lisää eikä ole enää isoa eroa Sweeppien ja muiden renkaiden välillä. CS High Grip pitoaine toimii hyvin.

185
Tuohon driftaussetuppiin en osaa vastata mutta edessä on spooli ja takana kuuladiffi. Jos laitat taaksekin spoolin niin tuosta löytyy: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2T3T4-Varaosat/305188-COMPOSITE-SOLID-AXLE-38T-SET-108300

186
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 05.01.13 - klo: 17.43 »
Jos kisoja järjestettäessä loppuu lainaponderit kesken niin Tampereen UA:lta voi vuokrata RC2 pondereita 5 eur / kpl / kisaviikonloppu. Ottaa vain allekirjoittaneeseen hyvissä ajoin yhteyttä ennen kisoja niin saadaan toimitettua postin tai jonkin kisoihin lähtijän mukana. Lainapondereita on 12 kpl, joten pitäis hoitua isotkin kisat.

187
Tuon 80A:n saa 4S setupilla aika helposti ylitettyä esim. sähkötruggyllä.

188
Muuten tuosta PUIMURISTA löytyy hyvä sivu: http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml16.sis

Olen luullut että tuo kuuluisi edelleen toisen opintoasteen oppimäärään mutta ilmeisesti ei enää kun harva sen osaa?

189
goos: Itse ajattelen sen niin päin että jos ajaa 4S setupilla niin pitää olla kireämpi kone (>2000kV) ja jos 6S setupilla niin löysempi (<2000kV). Virtahan laskee jännitteen kasvaessa jos teho halutaan pitää samana.

190
goos: toistteppäin virrat niin menee oikein

191
Tuossa ilmeisesti 1300 watin teho otetaan 26 voltilla eli PUIMURI-kaavalla saadaan virraksi 50A. Tuo on kuitenkin vain laskennallinen virta, todellisuudessa se voi olla vaikka tuplat jos laitetaan painavat ja ylisuuret monsurenkaat autoon kiinni tms.

192
Tuosta käppyrästä näkee ainakin sen ettei kannata akkua mitoittaa ihan rajoille. Jos kuvitellaan että tuo 4200 mAh akku kestää tuon 10 minuuttia ajoa jonka jälkeen kuski huomaa sen selkeästi loppuvan, niin 5 minuutin kisaerään se riittää erinomaisesti.

Käyrää kuitenkin kun katsoo niin jännite laskee selkeästi jo tuohon 5 minuutin erän loppuun. Joku 6000 mAh akku antaisi vastaavasti paljon pienemmän jännitteen laskun ja auto menisi vielä erän lopussa kovempaa. Tähän tietysti vaaditaan se että pitoa on enemmän kuin tehoa, jos ei ole niin sitten ei ole sillä jännitteelläkään niin merkitystä.

193
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.01.13 - klo: 09.42 »
Hyvä että muut on tarkkana  :shocked:

Korjasin viestini ettei pääse syntymään väärinkäsityksiä. Itse ainakin olen mitoittanut kaikki sähköt seuraavalla periaatteella:
1) Valitaan moottori, esim. 4,5t 1:10 touringautoon, arvioitu maksimivirta 2S lipolla 100A
2) Valitaan riittävän kestävä säädin, esim. 120A jatkuvaa virtaa kestävä malli
3) Valitaan riittävän kestävä akku, mieluummin selkeästi vielä säädintäkin kestävämpi, esim. 5000 mAh 50C (250A jatkuva virtaa kestävä)

Tuolla tapaa toimimalla on ainakin viimeiset viisi vuotta pelannut laitteet luotettavasti, hiilettömien alkuvaiheessa sai tapella kisoissa sitten senkin edestä kun oli tekniikka vielä "hieman" keskeneräistä. Joskus kun on nähnyt auton palaneen lipon jäljiltä, niin mieluummin jätän tuon nopeudensäätimen sulakkeeksi että se hajoaa ennen akkua. Moottorin viemät virrat voivat nousta äkkiä todella korkeiksi jos voimansiirrossa hajoaa jotain ja jatkaa ajoa täysillä erän loppuun asti.

194
Tuo myyntialueen siivous perustuu luottamukseen siinä että käyttäjät ilmoittavat tuotteen rehellisesti myydyksi ja valvojat poistavat sen. Jos kuitenkin havaitaan väärinkäytöksiä niin annetaan palautetta/banneja.

195
Kiitos ilmoituksista, pääsi parin viikon jäähylle opettelemaan foorumin myyntisääntöjä.

196
Hyvin suurella todennäköisyydellä siinä on edessä spooli ja takana ratasdiffi, mutta laita kuva tänne niin osaa sanoa varmasti.

197
Jep 2 viikkoa on raja, jos joku todella tekee noin niin laita vinkkiä ylläpidolle niin selvitetään asiaa.

198
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.01.13 - klo: 19.53 »
Akun kapasiteetin kun kertoo tuolla C-arvolla saadaan akun antama purkuvirta. Se ei saisi alittaa moottorin viemää virtaa. Esim. tehokas 4,5t hiiletön voi viedä lähemmäksi 100A niin siihen kannattaa valita akku mikä kestää enemmän kuin 100A, esim. 5000 mAh 40C (5Ah*40C=200A) riittää loistavasti kun on tuplavarmuus.

199
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.01.13 - klo: 14.35 »
Neliveto, etuvetodriftereistä en ole kuullutkaan ja takavedolla driftaaminen on todella vaikeaa 1:10 koossa.

200
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 04.01.13 - klo: 14.13 »
Ruusuja Massimo1:lle (ostaja) ja tontza96:lle (myyjä)!

201
Ilmoittautumisaikaa on vielä viikko, mutta mukava olisi saada nimet listalle jo nyt että tiedetään hyvissä ajoin mitkä luokat ajetaan ja millä kisaformaatilla. Buffetti järjestetään kisapäivänä jollain tapaa, vielä ei tiedä onko täyden palvelun buffetti vai pelkkä pizzatilaus. Treenaamaan pääsee lauantaina 12.1. klo 12-18.

TÄÄLTÄ löytyy ohjeita paikalle saapumiseen niille joille paikka on vielä uusi.

202
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.01.13 - klo: 22.49 »
Jos kytket ne sarjaan niin saat niistä 5000 mAh 3S akun, jos taas rinnan niin 15000 mAh 1S akun.

203
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.01.13 - klo: 22.37 »
Voi rakentaa, mutta aika paljon helpommalla pääset jos ostat suoraan 3S lipot. Tuosta kun klikkailet akut ostoskoriin niin niitä on jäljellä enää 1 kpl eli pitäisi löytää vielä 2 samanlaista. Erilaisia lipoja ei kannata kytkeä sarjaan.

204
On se, kuukauden bannit siis sinnekin suuntaan ja poistin kakkosnickin.

205
Hyrsleri: Siirsin kahden viikon lomaani moderoinnista mutta lupaan pitää sen kyllä tämän vuoden aikana.

kipi: Sinulle samat sanat kuin Garrettille, ei ollut rcpoju.

206
Lue viestini tai bannilista, ei ollut rcpoju.

207
RcVosuhan oli juuri parin viikon lomalla ja palasi takaisin vuodenvaihteessa. Olen yrittänyt selvittää ko. käyttäjän todellista henkilöllisyyttä, kyseessä lienee jonkun käyttäjän kakkosnick. Siinä vaiheessa kun se selviää niin pääsee molemmat sitten astetta pidemmälle lomalle.

En tiedä pitäisikö siirtyä päivätöistä salapoliisiksi mutta mysteeri selvitetty. RcVosu paljastui kakkosnickiksi ja tunnus on poistettu. Kuukauden loman ansaitsi transewaves kakkosnickillä trollaamisesta foorumilla. Älkää ottako mallia, jos tekee mieli trollata niin tehkää se ykköstunnuksellanne, helpompi minulle bannata yksi käyttäjä.

208
RcVosuhan oli juuri parin viikon lomalla ja palasi takaisin vuodenvaihteessa. Olen yrittänyt selvittää ko. käyttäjän todellista henkilöllisyyttä, kyseessä lienee jonkun käyttäjän kakkosnick. Siinä vaiheessa kun se selviää niin pääsee molemmat sitten astetta pidemmälle lomalle.

209
Pääasiassa eilen annetuista banneista saatu palaute on ollut positiivista ja itse näen että tuossa pisteessä HOKE ylitti sen rajan kun hänestä oli enemmän haittaa kuin hyötyä foorumille. Nyt se C-arvo keskustelukin näyttää etenevän ilman vääntöä. Tuntuu siltä että jokaiseen vääntöön mitä foorumilla käydään on aina HOKE jollain tapaa osallisena. Pitäisikö ylläpitäjän perääntyä ja luovuttaa sen takia että löytyy yksi sinnikäs vääntäjä foorumilta? Tuo HOKE:n jatkama vääntö olisi jatkunut maailman loppuun asti jos sitä ei olisi pysäytetty.

Jatkossa yritän pitää entistä tiukempaa linjaa vääntöjen lopettamiseen että asiasta voidaan oikeasti keskustella eikä kaikki huku pelkän väännön sekaan.

210
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 02.01.13 - klo: 16.46 »
Ensi kesänä on tarkoitus jatkaa kuten ennenkin eli M2-10 SM ja M4-10 kansallinen on lauantaisin ja M4-10 SM ja M2-10 kansallinen sunnuntaisin. SC-luokalla on jo hyvin toimiva kesäsarja eikä ole tarkoitus hyppiä sen sarjan puuhamiesten varpaille kilpailevalla sarjalla. Moni on toivonut että ajettaisiin kaikki finaalit kolminkertaisina ja se olisi tulossa nyt ensi kesäksi sääntöihinkin asti, viime kesänähän ajettiin pari kisaa jo niin. Kansalliset luokat joustavat sitten tilanteen mukaan eli jos tulee paljon ilmoittautuneita niin niistä karsitaan tai jos sataa niin voidaan siirtää esim. lauantain M2-10 SM sunnuntaille kansallisen kisan tilalle jos ennuste lupaa parempaa.

Yksi paljon toivottu asia oli nostajat treeneihin ja se ajateltiin toteuttaa periaatteella "jos ajat treeneissä, nostat". Rengassääntö päätettiin jo viime vuoden puolella ja on seuraava tulevana kesänä (ja hyvin todennäköisesti siitä pari vuotta eteenpäin ainakin):
Lainaus
Takarenkaina M2-10 luokassa ovat sallittuina:
•   Pro-Line Hole Shot 2.0 M3 (#PL8206-02)
•   Pro-Line Hole Shot 2.0 M4 (#PL8206-03)

Sallittu määrä takarenkaita on kaksi paria per kilpailija ja renkaat tulee olla merkittynä ennen niillä ajettavaa erää.
Eturenkaat ovat vapaat M2-10 luokassa eikä määrää ei ole rajoitettu ja niitä ei myöskään tarvitse merkitä.

M4-10 luokassa on sallittu seuraava rengasyhdistelmä (taka + etu):
•   Jconcepts Double Dee (#3002-02) + Jconcepts Double Dee (#3003-02)

Sallittu määrä renkaita on kaksi kierrosta per kilpailija ja renkaat tulee olla merkittynä ennen niillä ajettavaa erää.

Renkaiden merkkauksen suorittaa katsastaja merkitsemällä vanteisiin kilpailijanumeron sekä sinetin renkaan ja vanteen välille.

Renkaiden lainaaminen kilpailijoiden kesken on kielletty.

Renkaiden rakenteen muokkaaminen on kielletty molemmissa luokissa. Ilmareikien teko ja pintakuvion muokkaaminen on sallittu.

Terveisin Pauli Helin
Sähköcrossin luokkayhteyshenkilö

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 111