Kirjoittaja Aihe: Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?  (Luettu 29558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« : 06.08.03 - klo: 18.36 »
kattelin noit kuvii siit sähkö krossista joka viimeks ajettiin
ei näyttäny olevan yhtään kyoshoa oliko niitä mukana kisassa?
ja kannattaako lähteä kisaamaan semmosella autolla kun ultimaRB eellä siis redyset versiolla?
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #1 : 07.08.03 - klo: 21.35 »
Kisoissa ei saa käsittääkseni käyttää pakillista säädintä ja jos aiot tuolla mekaanisssella mennä niin tuskin päset jos pitää olla pakiton säädin. Ellet ole hankkinut semmoista elektronista säädintä. Viisaammat saavat korjata.
Ja sit tuossa mukana tuleva kone on 20 lankanen eli sillä ei pääse stanuun ja viriin se on ehkä vähän liian alitehoinen virissä suurin sallima käämitys on 12 lankanen.
Pihasuditukseen ihan kelpo peli.
Kyllähän sillä pääsee kisoihin, krossissahan se ei ole niinkään kiinni autosta vaan kuskista.
Stanu motit on 27 lankasia.
Lisäksi sen x-speedin päätä ei voi avata.
Itse tilasin medaseciltä matrixin 17 lankasen koneen ja toimii hyvin kun se x-speed meni pilaloille.
se on jonkun verran tehokkaampi mitä siinnä paketissa tuleva. kyllä sen eron huomaa ihan silmällä.
sen matrixin voi avata ja hiilet voi vaihtaa.
Tossa x-speedissä ei ole hiilien vaihto mahdollisuutta.
Lisäksi olen ostanut ready set paketin lisäksi pari lisä akkua, pikalaturin, hitechin EZX-R Pro säätimen sekä M`Troniksin Sonik Tempo säätimen ja sen matrixin, tänään panin tilaukseen uuden isorattaan ja pinionin.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Otsomaani

  • Vieras
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #2 : 07.08.03 - klo: 21.55 »
Krossissa käämirajotus on tietääkseni 10.
Kyllähän ton pitäis olla ihan siedettävä auto kisoihin, jos siin on kuulalaakerit ja nivel vetarit. Kyseisestä autostahan on type R kilpaversio jolla on kait pärjätty Japanin mestaruskisoissa aika hyvin.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #3 : 08.08.03 - klo: 20.09 »
Tai sit se käämi rajoitus on 10. En oo varma
Kyllähän se varmaan on ihan siedettävä kisa autoksi.
Paljokohan maksaa ne nivel vetarit ja kuulalaakerit?
Miten type-R ja racing sport versiot eroavat toisistaan?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Otsomaani

  • Vieras
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #4 : 08.08.03 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Tai sit se käämi rajoitus on 10. En oo varma
Kyllähän se varmaan on ihan siedettävä kisa autoksi.
Paljokohan maksaa ne nivel vetarit ja kuulalaakerit?
Miten type-R ja racing sport versiot eroavat toisistaan?


Type-R:ssä on nivel vetarit, kuulalaakerit ja siinä on säätömahdollisuuksia (vanttiruuvit jne.) sitten siinä myös on suurin osa palasista parempia kun racing sportissa mut muuten se on aika samanlainen :)

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #5 : 08.08.03 - klo: 22.38 »
no mikä on se lisenssi josta mä oon kuullu joka pitäs muka hankkia
et pääsee kisaamaan?  mikä on maksimi käämitys vakiokisaan vai saako moottoria vaihtaa ollenkaan?  ja akkua ? kuuluuks etu ripustuksen heiluu eestaas siitä kohtaa mist se on kiinni rungossa?

Jos on mahdollista niin yritän päästä ens vuonna kisoihin mukaan mitä kaikkee kannattaa hankkia auton lisäks?

Ne kuulalaakerit on jotain 4.20-4.50 euroo kappale muistaakseni Hobby bointissa soita ja kysy en oo varma
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #6 : 09.08.03 - klo: 13.47 »
Kiitos, tiedätkö paljonko maksaa ne nivel vetarit?
Montako kuulalaakeria menee renkaisiin?
Lisäksi varmaan kannattaa hankkia parempia akkuja kuin se paketissa tuleva 1400 mAh akku.
Ne kuulalaakerit.
Elektroninen säädin (semmonen missä ei oo pakkia)
Parempi moottori.

Muuta en keksinyt
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #7 : 09.08.03 - klo: 14.32 »
No niitä menee yhteensä kaheksan kaks per rengas jos meinaat nivel vetareil niit osii jotka on renkaan ripustuksen ylimmät osat siis ne jotka pitää laakeri pesät suorassa kun iskarit joustaa eli jotta renkaan kulma ei muuttuis ajossa niin niitten asentamiseks täytyy
vaihraa myös laakeri pesät edestä ja takaa jotta ne sopis  vai tarkoititko voiman siirto akselii joka on renkaan ja vaihde laatikon
välissä?   ainiin edessä on sit laakerit upotettu vanteeseen eli laakeri pesää ei ole etu ripustuksessa kyl sä tiiet sen jos oot niitä
renkaita irrotellu  ja en oo ihan varma niistä laakerien hinnoist soita hobby pointtiin ja kysy tossa numero 47801997
kysy samalla niist nivel vetareist
Team crushermania

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #8 : 09.08.03 - klo: 15.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
No niitä menee yhteensä kaheksan kaks per rengas jos meinaat nivel vetareil niit osii jotka on renkaan ripustuksen ylimmät osat siis ne jotka pitää laakeri pesät suorassa kun iskarit joustaa eli jotta renkaan kulma ei muuttuis ajossa niin niitten asentamiseks täytyy
vaihraa myös laakeri pesät edestä ja takaa jotta ne sopis  vai tarkoititko voiman siirto akselii joka on renkaan ja vaihde laatikon
välissä?   ainiin edessä on sit laakerit upotettu vanteeseen eli laakeri pesää ei ole etu ripustuksessa kyl sä tiiet sen jos oot niitä
renkaita irrotellu  ja en oo ihan varma niistä laakerien hinnoist soita hobby pointtiin ja kysy tossa numero 47801997
kysy samalla niist nivel vetareist


Yleisön pyynnöstä suomenkielinen versio:

No niitä menee yhteensä 8kpl, 2kpl per rengas. Jos tarkoitat nivelvetareilla niitä osia, jotka on renkaan ripustuksen ylimmät osat. Siis ne jotka pitävät laakeripesät suorassa, kun iskarit joustaa. Eli jotta renkaan kulma ei muuttuisi ajossa, niin niiden asentamiseksi täytyy vaihtaa myös laakeripesät edestä ja takaa, jotta ne sopisivat.
Vai tarkoititko voimansiirron akselia, joka on renkaan ja vaihdelaatikon välissä?
Ainiin, edessä on sitten laakerit upotettu vanteeseen, eli laakeripesää ei ole eturipustuksessa.
Kyllä sinä tiedät sen, jos olet niitä renkaita irrotellut
En kyllä ole ihan varma niiden laakerien hinnoista. Soita Hobby Pointtiin ja kysy. Tässä numero: 47801997
Kysy samalla niistä nivelvetareista.

--------------------------------

Kannattaa lukea:
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1158
allekiroitus

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #9 : 15.08.03 - klo: 22.20 »
Joo oli ne 1.20 euroo ne laakerit kävin ostamas mut en oo viel laittanu onks 15 kääminen kuula laakeroitu moottori kuin ärhäkkä?
aattelin laittaa
Team crushermania

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #10 : 16.08.03 - klo: 01.20 »
Mielummin ostaisin kyllä kunnon kisa-auton, sillä tuohon ultima RB:seen joutuisi ostamaan ainakin:
-Vanttiruuvit, että saa säädettyä, camberin ja aurauksen
-Täysi kuulalaakerointi
-Mieluiten kuuladiffi, eli samalla joutuu kaippa vaihtamaan voimansiirron rattaita...
-mek. noparin ja servon "pukki" pois, tilalle akkupanta, tuskin kukaan ajaa kisoissa pahemmin stick packeilla, eikä saddle packeja saa tuohon irroittamatta mek.säätimen ja servon pukkia.

Tuossa oli kaikki tärkeimmät, mutta nälkä kasvaa syödessä ja plussaa olisi vaihtaa mm. iskarit...

Kyllähän tuolla autolla pääsee vakio kokoonpanollakin sähkökrossia kisamerkeissä ajamaan...mutta..nojoo

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #11 : 16.08.03 - klo: 09.11 »
Noh ei se noin kamala voi olla voitsä jos viitsit niin vähän niist akuist
kun mä en viel tiedä noit kaikkii sanoi mitä lajin piirissä käytetään kun vasta tulin siihen mukaan niin ja jos joku viittis kertoo mistä mänään noitten vakio kisojen säännöt ja rajoitukset niin kertoo
mä kyllä varmaan löydän ne ihan oma aloitteisesti mut kuitenkin
Team crushermania

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Hmm
« Vastaus #12 : 16.08.03 - klo: 09.20 »
Melkeen helpommalla pääset, kun menet vaikka kerhokisoihin tms. vakio-ultimalla. Ajat millä ajat, kunhan et käytä pakkia, vaikka sellainen löytyisi. Hyvällä hetkellä erien välissä, otat autosi, ja laitat sen vaikka kilpakumppanin Asson viereen. Siitä voit sitten silmällä jo todeta eroja, myöskin kysymällä tietoa varmasti liikenee. Kyoshon hinnat ovat kyllä yleensä olleet sitä luokkaa, että uskoisin sinun saavan vähintään yhden käytetyn Asson krossin Ultiman "päivitysosien" hinnalla.

Ja niin, kisoissa moottoripuolen olisi hyvä olla kohdallaan. Tosin, voi olla, että sen verran joustetaan, että 20-lankasella X-Speedillä tms. mukaan stanuun pääsee, koska se taitaa tehoissa stanulle hävitä.
Lahti Rock City

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #13 : 16.08.03 - klo: 16.25 »
Niin joo rahaa voi vähän mennä mut olis kuitenkin kannattanu ostaa suoraan se ultima RB.R  kun se olis ollu vähän parempi mut
sen osat sopii myös RBeehen kun vähän askartelee onks kellään
mitään tietoo miten hyvin vääntää 15 kääminen X spiid modifiltteri
mä lykkään semmosen mun autoon kattoosit miten sen ripustukset kestää  jä älkääpänyt ali arvioiko mun RBeetä menee muuten viel ohi
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #14 : 16.08.03 - klo: 19.10 »
Osta integyn matrix 8.0 moottori.
Konekäämityn hinta on 39 €
ja käsinkäämityn 50 €
Niitä löytyy 15, 17, 12, 14 lankaisina ja saatto olla vielä muutamia.
Mulla on semmonen 17 lankanen ja hyvin toimii silläkin.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #15 : 16.08.03 - klo: 19.48 »
Halpa halpa mutta potkaseeko se? kun aattelin laittaa ihan Kyoshon x spiid modifiltterin kokoo 15
Team crushermania

Otsomaani

  • Vieras
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #16 : 16.08.03 - klo: 19.50 »
17 lankanen Integy on varmaan lähes yhtä hyvä kun 15 lankanen Kyosho. 17 lankasellakin menee jo alkuun ihan riittävän lujaa (ero Kyoshon omaan umpipäätyiseen moottoriin on Todella suuri).

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #17 : 16.08.03 - klo: 21.42 »
X spiid moottoreita on kahen laisia umpi päätyinen tarkotan sit sitä et moottoria ei voi purkaa eli umpi päätysessä 27 lankasesa vakio moottorissa on puhallin jäähdytys ja sit siin toisenlaisessa x spiid
mootorissa joka on tarkoitettu kisa käyttöön on avattava pääty eli moottorin voi purkaa mut siin ei oo puhallin jäähdytystä jos joku tietää paremmin niin korjaa sit mun väitteen mut näin mä sen kuvastoo selatessani ja liikkeessä käydessäni asian havaitsin mut
voi ne muutkin moottorit hyvii olla en vaan oo kuullu muista kunnon
rc autoja valmistavista firmoista silloin kun olin ostamassa autoa
Team crushermania

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #18 : 16.08.03 - klo: 21.44 »
Valdemar:  , . ja shift
EuroRC / TEK

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #19 : 17.08.03 - klo: 11.24 »
??? ja mitäköhän toikin tarkotti no ihan sama  :)  mitä toi moottorin sorvaaminen tarkottaa kun tuntuu silt et lähes kaikki tekee sitä
niin mitä siin moottorissa voi muka sorvata?
Team crushermania

Otsomaani

  • Vieras
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #20 : 17.08.03 - klo: 13.18 »
Se tarkoittaa, että olisi mukavaa jos opettelisit käyttämään välimerkkejä , . ja käyttämään lauseen ensimmäisessä sanassa isoa alkukirjainta, koska semmoista tekstiä josta puuttuu kyseiset asiat, on erittäin vaikeaa lukea.

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #21 : 17.08.03 - klo: 14.49 »
Ai joo hyvä kun huomautit. Kyllä mun peruskoulun jo käytyäni, pitäs osata kirjottaa oiken. Ja tässäkin tekstissä on ihan varmaan kirjotus virhe. Oon onnellinen teijjän puolesta kun ette oo nähny mun käsialaa.

No mutta mitä se moottorin sorvaaminen tarkottaa?
Team crushermania

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #22 : 17.08.03 - klo: 17.20 »
Moottorin sisässä olevaa kollektoria kannattaa sorvata hiukan pois tietyin väliajoin. Kollektori alkaa silleen tummumaan ja se tumma kannattaa hioa pois. Sen xspeedin kollektoria ei pysty sorvaamaan mikä tulee siinnä ReadySetin mukana, koska sitä ei voi avata. Itse hion ihan tavallisella hiekkaaperilla koska ei ole itselläni kollektorisorvia. Kollektori on se osa johon hiilet koskettaa.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #23 : 17.08.03 - klo: 17.53 »
Aa joo tottakai. Kuin on sun RB kulkenu? Mulla kulkee edelleen iloisesti, Kun vaihoin uudet taka renkaat. Ja kohta on myös kuula laakeri. Voiko muuten talvella ajaa kovalla pakkasel?
Team crushermania

Otsomaani

  • Vieras
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #24 : 17.08.03 - klo: 19.16 »
Pakkasen ei pitäisi haitata sähkö autoa, sähkömoottorin pitäisi toimia kylmänä paremmin. Pitää vaan muistaa suojata sähköosat lumelta, ja ajon jälkeen kuivata ettei laakerit sun muut ruostu.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #25 : 17.08.03 - klo: 20.34 »
Hyvin on kulkenu.
Mutta mitenköhän mulla ei kule enää niin kovaa ja alkaa tyhjemmällä akulla pätkimään. Ääni on ihan normaali mutta olisiko vaihdelaatikosta joku ratas kulunut tai moottorin käämi palanut poikki?
Miten muuten moottorin voisi suojata hiekalta kun ajaa kuivalla hiekalla ettei sitä hiekkaa/hiekka pölyä mene moottoriin?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #26 : 17.08.03 - klo: 21.17 »
No jos sulla on se mukana tullut rattiradio autossas, Niin se rupes mulla pätkii kun laitoin patterit väärin päin. Ehkä on moottori palanu, Ja vauhtiin vaikuttaa myös renkaiden kuluneisuus. Jos ei oo
puhallin jäähdytystä niin laita joku tihee verkko, Säästyt isoimmilta kiviltä. Mut ei ne sitä moottorii haittaa. Lähetkö sit viivalle, Niin katotaan kumman RB kulkee.

Missä on muuten sun alkuperäinen moottori?
Team crushermania

Otsomaani

  • Vieras
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #27 : 18.08.03 - klo: 13.58 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Hyvin on kulkenu.
Mutta mitenköhän mulla ei kule enää niin kovaa ja alkaa tyhjemmällä akulla pätkimään. Ääni on ihan normaali mutta olisiko vaihdelaatikosta joku ratas kulunut tai moottorin käämi palanut poikki?
Miten muuten moottorin voisi suojata hiekalta kun ajaa kuivalla hiekalla ettei sitä hiekkaa/hiekka pölyä mene moottoriin?


Sitä moottoria ei välttämättä kannata peittää millään koska se kuumenee liikaa silloin. Osta purkki moottori spraytä, ja sillä suihkuta puhtaaks ajojen jälkeen.

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #28 : 18.08.03 - klo: 14.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Osta purkki moottori spraytä, ja sillä suihkuta puhtaaks ajojen jälkeen.


Tai poikkea ajon jälkeen huoltoasemalla ja mene renkaiden täyttöpisteelle. Kyseiset ilmanpaineet riittävät yleensä aika hyvin puhdistamaan hienon pölyn. Moottorisprayt ovat aika kalliita ja ympäristöä ajatellen todella turha roska.
Toni Walther, retired operator

Poissa Valdemar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Onko rediset Ultima RB eestä kisa autoksi?
« Vastaus #29 : 21.08.03 - klo: 17.49 »
No nyt on ultimassa kuula laakerit, Mutta mitä iloo kun ulkona sataa. :cry:
Team crushermania