Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - T.S.A.

Sivuja: [1]
1
Kertokaapas paljonka ko. vastaanottimet kestävät jännitettä? Mistään en löytänyt suoraa vastausta.

Monethan käyttävät LIPOja regujen kanssa. Vastarille tuleva jännite tällöin n.6,5v.

Kestääkö nämä ns. vanhemmat vastarit suoraan LIFE-akkuja? LIFE nimellisjännite kahdella kennollahan on jo 6,6v. Akku täynnä lienee jo yli 7v???

Nythän Futabaltakin on tullut uusi R614FF-vastari, joka toimii 3,5v=>8,4v. 

2
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 13.11.09 - klo: 23.02 »
Autostahan on saatavissa myös Phil Booth Signature Versio. Onko ko. versiossa jotain "suurta ihmeellistä", vai mikäs on homman juju? :huh:

3

Olen maalaamassa Mazda 6 speed-koria ja olen miettinyt, että mikä olisi paras keino noiden ikkuna kehysten maalaamiseen. Onhan korit ihan OK ilman kehystenkin maalaamista, mutta tuohan nuo fraimit kivasti näköä koppaan esim. mustaksi maalattuna. 

Tuntuu olevan vähän hankala tehdä noita siististi. Korin mukana tulevilla maskeillahan on helppo ikkunat peittää, mutta noillahan ei pysty noita raameja tekemään.

Oletteko käyttäneet noita maskiliemiä, tehneet sapluunat vaiko rajanneet teipillä. Suurin ongelmahan noiden fraimien tekemisessä on, että saisi suorat noista linjoista.

Kertokaas vinkkejä :azn:

4
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 25.01.09 - klo: 22.00 »
Kiitokset vinkeistä, nyt autokin on parempi.

Semmonen epäkohta jäi vielä ihmetyttämään, että kuuluuko B4:n iskareissa olla nuo "kuminännit" tuolla iskarin korkissa?

Itsellä niitä ei ainakaan ollut, eikä ohjeistakaan tuota löydy. Jäin moista miettimään...

5
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 22.01.09 - klo: 16.51 »

Kertokaapas millä säädöillä saisi pois puskemista B4:sta?
Öljyinä nyt: edessä 30, takana 35, jouset vakiot paketista.


6
Moro!

Kyseisestä säätimestä pystyy säätämään tuota AMTS-muuttujaa. Jos olen oikein ymmärtänyt, kyseessä on moottorin ennakon säätäminen.

Eli ennakon lisäämisellä saavutetaan lisää tehoa ja huippukierroksia, mutta samalla ajoaika lyhenee, lämmöntuotto lisääntyy. Vastaavasti ennakon vähentämisellä saavutetaan lisää vääntöä, pidempi ajoaika, pidempi huoltoväli ja pienempi lämmöntuotto.

Itselläni moottorina harjaton Speed Passion ultra sportman Stock 9,5T ja säätimenä tuo Speed Passion GT.

Säätimen ohjelmointi vaihtoehdot ovat;

0 astetta
3,75
7,5
11,25
15,00
18,75
22,50
26,25

Tehdasasetus oli tuo 26,25 astetta ohjelmointi purkin mukaan.

Joten kysymykseni kuuluu kokeneimmille, että mikä noista arvoista kannattaa valita, ettei aiheuta tuhoa moottorille (moottori siis vielä ajamaton)????

7

Onko olemassa jotain hyvää vinkkiä ko. säätimen johtojen kolvaamiseen. Meinaan itteltä usko loppua, kun eivät vaan pysy kiinni.

Olen kokeillut myös juotospastan kanssa ja aina ilman tuloksia.

Eikö vaan, koneen johdot kolvataan kultaisiin liitinpintoihin???

 

8
Kiitokset kommenteista, ompas tullu ajatuksissaan kirjotettua puuta heinää!

Siis musta miinukseen ja plussa punaseen, näin oli tarkoituksenikin.

Hyvä, että muut ovat tarkkana :smiley:

9
Hankin tuossa oheisen säätimen ja pitäis johdot kolvailla paikoilleen. Kaikki muu on täysin selvää, mutta kuinkas mukana tullut kondensaattori-paketti?

Käyttöohjeessa on hyvin pieni ja epäselvä kuva.

Olen ymmärtänyt, että konkan musta +:aan ja punainen -:een. Eli ts. akun kanssa samoihin liitinpintoihin.

Haluan asian vielä varmistaa, että ei tule tehtyä mitään tyhmää.

Kertoilkaapa ko.tapausten kanssa puuhailleet.



Kiitokset vaivautuneille!!!

10
Polttisautot / Sanwa M11 2,4GHz vs. Futaba 4PK 2,4GHz
« : 16.11.08 - klo: 00.06 »
Pistäkääs ruusut ja risut ko. radioista. Radioiden päivitys olis ajankohtainen, joten kokemuksia ottaisin mieluusti vastaan.

Futaban vastareista kuulin, että lopettavat yhteistyön yli 60c lämpötilassa. Lieneekö ongelma polttiksessa (1/8 buggyssa). Onhan nuo kotelot suojattu, mutta kumminkin aika moottorin kupeella.



Kiitokset kommenteista!

11
Kyseiseen autoon pitäis nopari ja moottori hankkia. Kokemuksia ei itsellä noista paremman puoleisista nopareista ole, joten kertoilkaapa kokemuksia. Moottoriksi varmaan harjaton luokkaa 7-10T. Kannattaakos moottoriksi valita sensoriton vaiko sensorillinen???

Itse olen miettinyt seuraavia nopareita:

- LRP Sphere Competition 2007
- LRP Sphere Competition TC Spec (tämä ilmeisesti enemmän touring-autoihin???)
- Speed Passion GranTurismo v1.1 Brushless ESC
- Speed Passion Exige 2.0 Brushless ESC (MIINUSPUOLI: Säätimen rajoitus 7.5 T 4600kV (7.2V)
-NOVAK???

Eräiden huhujen mukaan LRP:n säätimien kanssa on ollut ongelmia, pitäneekö paikkaansa???



Kiitoksia vaivautuneille!!!

 



   

12
Polttisautot / Ongelmia starttiboxin moottoreiden kanssa
« : 10.09.08 - klo: 20.57 »
Starttiboxini toinen moottori on ottanut itteensä. Kysymys kuuluukin, että saako moottoreita Q-Worldin boxeihin varaosana?

Mieleeni tuli myös, että voisiko vaihtaa tilalle esim. voimakkaat sähköauton motit tai vastaavat vahvat moottorit?

13
Kertoilkaapas kokemuksia ko. motista...

Tuohan taitaan olla ns.Novarossin kone, mutta JP Racingin "viimeistelemä", jos olen oikein ymmärtänyt. Säätämisen kannaltakin taitaa olla helpompi, kun on vain kaksi neulainen.

Kokemuksia omaavat, kertokaapa vähän esim.kestävyydestä, luotettavuudesta, tehoista ja jne...


Kiitokset vaivautuneille!

14
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 12.03.08 - klo: 20.14 »
Mitenkäs tuo liitin puoli noissa Associated DS1015:ssa, kun eräs liike ilmoittaa näin:

"Associated XP Digital DS1015 Servo with JR type connector". Käykös namä suoraan esim. Futaban vastariin?

15
Polttisautot / Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 07.03.08 - klo: 19.30 »
Kertokaapa kokemuksia hyvistä servoista kilpailukäyttöä silmällä pitäen sekä ohjaus-, että kaasu/jarruservoiksi. Tärkeintähän olisi tuo kestävyys, nopeutta ja vääntöä unohtamatta. Olisi tarkoitus hankkia servot, jotka olisivat laadukkaat (ei halvinta, muttei välttämättä kalliintakaan).

Kaikenhan saa tietenkin hajotettua, mutta selviä näyttöjä olen kuullut eri servojen kestävyyksistä.

Olen kuullut, että ainakin Futaban kalliita digiservoja on kisakäytössä hajonnut melko paljonkin. Sanwaa monet ovat kehuneet kestäväksi. Hitecista en tiedä? Jotkut puhuvat käyttävänsä myös Thunder Tigeria.

Mitenkäs taas vääntöpuoli? Toiset sanovat, että etenkin kaasu/jarruservossa tulisi olla vääntöä yli 10kg???

Mites taas tuo analogi/digitaalisuus. Digiservothan ovat keskitys ja pitokyvyltään ylivertaisia. Saavutetaanko digiservoilla suurta hyötyä ko. tarkoituksessa muutakuin painossa?   

Itse olisi tarkoitus alkaa autoprojektin kimppuun ajokauden lähestyessä, joten kertokaapa faktoja kilpakentiltä, ettei tule ostettua "sutta ja sekundaa".


Tuhannen kiitosta jo ennakkoon vaivautuneille!!! 


16
Ostin tuossa ko. auton. Kertokaapa muut assolaiset, että kuinka tiukalle nuo diffit kannattaa kasaus vaiheessa laittaa?

Jos on jotain muitakin hyviä vinkkejä, joita tulisi huomioida kasaus vaiheessa, otan ilolla nekin vastaan.

Kiitokset etukäteen!!!


17
Kertokaapa ko. autojen eroista. Itse haluaisin ostaa Shark Factory Team buggyn, mutta kun tuntuvat olevan kivenalla. Kaikilta tuntuu olevan loppu.

Yksi vaihtoehto voisi olla tuo asson auto. Miten paljon eroja noissa factory team seteissä vakiona esim. iskareissa, diffeissä, vetareissa ja hiili-ja alumiiniosien määrässä, sekä pyörän navoissa. Tarkoitus olisi käyttää harjatonta+lipoja => kuinka kestävyys näiden autojen välillä?

Asso taitaa tulla kalliimmaksi???

Kiitokset kaikille kommentoijille jo etukäteen!
 

Sivuja: [1]