Kirjoittaja Aihe: Orion Vortex Race Spec ESC  (Luettu 5473 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
Orion Vortex Race Spec ESC
« : 26.02.09 - klo: 21.01 »
Tuli hankittua kyseinen tuote ja kiinnostaisi onko kenelläkään kokemuksi kyseisestä tuotteesta tai vastaavasta kopropo vfs-1 bmc säätimestä?
Kyseinen säädin on pc-ohjelmoitava ja mitä olen ulkomailta lukenut niin ohjelmointi piuhana voi käyttää kopropon valmistamaa sarjaa,sillä orion ei ole tuonut vielä omaansa markkinoille.



 kopropon tehtaan edustajat ovat suositelleet laittamaan moottorin ennakot minimille,sillä säätimessä on vakioasetuksena reilusti
ennakkoa,jonka takia maailmalla varsinkin yli 7.5 lankaiset koneet ovat nykineet liikkeelelähdössä.

Kerron lisää tästä säätimestä kunhan sitä pääsen radalle kyykyttämään.
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo: 17.42 kirjoittanut camshaft6 »
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: orion vortex race spec esc
« Vastaus #1 : 27.02.09 - klo: 16.55 »
Meillä on käytössä tuo samainen säädin, on pelittänyt kyllä hyvin tähän asti. Kaasu reagoi heti, jo 1-5% painalluksen huomaa. Meiltä vain puuttuu tuo ohjelmointisofta- ja kaapeli, ei ole kuin 5 eri profiilia käytössä (powerful,mild,smooth,touring car ja off-road). Tehtaan jäljiltä kennomäärä on asetettu 5-6,mutta kyllä ajoin mattoautoakin tällä ihan ongelmitta(4 kennoa).Touringissa (5kennoa),olem ajellut uulettimen kanssa 3.5 koneella ihan ongelmitta toistaiseksi,ei ole kuumunutkaan paljon. Ois vielä tuo 2.5 testaamatta  :evil: Jos teillä on käytössä Speed Passionin koneita niin ei kannata edes kokeilla sillä III asennolla, mulla meni kone temp-cuttiin 1.30 min ajon jälkeen. Ja siis ei mennyt nopari temp-cuttiin vaan nimenomaan kone. Kyllä se muuten aika kivasti ulvahtikin suoralla.Jos jollakin on tietoa,että voiko ajaa huoletta li-polla(7.4) niin kertokaa. Nimittäin on se vaan niin mukavaa ajella niillä lipoilla kun ei tarvi kuin 1 laturin kertsillä  :cool: Mutta jos tämän tilaa,niin kannattaa tilata myös johtoa, meillä ei tullut mukaan mitään muuta kuin itse nopari, ja ohjekirja :shocked: Muita miinuksia en olekkaan vielä löytänyt noparista. Tähän saa muuten laitettua tuon singaalikaapelin aika mukavasti,kun menee toi paikka tuonne johtojen alle.

PS.Vähän pilkunviilausta, mutta jos kehtaisit vaihtaa otsikon isoilla alkukirjaimilla tyyliin Orion Vortex race spec ESC niin olisi minusta ainakin mukavampaa  :cheesy:

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex race spec ESC
« Vastaus #2 : 27.02.09 - klo: 17.34 »
Simsalapim toiveesi on toteutettu ja otsikko on muuttunut.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #3 : 28.02.09 - klo: 21.01 »
Tänään tuli ajettua pari lipo-akullista ko.noparilla 5-6 nimhkennon asetuksella,lipo asetus ilmeisesti asettaa ainoastaan cutoff:n päälle(vaatii usb piuhan).
Ajettavuus gm:n 7.5:lla oli hyvä,moottorista oli ennakot minimissä ja noparissa 1-mode(power) päällä,ajoin noin 10min erissä ja moottorin lämmöt olivat heatin jälkeen 50 asteen luokissa ja nopari näytti 45 astetta.
Tehoa tuli ulos mielestäni pehmeästi(ehkä matolle toivoisin lisää punchia alakierroksille).Nämä ominaisuudet saisi varmaan säädettyä mieleisiksi pc:n avulla,joten eikun kaapelia etsimään.

[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #4 : 09.03.09 - klo: 20.12 »
tuli kokeiltua kyseistä noparia uudessa tc5 turistissa ja sopi luonteeseen kuin nyrkki silmään
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa Kokeilija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #5 : 14.10.09 - klo: 15.35 »
Moi oon itse ajatellut ostaa tuollaisen nopparin, että onko toiminut ilman ongelmia jaonko hintansa väärtti?
Kiitos jo vastauksista.
Team Associated RC10B4 Factory Team,   Hotbodies Cyclone D4 World Championship Edition, Corally Assassin

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #6 : 14.10.09 - klo: 15.41 »
Omani hajosi hyppyrin alastulossa, eikä Orion suostunut korjamaan edes maksua vastaan. Kannattaa jättää väliin. Jos kuitenkin ostat, mulla olis myynnissä se säätösofta.
SC10 4x4

Poissa Kokeilija

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #7 : 14.10.09 - klo: 15.46 »
No täytyy katsoa ostaako sitten vai löytääkö paremman.
Olisiko muuten mitään suositeltavaa sen sijaan.
Team Associated RC10B4 Factory Team,   Hotbodies Cyclone D4 World Championship Edition, Corally Assassin

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #8 : 14.10.09 - klo: 15.51 »
Hobbylinnassa on tuo matrix myynnissä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #9 : 14.10.09 - klo: 15.54 »
Tuo Orionin säädin näyttää olevan KO Propon tuote? Ainakin päällä lukee niin.

Eikös ne ole kuitenkin ihan laatua (tunnetusti).

Tonilla ehkä kävi vaan huono tsägä. Mikä siitä hajosi, tiedätkö?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #10 : 14.10.09 - klo: 16.12 »
Suosittelen Speedpassioneita, tai jos saa olla sensoriton, niin Hobbywing.
SC10 4x4

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #11 : 14.10.09 - klo: 16.27 »
huono tsägä, ehkä, mutta jos ei edes korvausta vastaan korjata niin huonoa palvelua, vrt. esim castlen tuotteet. Mulla on kokemuksia hobbywingin 60A ja 5.5T:n kombosta. Hyvä halvalla, ei syö niin paljoa, jos hajoaa jotain. Ja takatuupparissa on kiinni setti.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #12 : 14.10.09 - klo: 17.55 »
Oma orionin säätimeni alkoi kanssa oireilemaan,moottori nyki ja pätki,kaikki tuli kokeiltua ja lopulta meni tehtaalle,jonka jälkeen sitten vaihtoivat mukisematta uuteen säätimeen.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa anzi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #13 : 06.12.09 - klo: 23.10 »
minulla samat oireet heti uutena menin vaan onneton ostamaan sen hirveeseen
ylihintaan atalasta ja ne olevinnan on tutkinu sen,ei vikaa heidän mielestä
on varmaan pyörittäny jotain moottoria sen kanssa takahuoneessa(sekin kesti toista kuukautta)ja eivät suostu lähettämään tehtaalle ku kuulema maksaa lähetellä joten nyt ne
tunkee mulle takasin sitä sellaisenaan

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #14 : 06.12.09 - klo: 23.13 »
Kyllä se on atalan ongelma eikä sinun, lyö kuitti tiskiin ja sano että heillä on täysi vastuu laittaa nopari takuuseen tai antaa sulle uusi tilalle.
- Tapsa

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #15 : 07.12.09 - klo: 12.45 »
Tai palauttaa rahat ja ottaa säädin takaisin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #16 : 07.12.09 - klo: 12.52 »
Tai palauttaa rahat ja ottaa säädin takaisin...

Tää ei enää menekään ihan noin helposti. rahojen palauttamiseen ei ole velvoitetta heti
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #17 : 07.12.09 - klo: 21.25 »
Tai palauttaa rahat ja ottaa säädin takaisin...


Juu, tähän odotan kiihkeästi pitäviä perusteluita..

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa anzi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #18 : 07.12.09 - klo: 22.02 »
no nyt homma näyttää valoisammalta kävin hakemassa noparia
ja kertoivat lähettäneen sen ruotsiin testatatavksi tai no taas saa
odotella ja tiedä sitä jaksaako ne ruotsin pojatkaan löytää sitä vikaa
kun itsekkin ajoin noparilla ekan akullisen ja oli ok,oireilu on hiukan
tois aikaista. on se vaan niin syvältä ku ei voi heti lähettää ja kuvitellaan
et ihmiset jaksaa ootella nyt turisti seisoo hyllyyssä
ja taitaa seistä loppuvuoden

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #19 : 07.12.09 - klo: 23.41 »
Tai palauttaa rahat ja ottaa säädin takaisin...


Juu, tähän odotan kiihkeästi pitäviä perusteluita..



Näin minä olen ymmärtänyt että myyjän on joko
Vaihtoehto 1. laitettava tuote takuukorjaukseen
Vaihtoehto 2. vaihdettava tuote ehjään vastaavaan
Tai vaihtoehto 3. purettava kauppa ja palautettava rahat

Minä ymmärsin että tässä tapauksessa myyjä ei ollut suostunut noihin kahteen ensin mainittuun, joita yleensä kaikki järkevät kauppiaat tekevät.

Mulla voi tietenkin olla väärä käsitys kaupankäynnin käytännöistä???
Tuntuu omituselta liikkeeltä sellainen joka ei hoida asiakkaalle ehjää tuotetta viallisen tilalle...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Klasu_

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #20 : 08.12.09 - klo: 18.09 »
Kyllä vastaavia tilanteita on koettu juurikin nopeudensäätimien kanssa.

Kova vääntö vaan päälle, mikäli ei tosiaan ollut millääntavalla kuluttajan vika, ja säädin hajosi "oletettua elinikää" aiemmin.

Ei tosiaan kannata suoraan todeta "no voivoi nyt sattu huono yksilö, maksanpahan 200e tehtaan tuotekehityskuluja".

Jossei rahoja millään saa takaisin taikka toimivaa vastaavaa tuotetta tilalle, niin on hyvä valistaa kanssaharrastajia ko. laitteen ongelmista.

Jos joku edes hiukan kokeneempi harrastaja mulle tulee kertomaan että säädin kajahti käytännössä välittömästi käyttöönoton jälkeen (ilman käyttäjävirhettä) ja kauppias/maahantuoja/tehdas ei tee elettäkään asian korjaamiseksi, niin en kyllä takuulla kanna rahoja ko. puljuun, taikka rahoita paskojen tuotteiden valmistusta.


Melko paljon nopeudensäätimiä nähneenä/testanneena/omistaneena voin kyllä sanoa ettei otsikon säädin ole luotettavin mahdollinen, mutta se ei ole ainoa tai pahin "ongelmalapsi" hintaluokassaan.

Jos pitkäikäisen säätimen haluaa niin melkein Novakkiin kallistuisin. Myös Castlen Mamba maxi on tosi hyvä, eikä sensorittomuus juurikaan haittaa/aseta säädintä huonompaan asemaan saman hintaluokan sensorillisiin kilpailijoihin verrattuna.
Jos taas aikoo ajaa päivittäistä ajoa tehokkailla koneilla >4,5r niin voi jo melkein sanoa, ettei sitä mikään kymppikokoluokan säädin loputtomasti katsele.
Kuumuus tappaa tuossa tilanteessa useimmat säätimet huomattavan lyhyen ajan jälkeen.

Ja vielä se tärkein: tarkkana niiden virtapiuhojen kanssa jos käyttää banaaneja. Lyhytaikainenkin väärinkytkentä aiheuttaa yleinsä välittömän säätimen tuhoutumisen.

Poissa anzi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Orion Vortex Race Spec ESC
« Vastaus #21 : 08.12.09 - klo: 23.26 »
joo mulla on novakin hv e-revossa ja oon ollu tyytyväinen ja mamba max oli ensin
asson corrissa nyt crawlerissä ja toimii hienosti sit on pari losin säädintä
sensorilla ja ilman bugeissa,nissä on ollu pakki ongelmia mut ei hätää sabe hoitaa
hommat hienosti ja antoi heti uuden ja lähetti vanhan tehtaalle.
atalassa ei kuulema kaupan purku kuulu heidän tapoihin kun tiedustelin
asiaa,no kunhan nyt toimittaa mulle sen uuden tilalle ni oon tyytyväinen
ei oo enää ees kiire ku pomppulinnasta tuli nosrami tilattua.jaa niin en usko et
noparin oikut käyttäjästä kiinni,vaikka täällä oonkin uusi ni oon jo
90 luvun alussa aloitellut oli kyllä välissä taukoa mut nyt pojan myötä harrastus
alkoi taas muutama vuosi sitten