Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtibakka

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 29
721
Noista pytyn pulteista sanoisin jotta mun kokemuksella ei kannata laittaa kuin 12.9 kovuuden ruuveloiset.

Mulla on ainakin käyny pehmeemmillä ruuveloisilla juurikin saman kaltaisia "työtapaturmia" kuin edellä mainittu koneen tuho! Juu ja kakspulttisilla tullu kaikki katkeamiset. Tunnustan, olen aika laiska tarkastelemaan ruuvien kireyksiä, kun on aina toinen ehjä kone laittaa autoon kiinni.

722
Radiolaitteet / Vs: Radiosuosituksia Bajaan
« : 25.10.12 - klo: 14.56 »
Mulla on Spektrumin DX3S ja ainoo moitittava asia oli tuo kantama. Vaihdoin vastarin antennijohdon pitempään malliin niin ainakin minun radiolla kantama on riittävä. Sama kikka on tietääkseni käytössä tuossa Losin mukana myytävässä 3S radiossa. Ainakin oman antennin kopioin jonkun virallisen lapun mukaan joka oli tarkoitettu Losin omistajille.

Tuossa 3S radiossa on tuo kiva telemetria joka ainakin bensa-autoissa antaa mukavaa palautetta vastarin akun varauksesta jottei tule turhia yllätyksiä. Tietysti siihen saa sitten jos haluaa nuita telemetriatietoja enemmänkin, mutta mulla niille ei ole ollut käyttöä.

723
Sähköautot / Vs: A123 M1 akkuja Rc-auto käyttöön
« : 24.10.12 - klo: 14.27 »
Hoblaa.

Jos tuollaisen 2S (6,6V) paketin kasaa niin tarvitseeko tehdä laturin ja akkupaketin väliin jonkinlainen tasausliitin?? Jos tarvihee niin kuinkas se sitten tehdään?


724
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 20.10.12 - klo: 17.59 »
Tuli sitten päivitettyä nuo muoviset ohjauksen pallonivelet teräksisiin. Olihan auto aivan erilainen ajaa kun ohjauksen väljyydet sai lähes nollille.

Kannattaako muuten noita teräspalloja rasvailla ollakin aineella, vai tuleeko niistä pelkät pölynkerääjät rasvattuna??

725
Bensa-autot / Vs: Parhaat renkaat&vanteet bensapeleihin
« : 18.10.12 - klo: 18.23 »
Jaa... mänen ole noita koskaan soralla kokeillu, ainoastaan asfaltilla vedelly.

Ainakin kestävää seosta ne on kun asfalttiajoa on menty kuitenkin jokunen tankillinen eikä renkula ole vielä puhki.

726
Bensa-autot / Vs: FeroX FX 4WD
« : 15.10.12 - klo: 08.09 »
No ei minuakaan nuo avonaiset diffit pelota. Eihän muissakaan merkeissä esimerkiksi keskidiffiä ole suojattu millään tavalla ja ihan kivasti nuo näyttää rataa kiertävän.

Tottahan se on jotta etu- ja takadiffi saa sisäänsä hiekkaa ja muuta kuonaa enemmän kuin keskidiffi, mutta tuo auto on kyllä minun mielestä erittäin mielenkiintoinen toteutus.

727
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 14.10.12 - klo: 19.43 »
Töttöröö.

Olettekos gurut kiusanneet virityksissänne männän imuhelmaa?? Kuinka paljon uskaltaa ottaa pois jottei koneen alakierrosvääntö katoa aivan täysin??

Niin juu, jos löytyy kuvatuksia toimivista viilauksista asian suhteen niin ne olis toivottavia.

728
Jaa siellä se kaasarin tyypinumero luuraa. Hitsi kun on tuo lähinäkö menny iän myötä huonommaks ku ulkonäkö ni ei silmä erottanu mitään tuosta kohtaa.

Totta kai hommaa vaikeutti tyypillinen scheissekerros kun kerran käytettyjä kaasareita ovat. Kiitos avusta!

729
Neuvokkeehan apinaa.....

Mulla on tuon miljoonalaatikon pohjalla useampi kaasari jotka jääneet puretuista / romutetuista moottoreista. Kuin noista tunnistaa mikä on minkäkin mallinen. Sen tiedän et yksi on 813 ku löyty siittä tuo kiihäytyspumppu, mut vielä olis ainakin 3 täysin tunnistamatonta.

Hupsis, tais tulla väärään threadiin tää kysymys. Ylläpito vois siirtää tämän aiheeseen paremmin sopivaan osioon.

730
Bensa-autot / Vs: renkaat&vanteet
« : 12.10.12 - klo: 11.59 »
Tilasin linnalta tälläset renkaat testiin..



Mulla on nuo GRP:n bajaan tarkotetut takanakit. Olen testannut Bajassa, MCD:ssä ja nyt Nutekissa. Pito on asfaltilla paljon parempi kuin tarmac bustereissa, varsinkin jos asfaltin pinta on likainen / pölyinen.

731
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 10.10.12 - klo: 22.41 »
Kytkimistä vielä:

Mulla on käytössä tuon tapainen kytkin http://www.freeprawnracing.co.uk/ftx-7979-cnc-aluminium-4-shoe-clutch-ftx7979.html . En ole varma onko täysin sama kuin tuon linkin vehjas mutta kuitenkin suosittelen. Tuo on toiminut moitteetta ainakin 26cc "hiukan" viilatun koneen ja 4wd auton rääkissä. Noista isoista mörkömoottoreista ei ole kokemusta.

Tuollaisen saa suomesta, Nutech / Hanno noita myy. Kytkin tosin ei aivan sellaisenaan sovellu suoraan käyttöön, vaan kaikki ruuvit on vaihdettava parempilaatuisiin ja kiinnitettävä lukitteella tahi vastamutterilla.

732
Bensa-autot / Vs: Patentit diy miehille
« : 08.10.12 - klo: 08.56 »
Kyllä mullakin on se mielipide että mukava se on omia virityksiä/kyhäelmiä tehdä, vaikka kaupasta sais valmiin kikkareen ja jopa kohtuu hintaan.

Pysyy mieli virkeenä ja ei ole vapaa-ajan ongelmia kun noita omia päähänpistoja toteuttaa. Eikös tuo ole vähän samaan rinnastettavissa kun kaupasta saa valmiiks viilattuja koneita, mut sit kuitenkin pitää ostaa se vakio mylly ja alkaa itse viilaileen siitä hirmuista tehopakettia?

733
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 05.10.12 - klo: 08.33 »
Mulla on jarrut jo heti uutena päivitetty noilla kisaosasilla. Vakio jarruista ei mulla ole mitään kokemusta??Nuo kisajarrut saa kuulemma vieläkin tehokkaammiksi kun lisää ylimääräiset palat ja levyt eteen. Tuota modia en ole vielä kokeillut.

Aika painavalta tuo sinun auto vaikuttaa. Kulkua tulis kyllä mukavasti lisää kun noin 2kg häviäis painoa pois. Oletko muuten rakentanut auton TB2 osasilla?

734
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 03.10.12 - klo: 21.03 »
Sisäänajo suoritettu onnistuneesti. Nyt koneena on miedosti viilattu 26 zenoah, mutta maksimissaan puolikaasulla ajettu sisäänajo antoi kyllä lupaavan näytön.

Seuraavaks sitten täyskaasu käyttöön ja neulojen kiristelyä.

Auton kääntyvyys oli mun mielestä hieman puutteellinen, mutta mulla onkin takana nuo 3-asteiset palat ja uskoakseni 1 tai 2-asteisilla saadaan tuo kääntyvyyskin kohdalleen.

735
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 03.10.12 - klo: 12.43 »
Koneelle ja diffeille olen jurrutellu sisäänajoa penkissä, kun tuo ulkoilmojen haltija on heittänyt pelkästään vettä niskaan. Ajokokemuksia kertoilen heti kun olen päässyt ulos autoa hyppyyttämään.

Mulle tuli auton painoks aika tarkalleen 13kg. Tuosta sitä kyllä pystyy keventelemään vielä hippo-osasilla, pienemmillä servoilla ja omilla pikku muutoksilla. Paino on mitattu raskaalla nimhi vastarin akulla.

Kuin painava tuo sinun auto on tuolla spesiaalipohjalla??

Hienosti tuntuu liikkuvan tuo sinun beetle parkkipaikka ajeluista päätellen.

736
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 02.10.12 - klo: 13.19 »
Juurikin tuo on riittävä. Kiitos paljon!!!

737
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 02.10.12 - klo: 12.23 »
Heips.

Löytyykös tuohon radioon kunnon manuaalia? Saa olla englanti, saksa, ranska, ruåtti tahi suamen kielinen.

Googlettamalla en löytänyt oikein mitään, tosin olen aika käsi näissä nettihommissa.

738
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 27.09.12 - klo: 21.31 »
Nyt hän on sitten rtr&r (ready to rock and roll). Jotain pikkufiksiä pitää vielä tehdä mut periaatteessa olis valmis kisoihin.

Huomenna ensisavut ja koneen sisäänajo.








739
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 20.09.12 - klo: 11.47 »
Tankin pituus 165, leveys 100 ja korkeus 70.

Tuohon moottorin siirtoon eteenpäin saattais auttaa MCD:n tankki, kun muistaakseni se oli ulkomitoiltaan pienempi. Tais jopa olla niin jotta MCD:n evo 3 mallissa oli ulkomitoiltaan pienin tankki, mutta tää nyt on tämmöstä mutu tietoa.

Paremmin tietävät kertokoot lisää, koska täysin varma en yllämainitusta kommentista ole!!

740
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 19.09.12 - klo: 18.35 »
Tuommoisesta pitäis sit jotain saada aikaiseksi.

Katsotaan saisko vaikka jäärataa näin alkuun kokeiltua kisan tahi kaksi?











741
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 17.09.12 - klo: 11.09 »
Mitäs virityksiä olette laitelleet nutekin iskareiden suojaksi? Bajan pussukat on liian pienet.

Mulla on nuo nuudelin omat pussukat, mutta jokin parempi vaihtoehto varmaankin on olemassa?

742
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 13.09.12 - klo: 14.27 »
On varmaan RTR:ssä käytetty lukitetta. Omakohtaiset kokemukset on vaan jotta tehtaan lukite on aivan kuraa. Lisäksi tuota lukitetta ei välttämättä eksy jokaiseen kierteeseen??

Täytyy aina muistaa tuo Kiinan kuuluisa? laadunvalvonta.

743
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 13.09.12 - klo: 13.20 »
Itse en ainakaan suostuisi sekoilemaan radioiden osalta minkään kiinan halpismallin kanssa. Tai ainakin varmistukseksi laittaisin failsafen.

Yleensä kannattaa uusi auto AINA purkaa muttereiksi ja sen jälkeen kasata kunnon ruuvilukitteen kanssa. Tietääkseni millään tehtaalla ei ole käytössä kunnon lukitteita ja auto muuttuu helistimeksi ja osat putoilee kyydistä ilman uudelleen kasausta.

Jarrujen kanssa en osaa auttaa kun ei ole kokemusta kyseisestä automallista/merkistä. Viisaammat jatkakoon...

744
Bensa-autot / Vs: FG off-road autot
« : 11.09.12 - klo: 11.28 »
Joo, siis ensimmäinen tuunauskohde tuolle 813 kaasarille on tukkia se reikä mistä tuo kiihäytyspumpun akseli näkyy ja lisätä kumitutti tai joku muu suoja kaasuläpän akselin juureen!!!

Noilla keinoin sain ainakin oman kaasarini kestämään todella pitkään.

745
Bensa-autot / Vs: FG off-road autot
« : 11.09.12 - klo: 10.06 »
Joo, mulla oli koneessa sama kaasari. Maailmalla porukat haukkuneet tuota juurikin tuon käynnistysvaikeuksien takia, mut mulla homma toimi tuon käynnistysohjeen kanssa.

Sellanen lisä tuohon ohjeeseen että kylmää konetta käynnistettäessä kannattaa muutaman kerran painaa kaasua pohjaan, jolloin kiihäytyspumppu työntää soppaa kurkkuun hieman enemmän. Tosin tuon kaasun pumppauksen kanssa kannattaa olla varovainen jottei kone saa sitä soppaa liikaa.

746
Bensa-autot / Vs: FG off-road autot
« : 10.09.12 - klo: 14.24 »
Laitan videoo kun kerkeän, pieniä käyntiinlähtö ongelmia on ja syö naruja enemman kun bensaa  :azn:,
saattaa johtua kohtuu kovista puristuksista ?

Mikä kaasari sulla on koneessa kiinni?

Mulla aikoinaan auttoi korkeepuristeisen koneen kanssa jotta ensin sytkä pois päältä (onnistuu mukavammin jos autossa on failsafe) ja sitten "ryypytysnykäisyjä" ainakin 4-8 kpl. Het kun naru tuntu kevenevän niin sytkä päälle ja 2-3 nykäsyä ja kone oli tulilla.

Noi ryypytysnykäsyt PITÄÄ TEHDÄ RAUHALLISESTI!!!! Mulla jos konetta kylmänä alko riuhtoon niin uusi naru meni poikki 2-3 nykäsyn jälkeen ja se muovinen kiekko sieltä käynnistimen sisältä antautu. Sit kun aloin käyttämään tuota yllä olevaa ohjetta niin samalla narulla ja muovikiekolla pärjäs koko kesän.

747
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 05.09.12 - klo: 21.03 »
Multa löytyy hyllystä noin 0,5 litraa käytetty viilaamaton 36mm pytty ja mäntä satsi.

Heitä yv jos kiinnostaa.

748
Bensa-autot / Vs: Hpin uusi bensapeli, Baja 5SC
« : 03.09.12 - klo: 10.49 »
Mulla samaa ongelmaa = oon umpivasuri.

Itselle ei tuota harmia tuo "vääränkätinen" ratti kun olen jo tottunut käyttämään noita oikeankätisten ruoreja. Kestää hetken aikaa tottua ja sit asiaan ei enää kiinnitä huomiota.

749
Bensa-autot / Vs: Aloittelijalle
« : 30.08.12 - klo: 11.38 »
Tervehdys,

Kyllä tuollakin autolla alkuun pääsee.

Auton merkki/malli riippuu paljonkin käyttötarkoituksesta. Ajattelitko ajaa kilpaa (silloin 4wd vehje) vai kiinnostaako bashaus (silloin mieluummin 2wd vehje), näin ainakin oma kokemus on opettanut.

Näissä bensavehkeissä on kyllä yhtä monta mielipidettä kuin on harrastajaa. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Katsele kommentteja tältä foorumilta jokaisen automerkin kohdilta niin saa ainakin suuntaa mikä olis se sun juttu. Tosin MCD merkistä paremmat keskustelut taitaapi olla tuolla http://www.large-scale-finland.eu/index.php.

Itse aloitin harrastuksen käytetyllä vehkeellä joka oli jo valmiiksi päivitetty paremmilla osasilla ja ainakin mun kokemukset jäi positiivisiksi. Ei heti mennyt kauheesti euroja autoon kiinni, tosin sitten se kuuluisa ruokahalu kasvoi ja kustannukset sen mukana. Eihän nämä nyt mahdottoman kalliita ole, mut aina joskus tuo perheen kauniimpi osapuoli tuppaa jarruttelemaan kun pitäis saada jotain muutakin tehtyä.

Kokeneemmat kertokoon lisää.

750
Tulokset / Vs: LOOSE RIM CUP 2012+ SC 10 LOOSE RIM
« : 09.07.12 - klo: 07.17 »
Kiitokset kaikille kanssakilpailijoille sekä suurin kiitos kilpailun järjestäjille ja radan ylläpitäjille.

Rataan tahdyt muutokset toimi mainiosti ja radan kunto oli erinomainen.

Erityiskiitos majurille joka jaksaa neuvoa ja auttaa aina hädän tullessa.

Sivuja: 1 ... 22 23 24 [25] 26 27 28 29