jarkko, mitä tarkoitat ajamisen helpottumisella onewayhin verrattuna ? Lähinnä jarrutusta vai myös jotenkin muuten ?
Osaatko muuten sanoa about mutu-tuntumalla kuinka moni ajaa (vaikka yo. listalta) one wayllä ja kuinka moni diffillä ?
Tuossa alla olevassa jtp:n viestin lainauksessa on pääasiat.
Diffi valittiin spoolin sijaan koska uskoimme sen antavan etuvetareille enemmän käyttöikää. Taustalla kokemus 1/10 sähköturistista spoolilla.
Omaa kokemusta tältä kesältä
-diffi kasattiin keväällä ja sitten siihen koskematta tai mitenkään säätämättä ajettiin koko kausi (kahdessa viimeisessä SM-kisassa 3. sija)
-diffi koottiin 100.000 öljyllä, mutta se pehmeni jonkin verran kauden aikana
-takadiffissä auton mukana tullut vakioöljy (olisiko 20.000?)
-jarrut säädetty niin, että kaikki pyörät lukkiintuvat suunnilleen samaan aikaan
Ajon helpottuminen tulee sitä kautta, että jarrun ja kääntämisen kanssa ei ole niin herkkää kuin one-wayllä. Diffi ja spooli sallivat huonommallakin pidolla kääntää pyöriä vaikka jarrua käytettäisiin samaan aikaan, one-way'llä perä irtoaa tosi herkästi.
Kääntymisen vähenemistä ei meidän kuski pitänyt ongelmana, kun auton saa kääntymään myös diffillä vähintäänkin riittävästi.
En käynyt tutkimassa monien autoja, mutta ajotyylistä päätellen kaikki a-finalistit ja meidän alkuerään sattuneet ainakin ajoivat diffillä tai spoolilla. Noiden välillä ei käsitykseni mukaan ole niin suurta eroa kuin one-way vs. jarruttava etupää.
Jos autopaketin mukana tulee spoolin palat, niin sillä kannattaisi varmaan lähteä liikkeelle. Jos tuntuu ettei kääntymistä saa säädöillä ja renkailla riittävästi niin sitten voisi harkita diffiä eteen.