Tulen tästä asiasta kirjoittamaan tietoa tuohon akkusääntöön, joka löytyy FTT liitteenä.
Tavoite asiassa on, että kaikki ajaa laillisilla akuilla ja että akut pystytään tunnistamaan. Se kuinka tunnistus tapahtuu on sitten asia erikseen. Tietysti alkuperäinen tarra on helpoin ja nopein tapa tämä tehdä. Siksi onkin suositeltavaa, että tarra on tallella ja akussa kiinni. Tarra siis kannattaa suojata, mikäli akkuja kiinnittää teipillä joka voi tarran repiä irti.
Mikäli tarra on lähtenyt pois, niin tietysti tavoite on että akulla voi silti ajaa. Tapa kuinka akku todetaan lailliseksi täytyy tehdä jotenkin muuten. Menetelmät tämän toteamiseksi tulevat akkusääntöön.
Lähtökohta kuitenkin on, että kilpailijalla on velvollisuus todistaa akku lailliseksi.