Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27 ... 29
691
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 17.12.12 - klo: 17.23 »
Iskariöljyt on vähän niin kuin mielipidekysymys. Yleensä olen käyttänyt 1000-2500 öljyjä, riippuen kummosen alustan haluun tehdä. Se on melkein yrityksen ja erehdyksen kautta etsittävä itselle sopivin vaihtoehto.

Toi diffiboksi kannattaa muuten tiivistää Loctiten tasotiivisteellä. Loctiten koodi tais muistaakseni olla 5922 jota olen ainakin itse käyttänyt. Kivaa tavaraa, helppo levittää ja ei kovetu liiaksi. Tuo on myös helppo puhdistaa sit kun joskus boksin avaa.

692
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 17.12.12 - klo: 15.21 »
Itse laitoin diisselimoottoriin tarkoitettua lisäainetta. Valmistaja oli muistaakseni STP. Ainakin itse olin tyytyväinen tuohon patenttiin.

693
Bensa-autot / Vs: Parhaat renkaat&vanteet bensapeleihin
« : 16.12.12 - klo: 20.54 »
Eipä nuo ranskiksen kumit mitään hassumman näkösiä ole.

Parhaat renkaat muuten saatte kylmälle asfaltille noista krossareiden minipin kumeista. Tänään kokeilin mcd:n kisakummeja ja heti kun sai renkaan lämpöiseksi alko pitoa löytyä silleen ajoon sopivasti. Huono puoli on se, että renkaat ei sitten ihan mahottomasti kestä sladitteluja, kun tuppaavat kulumaan kiusattuna aika nopiaan.

694
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 16.12.12 - klo: 20.49 »
Oliskos tuo "big bore" maininta tarkoitettu käytettäväksi putkien kanssa jotka on jo suunnittelupöydällä mietitty isompien (29-30,5ccm) koneiden jatkoksi. Ainakin näin olen itse ymmärtänyt.

Mun mielestä tuo Hannon myymä mielken tehari toimii kivasti näiden pienempien koneiden jatkeena. Ei ainakaan täysin hukkaa alavääntöä ja kuitenkin yläpäästä löytyy kivasti potkua.

695
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 12.12.12 - klo: 20.38 »
Itse en ainakaan ratassuojaa käyttänyt ollenkaan vaikka krossia tuli ajettua.

Jos on metalliset rattaat niin se suoja on täysin tarpeeton.

696
Bensa-autot / Vs: Tehoputket
« : 11.12.12 - klo: 15.17 »
Tuo juhamatin aikaisemmin tekemä huomio uuden putken putsauksesta kannattaa myös lisätä tehtäväksi säännöllisesti vanhalle putkelle.

Tänään avasin vanhan tehoputken ja sinne putken sisäseinämiin oli kerääntynyt uskomaton määrä skeidaa. Noh, putki kun kerran oli valmiiksi auki niin ei muuta kuin kaasutöhöllä polttamaan putki kuumaksi. Jäähtymisen jälkeen hiomapaperi ja kunnollinen paineilmapuhallus hoiti ylimääräiset kikkareet putkesta pois ennen kasaamista.

Uskoakseni jokaisesta käytetystä putkesta löytyy jotain ylimääräistä kuonaa, koska kuitenkin kaasarin säädöt ei ole optimit koko kierrosalueella. Tietysti jos koko ajan ajaa urku auki ja kaasari on oikein säädöissään tuota ylimääräistä kuonaa kertyy vähemmän.

697
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 11.12.12 - klo: 10.44 »
Tuohan on Bajan ja FG:n kiva pikku risteytys. Vetorattaisto, heksit ja ohjauslinkistö näyttää aivan FG:n tekeleiltä ja muu toteutus Bajalta.

Mielenkiintoinen vekotin eikä edes kovin kallis. Tosin heikkoja kohtia kuvasta pystyy bongaamaan useita ja varmaankaan kevymiiniä ei ole aivan heti saatavissa tuohon malliin.

698
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 11.12.12 - klo: 10.36 »
JABADABADUU!!!!

Putki suoristettu. Kuvat on vaan kännykässä enkä saa siirrettyä niitä koneelle.

Helposti tuo kävi kun kaasutöhöllä ensin lämmitti tarpeeks niin putki aukes melkein kuin itsestään. Sit vaan tehden sorvissa oikomistyökalu ja koputteli putken noin niin kuin melkeen suoraksi. Hopeella juottaen takasin kasaan ja tänään illalla "pikku" testi jos vaan kerkee.

699
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 10.12.12 - klo: 20.36 »
ARRGGHHH!! Pelliseppä äkkiä paikalle. Mun tehoputki on ottanut aika pahan osuman itsenäisyyspäivän ajelussa terästolpan kanssa.

Just kun piti kaikki olla reilassa niin piti itte töpeksiä!!!?????

700
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 08.12.12 - klo: 21.46 »
Onko 2 vai 1 ohjausservo. Laita vaikka kuva autosta ilman koria niin siitä tuo selviää.

701
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 08.12.12 - klo: 20.12 »
Todella nätti beetle. Onko tuo TBII vai TBIII rungolle tehty?

702
Bensa-autot / Vs: Parhaat renkaat&vanteet bensapeleihin
« : 06.12.12 - klo: 22.46 »
Nuo juhamatin testaamat GRP:n kumit ei sitten toimi ollenkaan jos alusta on kylmä. Tänään ajettiin asfaltilla ja ainoo keino saada renkaaseen edes tippaakaan pitoa oli pyörittää kakkarinkiä lämä tiskissä niin kauan et rengas lämpeni oikein kunnolla. Heti kun päästi kumit jäähtymään niin tunne oli sama kuin olis ajanu huonoilla asfalttikumeilla jäällä.

703
Manezin kanssa käytiin testaamassa Nuutekkeja asfaltilla itsenäisyyspäivän kunniaksi. Oli muuten hassua huomata kuinka renkaiden pito huononee kun asfaltti on kylmempää.

704
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 03.12.12 - klo: 17.26 »
Millä ekoplasmalla juhamatin verkot on lohkossa kiinni??

705
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 02.12.12 - klo: 18.47 »
Yksi keino muovin valmistukseen muistaakseni oli pikaliimaa ja ruokasoodaa sopiva miksaus ja reikä täyteen.

Kuivuttuaan poralla uusi reiän alku ja ruuvi paikkaansa.

HUOM!!! Tuo ruokasooda on täysin mun muistivarainen lisäaine, eli kokeilu omalla vastuulla. Jossain tämän foorumin syövereissä on myös oikea ohje tuon tekemiseen. Pojan sähköautoa korjailin sillä ohjeella ja ainakin silloin homma toimi hyvin.

706
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 30.11.12 - klo: 12.23 »
Vakio vauhtipyörästä olen aina itse sorvannut 1/2 - 2/3 siipien pituudesta pois tapauksesta riippuen.

Enemmän tullut haettua juurikin tuota edellämainittua kestävyyttä vauhtikselle lisää, kun en ole joka koneessa käyttänyt lohkossa mitään kivisuojia. Vetokäynnistimessä on aina ollut Outwearssi.

707
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 26.11.12 - klo: 21.18 »
SKF laakereita olen käyttänyt aina. Esimerkiksi etola/etra tahi joku muu kunnon laakerikauppa niitä myy.

708
Bensa-autot / Vs: FG Mini Challenge 4WD
« : 26.11.12 - klo: 20.41 »
Olipas nättiä menoa asuntovaunujen kanssa.

Auttakeepas apinaa.... Pitäis saada talvikautta ajatellen jäärataa varten krossariin toimiva alusta ja ajattelin että tuosta rata-ajosta on teillä ministereillä enemmän kokemusta.

Ei kysymys kuuluu: Kannattaako lähteä etsimään alustan säätöjä liukkaalle radalle pehmeällä vai kovalla alustalla??

Painopistehän on krossarissa korkeammalla kuin rata-autoissa ja jotain on tullut jo testattua, mutta jäätä kun ei ole ollut tarjolla niin mennään enemmän mutu tuntumalla. Kallistuksen vakaajat on jo autossa mut tuo alustan kovuus tahi pehmeys mietityttää.

709
Nutekkimiehet täällä Forssan seudulla pöristelee kylmillä ja sateisilla keleillä tehtaan varastotiloissa joissa on kuivaa ja puhdasta asfalttia tarjolla.

Pysyy autot kuivina ja ei tartte pestä joka ajokerran jälkeen.

Talvella pääsee nauttimaan auratusta pihasta jos ei jaksa asfaltilla ajella. Lisäksi jos auto tarvii säätöä tahi isompaa remppaa kesken ajon niin pääsee sisälle lämpimään ruuvaamaan.

710
Bensa-autot / Vs: Parhaat renkaat&vanteet bensapeleihin
« : 25.11.12 - klo: 21.06 »
Tuliko renkuloista mitään vastausta ranskiksien maasta??

711
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 25.11.12 - klo: 20.56 »
Toi näyttäis olevan kiva päivitysosa jolla saa kytkimen suojattua lialta.

Onkohan ensi kaudeksi tulossa 2wd luokka noihin OR5 kahinoihin??

712
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 24.11.12 - klo: 21.20 »
Jos vertaa bajan hintaa alumiinipäivityksineen ja tuon Nutekin hintaa valmiiksi alumiinisena niin ei tarvii kauaa miettiä kumman ostaa.

Nätti peli kyllä on ja varmaan aika inhottava tunne olis ajaa jossain savikuopalla tolla.

713
Bensa-autot / Vs: Tehoputket
« : 23.11.12 - klo: 20.48 »
Kannattaa laittaa se hiilari lämpölevy tuon putken ja vetostartin väliin niin pysyy koneen lämmöt kurissa.

714
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 22.11.12 - klo: 09.13 »
Mulla on autossa tuo Mielken vanhemman mallinen putki kiinni. Manezilla käytössä uudempi malli jossa tietääkseni ainoa ero on että putki on eri puolella autoa ja siinä on laippakiinnitys pakokäyrän ja reson välillä.

Mun kokemukset Mielken vanhasta putkesta on ollut positiiviset. Jostain kumman syystä en ole saanut tuolla putkella omaa konetta kiertämään mun mielestä tarpeeksi, mutta vääntöä on ollut tarjolla sitäkin enemmän. En tosin ole vielä hakenut neulojen säätöjä aivan kohdilleen.

Viimekauden OR kisoissa Manezin auto Mielken putkella ja Modellsportin koneella kiersi aivan julmetusti ja voimaa tuntu olevan tarjolla vähintäänkin riittävästi.

Katsotaan tätäkin asiaa tarkemmin sen jälkeen kun ollaan saatu Manezin kanssa lauantain testiajot suoritettua.

715
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 21.11.12 - klo: 20.43 »
Noi olimat:in ja vrc putket näyttää ihan kunnon putkilta ja uskon et varmaan sais omasta itse viilatusta koneesta noilla enemmän irti. Eri asia on se, että täyttääkö nuo putket tuon OR5 luokan tiukat säännöt?

716
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 20.11.12 - klo: 14.56 »
Komia on ku sika pienenä!!!

717
Bensa-autot / Vs: FeroX FX 4WD
« : 11.11.12 - klo: 19.24 »
Juu, varmaan menee siinä sivussa kivasti, mutta mitä huhuja itse olen kuullut niin tuonkin auton osaset tehdään kiinassa.

Ei kait kiinalainen tee mitään piensarjoja halvelmalla kun kunnon liukuhihnatuotantoa??

Ja ne suunnittelun kulut kun jakaa esimerkiksi 1000 auton kesken niin luulisi kappalehinnan putoavan jonkun satasen.

718
Bensa-autot / Vs: FeroX FX 4WD
« : 11.11.12 - klo: 01.26 »
 Mitä järkee suunnitella ensin auto ja sit rajoittaa valmistus muutamaan kappaleeseen??

Auton hinta pompsahtaa ihan mukavalle tasolle jotta saadaan suunnittelun kulut katettua ja uskoakseni kukaan ei hyödy taloudellisesti millään tavalla tuollaisesta touhusta. Mut niinhän se on aina ollut jotta köyhät ne rahaa miettii, rikkaat tienaa miettimättä.

719
Bensa-autot / Hurrax toxyc
« : 10.11.12 - klo: 20.01 »
Tuollainen osu silmään ja jotenkin tuntu erikoiselta tuo jousitusratkaisu, mutta muuten varmaankin menevä peli. Uskoisin että ainakin suomen krossikisoissa tuolla vois vaikka pärjätä?

http://www.hurrax.de/en/carShows.asp?carId=112


720
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 07.11.12 - klo: 20.55 »
No niin..

Tuli sitten testattua diffisetuppeja ja ainakin pitävällä alustalla (kuiva asfaltti) tb3 mulla toiminut hyvin seuraavilla: etu 100.000, keski 500.000 ja taka 50.000.

Lisäksi takana 1-asteen aurauspala ja takarenkaat säädetty 0-asteen kallistukselle.

Eturenkaissa hiukan (noin pari astetta) haritusta, ackermannin etummaiset reiät käytössä ja raidetangot kiinni kääntöpalojen etummaisissa reikälöissä.

Näillä setupeilla ja 27cc itse viilatulla koneella tuntuu olevan kohtuu mukava viedä laitetta ja mutkat saa silleen kivasti driftattua läpi.

Saattaa olla jääradalle kans mukava alusta jos joku aikoo kisailla talvella.

Sivuja: 1 ... 21 22 23 [24] 25 26 27 ... 29