Kirjoittaja Aihe: poltiiksesta------>Sähkö  (Luettu 2437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« : 19.12.05 - klo: 22.37 »
Nonnii elikkä thunder tiger Dt10 lojuu tuolla hyllyssä.Siinä on moottorissa jotain vikaa eikä budjetti oikeen riittäis uuteen.Ja kun sähkö autoilla ajelen niin ajattelin tehdä siitä sähkön. :wink:  Eli olisiko vinkkejä jotka kuuluisi ottaa huomioon tällästä projektia tehtäessä.Onko tämä ylipäätään mahdollista tehdä polttiksesta sähkö?? :roll:
Olen nyt ottanut
-Kaasuservon pois
-Irrottanut tankin
-irrottanut moottorin Ainoa ongelma mitä näin alussa näen niin on sähkömoottorin kiinnitys eli en ole oikeen keksinyt miten se laitetaan kiinni tasaseen alumiini alustaa.  
Tuollainen auto on siis kyseessä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #1 : 19.12.05 - klo: 23.10 »
Vaikeata.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #2 : 20.12.05 - klo: 00.33 »
Unohda koko juttu ja osta sähköauto.

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #3 : 20.12.05 - klo: 06.54 »
Mulla on jo 2 sähköautoo :|

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #4 : 20.12.05 - klo: 10.51 »
:mrgreen:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #5 : 20.12.05 - klo: 12.01 »
Alumiinilevystä saa ihan koti koneilla tehtyä moottorin kiinnitys laipan.

Itse kun aikanaan aloitin tehdä 1/8 crossista harjatonta niin ongelmaksi tuli sopivan pinjonin löytäminen mikä kävis spurriin.
Ei sit viitsinyt jenkeistä ratasta tilata niin jäi tekemättä.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Re: poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #6 : 20.12.05 - klo: 16.41 »
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Siinä on moottorissa jotain vikaa eikä budjetti oikeen riittäis uuteen.
Oletko varma, ettei mottia saa enää huollettua?
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Onko tämä ylipäätään mahdollista tehdä polttiksesta sähkö?? :roll: ]
(Lähes) kaikki on mahdollista, jos vain itse haluaa ja on riittävät resurssit. Kannattaa muistaa, että joskushan ne Rc-autotkin tehtiin kuta kuinkin alusta alkaen itse! Toinen asia on, onko tämä välttämättä järkevää... mutta kukapa nyt ei harrastuksensa takia voisi tehdä välillä jotain vähemmänkin järkevän tuntuista...
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"
Ainoa ongelma mitä näin alussa näen niin on sähkömoottorin kiinnitys eli en ole oikeen keksinyt miten se laitetaan kiinni tasaseen alumiini alustaa.
Luulenpa, että tämä on tulevista ongelmista helpoin ratkaista. Moottoripukkeja on pilvin pimein erilaisia ja itsekin on helppoa tehdä Dusterin kuvailemalla tavalla (esim. alumiinista) taivuttelemalla ja porailemalla.
Esimerkkinä löysin yhden kuvan:
http://www.engineeringyourfuture.com/ya/docs/motor%20mount.jpg

Vähän vaan aivoja töihin ja pläräämään esim. nettisivuja vanhoista (yksinkertaisista) autoista, niin eiköhän sieltä ideoita ala löytymään. Tämän projektin todelliset ongelmat tulevat luultavasti esiin vasta tuon moottorin "pukittamisen" jälkeen.. kuten Duster1 kuvaili, voi sopivia osia olla hankalaa löytää yms. Kannattaa myös huomioida seikka, miten polttiksille suunniteltu auto käyttäytyy sähköllä. Itse en osaa sanoa.

Jos kuitenkin ryhdyt hommaan, toivotan onnea ja pitkää pinnaa. Mukavaa, että joku vielä jaksaa ryhtyä tällaisiin kokeiluihin :wink:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #7 : 20.12.05 - klo: 16.51 »
Pitäisköhän itsekkin muuttaa hobao huvikseen sähköksi...
Mitäköhän käytetty mekaaninen nopari ja joku suht hvä moottori maksais??
 :)

Poissa juuse....

  • Tulokas
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #8 : 20.12.05 - klo: 17.05 »
traxxas rustler.

Poissa juuse....

  • Tulokas
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #9 : 21.12.05 - klo: 12.57 »
ei täydy tätä si lukkoo laittaa vaikka laitoinki ton linki toho ku nyt puhuttiin kuitenkin dt-stä tässä aiheessa.
traxxas rustler.

Poissa finnleo

  • Jäsen
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #10 : 21.12.05 - klo: 13.50 »
Onhan sitten se oma projektinikin joka nyt tosin menee ilmeisesti purkuun kun V 1.5:stä tuli niin painava (mistä ei tosin kuvaa tuolla)

Eli jos tuosta olisi mahdollisesti apuja, ehkä.

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=12513
REVO

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
poltiiksesta------>Sähkö
« Vastaus #11 : 23.12.05 - klo: 18.49 »
Moi
Tänään alotin tekeen moottorin kiinnitystä se ei ollutkaan niin vaikeaa kun tuossa alussa luulin.Ajattelin tehdä sillä ohjeella mistä Jay1 anto linkin mutta huomasin että mulla on pari tc3:sen moottori "tukea" ja niistä saikin oivan moottorin pidikkeen.Eli nyt on se tehty Lähipäivinä ajattelin tilata e-maxxin Spurrin.Ajatuksena olis että joku 17 lankanen viri mosa ja traxxasin Xl1 elek. nopari :wink:  Auto koostuu asson tc3:sta,Tamiyan wild daggerista,thunder tigerin Dt10:stä. Laitan kuvii ku kerkeen. :mrgreen: