Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - gargoth

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Sataa sataa ropisee

Sataa sataa ropisee, enemmänkin..  :angry:

Tossa kesälomareissulle huomenna lähdössä kotkan suuntimalle missä oli tarkoitus asso kasata ja lähtee radalle suttailemaan, mutta pahasti kelit näyttää siltä että vettä.. vettä ja lisää vettä.

Pitänee tehdä RMA hakemus kesälomasta  :shocked:

62
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 10.06.13 - klo: 19.40 »
Heitänpä omatkin 2c mukaan karkeloihin, ei mennyt niinkuin suunnittelin mutta toimi hyvänä harjoituksena sekä kyllä tuota nyt treenibashaus kotelona pitää.

63
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.06.13 - klo: 15.47 »


Ei siitä tullut niin hieno kuin siitä _olisi voinut_ tulla.
Mutta kyllä tuo treenikoriksi kelvannee   :huh:

64
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.06.13 - klo: 07.13 »
Tattis tosiaan vinkeistä, ja pahoittelen offtopicia mikä tästä nyt vähän niinkuin kehkeytyi.

sen verran viel offista että FLANA, ite yleensä spraymaalien osalta käyttäny mastonia, edullinen, hyväksi todettu sekä suutin on aivan mainio.

tämä siis silloin kun en nysvää kynäruiskun kanssa :P

65
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 09.06.13 - klo: 20.44 »
Nuo "jäävärit" eivät vain ole yhtä peittäviä kuin normaalit värit. Eli tuo melkein vaatii kaveriksi jonkun tavallisen värin, kuten valkoisen, hopan tai mustan, jolla suihkaisee lopuksi.

Toi on ehkä järkevin juttu mitä kukaan on tähän asiaan hetkeen sanonu, olettaisin tosin että tuosta olisi mainittu purkin kyljessä jotenkin että vaatii "pohja"maalin (korithan maalataan peilikuvaperiaatteella) katsotaan nyt, jos kori menee ihan päin mäntyä niin täytyy ottaa opikseen sitten.
Toivoisin tosin maalinvalmistajalta jotain infoa kyseisestä tuotteesta jos jotain noinkin erikoista pitää ottaa huomioon.
Noihin niin kuin fluoreihinkin kandee laittaa valkonen pohja, että se väri tulee hyvin sieltä esille. Toki olis hyvä olla mainittu jossain mutta eiks kaikki nykyään katso Tubesta ns. ohjeita ja sudi vasta sitten  :smiley:

Oon tosiaan pienoismallien ja miniatyyrien maalausta harrastellu...vuosia.
Joten harvemmin mä tuubivideoita maalaamisen osalta kattelen :D
Noh, aina oppii jotain uutta, tää oppitunti nyt tuli sit "ei niin hienon" korin muodossa. oh well.

66
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 08.06.13 - klo: 00.43 »
Juu selvä, kiitos vastauksesta!

EDIT: Mitäs näillä kahdella on eroa:

http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/team-associated/associated-1-10-sc10-race-truck-kmc-rtr-7030.html

http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/team-associated/team-associated-sc10-rs-rtr.html

Toinen on kitti, ei sisällä sähköjä vaan pelkän rungon.
sitten tuo RTR taas on setti missä on kaikki ajoon vaadittava.

67
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 07.06.13 - klo: 21.50 »
Nuo "jäävärit" eivät vain ole yhtä peittäviä kuin normaalit värit. Eli tuo melkein vaatii kaveriksi jonkun tavallisen värin, kuten valkoisen, hopan tai mustan, jolla suihkaisee lopuksi.

Toi on ehkä järkevin juttu mitä kukaan on tähän asiaan hetkeen sanonu, olettaisin tosin että tuosta olisi mainittu purkin kyljessä jotenkin että vaatii "pohja"maalin (korithan maalataan peilikuvaperiaatteella) katsotaan nyt, jos kori menee ihan päin mäntyä niin täytyy ottaa opikseen sitten.
Toivoisin tosin maalinvalmistajalta jotain infoa kyseisestä tuotteesta jos jotain noinkin erikoista pitää ottaa huomioon.

68
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 07.06.13 - klo: 06.54 »
Kyllä tollanen 150ml riittää SC autonkin koriin. Ei sillä kyllä kahta pysty maalaamaan kun on noi korit sen verran isoja mutta pitäisi purkkiin jäädä ns. paikkamaalausta varten jotain lillumaan  :wink:

Jep, eli joku ei nyt ollut ihan kohdillaan tuon purkin sisällön suhteen, kuvissa näkyvä kori oli tosiaan maalattu _koko_ kyseisen purkin sisällöllä.

69
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.06.13 - klo: 21.32 »
En naarmuttanut, kun eihän näitä nimenomaan naarmutella?

Näissä sc autois kannattaa tehdä kaikki temput maalin tarttuvuuden maksimoimiseksi, sen verran osumia tuo iso ämpäri saa! :grin:

Eli ensin pesu fairyllä ja sit vielä karhennus teräsvillalla tai karhunkielellä.
Nämähän maalataan sisäpuolelta eli naarmut ei maalipinnassa näy.

Ja maalia pitää suihkuttaa useita ohuita kerroksia, eikä yrittää kerralla peittävää.



Jussi

en siis yrittänyt kerralla peittävää,  ehkä kirjoitin hämäävästi kun sanoin että tuossa korissa oli maalia koko purkki.
Tarkoitin että eikös yhdellä 150ml maalipurkilla pitäisi pystyä maalaamaan koko kori, ilman että tarvitsee toista maalipurkkia mennä ostamaan? ja toisekseen, maalin tarttuvuutta tuossa epäilen, ja sitä että ei tuo kyllä metallinhohto violetilta näytä sitten mitenkäänpäin.

Vaikka tuo kansi kyllä mielestäni näin väittäisi  :huh:

70
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.06.13 - klo: 21.25 »
En naarmuttanut, kun eihän näitä nimenomaan naarmutella?
Kukin toki tyylillään mutta ite naarmutan aina ennen kuin maalaan..

Siis käsittelin edellisen HPI:n korin minkä drifteriin tein, aivan samalla tavalla, tosin, maalina oli mastonin mattamusta  eikä tälläistä jälkeä kyllä tullut vaan päinvastoin.



Tuossa kori lievässä vaiheessa, lähinnä nuokin oranssit kohdat helmoissa mokasin kun käytin väärää teippiä maskaamiseen.

71
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.06.13 - klo: 21.04 »
En naarmuttanut, kun eihän näitä nimenomaan naarmutella?

72
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.06.13 - klo: 20.11 »
Koki korinmaalausprojekti pienen takaiskun, maalit tais olla wanhentuneet tai muutenvaan jokin maanantaikappale, http://imgur.com/a/ZtNBJ#2 takaa kuvia, ja kyllä, kuvissa on koko pirun purkki (150ml) maalia kuoressa, ja kyllä,se kuori oli huolellisesti pesty ennen maalausta. Huomenna käymään hobbylinnalla ja neuvottelemaan jotain hyvitystä...

73
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.06.13 - klo: 13.35 »
Itse ajan 19/62 välityksellä tällä hetkellä ja vauhtia on tarpeeksi. Itse käytän alumiinipinioineita. Voisi ostaa hieman pienemmänkin niin saisi kiihtyvyyttä enemmän  :smiley:

Mulla on tos pakissa viel ylkkämääräsenä 15t ja 19t pinjonit juurkin sen takia et pystyy vähän hakemaan sitä omaan ajotyyliin sopivaa setuppia.
--kunhan nyt tuon autonkin sais kasaan--  :roll:

Editmuoks: eikös se mennyt niin että mitä enemmän hampaita, sitä enemmän vauhtia mutta vähemmän vääntöä/kiihtyvyyttä?

74
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 05.06.13 - klo: 17.53 »
Noniin, nyt tuli moottori ja toiset renkaat, alla kuva moottorista & noparista.
Kyseessä siis Novak Havoc 4.5t/550 koko ja 5000kv, noparina hyrrää Novac SC pro.


Ihan järeen oloinen konkka tossa noparissa esiasennettuna  :shocked:
Eikä siinä vielä kaikki, mukana tuli 12t 32p pinjoni. tosin luulen että asso vetää voltin paikallaan jos sen tööttään kiinni ensimmäisenä :D

75
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 03.06.13 - klo: 20.07 »
tuota manuaalia (pdf muodossa) kun hieman selailin, tuli mieleen kysyä factory team kitin omistavilta että tuleeko tuossa mukana molemmat spurrit, sekä 93t & 62t vai jompikumpi?  :shocked:
Molemmat.. lähinnä siis 32P ja 48P..

Jälleen kerran kiitos vastauksesta, ja jatkoa seuraa uteluiden muodossa.

http://www.racersrcshop.com/answerrc-48dp-aluminium-pinion-gear-hard-coated-p-1436.html

olisivatkohan noi soveltuvia pinjoneita kyseisille spurreille? ajattelin kolme eri kokoista tilata ja vähän testailla mikä sopii parhaiten omaan ajotyyliin.
Sun ei kandee ostaa heti kaikkea koska sun ongelmaksi saattaa muodostua tuon 48n kanssa tila kun sulle tuli se iso 550 motti.. Sen johdosta moottorin säätö mahikset ja oikeen välyksen (meshin) hakeminen  spurrin ja pinionin välille pienenee.. Älä siis vielä sijoita miljoonia eri pinioneihin ennen kuin varmistat mahtumisen  :wink:

noh, noi ei sovi koska toi vaatii 32p pinjonin, onneks paikallisesta hobbylinnasta sit löytyy traxxaksen pinjoneita jotka tohon sopii, reilun 3e/kpl hintaan, niitä voikin pari sitten ostaa ja sitä kautta hakea se oikea setuppi ;)
tällä hetkellä noi 15 ja 20t tuntuis sellaselta valinnalta että niistä on hyvä lähteä  :roll:

76
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 03.06.13 - klo: 19.29 »
tuota manuaalia (pdf muodossa) kun hieman selailin, tuli mieleen kysyä factory team kitin omistavilta että tuleeko tuossa mukana molemmat spurrit, sekä 93t & 62t vai jompikumpi?  :shocked:
Molemmat.. lähinnä siis 32P ja 48P..

Jälleen kerran kiitos vastauksesta, ja jatkoa seuraa uteluiden muodossa.

http://www.racersrcshop.com/answerrc-48dp-aluminium-pinion-gear-hard-coated-p-1436.html

olisivatkohan noi soveltuvia pinjoneita kyseisille spurreille? ajattelin kolme eri kokoista tilata ja vähän testailla mikä sopii parhaiten omaan ajotyyliin.

77
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 03.06.13 - klo: 18.37 »
tuota manuaalia (pdf muodossa) kun hieman selailin, tuli mieleen kysyä factory team kitin omistavilta että tuleeko tuossa mukana molemmat spurrit, sekä 93t & 62t vai jompikumpi?  :shocked:

78
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 31.05.13 - klo: 18.08 »
Jahas, on tainnut sit oikeasti alkaa valtio tarkkailemaan ulkomailta saapuvia lähetyksiä, sillä molemmat paketit mitä tilasin rapakon takaa  - > suoraan tullin haaviin.  :police:

Ei tullut halpa auto tästä, ei  :huh:

79
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 29.05.13 - klo: 22.24 »
ah, i see!

tarvinnut pitkälle lukea niin alkoi kuva hahmottumaan päässänsä.

Onko mitään hyvää tapaa tsekata minkä kokoinen shimmi on? kun en jotenkin usko että sitä on etsattuna tai muulla tavalla merkitty itse osaan, ja luulen myös että se osa on niin pieni että sen mittaaminen voi olla inasen hankalaa :D

80
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 29.05.13 - klo: 21.27 »
mcly, hieno on kyllä, itsellä kauhea kuumotus alotella toi oma proggis jo mut tyydyn vaan maalaamaan sen ens viikolla kunhan projektiin vaadittavat rojut tulee paikalle ;)

Kasaan tosiaan sitten itse auton kunhan kesäloma starttaa, eikä oo kiirettä mihkään =)
Kiitoksia  :smiley: Olen kyl ollut todella tyytyväinen autoon niin sisältä kuin ulkoakin.. Sitten kun kasaat niin muista kattoa moneen kertaan niiden diffien välykset ettei sit rutise ja tatti ala kasvaa otsaan  :wink:

Ja siinä myös osasyy miksi vasta lomalla autoa kasaan, sillon on seurana kaveri joka tietää mua enemmän asioita  :wink:

Ei viittis kumminkaan noin kallista settiä ryssiä tietämättömyyttään. :roll:

Editmuoks: olisiko heittää mitään Protippiä miten sen välyksen voi "oikeaoppisesti" säätää kohdilleen?
Hyvä niin  :smiley: Kun tätä topiccia lukee taakse päin niin löytyy kohta mun ja Totten keskustelusta aiheen kanssa. Siellä on oikeet paksuudet niiden gearien alle tulevista shimmeistä. Sen mukaan kun meet niin ei pieleen voi mennä.. en sit kyl tiedä onko Asso jo muuttanu kasaamisohjettaan tai lisänny paketteihin noita ylimääräisiä shimmejä  :smiley: Niin ja onko sulla nyt normi versio kit vai FT niin kuin mulla ? Normissa ne on jo valmiiksi koottu mutta ne on silti hyvä tarkastaa kun tässä autossa niiden irroittamiseen menee hetki  :grin: ei ole ihan parilla ruuvilla kiinni  :wink: jos et löydä kohtaa niin voin linkata sen tänään vielä.
oletan että FT = factory team, se mulla on.
Shimmit (jälleen slangi (?) sana jota en ole kuullut) oletan että tässä tapauksessa jokin prikan kaltainen rinkula mikä tulee gearien alle, en tiedä, en ole vielä edes avannut ohjekirjaa, saatikka niitä kitin pussukoita ettei mikään vahingossakaan mene sekaisin :D

81
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 29.05.13 - klo: 19.52 »
mcly, hieno on kyllä, itsellä kauhea kuumotus alotella toi oma proggis jo mut tyydyn vaan maalaamaan sen ens viikolla kunhan projektiin vaadittavat rojut tulee paikalle ;)

Kasaan tosiaan sitten itse auton kunhan kesäloma starttaa, eikä oo kiirettä mihkään =)
Kiitoksia  :smiley: Olen kyl ollut todella tyytyväinen autoon niin sisältä kuin ulkoakin.. Sitten kun kasaat niin muista kattoa moneen kertaan niiden diffien välykset ettei sit rutise ja tatti ala kasvaa otsaan  :wink:

Ja siinä myös osasyy miksi vasta lomalla autoa kasaan, sillon on seurana kaveri joka tietää mua enemmän asioita  :wink:

Ei viittis kumminkaan noin kallista settiä ryssiä tietämättömyyttään. :roll:

Editmuoks: olisiko heittää mitään Protippiä miten sen välyksen voi "oikeaoppisesti" säätää kohdilleen?

82
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 29.05.13 - klo: 19.22 »
mcly, hieno on kyllä, itsellä kauhea kuumotus alotella toi oma proggis jo mut tyydyn vaan maalaamaan sen ens viikolla kunhan projektiin vaadittavat rojut tulee paikalle ;)

Kasaan tosiaan sitten itse auton kunhan kesäloma starttaa, eikä oo kiirettä mihkään =)

83
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 27.05.13 - klo: 18.48 »
Dremeliä osaan kyllä suositella aivan vilpittömästi, tää laite on se mikä todistaa sen että laatu maksaa itsensä takaisin.

Niin, ja näitähän saa nykyään Jimm's pc storestakin.

84
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 25.05.13 - klo: 21.16 »
Näin mä vähän pelkäsinkin, pitänee siis kattoa miten levoton toi setti on sit radalla, mikäli tuntuu liian villiltä peliltä niin pitänee töötätä kiinni vampire racingin 540 sarjanen 6.5t ja saman valmistajan nopari.

85
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 25.05.13 - klo: 13.59 »
tuolla combolla sanoisin että ajoaika tippuu 10 - 15 minuuttiin
Saattoopi olla noin kireellä koneella..
voi hitsinpimpulat sitten niin..
osaisikos tietävämmät sitten suositella hieman kestävämpää 2s akkua tuohon laitokseen, vai pitääkö alkaa kikkaileen satuloiden kanssa että saa ajoaikaa nostettua?

86
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 24.05.13 - klo: 20.49 »
jos meinaa ajella 5000kv koneella , niin kannattaa tosissaan katella että on "todellakin" hyvät akut millä ajelee , muuten tuosta koneesta ei saa kaikkea irti .
Moni akku kyykkä jo noissa virroissa .

Novakin vehkeet on siitä kummia että ne on ainoastaan suunniteltu 2s akuille ?

tosiaan kuten aiemmin sanoin, niin alla on Vampire Racingin 7200mah 70C 2S Stick Pack , sen pitäs riittää enemmän ku hyvin tolle setille.
Ainakin aiemmin ton drifterin kanssa (hobbywing xerun 60a nopari/Vampire racing 10.5t moottori) oon ollu tyytyväinen settiin, pitävien renkaiden kanssa ajoaika on ollu sen 45min ja driftatessa tosiaan sen about 30min. eli en epäile yhtään ton akun jaksamista tässä käytössä.

87
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 23.05.13 - klo: 20.44 »
niinpä vastasitkin nyt kun oikein ajatuksella ton sun vastauksen lueskelin :D en jotenki osannu yhdistää servoon ku puhuttiin samassa kontekstissa  moottoreista ja kommentti oli "nopeus ja voima kuulostaa hyvälle" jotenkin ajattelin ensin moottoria  :wink:

88
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 23.05.13 - klo: 19.51 »
Saattaa kuulostaa nyypähtävältä, mutta onko 3 ja 4 polen välillä sitten paljonkin eroa suorituskyvyllisesti?

Nyt sit meni tili tyhjäks, sinne meni 86e ja pennit päälle tullisedän taskuun, prkl.

Ja onkos kellään muuten kokemusta Highest RC:n servoista? suunnittelin tööttäväni kyseisen valmistajan DT750 HV 0.09s/16.2Kg servon assoon. luulisi riittävän.
Eiks ns. Normi kone ole 2Pole ? Mikä motti on 3Pole ?

Kireempi kone joku 7.5T on millä moni ajaa Durangoja kuin mun castlen 4Pole 2400kv mutta ei niissä vääntöä sit ole kun tää Asso painaa aika paljon.

Kokemusta siitä ei ole mutta nopeus ja voima kuullostaa hyvälle.

Joo tarkistelin hieman, kyl toi Havoc on 4pole, ja se on muuten 5000kv  ;) kyl mä uskon että se ihan tarpeeks liikuttaa assoa.

Voi tosiaan olla ettei 3 pole koneita ole olemassakaan, as said, en vielä niin hirveän kokenut ole tällä alalla, mutta oppia ikä kaikki.

Mutta mites toi servo, soveltuisikohan se sit Assoon. tai ylipäätään short courseen?

89
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 23.05.13 - klo: 16.02 »
Saattaa kuulostaa nyypähtävältä, mutta onko 3 ja 4 polen välillä sitten paljonkin eroa suorituskyvyllisesti?

Nyt sit meni tili tyhjäks, sinne meni 86e ja pennit päälle tullisedän taskuun, prkl.

Ja onkos kellään muuten kokemusta Highest RC:n servoista? suunnittelin tööttäväni kyseisen valmistajan DT750 HV 0.09s/16.2Kg servon assoon. luulisi riittävän.

90
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 22.05.13 - klo: 20.11 »
How-to: Fit a Novak HV / Ballistic 550 in a SC10 4x4

Tollaseen tutoriaaliin törmäsin. ilmeisesti novak on sit isompi ku normi 550 kone  :shocked:

Sivuja: 1 2 [3] 4