Äänestys

Mikä olet?

Minulla ei ole rc-autoa
4 (3%)
Olen parkkipaikkakuski (suomeksi pihasudittelija)
53 (39.6%)
Ajan omaksi ilokseni radoilla (ei/harvoin kilpailuja)
20 (14.9%)
Olen harrastajakuski ja osallistun usein kilpailuihin
27 (20.1%)
Osallistun säännöllisesti kilpailuihin
30 (22.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 131

Äänestys päättynyt: 23.12.03 - klo: 00.35

Kirjoittaja Aihe: Mikä olet-galluppi  (Luettu 3592 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« : 23.12.03 - klo: 00.35 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Vastaavassa saksalaisessa RC-Foorumissa on meneillään mielenkiintoinen gallup. Sen johdannossa kerrotaan, että vuosittain myydään (Saksassa) tuhansia rc-autoja. Mutta mitä niiden omistajat niillä tekevät?

Tulokset näyttävät 558 äänen kohdalla tältä:

Minulla ei ole rc-autoa 1% [ 11 ]
Olen parkkipaikkakuski (suomeksi pihasudittelija) 28% [ 159 ]
Ajan omaksi ilokseni radoilla (ei/harvoin kilpailuja) 20% [ 115 ]
Olen harrastajakuski ja osallistun usein kilpailuihin 30% [ 170 ]
Olen profi ja osallistun säännöllisesti kilpailuihin 18% [ 103 ]
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #1 : 23.12.03 - klo: 00.47 »
Tarkennusta viimeiseen kategoriaan: "profi" on vähän raskauttava ja harhauttava ilmaisu. Sillä ei tarkoiteta ainoastaan tiimikuskeja.  

Viimeinen kohta voisi kuulua: "Osallistun säännöllisesti kilpailuihin."

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #2 : 23.12.03 - klo: 00.52 »
Pihasudittelijoita ollaan, tarvis vaan saada kunnon auto ja joku, jonka kanssa ajaa kilpaa.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #3 : 23.12.03 - klo: 09.13 »
Kaipa sitä ollaan tulevia harrastelijakuskeja jotka kisaavat. Kun on tuo Serpent nurkassa odottamassa radallepääsyä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #4 : 23.12.03 - klo: 10.03 »
En tiedä kaippa oon sellainen pihasudittelija :mrgreen:

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #5 : 23.12.03 - klo: 12.12 »
Gallupilla on ollut hyvä alku: 37 vastausta ensimmäisen aamun aikana.

Tulokset tulevat kertomaan, miten Foorumin tämän hetken lukijat lajia harrastavat, ja sehän kiinnostaa jokaista.
Ja toisaalta, kun aktiivi- ja harrastajakisaajien määrät suunnilleen tiedetään, nyt nähdään, miten suuren osan Foorumi heistä tavoittaa.

Toivon mukaan jokainen tällä palstalla käynyt rekisteröitynyt osallistuu gallupiin sen mukaan, mikä parhaiten vastaa omaa harrastustapaa.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #6 : 23.12.03 - klo: 15.56 »
Harrastajakuski olen ja tulen osallistumaan kilpailuihin.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #7 : 23.12.03 - klo: 21.14 »
Pihasudittelija infernolla :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #8 : 23.12.03 - klo: 22.04 »
Joo pihasudittelija PureTenillä

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jep
« Vastaus #9 : 24.12.03 - klo: 12.30 »
Kiva gallup, toivottavasti vähemmän foorumia selailevat eivät tälläistä karsasta. Kaikkien äänille on tarvetta, vaikkakin gallupit ehkä menevät enempi hupipuolelle. Hyvää Joulua kaikille!  :wink:


P.S. Stampedella on käyty myös Hyvinkään krossi-baanalla.
Lahti Rock City

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #10 : 24.12.03 - klo: 12.41 »
Tuosta puuttuu ikäänkuin sudittelijoiden puolelta välimallin vaihtoehto.
Esim. itse ajelen missä milloinkin, mutta radoilla käyn myös sillon kun rahkeet riittää matkustaa sen 100-250km lähimmille radoille.

Eli ajelen omaksi ilokseni parkkipaikoilla, metsässä, pellolla, hangessa, you name it, yhtälailla kuin radoillakin.

Olen parkkipaikkakuski (suomeksi pihasudittelija)
Ajan omaksi ilokseni radoilla (ei/harvoin kilpailuja)


Nämä 2 siis ovat aikalailla lähellä toisiaan. Arvalla joutui vetämään kumpaa täpän laittoi.

Hyvä kalluppi noin muuten =)
allekiroitus

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #11 : 25.12.03 - klo: 23.43 »
POLTTIS KROSSI 1/8 kisa kuski vuodesta -91
SÄHKÖ KROSSI 1/10 PIHASUDITTELIJA 83-87, 94----
SÄHKÖ KROSSI 1/10 KISA KULJETTAJA (klubi tasolla) 87-94

Olen rakentanut oman prototyyppi auton(1/10 krossi auto) jolla haluaisin lähteä kisamaan. Mutta varmasti suurin ongelma on kuin olen ollut ulkomailla ajamassa niin en pääse stanu luokkaan ajamaan kuin se mun auton perus runko on -70 luvulta ja sen ominaisuudet eivät riitä alkuunkaan tän päivän autoihin.
Jerzi

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #12 : 26.12.03 - klo: 18.53 »
Terveisiä Espanjasta:P

Yllättävän moni on ruksannut osallistuvansa kisatoimintaan, nyt sain itsekin vahvistuksen sille VesaK:n kuuluttamalle kilpakuskien hiljaiselolle forumilla..

ps. kaikenmaailman galluppeja voisi olla useimminkin, jotta nähdään vähän kentänkin mielipiteitä, eikä vain parin 'riitapukarin'  :mrgreen:
---

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #13 : 30.12.03 - klo: 10.51 »
Viikon sisällä gallupiin osallistui 96 vastaajaa. Tulos on erittäin hyvä. Tulosta parantanee se, että joululomilla on kansalla ollut aikaa lukea Foorumia. Toisaalta, monissa tapauksissa lomaa on oltu viettämässä www:n tavoittamattomissa.

Vertailun vuoksi: saksalainen kysely keräsi usean viikon aikana 558 vastausta. On muistettava, että Saksan väkilukukin on 16-kertainen Suomeen verrattuna, ja lisäksi suurta RCWEB.DE:ä seurataan ja siihen kirjoitetaan myös Saksan rajojen ulkopuolelta, Sveistissä, Itävallassa ja Hollannissa.

Pientä analyysia tulosten perusteella:

- jos oletetaan gallupimme tavoittaneen 30-40% lajista kiinnostuneiden tai sitä harrastavien määrästä, maamme rc-harrastajien lukumäärä olisi jossakin 300-400 välillä.

- "parkkipaikkakuskeja" on noin kolmannes foorumin lukijoista. Luku on samaa tasoa, mitä vastaavassa saksalaisessa kyselyssä.
Se on hyvä luku, sillä siellä piilossa ovat tulevat Suomenmestarit, Euroopanmestarit ja Maailmanmestarit  :wink:

- usein tai säännöllisesti kilpailuihin osallistuvia on noin puolet vastaajista (47kpl). Tämä on selvästi enemmän kuin odotin.
Sama %-luku saksalaisessa kyselyssä.

- jos oletetaan gallupin tavoittaneen tai "sytyttäneen" puolet kilpailutoimintaa harrastavista, heitä olisi maassamme noin 100. Tämä ehkä täsmää, sillä FinTrack-sarja kerää sellaiset 120 kisaajaa (talvisarja), joista osa on satunnaisia osanottajia.

- sännöllisesti kilpailuihin kertoi osallistuvansa 25 vastaajaa. Kun meillä FinTrack-sarjaa on kiertänyt 30-35 säännöllistä kisaajaa, näyttäisi heistä useimpien seuraavan Foorumia ja vastanneen.
Tämä vahvistaa sitä käsitystä, että Foorumi on tällä hetkellä lajin selvästi paras tiedotuskanava. Ei täysin kattava, eikä virallinen, mutta monipuolisin ja ehdotomasti nopein.

Kysely kopsattiin sellaisenaan saksalaisesta mallista. Sen muotoiluja olisi pitänyt vähän fiilata, sillä ainakin "usein" ja "säännöllisesti" kilpailuihin osallistuvien jako jäi epäselväksi.

Jos asiallisten gallupien pitäminen otetaan tavaksi, tämä aihe täytyy uusia vuoden kuluttua, paremmin jaotteluin.


Mileipiteitä, kommentteja?

* * *

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #14 : 30.12.03 - klo: 11.28 »
Ei paha, ei paha!

Ihan mukavaa, että meitä on näinkin paljon harrastamassa tätä upeaa lajia.

Uusikaa ihmeessä vuoden päästä ja katsotaan mitä on tapahtunut lajin saralla.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #15 : 30.12.03 - klo: 11.37 »
Pihasudittelija, Pure Tenillä mutta jospas kesällä kävisi kellottamassa aikoja radalla :wink: Vaan pitäisi ensin saada nuo asfalttirenkaat mahtumaan pyörimään  :twisted: Meinaa raahata kopan reunoihin kun maavara on minimissä :!:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #16 : 30.12.03 - klo: 16.24 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
- jos oletetaan gallupin tavoittaneen tai "sytyttäneen" puolet kilpailutoimintaa harrastavista, heitä olisi maassamme noin 100. Tämä ehkä täsmää, sillä FinTrack-sarja kerää sellaiset 120 kisaajaa (talvisarja), joista osa on satunnaisia osanottajia.

-sännöllisesti kilpailuihin kertoi osallistuvansa 25 vastaajaa. Kun meillä FinTrack-sarjaa on kiertänyt 30-35 säännöllistä kisaajaa, näyttäisi heistä useimpien seuraavan Foorumia ja vastanneen.
Tämä vahvistaa sitä käsitystä, että Foorumi on tällä hetkellä lajin selvästi paras tiedotuskanava. Ei täysin kattava, eikä virallinen, mutta monipuolisin ja ehdotomasti nopein.

Mielestäni lukuja ei voi suoraan verrata sähkötouring kisaajiin, sillä käsittääkseni tässä äänestettiin kaikkia luokkia, eikä pelkästään sähkötouringia, eikö vaan?
Itsekin annoin ääneni säännöllisesti osallistuviin, mutta jos sähkötouringista puhutaan, se menee kyllä luokkaan harvoin kilpailuja.

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #17 : 30.12.03 - klo: 16.44 »
pihasudittelioita tässä ollaan vaan ehkä väljällä koneella elikkäs ajoajat yhellä käynnistyksellä saattaa laskea 3 minuuttiin mutta sekös minua haittaaaa!!!!!  :mrgreen:

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #18 : 30.12.03 - klo: 23.06 »
Mä taidan kisailijoihin mennä, ei oikein muutakaan sopivaa löydy...
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #19 : 31.12.03 - klo: 01.14 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Mielestäni lukuja ei voi suoraan verrata sähkötouring kisaajiin, sillä käsittääkseni tässä äänestettiin kaikkia luokkia, eikä pelkästään sähkötouringia, eikö vaan?
Itsekin annoin ääneni säännöllisesti osallistuviin, mutta jos sähkötouringista puhutaan, se menee kyllä luokkaan harvoin kilpailuja.

Erittäin hyvä pointti! Hyvä, että huomautit. On tosiaan niin, että näin talvisaikaan tulee ajatelluksi asiat ainoastaan sähkötouring-ikkunasta.
Tarkoittaa sitä, että "analyysi" on tehty hieman virheellisesti  :oops:

Poissa .T

  • Tulokas
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #20 : 01.01.04 - klo: 21.41 »
Tuleva piha sudittelia Infferno 7.5:la ja ehkä myös rata-ajoa.
Kyllä,valoa nopeammin ei voi kulkea,mutta silti tuo korin päälle teipattu lamppu ei auta mitään!

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #21 : 03.01.04 - klo: 22.38 »
Olen parkkipaikkakuski (suomeksi pihasudittelija), täysverisellä hyperi 7 kilpurilla :?: , no ei oo katos ratojaa lähellä nii siksi.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
juujuu
« Vastaus #22 : 04.01.04 - klo: 21.47 »
Olen "pihasudittelija", ja ylpeä siitä :D . Ja tottakai ainoalla oikealla truckilla ASSO T3!! :D

Poissa vesa87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #23 : 15.01.04 - klo: 21.18 »
"pihasudittelija" ei sitä oikee muuta tolla ultimalla....  :o
Se minkä voit tehdä jo tänään tee se koska huomenna se voi olla jo laitonta!!!

Poissa josef

  • Jäsen
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #24 : 09.02.04 - klo: 17.46 »
olen täysiverinen pihasudittelun ammattimies 8)

Poissa Zoikka

  • Tulokas
    • Profiili
Mikä olet-galluppi
« Vastaus #25 : 09.02.04 - klo: 20.15 »
Pihasudittelija iliman muuta ja välil kävis tosa lumisel radal vähä leikkimäs ja hajottamas autoo :D