No niin. Hajoneen sylinterin tutkinta edistyi askeleen. Taitaa olla vikaa käyttäjässä niin kuin useimmiten mun tapauksessa........valitettavasti.
Näin jälkikäteen miettiessäni toinen sylinterin kiinnityspultti tuntui aika löysältä avattaessa. Eräs tuttuni joka näitä moottoreita tuntee paremmin kuin minä totesi, että kun on käytetty normi 28/36 sylinteriä on jouduttu laittamaan paksumpi tiiviste (1mm) lohkon ja sylkyn väliin. Jos toinen pultti on päässyt löystymään niin seurauksena on sylinterin nitkuminen joka johtaa toispuoleiseen sylkyn kuormitukseen. Ajan myötä materiaali väsyy ja antaa periksi. Asiaa ei kuulemma ainakaan paranna tuo paksumpi tiiviste siinä välissä joka toimii jousena ko. tilanteessa. Asiaa paremmin tuntevat saavat kommentoida onko diagnoosi oikea. Ainakin itselleni tuo selitys tuntui uskottavalta.
Korjauksena taidankin laittaa 29cc pyttymäntäsatsin kiinni joka on alunperinkin tarkoitettu tuolle 30mm iskulla olevalle kampiakselille, jolloin pystyy käyttämään normipaksuista sylkyn tiivistettä. Lisäksi tein uuden vuoden lupauksen siitä, että tarkastan sylkyn pulttien kireyden useammin. Hirtettäköön tunnarini foorumilla jos tämän lupauksen petän
Iloisia tulevan vuoden harrastehetkiä kaikille toivottaa legoinsinööri.