Kirjoittaja Aihe: Team Academy sähkökrossarit  (Luettu 88740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #120 : 04.05.09 - klo: 18.43 »
On kokemusta.
On kuulalaakeroitu.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #121 : 04.05.09 - klo: 18.50 »
On kokemusta.
On kuulalaakeroitu.

Ovatko kokemukset positiivisa vai negatiivisia?

Poissa KoppimopoRacing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #122 : 04.05.09 - klo: 20.57 »
Omat kokemukset Academy GV2 Pro:sta ovat hyviä.
Auto nyt ollut piharälläyksessä pari viikkoa ja hyvin on kestänyt!

En tiedä onko jo ollut täällä, mutta itse huomasin kun meinasin hiilikamojen tilalle laittaa nyt harjattomat
niin eihän autoon mahdu hiilettömille tarkoitettu säädin! Tai ainakin todella ahdasta on. Tuohon sivulle kun meinasin sen laittaa. Tarvii vissiin iskaritorniin kiinnittää.
Tuo noparin paikka on vaan n.34mm leveä. Korin alla puolestaan on hyvin tilaa.

Tässä viellä parit kuvat selventämään tilannetta
Novak GTB ei mahdu:
http://www.aijaa.com/img/b/00824/4140068.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00105/4140071.jpg
LRP Sphere tc spec mahtuu juuri ja juuri:
http://www.aijaa.com/img/b/00325/4140058.jpg

Pahoittelen kuvaus taidottomuuttani, mutta kai noista saa jotain selvää..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #123 : 04.05.09 - klo: 22.36 »
Ovatko kokemukset positiivisa vai negatiivisia?


Erittäin positiivisia.

Nicke semmosella jo jonkin aikaa lippulaivan radalla ajellut ja hyvin etenee.
Mitään hirveän suurta eroa ei sinäänsä pro autoon ole, muuten kuin monien osien materiaalin suhteen.

Silti jo sport autossa on esim slipperi ja monta erikokoista isoratasta.
Suurimmat erot lähinnä pro autoon on että runko on lasikuitua (pro mallissa hiilikuitua), diffejen ulostulot komposiittia (pro mallissa terästä), komposiittirunkoset iskarit (pro mallissa alumiinia), taka vetarit on koiranluu mallia (pro mallissa CVD).
Pro autossa tulee myös rungon jäykistin mitä ei sport mallissa mukana tule...
Niinjoo ja tietysti sport autossa on ylätukivarret vaan perus raidetangot kun pro autossa tulee vanttiruuvit.

Muuten siis tosiaan auton rakenne on täysin samanlainen, mutta erot tulee lähinnä muutaman kohteen halvemmasta materiaalista jne.

Sport autolla on erittäin hyvä lähteä liikkeelle ja päivitellä vaikkapa muutamat osat pro mallisiksi kulumisen myötä.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #124 : 04.05.09 - klo: 22.59 »
Jep. Suosittelen.

Auto on todella kestävä suoraan paketista, toisin kuin monen muun valmistajan halvempi malli. Oikeastaan ainoot osat mitä suosittelen varaosiksi on c-palat ja mahdollisesti etuiskaritorni. Tosin noitakin menee todella harvoin, akullisia on jo paljon takana autolla enkä ole rikkonut kuin yhden tornin ja pari c-palaa.

Nyt pidemmän päälle muoviset ulostulot on kyllä kulunu, mutta ne on helppo päivittää metallisiin, ja noilla muovisillakin ajaa loppupeleissä ainakin sisällä todella pitkään.

Auton saa myös nopeeks, parissa viime lippiksen kisassa päässy a-finaaliin. Ainoo muutos on iskarit, orkkis iskareita en itseasiassa ole vieläkään edes koonnu.

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #125 : 12.05.09 - klo: 22.50 »
Ajatellut jos vaikka tuon mugenin möis pois(vaihtelun takia sähkö, ei oikeen enään inspiroi noi polttikset..) ja ostais academyn sähkörossarin, kun edullisia on. Ei ole hajuakaan kannattaako hankkia takaveto pro malli vai sitten se neliveto sport? Lähinnä kumpi mahtaa sopia paremmin "isolle" radalle(ulvila). Toki nelari on helpompi käsitellä jne, ja onko molemmat ns. passeleita sinne vai jompikumpi soveltuisi paremmin? Koneeksi ja nopariksi ajatellut http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_62&products_id=1162 tuota säädintä ja Gm:n 5,5T tai 10,5t moottoriksi. Ihan mielipidettä antamaan paketista ja jos jotain parempaa moottori&nopari settiä tohon 200e pintaan on niin ehdotusta kehiin.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #126 : 13.05.09 - klo: 14.09 »
Onko kukaan Academy kuski tulossa perjantaiksi jyväskylään treenaamaan? Vois katella porukalla säätöjä...

nm. nelkku kohta kasassa  :shock:

Poissa mairue

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #127 : 13.05.09 - klo: 22.46 »
Onko kukaan Academy kuski tulossa perjantaiksi jyväskylään treenaamaan? Vois katella porukalla säätöjä...

nm. nelkku kohta kasassa  :shock:

Joo, mä ainakin oon tulossa, kuhan vaan täält etelästä ehin.. perjantaina tosin keskityn treenaan pelkällä takatuupparilla, mut setuppejahan siihenki tarvii
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

Poissa HN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #128 : 15.05.09 - klo: 00.32 »
...mä oon myös mestoilla. Ehdin testaa pari kierrosta radalla ja vaikutti hyppäävän ja muutenkin toimivan suht ok setupilla. E:35W/valkoinen Acad./ ja T:25W/musta AE. ..noikin tulee viela muuttumaan huomenna (tai siis aamulla) moneen kertaan. Vois olla paras lähtökohta omat valkoiset jouset ympäriinsä. olis enemmän sopusuhteessa keskenään. Varsinkin jos ajaa suht paljoilla painoilla..
RCM.fi  --Waverunner RTR Buggy--

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #129 : 07.06.09 - klo: 22.18 »
Tuntuupa toimivan omilla valkoisilla jousilla Hyvinkäälläkin ihan kivasti, hyppää nätisti ja vetopitoakin alkoi löytymään kun takana Ultimate 30 WT, takalinkki ylhäältä sisällä ja iskarit alhaalla keskellä ja ylhäällä toiseksi uloimmassa. Painoa saa lipoakuilla lisätä reilusti, omassa autossa lisäpainoa 90 grammaa. Vaasaan lähtöä odotellessa...

...niin, kyseessä siis takatuuppari.
« Viimeksi muokattu: 08.06.09 - klo: 22.16 kirjoittanut SS »
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa HN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #130 : 09.06.09 - klo: 00.08 »
Moro! kävin Waasassa treenaa paripäivää ja omaan takapotkuun jäi seuraava setuppi:

Edessä
jousi: acad/valkoinen
iskarit: ylhäältä ja alhaalta keskellä, vakiomäntä/35w/AE
linkit: sisä- ja ulkopäät keskellä
caster: 27.5

Takana
jousi: acad/valkoinen
iskarit: ylhäältä ja alhaalta keskellä, vakiomäntä/25w/AE
linkit: sisä- ja ulkopäät keskellä
antisquat: vakio

Koneena: CS:n 6,5t / lipot

Painoja: edessä 10g

...toi setti tuntui hyvältä ajaa. kokeilin myös eri linkkien paikkoja, iskarin paikkoja sekä "vakio"antisquattia + 2mm / 1mm.

 
RCM.fi  --Waverunner RTR Buggy--

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #131 : 14.06.09 - klo: 13.28 »
Academyn GV2 pro tuli tähänkin taloon, saa vanhempi pojista alkaa sillä treenaileen. Kasaamisen sain juuri valmiiksi ja sähkötkin sain sopivasti hankittua eräältä foorumin jäseneltä Lrp Tc Spec + X11 8.5 + Lrp 5300mAh lipo



... jatketaan tänään sähköjen asennuksella...
« Viimeksi muokattu: 16.06.09 - klo: 12.32 kirjoittanut Jankka »

Poissa aleksih

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #132 : 16.06.09 - klo: 17.03 »
morjesta kaikille ollaan tilattu kaverinkans pari gv 2 minkä kokosta pinjonia suosittelette käyttetäväksi harjattoman kanssa? moottorin kv on 4600. kun selailin ohjekirjaa niin ei oikeen lötyny mitään selvää linjaa olen itse ajatellut pinjoniksi 20-23 onko tämä ok vai onko vaarana että nopari ottaa itteensä :huh:
kiitollinen vastauksista T Aleksi

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #133 : 16.06.09 - klo: 19.42 »
Kokemusta ei vielä ole mut Lrp TC Spec + Lrp X11 8.5 -paketilla ajattelin lähtee hakeen 23/83t välityksillä. Koita katsella kisakuskien setupeista, ... löytyy RC-Garagen osiosta linkki niihin.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #134 : 17.06.09 - klo: 21.23 »
Nyt olis sähkötkin asennettu ja auto olisi ajovalmis. Koria enää vaan odotellaan maalauksesta.

Pistetään pari kuvaa topicin piristykseksi  :p




Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #135 : 19.06.09 - klo: 17.32 »
Nyt olis sähkötkin asennettu ja auto olisi ajovalmis. Koria enää vaan odotellaan maalauksesta.

Pistetään pari kuvaa topicin piristykseksi  :p
Oletko kokeillut, että tuuletin mahtuu korin alle? Et vissiin ku on viel maalausvaiheessa. Itse en ainakaan tuulettimen kanssa saanut koria päälle mitenkään järkevästi.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #136 : 20.06.09 - klo: 08.21 »
Minä ajan tc-specciä ilman tuuletinta. Korissa on skuuppi puhkaistu, ja ei ole lämmennyt liikoja 5.5 koneenkaan kanssa.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #137 : 20.06.09 - klo: 14.30 »
Sopiiko SBV2 Pro Carbon -malliin samat vanteet kuin esim Asson B44:ään?

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #138 : 20.06.09 - klo: 17.22 »
Sopiiko SBV2 Pro Carbon -malliin samat vanteet kuin esim Asson B44:ään?

Ei sovi, näissä on heksi kiinnitykset, samanlaiset kuin HB D4.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #139 : 20.06.09 - klo: 17.25 »
Sopiiko SBV2 Pro Carbon -malliin samat vanteet kuin esim Asson B44:ään?

Ei sovi, näissä on heksi kiinnitykset, samanlaiset kuin HB D4.

Käykö nuo HB D4 vanteet ilman modauksia, vai tarvitseeko jotain prikkoja tms väliin? Lähinnä mietin, että kuinka rajattua on esim renkaiden hommaaminen tuohon, vai saako useista paikoista sopivia.

Poissa mairue

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #140 : 20.06.09 - klo: 17.42 »

Käykö nuo HB D4 vanteet ilman modauksia, vai tarvitseeko jotain prikkoja tms väliin? Lähinnä mietin, että kuinka rajattua on esim renkaiden hommaaminen tuohon, vai saako useista paikoista sopivia.

HB-vanteet käy taakse heittämällä, edessä kääntöpaloista pitää dremelöidä vähän tavaraa pois et ne mahtuu pyöriin
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #141 : 22.06.09 - klo: 01.51 »
HB vanteissa on muutenkin erilainen ofsetti.
Keula jää selvästi kapeammaksi HB vanteilla kuin academyn omilla.

Eli prikkaa väliin ettei keula jää kapeaksi.
Suosittelen kyllä käyttämään Academyn omia vanteita.
Kestäviä ja halpoja.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #142 : 26.06.09 - klo: 16.57 »
Suunnitteilla sähkökrossarin osto (Academy GV2 Pro) ja tarkoituksena luonnollisesti "vakoilla" mitä hyvä hankkia samalla tilauksella.

Oikeastaan ainoot osat mitä suosittelen varaosiksi on c-palat ja mahdollisesti etuiskaritorni. Tosin noitakin menee todella harvoin, akullisia on jo paljon takana autolla enkä ole rikkonut kuin yhden tornin ja pari c-palaa. 

Tyhmää periaatteessa edes kysellä jos ottaa kaikenlaista varaosaa pakkiin. Onko jotain muuta suositeltavaa kuin tuo nicke89 mainitsemat.?

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #143 : 26.06.09 - klo: 17.21 »
Minusta kannattaa ottaa kaikkia pyäränripustuksien osia ainakin yksi pari mukaanlukien nuo iskaritornit. Iskareihin kannattaa vaihtaa kirkkaat tutit heti kättelyssä, mustat ei kestä.

Auto on kyllä kestävä, mutta ajan myötä palikkaa voi mennä mistä vaan.  Pomminvarmaa autoa ei ole vielä keksitty. Ja riipppuuhan asia siitä, millaisella radalla ajaa, ja miten agresiivisen ajotyylin kuski omaa  :wink:

Edit. Nicke89 taisi puhua tosta Nelkku sportista, mutta jokatapauksessa...
« Viimeksi muokattu: 26.06.09 - klo: 17.40 kirjoittanut mvar »

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #144 : 02.07.09 - klo: 14.40 »
Terve. Takavetosen pro mallin pistin tilaukseen, ei taida tuossa olla pinjoneita mukana?

Mitä jakoa spurri/pinjoni ovat, millasilla välityksillä aloittaisitte 9t harjattomalla koneella? Onko pinjonien 'laadussa' eroja, oisko linkkiä mikä merkki ois laadukas? Itselleni tämä on ensimmäinen 1/10 krossari joten oikeastaan mitään kokemusta ei vielä asiasta ole.
« Viimeksi muokattu: 02.07.09 - klo: 14.50 kirjoittanut laban »

Poissa KoppimopoRacing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #145 : 02.07.09 - klo: 15.16 »
Autossa 48 pichiset rattaat.
1 Omasta mielestäni ei kovin laadukas 18 hampainen pinjoni tulee mukana.
Robinson racingin pinjonit ainakin omastamielestä laadukkaita.

Poissa janus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #146 : 02.07.09 - klo: 17.03 »
Tässä yksi uusi Team Academy kuski tulossa. Hankittuna on käytetty SBV2 Sport carbon kitillä jenkeistä. 7.5 ja 5.5 lankaset LRP:n koneet ja kysymys kuuluukin millaisilla pinjoni + spurreilla olette ajellut varsinkin sisäradoilla? Onko vielä vinkkejä hyvistä/halvoista (eihän niitä olekkaan) akuista?

T.Roope
RC-kamaa myynnissä. Osta pois kun harrastukseni loppui. http://rc10.fi/index.php?topic=42788.0

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #147 : 03.07.09 - klo: 11.01 »
Onko GV2-T Pro truggyn kestävyydestä jotain kokemuksia?

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #148 : 03.07.09 - klo: 13.22 »
mitä kiinalipoja/lipoja yleensäkin porukka on näissä käyttänyt?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy sähkökrossarit
« Vastaus #149 : 03.07.09 - klo: 19.11 »
No niin, ensiajot on autolla otettu.



Välitykset taitaa olla 23/83 tällä hetkellä ja Lrp:n 5300mAh lipolla ajellaan, ... vastatakseni näin edellisiin kysymyksiin.