Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25 26 ... 29
661
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 09.03.13 - klo: 21.55 »
Joo, ei kannata puikkoo näyttää tuolle putkelle. On kuitenkin turhan ohutta pelliä puikolle. TIGillä homma toimii tai hopeella juottaen tulee vielä parempi.

Mä kasasin tuon mielken putken hopeella juottaen ja hyvä tuli. Alun perin putki oli liimattu kasaan kuparijuotoksella, eli sekin toimii hyvin.

Heitä mulle yv jos muita ehdokkaita putken jatkoon ei löydy.

662
Sähköautot / Vs: Nutech TB III 1/16
« : 05.03.13 - klo: 12.11 »
Varaosien saatavuus mun kokemuksella on hyvä. Hannolla on aina palvelu toiminut ongelmien kohdatessa murheellista harrastajaa.

Nyt ollaan pojan kanssa suditeltu joku 20 akullista sisällä kyseisellä autolla ja käyttäen maksimissaan puolikaasua jottei huonekalut / talo mene rikki.

Mitään ei olla saatu rikottua autosta, muutama muu lelu ja tuolin jalka kärsineet sitäkin enemmän damagee.

663
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 04.03.13 - klo: 10.02 »
Hyväksi koettu konsti on ostaa biltemasta tahi muusta vastaavasta halpakaupasta kaasukolvi. Sillä saa töhötettyä paikat lämpimäksi ahtaissakin tiloissa todella tarkasti.

Ei ole mulla ainakaan tullut vastaan sellaista lukitetta joka ei anna periksi pienen kaasukolvin lämmittelyn jälkeen.

664
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 18.02.13 - klo: 08.43 »
Eikös spektrumeissa riitä muistipaikat noille eri setupeille siten, että tekee 2 erillistä setuppia jokaiselle autolle. Eli tehosetuppi kunnon kuskille ja hieman laimeempi setuppi samaan autoon harjoittelevalle kuskille. Sit vaan näppää ohjaimesta sen moodin päälle minkä tasoinen kuski kyseessä.

Mulla on bensamörköön ja kahteen eri sähköautoon tehty setupit erikseen itselle ja jälkikasvulle ja homma toimii hyvin.

665
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 13.02.13 - klo: 14.15 »
Eiköhän näihin bensahärveleihin saa renkaita joka makuun. Ainakin jos käyttää noita rata-auton renkuloita pitäisi tietääkseni löytyä pehmeämpää ja kovempaa seosta.

Tuosta väännöstä vielä. Jos on tarpeeksi paukkua koneessa ja kytkin säädetty sopivan ylös niin uskoisin ihan jokaisen auton kärsivän pidon puutteesta.

Pitäisköhän pistää bensadrifteri topikki ihan erikseen ettei pilata tätä mcd keskustelua aivan kokonaan. Modet vois siirtää nämä drifting jutut sinne??

666
Sähköautot / Vs: Nutech TB III 1/16
« : 13.02.13 - klo: 14.12 »
Hienon näköinen peli.
Sopiiko kysellä mistä hommasit ja kuinka hirveästi tuo lompakkoa keventää?

Tuo Hanno / Nutechracing noita autoja myy. Tarkkaa hintaa en osaa sanoa, kun tuli ostettua kaikkea muutakin kivaa bensa-autoon samassa kuormassa.

Soita Hannolle ja kysy päivän hinta niin sillä se selviää.

667
Sähköautot / Nutech TB III 1/16
« : 12.02.13 - klo: 20.58 »
Tuommoinen mini nutekki tuli hommattua nuorisolle.

Positiivinen kokemus kaikkiaan. Runko alumiinia ja rtr-paketissa valmiiksi harjaton kombo. Pitäisi kuulemma kestää 2S lipon jos vauhdinnälkä yllättää. Ulkona ei ole autoa vielä kokeiltu, mutta tuolla vakiopaketin nimhillä tuntuu autossa olevan tähän kokoluokkaan puhtia enemmän kuin riittävästi. Radiot oli valmiiksi 2,4 gigaset niin niitäkään ei tarvitse heti päivittää parempiin.

Ohessa muutama näpsy.



















668
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 12.02.13 - klo: 20.44 »
Kyllä driftaaminen onnistuu näillä vehkeillä ehkä jopa paremmin kuin pienemmillä sähköautoilla. Tuo auton isompi koko rauhoittaa mukavasti menoa ja alustan säätö taitaa olla 1:1 noiden sähkölaitteiden kanssa.

Ainoo tietysti mikä auttaa driftaamisessa olis järjetön koneteho ja sopivan liukkaat renkaat. Itse kokeilin krossarilla driftaamista kun alla oli kuluneet asfalttirenkaat ja todella kylmä ja likainen asfaltti. Toimi hienosti jopa krossarilla kun pito oli sopivan puutteellinen. Renkaat tietysti kului aivan silmissä joten ihan halpaa tuo huvi ei ollut.

669
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 11.02.13 - klo: 14.41 »
Laita killeri sinne vastarikoteloon ja jätä vastarin akku kotelon ulkopuolelle. Näin ainakin itse menettelin oman TB3 kanssa ja ongelmia ei ole ollut.

Akun lataus tahi vaihto on mukavampaa kun se ei ole koteloitu sinne boksiin. Ainakin minun akut lämpenee ladattaessa sen verran että on mukavampaa että se lämpö pääsee harakoille kuin kotelon sisään. Toinen hyvä vaihtoehto vastarin akuksi olisi LiFe-akku, jos vaan muu elektroniikka kestää korkeamman jännitteen tai sitten käyttää regua välissä.

Ilmanputsarina olen käyttänyt HPI Bajan putsareita menestyksellä. MCD:n putsarit toimii myös, mutta ainakin krossarissa ne ei tahdo sopia kunnolla paikalleen, monsusta ei ole kokemuksia.

670
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 11.02.13 - klo: 10.57 »
Ei tuota osaa sanoa muuten kuin radion avaamalla mikä sieltä on pettänyt.

Tuo on muuten kohtuu helppo avata ja muistaakseni netissä jossain oli mukava ohje purkuoperaatioon.

671
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 11.02.13 - klo: 10.00 »
No täältä löytyy 104kg "mehupilli".

Tosiaan mun kokemukset sambasta olleet pelkästään positiivisia. Putki ottanut silloin tällöin damagee ihan kohtuudella, mutta murtumia en ole saanut aikaiseksi.

Tuo Hannon myymä mielken putki otti oikein kunnon osuman terästolppaan jonka seurauksena kunnon ruttu putkessa, mutta ei murtumia.

672
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 07.02.13 - klo: 19.41 »
Katseles vastauksia vaikka muista topikeista. Yleensä hyvälaatuinen 2-t öljy ja seossuhde 4%, virikoneissa saa olla tapauskohtaisesti enemmänkin.

Tulpat olen ostanut samasta paikasta kuin moottorisahan varaosatkin. Oiskohan tulppa ollut CRM7H ainakin kesällä ja tais olla talven kylmillä 6H. Jos joku automerkki / malli kiinnostaa niin selaile sen auton topikki läpi niin saat paremman käsityksen autosta ennen ostopäätöstä.

673
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 07.02.13 - klo: 08.52 »
Itse olen käyttänyt tätä:

http://tuotteet.etra.fi/fi/g2266618/silikonijaahdyttajanletku-ld-sininen-vahvistettu-silikoniletku-200c

Toimii aikansa ja ei ole kallista vaihdella uusia pätkiä.

674
Eniten mua noissa sähkökonversioissa mietityttää jotta jos päivän aikana haluaa ajaa rataa ympäri esimerkiksi 2-3 tuntia niin kuinka monta akkusettiä pitää olla mukana että ajamaan pystyy ilman suurempia taukoja?? Nuo kunnon akut kun eivät ole ilmaisia.

Bensavehkeessä riittää 3 Nimh akkuja ja jos on isompia lipoja niin päivän ajot saa täyteen 2 akulla.

675
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 03.02.13 - klo: 20.39 »
Nättiä menoa Diablolla!!! Mikä kone ja mitkä välitykset oli käytössä videota tehdessä??

Kyllä tuo Diablo tuntuu pesevän vanhan ja legendaarisen Bajan mennen tullen. Jos olisin 2-vetoista ostamassa, niin ei tarttis kauaa miettiä mikä auto mulle tulis.

676
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 01.02.13 - klo: 22.26 »
Tulppa irti ja katso onko konetta tullut ryypytettyä liikaa. Jos on niin auto ympäri ja muutamia nykäsyjä jotta ylimääräinen bensa pääsee tulpanreiästä ulos. Jos ei auttanut siirry seuraavaan vaiheeseen.

Kokeile tulpan kipinä, onko sitä? Sen jälkeen kaasari perussäädöille ja testausta. Jos ei lähde niin yleisin vika onkin sitten imuvuodot, eli kaasari irti ja tiivisteiden tarkastus.

Jos muuta vikaa ei löydy, niin sen jälkeen konetta purkuun ja yleisin vika onkin siinä tapauksessa männän rengas tahi pytty moro.

677
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 01.02.13 - klo: 09.55 »
Muistaakseni normi dominaattori tarvitseen pienen jatkon putkeen että saa istumaan nuutekkiin silleen kivasti. Muistaakseni tässä nuudelitopikissa olis ollu joskus kuvatus aiheesta.

Jos tuo dominaattori olis kisalaillinen putki niin itsekin sitä käyttäisin, koska bajassa mulla oli sellainen ja täytyy tunnustaa jotta millään muulla putkella en ole saanut mun entistä 29cc CY konetta potkimaan niin hyvin kuin tuolla putkella. SUOSITTELEN.

Ainoo miinus dominaattorissa on sen putken aivan helvetillinen korvia raastava melu. Oli nimittäin äänekkäin putki mikä mulla on koskaan autossa kiinni ollut.

678
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 29.01.13 - klo: 12.14 »
Mulla kans tuo kopio dremeli odottaa pytyn kairauksen aloittamista, mutta toistaiseksi olen pitäytynyt vähän järeämmissä kairauskoneissa.

Itse olen käyttänyt paineilmalla toimivaa kairauskonetta tähän saakka. Jälki on hieman rosoista ja tarkkana saa olla ettei kone lipeä minne sattuu pytyn reunoille, mutta muuten kyllä materiaali poistuu tehokkaasti pytyn seinämiltä.

Jos terä alkaa tuntua tukkoiselta niin välillä antanut pienen lämpöhoidon ihan tavalliseen mustaan rautaan jolloin on saatu hampaat taas auki.

679
Bensa-autot / Vs: Bensa formula offroad
« : 26.01.13 - klo: 18.48 »
Itse suosittelisin myös nuudelia, koska siitä saa aika helposti keskimoottoriauton rakennettua.

Tuossa projektissa kun kaiken joutuu tekemään/suunnittelemaan, niin kannattaa katsoa kummosella tekniikalla lähtee liikenteeseen jotta saa pienemmillä muutoksilla auton aikaiseksi.

Toki muitakin varmaankin maailmalta löytyy, mutta suomesta olis ihan kiva löytyä maahantuoja ettei mene perusosien kanssa puljailuun turhaa aikaa.

Jos aloitat tuon offroadari projektin niin varmasti tulen seuraamaan sen edistymistä hyvinkin tarkasti tällä foorumilla, koska itselläni oli joskus vuosia sitten hinku samanlaiseen peliin.

680
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 14.01.13 - klo: 18.43 »
Varmaankin ihan toimiva ratkaisu, jos vaan pitää huolen suodattimen puhtaudesta. Koneen lämmöt nousee varmasti likaisella suodattimella.

Mun mielestä parempi ja toimivampi ratkaisu on outwearssi vetokäynnistimelle ja lohkoon liimaten tiheää metalliverkkoa.

681
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 12.01.13 - klo: 23.41 »
No voi hitsinpimpula!!!

Multa petti toinen ohjausservo. Ymmärtäisin jos olis ajettu ulkona ja sais kosteutta sisäänsä, mutta kun kotona kannoin autoa sähköt päällä pöydälle rukattavaksi niin pääsi eturengas kolahtamaan oven nurkkaan ja valmista tuli. Nopea analyysi osoitti jotta moottorin lakat päätti kadota muille maille.

Tämä oli muuten jo toinen Hitekki mikä kyrvähti mun mielestä täysin mitättömästä kuormituksesta. Hassua vielä että molemmat on särkyneet sisätiloissa. Onko kellään suositella ohjausservoiksi jotain parempaa merkkiä kun multa palaa hihat noiden rimpuloiden kanssa, vai pitääkö tästä torpasta muuttaa toiseen jos se onkin talon vika?

Niin juu nykyinen hitekki on mallia hs-5755mg

682
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 11.01.13 - klo: 21.52 »
Ekat savut otettu tehopenkistä ja tulokset oli lupaavat. Vahinko kun yks aika tuttu rähmänäppi hajotti mittausanturin just kun oltiin Manezin kanssa päästy tekeen kunnon vetoa, niin ei saatu mitään julkaisukelpoista mittausta aikaiseksi.

Nyt ollaan vielä vakio koneella penkkiä kiusattu, mut heti kun saadaan kunnon luotettavat tulokset aikaiseksi niin  sitten virikonetta kehiin.

683
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 08.01.13 - klo: 11.09 »
Juurikin tuota huskyn XP:tä olen bensan joukkoon kaadellut

684
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 08.01.13 - klo: 09.27 »
Huskyn bensaa (tuo taitaa muuten olla Aspenin bensaa missä huskyn oma öljy seassa) ja öljyä saa ainakin Forssan talousalueella samasta kaupasta kuin sahat. Taitaa olla niin jotta tuota huskyn öljyä ei saa muualta kuin samoja sahoja myyvistä liikkeistä.

685
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.01.13 - klo: 19.04 »
Husqvarnan valmista 2-tahti bensiiniä ja huskyn omaa 2-t öljyä lisätty sen 2%, eli öljyä 4%.

Mulla koneet toimineet todella hyvin tuolla bensalla. Ei yhtään konerikkoa tullut voitelun puutteen takia ja aina kun olen avannut koneen niin pytyn seinämillä paksu kerros öljyä. Mikä mun mielestä erikoista tuossa tavarassa ollut niin koneen karstoittuminen on ollut todella vähäistä verrattuna hanabensaan ja kartingöljyyn.

Se miksi päädyin kokeilemaan tuota sekoitusta oli puhtaasti jonkun puolueettoman (en nyt muista mikä se oli) lehden testi bensoista ja öljyistä ja tuo tavara voitti sen testin. Noita eri bensoja ja öljyjä oli testattu moottorisahoissa, kelkoissa, trimmereissä sun muissa 2-t koneissa.

Mut noi bensat ja varsinkin öljyt tuntuu olevan vähän niin kuin mielipidejuttuja.

686
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 30.12.12 - klo: 13.33 »
Todella nätti luomus. Kelpaa tuolla driftailla pitkin pihoja ja ratoja.

687
Bensa-autot / Vs: MCD rrv4 Factory team versio
« : 23.12.12 - klo: 19.59 »
Tuosta moottoripuolesta sen verran et itse suosittelen lähtemään liikkeelle ihan vakiolla 4-pulttisella zenolla ja hyvällä putkella.

Siitä sit itse viilaa ja rakentelee sellasen tehohirmun kun haluaa. Näin ainakin olen omissa projekteissa tehnyt ja joskus on ollut jopa onnistumisen iloa ilmassa kun on saanut jonkun ultraradikaalin muutoksen toimimaan.

Esimerkiksi nyt autossa kiinni itse viilattu, sorvattu ja jyrsitty mäntäpyttysarja jotka siis kairattu vakiosta. Tuo on muuten kisalaillinen kone et katsotaan kuinka suorituskyky riittä ensi kesänä. Ainakin testatessa ja konetta sisään ajaessa loppu pito kesken kun edellisellä koneella pitoa vielä riitti edes kohtuullisesti. Neulat on vielä säätämäti kohilleen et jotain pientä voimanhitusta varmaankin tulee lisää kunhan kaikki saadaan kohdilleen.

Jos vaan haluu ajaa ja ei halua kauheesti rakennella eikä kisailusta ole kiinnostunut niin silloin suosittelen jonkun tunnetun virityspajan tahi tunnetun koneiden vilaajan puoleen kääntymistä.

688
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 21.12.12 - klo: 16.46 »
Simple dyno on nyt testissä. Saattaa tulla toinenkin ohjelma kunhan saadaan hommat haltuun Manezin kanssa. Voi jopa olla että mittaukset tehdään kahdella rinnakkaisella järjestelmällä jotta tuosta mittauksesta saadaan mahdollisimman luotettava.

Nyt vasta ollaan harjoiteltu kuinka näitä hommeleita pitäis rakentaa. Ensimmäinen tavoite on saada moottorien eroja mitattua, ei niinkään absoluuttista totuutta. Jatkossa varmaankin saadaan niitä luotettavampia mittaustuloksia.

689
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 20.12.12 - klo: 22.27 »
Juhuu!!

Kohta se on Vorssassakin Nuudelimiähillä oma tehopenkki!! Ensitesti jo tehty, mutta lopullinen versio hioutuu varmaankin tuossa joulun luppoajalla.

690
Joskus kauan sitten tein nimhi-kennoista oman akun jonka laitoin ajaessa farkkujen takataskuun. Virrat syötettiin radioihin pitkän johdon avulla sen latausliittimen kautta. Ihan toimivana ratkaisuna pidin sitä silloin.

Nyt nää uudet radiot tarvii sähköä niin vähän että tavallisilla pattereilla olen ajellut.

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25 26 ... 29