RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Tappi - 18.04.05 - klo: 21.55

Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tappi - 18.04.05 - klo: 21.55
Vantaan Autourheilijat

KILPAILUKUTSU

Vantaa crossi SM M-8, osakilpailu 1

14.5.2005

AKK lupa 13/PA/2005

Kilpailun johto:         Kari Mäkinen, VAU ja Tapio Karvonen, VAU
Valvoja:          Vesa sarja, HyvUA
Kierroslaskenta:    AMB laitteistolla
Kilpailupaikka:      Vantaan Vauhtikeskus (Vantaalla Lavangossa, Myllykyläntie)
Tuomarit:         T.Torkkola, VAU, Tony Raikas, KyPak

Kilpailupaikka: Vantaan Vauhtikeskus (Vantaalla Lavangossa, Myllykyläntie), kartta netistä: http://kartta.hel.fi/

Osallistumismaksu 25,-
   
Ajotapa:           Kolme alkueräkierrosta ja nousufinaalit, finaali.
            Alkuerät 5 min, nousufinaalit 20 min, finaali 45 min
Säännöt:         Autourheilun säännöt 2005, EFRA 2005 säänöt ja M-8 SM                           sarjasäännöt 2005
         
HUOM: PERSONAL PONDERIA EI VOI KÄYTTÄÄ         
      
Varikko:         Varikolla rajoitetusti pöytiä, ota oma pöytä mukaan
            Varikko ei ole katettu         
            VAU:n puffetista limut, kahvit, lihikset ym. herkut

 Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Alustava aikataulu
Kilpailupäivä lauantai 14.5.2005

8.00-9.30      vapaa harjoittelu ja ilmoittautuminen
9.35         ohjaajakokous
10.00-11.00      eräharjoitus ja katsastus

11.05-14.30      alkuerät
15.00-17.00      nousufinaalit
17.45         Finaali
19.00         palkintojen jako

Erillistä Juniorikisaa ei ajeta, mutta kaikki junioreiksi ilmoittautuneet poimitaan kisatuloksista ja kolme parasta palkitaan. Juniorisarjan pisteet lasketaan myös erikseen.

 Juniorisarjan osallistumissäännöt:
 M-8 JUNIORISARJA
on tarkoitettu nuorille ja aloitteleville kilpailijoille. Sarjaa ajetaan aina SM osakilpailujen yhteydessä, neljä osakilpailua joista kolmen parhaan tulos lasketaan loppupisteisiin.
Jokaisessa osakilpailussa kolme parasta palkitaan, samoin kokonaiskilpailun kolme parasta.

 Juniorisarjaan voi osallistua:
 - jos ei ole 1.1.2005 täyttänyt 16V, alle 16V eivät seuraavat poikkeukset koske

 on yli 16V (yläikärajaa ei ole) mutta
 - ei ole aikaisemmin Juniorisarjassa sijoittunut kolmen parhaan joukkoon
 - ei ole radio-ohjattavien pienoisautojen kilpailuissa ollut SM osakilpailun finaalissa
 - ei ole M-8 sarjan kokonaistuloksissa sijoittunut 10 parhaan joukkoon
 - ei ole EFRA lisenssiä

 
Ilmoittautumiset viimeistään 9.5.2005:
Ilmoita 4 radiotaajuutta, lisenssin numero, seura ja osallistutko Juniorikisaan.
Mielellään myös gsm numero (ei pakollinen)

Jos lisenssiä ei ole, niin kilpailutoimistosta  voi lunastaa myös kertalisenssin, hinta 12,-

osoitteeseen: tapani.kurvinen@kolumbus.fi

Kaikki mukaan!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 18.04.05 - klo: 22.09
Koskas nää kisat oli?
Ei ole päivämäärää tiedossa. Ilmosin kyllä itseni välittömästi.

edit. Olihan se päivämäärä siellä.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 21.04.05 - klo: 22.17
Kaikki vaan rohkeesti mukaan!!! Uusien kuskien ei tarvitse pelätä. Neuvoja saa kokeneemmilta.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 25.04.05 - klo: 11.11
Kisaan on vielä aikaa, mutta onko fiilikset jo korkealla? Mulla ainakin on iihan katossa :!:
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 25.04.05 - klo: 16.54
Fiilikset on kyllä katossa ja varsinkin ihan pihalla.
Elämäni eka kisa pitäis ajaa 14.5.
Suoraan SM:iin vaan... siellähän sitä huomaa kuinka homma etenee.
Tarkotus ois osallistua kaikkiin SM osakilpailuihin.

Saapa nähä.
Autokin on edelleen ihan ajamaton, joten kiire tulee senkin kanssa että saa itelle sopivaks värkättyä.

Vielä hieman mietityttää että kummlla osallistuis kisoihin, Xray:llä vai Hobao:lla.

Hobaan ois ainakin varaosia kun on kokonainen auto purettuna ja putsattuna lootanpohjalla.
Reiskasta kun ei oo mitään kokemusta mitä siitä vois hajalle mennä niin ei oo mitään osiakaan varalle.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Speeder - 25.04.05 - klo: 17.17
Haittaako jos tulee kesken SM sarjan ajamaan kisoja, tota junnu sarjaa  ajattelin. SORI OT! Mut saan ehkä kohta buggyn niin kiinnostais kisata (ehkä)samantasoisten  kanssa.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: copter - 25.04.05 - klo: 20.04
Jep, itsekin ilmoittauduin tänään ja tarkoituksena ajaa koko sarja lävitse. Kyllähän tässä fiilikset on ihan katossa. :D
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 25.04.05 - klo: 22.23
Ei ole pakko ajaa kaikkia kisoja. 3 parasta tulosta lasketaan neljästä, eli jos lintsaa kisoja niin ei pääse tuloksille.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 26.04.05 - klo: 12.29
Kyllä saa vielä kalenteri ryömiä eteenpäin. Otettiin kisa-auto ajoon sunnuntaina ja säädöt reilusti hakusessa. Jouset pompotti autoa nurin. Harkka auto on nopeampi = pysyy pystyssä.

Hokelle suosittelen vahvasti, että alkaa ajamaan reiskalla säätöjä kuntoon jos meinaa sillä kisata. Jostain webistä olen lukenut, että se on herkempi säätömuutoksiin. Toisaalta Hobaon valtti on helppo ajettavuus, joten suosittelen sitä peliä ekaan kisaan. Kisassa kun pärjää pitkälle jo sillä että auto pysyy pystyssä. Ja jätät vielä jossittelun mahdollisuuden, että kyllä minäkin jos reiskalla olisin ... :lol: Tietty formulamaailman tyyliin pitäisi voittaa tallitoverit, jotta voi spekuloida autoa. Tämä tietysti aika haastava homma kun Hobaolla taitaa joku ananaksen purija mennä aika lujaa. Tuota hetelmää taitaa olla myös hyvissä VAU hampurilaisissa.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 26.04.05 - klo: 12.34
Ananaksen pureskelija ei ole tulossa kisoihin :D
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 26.04.05 - klo: 12.51
Kukas nyt sitten korjaa hetelmät EIKU palkinnot?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 26.04.05 - klo: 13.45
Voi harmi. Seurasin sinun ja oman kuskin nopeuseroa prosenteissa. Olis ollut kivaa tietää tuo tilanne nyt. Mutta meneepä ainakin nopeimpien kierrosten listaus uusiksi. Viime vuonna se lista oli joskus aika tylsää luettavaa. Annan näytteen:

JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
JQ
.
.
.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 26.04.05 - klo: 17.00
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Hokelle suosittelen vahvasti, että...


Ensviikonloppuna pitäis päästä jo ajamaan XB:llä mikäli vaan pillin tällä viikolla siihen saan.
Tietysti alan heti autoa säätämään kun vaan on sisäänajot hoidettu.
Ajo luistaa jo loistavasti ottaen huomioon että en ole eläissäni ajanut 9 litraa enempää.
Auto pysyy pystyssä, nopeutta on kivasti ja hypyt lentää tyylillä. (lähes aina)
Porukassa ajaminen toimii paremmin kuin yksin ajaminen ja muutenkin rento ote koko hommaan niin ei pitäisi suurempia ongelmia kisoissa olla mikäli vaan kalusto pysyy nipussa.

Mikäli saan reiskan hyvään säätöön ennen kisoja niin ajan sillä.
En usko että säätämisestä tulee mitään ongelmaa.

Ainoa homma on vaan että ei tiedä yhtään mitä siitä saa rikki jos huono tuuri käy.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 26.04.05 - klo: 17.52
tukivarsia menee
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 26.04.05 - klo: 18.01
Tuukka: nyt sinne voi tulla muutama Jukka Steenari sekaan.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 28.04.05 - klo: 01.22
JQ: tuleeko Steenari ajamaan SM-sarjaa? Sano sille et vaihtaa sen Mugenin yhteen Taiwanilaiseen merkkiin niin pääsee sun vauhtiin ;)

joke joke, älkää suuttuko
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: juska - 29.04.05 - klo: 10.54
montakohan kuskia on tässä vaiheessa ilmoittautunut?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Vesa - 29.04.05 - klo: 23.16
Saako torstaina ja perjantaina treenata ennen kisoja koko päivän vai onko radan kunnostustalkoot?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 02.05.05 - klo: 14.45
Voisiko Tappi kommentoida myös tätä asiaa
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=5249
eli voitaisiinko tämä käytäntö ottaa käyttöön ekoista kisoista asti
Vaikka niin että kuuluttaja käy kuskit läpi nimi+auton valmistaja ja merkki+moottori
Tiedot toimitetaan etukäteen. Jos tietoja ei ole niin sitten vaan kuskin nimi, se pitäisi olla kuulutuksella tiedossa joka tapauksessa ja onkin. Tai sitten jokainen esittelee itsensä mutta minusta ei niin hyvä vaihtoehto.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 02.05.05 - klo: 15.23
Jos joutuu itse esittelemään, niin sitten ei uudet kuskit uskalla tulla mukaan :-)
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 02.05.05 - klo: 21.04
Perhepotretti olis poikaa näin kauden aloittajaisiksi. Niitä on oksettava ottaa, mutta 10 vuoden päästä ne on arvokkaita.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 02.05.05 - klo: 22.11
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Jos joutuu itse esittelemään, niin sitten ei uudet kuskit uskalla tulla mukaan :-)


Niin, sitä mäkin vähän ajattelin... itsekin tutisee siellä  8)
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: waltt - 02.05.05 - klo: 22.27
Mutta jos nuorimmat kuskit esittelisi vaikka mekkaaja??
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 02.05.05 - klo: 23.19
Mulla ei oo mekaanikkoa ;)
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 03.05.05 - klo: 16.42
Ehkä tapaamme Tapanin helatorstaina jolloin voimme keskustella asiasta lisää Talkoissa

Ei nyt spammata tätä topiccia turhilla kommenteilla, tänks
Minusta idea on toteuttamisekelpoinen ja kannatettava, eikä varmasti
haittaa ketään kun esittelyn tekee kuuluttaja
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 03.05.05 - klo: 18.16
Kuuluttaja esittelee, muuten ei kannata esitellä ollenkaan.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 03.05.05 - klo: 18.36
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Kuuluttaja esittelee, muuten ei kannata esitellä ollenkaan.


Jep.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 08.05.05 - klo: 10.55
Onko ilmoittautuneiden listaa saatavilla?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: tux10 - 08.05.05 - klo: 10.58
Täytyy varmaan huomenna ilmoittautua....  :mrgreen:
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 10.05.05 - klo: 19.45
Eli lauantaina satais ilmatieteenlaitoksen mukaan..

(http://www.fmi.fi/img/saa/gramPieni_Vantaa_2005051115_2005051019.gif)


Foreca on sitä mieltä, että perjantaina sataa, ja lauantaina sadetta olisi idässä päin.

(http://www.foreca.com/fin/saa/finland/maps3-5/fi-finland-20050514-001115699130.gif)

Toivotaan nyt, että tulisi täydellinen kauden avauskisa!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tappi - 10.05.05 - klo: 23.39
M-8 14.5. alkuerät
Peräti 58 kilpailijaa.

erä/numero/nimi/seura

1   1   JANI   LINDQVIST   TUA
1   2   TEEMU   KARVANEN   SAI KART
1   3   JUSSI   SIHTO   VAU
1   4   TOPIAS   AIROLA   TAMUA
1   5   TOMI   BJÖRKMAN   TUA
1   6   JUSSI   TORKKOLA   VAU
1   7   PETRI   MYLLÄRI   SALON UA
1   8   JUHA   SARTESUO   VAU
1   9   AKI   MERTSOLA   TUA
1   10   JANI   KONKA   VAU
            
2   1   TIMO   JALAS   VAU
2   2   JULLE   PEDERSEN   VAU
2   3   TUOMAS   LINTULA   VAU
2   4   ARTTU   HELENIUS   SALON UA
2   5   JUKKA   VIHMO   POSUA
2   6   ANTTI   KURVINEN   VAU
2   7   MARKUS   KALLIO   V-SUA
2   8   TOMMI   SAARI   TAMUA
2   9   KALLE   KYYRÖ   VAU
2   10   NIKO   ANDERSSON   TUA
            
3   1   KIM   LEMBERG   VAU
3   2   KIM   ELF   VAU
3   3   RANDO   MERE   EAMK (VIRO)
3   4   MARKO   FRIBERG   MÄNTS MRC
3   5   KAI   KOSKIMIES   KOTKA UA
3   6   HARRI   NYMAN   LMM
3   7   TEPPO   KAUPPINEN   VAU
3   8   ILARI   RIIKONEN   SALON UA
3   9   JERRY   HELLSTRÖM   LAH UA
3   10   MIKA   RINNE   VAU
            
4   1   RAMI   KORPELA   LUPSUA
4   2   MATTI   HONKASALO   HANKIRALLI RY
4   3   MATTI   KORVENMAA   MIK UA
4   4   MATIAS   VIKSTED   VAU
4   5   ARI   LAPPI   MMRC
4   6   TEEMU   JUSKA   LAH UA
4   7   VILLE   PUNTANEN   TEAM MELANIE
4   8   NIKO   VIRTANEN   TUA
4   9   JONNI   KOTOLA   VAU
            
5   1   ANTTI   PUSA   SAI KART
5   2   NIKO   VUORENMAA   RII UA
5   3   JARNO   SILTANEN   JYVSRK
5   4   PETRI   AINASJÄRVI   SAI KART
5   5   TOMI   SALONEN   TUA
5   6   VELI-PEKKA   VIRTANEN   TUA
5   7   VILLE   LISKI   TUA
5   8   JANI   ALANKO   HEI UA
5   9   ARI   HEINONEN   VAU
            
6   1   JARI   EKLUND   VAU
6   2   MIIKA   ISOTALO   V-SUA
6   3   JUHA   ROUSKU   VAU
6   4   JETRO   LEHTOJÄRVI   TUA
6   5   SAMI   PALIMO   VAU
6   6   JONI   HOVISEPPÄ   TUA
6   7   MARKKU   HONKANEN   
6   8   TOM   ARTELL   TEAM MELANIE
6   9   AARO   LECKLIN   KOTKA UA
6   10   RAMI   RANTANEN   V-SUA
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Jani Lindqvist - 11.05.05 - klo: 00.04
Katos katos, populaa on uskaltautunut kisoihin oikein kunnolla:) Erittäin hieno homma.. luokka jyrkässä kasvussa. Kaks vuotta sitten oli porukkaa puolet tästä määrästä.

Upeat skabat tulossa. Mahtavaa  :D

Taitaa päiväkin vähän venyä tän myötä.. vai onko alkuerien määrästä tai finaalien pituuksista otettu takaisin aikaa?

Edit: Kuhan ei menis mutapainiksi.. Toivottavasti siellä on nyt hyvät vedenpoistosysteemit? Viimevuonna ei ollut.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 11.05.05 - klo: 00.22
WHOAA  :D  Todella mahtavaa :!:  Suomi on ottanut polttiskrossin omakseen :!:

Huomatkaa vieraileva tähti Virosta.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 11.05.05 - klo: 07.49
Polttiskrossi on Suomen pienoisautoilun ehdoton kuninkuusluokka!

Hienoa!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 11.05.05 - klo: 14.28
Hyvältä vaikuttaa kisaajien määrä!

Ihan kuriositeettinä onko SM sarja avoin eli voiko tuo eestiläistähti voittaa Suomen mestaruuden? Minun puolestani saa, mutta mitä säännöt sanoo.

Toivottavasti kokeillaan ennen ekaa erää myös radioitten toiminta. Se on hyvä tapa. Ja kunnioitetaanhan vapaiden harjoitusten taulun varausaikoja oman radion käytön suhteen. Viime kaudella meni yksi kisan aloitus hermoiluun, kun ei tiennyt mikä mättää kun oma auto ei tottele. Olis ollut muutakin hermoiltavaa. Puhumattakaan karkuun ajaneesta kisa-autosta.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Timo - 11.05.05 - klo: 17.47
SM-sarja on avoin. Eli muun maalaisetkin, kun suomalaiset voivat voittaa SM-tittelin.
Toista se on rakkaassa naapurimaassamme Ruotsissa. He nähtävästi pelkäävät, että suomalaiset tulee ja voittaa Ruotsin mestaruuden. :D
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 11.05.05 - klo: 17.50
On avoin.

Nyt kun on näin paljon kuskeja: TULEVAISUUDESSA OLIS HYVÄ JOS EI OLISI VAPAATA TREENIÄ; VAAN 1 TAI 2 ERÄTREENIÄ, 3 ALKUERÄÄ, JA FINAALIT.

Englannis ajetaan 100 kuskilla 1 päiväsdet kisat. Toimii.

Ei mitään, 2 tai 3 tunnin vapaatreenispedeilyäjossakaikkieikuitenkaanpääseradalle ja sit vaan 2 alkuerää. kiitos. Toivottavasti asia korjaantuu seuraaviin kisoihin. Voin vaikka tehdä aikataulun Tappi!

JQ
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 11.05.05 - klo: 17.52
Jos minä, Jukka ja Teemu oltais mukana olis 61 kuskia. YLI 60 KUSKIA!!!! HALOO! Mitä täällä on tapahtunut? LEGENDAARISTA!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 11.05.05 - klo: 17.54
Mutta missä on Steenari ja Leino?
Molemmat on jo bongattu lavangon savipölystä tältä kesältä!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 11.05.05 - klo: 17.57
Leino on ulkomailla kisoissa ja Steenarilla on tärkeämpää tekemistä
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Jartsa - 11.05.05 - klo: 18.00
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Leino on ulkomailla kisoissa ja Steenarilla on tärkeämpää tekemistä

Mikä voi olla tärkempää ;)
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tappi - 11.05.05 - klo: 19.38
Lainaus käyttäjältä: "JQ"

Englannis ajetaan 100 kuskilla 1 päiväsdet kisat. Toimii.

Ei mitään, 2 tai 3 tunnin vapaatreenispedeilyäjossakaikkieikuitenkaanpääseradalle ja sit vaan 2 alkuerää. kiitos. Toivottavasti asia korjaantuu seuraaviin kisoihin. Voin vaikka tehdä aikataulun Tappi!

JQ


Aikatauluista oli pari vuotta sitten keskustelua, lupasit silloin tehdä hyvän. Ei ole näkynyt.

Toki kaikki parannukset aikatuluun ovat tervetulleita. Haluaisin todella nähdä aikataulun sadalle kuskille seuraavilla ehdoilla:
- max 10 kuskia/ erä - nykyinen laskentalaite ei salli enenpää
- erien lähtöväli 15 min ja eräkierrosten väli 15 min, kierroslaskennan vaatimus, lyhyemmät ei toimi eli 3 alkueräkierrosta 10 erää jokaisessa 15 min kpl + erien väli lienee reilut 8 tuntia!
- kaikki pääsevät nousufinaaliin
- nousufinaalit min. 10 min., semit 20 min ja finaali 45 min
- A ja B haarat voivat ajaa heti peräkkäin, mutta sen jälkeen ennen seuraavaa A erää min. 15 min ( käytännössä 20-25 min) kiteiden vaihtohässäkkä. Nykyisellä toimitsijamäärällä ei parempaan pystytä
- ajaa saa aamulla klo 8.00 lopetettava viimeistään 21.00
- ennen alkueriä eräharjoitus minimi 6 min, käytännössä lähtöväli 8-9 min
- ohjaajakokous vie 15-20 min (on pidettävä myös klo. 8.00 jälkeen, koska kuulutuslaitteita ei saa käyttä enen sitä.

Tulevaisuudessa kannattaa tosiaankin jättää vapaa harjoittelu ajamatta, mutta kuka olisi osannut arvata tällaisen suosion.

JQ:n mainitsemien kuskien lisäksi puuttuu vielä 7-8 viime vuonna ainakin yhden kisan ajanutta kuskia! Eli jopa 70 kuskin kisa voi olla tulossa....
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Jani Lindqvist - 11.05.05 - klo: 20.09
Pitääkö ihan kaikkien kuskien välttämättä päästä nousufinaaleihin?  Alkuerien merkitys kasvaisi. Toisaalta, joillekkin kuskeille jäisi aika vähän ajoaikaa; 4 hiittiä + treenit. Liian raaka systeemi?..  Toisaalta, sitten Teponkin pitäis herätä jo alkueriin..  :mrgreen:

Vapaaseen treeniin vois riittää tunti? 6x10min, max. 1 ajokerta / nenä.

58 kuskia taitaa vielä mennä nykyisellään, mutta jos ja kun vielä määrä kasvaa?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tappi - 11.05.05 - klo: 20.23
Polttiscroossin periaatteena on ollut aina, että kaikille tulee kisassa runsaasti ajoaikaa. Jos kaikki eivät pääse nousufinaaleihin, esim 14 viimeistä, ajoaika heidän kohdallaan lyhenee reilusti.
Usein alkuerien häntäpään muodostavat aloittelevat kuskit, jotka toisaalta tarvisevat eniten ajoaikaa ja kisakokemusta sekä aitoa kilpailujännitystä.
Mieluummin ajetaan yksi alkueräkierros vähemmän, ajoaika lyhenee vain 5 min?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Jani Lindqvist - 11.05.05 - klo: 20.29
Riittääkö Tappi kuitenkin aika tällä osallistujamäärällä?

Kaks alkueräkierrosta on aika vähän.. Tuo menee, mutta mun mielestä ei kyllä sais sitten missään nimessä laskea mukaan molempia tuloksia. Mutta jos aika riittää vielä niin eihän niitä muutoksia kannata tehdä.. ennenkuin osallistujamäärä sen vaatimalla vaatii.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 11.05.05 - klo: 20.29
Lainaus käyttäjältä: "Tappi"
Polttiscroossin periaatteena on ollut aina, että kaikille tulee kisassa runsaasti ajoaikaa. Jos kaikki eivät pääse nousufinaaleihin, esim 14 viimeistä, ajoaika heidän kohdallaan lyhenee reilusti.
Usein alkuerien häntäpään muodostavat aloittelevat kuskit, jotka toisaalta tarvisevat eniten ajoaikaa ja kisakokemusta sekä aitoa kilpailujännitystä.
Mieluummin ajetaan yksi alkueräkierros vähemmän, ajoaika lyhenee vain 5 min?


Samaa mieltä. Sähköautoilla voi ajaa talvella ja kärsiä siitä miten vähän pääsee ajamaan.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tappi - 11.05.05 - klo: 21.02
AIKATAULU SM OSA 1, 14.5.2005   

8.00 - 9.30   VAPAA HARJOITUS AIKAVARAUKSIN   
9.30   OHJAAJAKOKOUS   

9.50   ERÄHARJOITUS   ERÄ 1
10.00   ERÄHARJOITUS   ERÄ 2
10.10   ERÄHARJOITUS   ERÄ 3
10.20   ERÄHARJOITUS   ERÄ 4
10.30   ERÄHARJOITUS   ERÄ 5
10.40   ERÄHARJOITUS   ERÄ 6

10.50   ALKUERÄKIERROS 1    ERÄ 1
11.05   ALKUERÄKIERROS 1    ERÄ 2
11.20   ALKUERÄKIERROS 1    ERÄ 3
11.35   ALKUERÄKIERROS 1    ERÄ 4
11.50   ALKUERÄKIERROS 1    ERÄ 5
12.05   ALKUERÄKIERROS 1    ERÄ 6
      
12.30   ALKUERÄKIERROS 2   ERÄ 1
12.45   ALKUERÄKIERROS 2   ERÄ 2
13.00   ALKUERÄKIERROS 2   ERÄ 3
13.15   ALKUERÄKIERROS 2   ERÄ 4
13.30   ALKUERÄKIERROS 2   ERÄ 5
13.45   ALKUERÄKIERROS 2   ERÄ 6

14.30   1/16 A FINAALI   15 min
14.55   1/16 B FINAALI   15 min

15.30   1/8 A FIN   15 min
15.55   1/8 B FIN   15 min

16.20   1/4 A FIN   15 min
16,45   1/4 B FIN   15 min

17.30   1/2 A FIN   20 min
18.00   1/2 B FIN   20 min

19.00   FINAALI   45 MIN

20.00   PALKINTOJEN JAKO
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 11.05.05 - klo: 21.30
Vapaaharjoitus pois niin voi ajaa kolme eräkierrosta. Täytyy yrittää tehdä aikataulu.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 11.05.05 - klo: 22.09
*lalalaa*

(http://www.fmi.fi/img/saa/gramPieni_Vantaa_2005051215_2005051120.gif)
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jerzirccar - 11.05.05 - klo: 23.10
Tänään huomasin semmoisen asian kuin oltiin lavangossa ajamassa, että kuin nyt se oma auto on katollaan niin muistakaas ilmoittaa sittä muillekkin kuskeille jotta vaara tilanne ei synny. Esim jos auto on ylös alas isossa hyndässä niin "ei" tarvitse huutaa mutta ilmoita että auto on isossa hyndässä ylös alas että varo. Hitto meinasin ties monta kertaa ajaa toisen kylkeen kuin ei mitään ilmoitusta ei tule, no taas kuin minä olin ylös alas niin luulen että koko rata alue tiesi että minun auto oli katollaan. Reilusti ääntä, okei sen pitäisi myös olla mekkarin homma hoitaa mutta ei ne aina ole kovin valppaana. Toinen juttu kuin auto tulee varikolle niin mekkari ei missään nimessä saa laittaa jalkaa ajoradalle, kyllä se kädellä se nosto hoituu hienosti---mekkareille huomatus vaan.
Jerzi

PS Olin tuossa 1/8 kisoissa alku -90 lukua kuin meitä oli 9 kuljettajaa paikalla.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 12.05.05 - klo: 10.31
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Vapaaharjoitus pois niin voi ajaa kolme eräkierrosta. Täytyy yrittää tehdä aikataulu.


JQ , Tappi:
Pitäs saada Elf ja minä (Rinne) eri alkueriin että vois mekata toisiamme kun vakkarimekaanikko ei päässyt. Onnistuuko?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 12.05.05 - klo: 13.46
Kolme alkuerää olisi parempi eräharjoittelun sijaan, mutta mistäs se 25 minuuttia saataisiin? Toinen vaihtoehto voisi olla vain kaksi 10 minuutin alkuerää, joista parempi huomioitaisiin. Eli alkueräajoaikaa yhteensä 20 minuuttia 15 sijaan. Siihen kuluisi kuitenkin saman verran kalenteriaikaa.

Toinen huomio aikataulusta on, että jos oletetaan aloittelijat alkuerien jälkeen jäävän alinpaan nousufinaaliin, niin tällöin jää niukasti aikaa mekata autoa kuntoon. Jos alkuerät ajettaisiin erä 6 ensin, niin tällöin jäisi tasaisesti kaikille aikaa laittaa finaaleihin auto kuntoon. Mutta voihan tietysti käydä niin, että aloittelijat pistää vanhat 6 - 0.

Ja kun sanallinen arkku aukesi, niin vielä voisi nostajat merkitä aikatauluun jo valmiiksi. Tulis ehkä paremmin muistettua tuo tärkeä velvollisuus. Ettei kävis kuin eräille...

Ja vielä sellainen kaino pyyntö nostamisesta, että takahyndanostajiksi laitettaisiin aikuisia, koska metrin korkeudelta maailmaa katsovat eivät näe hyndan taakse + nostajaan autolla osuma jäisi alempiin ruumiin osiin. En tosin tiedä onko muita vaahtosammuttajan kokoisia tulossa kisoihin. Asia on varmaan sovittavissa kun näkee nostopaikkojen nummerot.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tappi - 12.05.05 - klo: 15.45
Eräharjoittelu on pakollinen osa kilpailua (kts. sääntökirja), siinähän juuri tarkastetaan mm. radioiden toimivuus. Vapaata harjoittelua ei voi poistaa, koska kilpailukutsussa on ilmoittautumisaikaa 9.30 saakka.
Eli tämä kilpailu joudutaan menemään näissä puitteissa.
Nostopaikkoja voi varmasti vaihtaa joko keskenään sopimalla tai kilpailunjohtajan määräyksestä.
Alkueriä voi tietysti pidentää, mutta se on finaalien ajoajasta pois (12x5 min = 1 tunti). Finaaleja on 6 kpl (semit poisluettuna) joten jokaista pitäisi lyhentää 10 min. Nyt ne on 15 min pitkiä eli olisiko 5 min finaalit parempia?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jerzirccar - 12.05.05 - klo: 16.20
Toivotaan että tämä meidän hieno luokka (1/8) ei nyt mene pilalle sen takia että on paljon kisa kuskeja. Luulen että TAPIlla on jonkun verran tätä kokemusta hoitaa nää asiat. Ei kai nyt TAPPI meille mitään huonoa aikataulua/kisaa lähde järjestämään.
Jerzi
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: HVoltage - 12.05.05 - klo: 20.37
Ihan näin ohimennen kysyn että mikä on osallistujaraja että kisat muuttuu kaksipäiväisiksi? Tai toisin, mikä on ko. raja että ajetaan kahta eri sarjaa kahtena peräkkäisenä päivänä?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 13.05.05 - klo: 08.46
Ei kai tässä Tappia opeteta tai jotain sellaista, vaan spekuloidaan onko muitakin vaihtoehtoja tuohon aikatauluun/ajokaavioon. Sitä varten ymmärtääkseni nämä palstat on olemassa. Hyvät kisat ne on noinkin. Jos eräharjoittelu on pakollinen ja aloitusaika on tuo, niin ei siinä ole käytännössä mitään muutosmahdollisuuksia. Finaalit on hyvä olla pitkiä. Se on sitten päivä ja Gentlemen start your engines!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 13.05.05 - klo: 09.54
No onko kisoissa tutka? Saako erityismaininnan jos vetää pohjalukemat tauluun?

;)
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 13.05.05 - klo: 09.56
En tarkoittanut tata kisaa, vaan seuraavia. Niista kannattaa poistaa vapaa treeni. Kaikki ei kuitenkaan ehdi radalle yhta paljon. 2 eraharjoitusta voisi olla parempi.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Hount - 14.05.05 - klo: 22.25
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
No onko kisoissa tutka? Saako erityismaininnan jos vetää pohjalukemat tauluun?

;)


Ei vissiin ajeta pohjalukemia, jos CMB sammuu kesken leikin. Buah, ja mä nousin sen ansiosta. (ei saa **ttuilla enää, mä kämmäsin sitten 1/4B Finaalissa, muttei takuulla vituta yhtä paljon ku tätä sankaria joka missas ponderilinjan metrillä ja jäi siksi pois finaalista)

 - Hount
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 14.05.05 - klo: 22.41
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
No onko kisoissa tutka? Saako erityismaininnan jos vetää pohjalukemat tauluun?

;)


Niko, sun eräs sä pääsit tutkan mukaan 64-67km/h
Jerry The Man pamautti kuitenkin päivän rekisteröidyimmät pohjat.
69km/h. Finaalissa.
HYVÄ JERRY!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Pinkki - 14.05.05 - klo: 22.49
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
No onko kisoissa tutka? Saako erityismaininnan jos vetää pohjalukemat tauluun?

;)


Niko, sun eräs sä pääsit tutkan mukaan 64-67km/h
Jerry The Man pamautti kuitenkin päivän rekisteröidyimmät pohjat.
69km/h. Finaalissa.
HYVÄ JERRY!


ja Jerry nous muutenkin aika mainiosti 1/16B finaalista aina A-finaaliin saakka! !
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: juska - 14.05.05 - klo: 23.41
Ei vissiin ajeta pohjalukemia, jos CMB sammuu kesken leikin. Buah, ja mä nousin sen ansiosta. (ei saa **ttuilla enää, mä kämmäsin sitten 1/4B Finaalissa, muttei takuulla vituta yhtä paljon ku tätä sankaria joka missas ponderilinjan metrillä ja jäi siksi pois finaalista)

 - Hount[/quote]

ai niinkö   :cry:
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jerzirccar - 15.05.05 - klo: 09.00
Muistakaas nyt kuin kehutte tuota minun vauhtia, suuri kunnia kuuluu TIMOLLE jonka kone se todellakin on. Koneen merkki on RB ja malli on C5 (luultavasti paljon käytetty) ja hei JUKKA VATANEN teki minulle polltoaineen jossa ei todellakaan ole lähelläkään 25% nitroa joten tuokin tuli todistettua että ei siellä täydet nitro määrät tarte olla mutta täytyy sanoa näin kisan jälkeen että minä taisin ajaa todella paljon vaikka vapaassa treenissä en ajannut metriäkään. Minun mielestä kisa meni mukavasti läpi vai olikos kellään ongelmia sen suhteen.
Jerzi

PS Suuret kiitokset minun mekkareille MIKKO MOULA ja JONNI (se kaveri joka on PRO HOBBYSSÄ töissä) ilman niitä en olis saanut tuota sijaa....
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: driver - 15.05.05 - klo: 10.43
harmittaa aika paljo toi ponderilinjan ohittaminen.... :evil:  mut omapahan oli virheeni.....ja a-finaaliinkin oisin päässy......syksyllä täytyy ottaa revanssi sitte vantaal... :wink:
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jerzirccar - 15.05.05 - klo: 13.47
Noilla minun kieroksilla minä olisin 2, no kaipa siellä on jokin väärin käsitys minun kieroksissa on.
Jerzi

PS Kiitos Tapsa että lisäsit vain muutaman kieroksen minulle.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: HVoltage - 15.05.05 - klo: 14.04
Joopa joo, eipä mennyt odotetusti meikäläisen kisat, auto pelasi kuski ei.

Ehkä eniten ihmettelin alkuerääni johon olin sijoitettu, kärsin aika paljon kolaroinneista. No tämmöstä tää on...

Nousukin oli jo varma 1/8A finaalissa kunnes kippasin autoni (jälleen  :oops:) viimeisellä kierroksella ja nostaja odotutti ilman elettä toistakymmentä sekuntia. No oma vika kun kaadoin...  mutta kyllä se lopputulos on joka tapauksessa ihan omissa käsissä ei sitä voi nostajan syyksi missään nimessä laittaa...

Eniten pisti merkille se että todellakin nostajat olivat nopeasti erän alussa nostopaikoillaa, josta iso plussa. Mutta olisi suotavaa hieman parantaa nostamisvalppautta sekä huolellisuutta. Nostajan tulee seurata omaa sektoriaan ja siinä nurinpäin olevia autoja, ei jutella mukavia vierustoverin kanssa tai seurata rataa kiertävää suosikkiaan. :roll: (Tai tietysti siellä radan varressa voi vaikka nyplätä pitsiä kunhan se ei häiritse nostamisvelvollisuuttaan)

Muuten mielestäni kisat menivät järjestelyjen osalta erittäin hienosti suorastaan ammattimaisella varmuudella ja aikataulussakin pysyttiin alun pikku viivästyksistä huolimatta. Kelikin oli kuin morsian ja kotimatka sujui rauhallisesti. Vähän jäi hampaankoloon mutta onneksi on 3 kisaa vielä jäljellä.

Kiitos ja anteeksi ;)

\ Jeppe
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jarkkom - 15.05.05 - klo: 14.25
Lainaus käyttäjältä: "Jeppe"
Kelikin oli kuin morsian ja kotimatka sujui rauhallisesti.


Kuuma mutta kuiva?  :mrgreen:

Sivuhavaintona kisoista:

- nostajat jotenkin aivan kuutamolla; autot jäi välillä noston jälkeen katolleen / keula päin rataesteitä (hei, pakki puuttuu), sekä ei varmaan tuntunut korokkeella mukavalta katsella nostajaa auto sylissä 20 sekuntia odottamassa 'vapaata' spottia radalta... eipä siinä mitään, itsepähän kaatoivat.

+ hyvää kisaa
+ burgerit ruletti
+ onnea A-finalisteille!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: blenheim - 15.05.05 - klo: 14.45
Itse olin ensimmäistä kertaa mukana krossikisoissa mekkaamassa ja tsiikailemassa miten se homma oikein toimii. Hauskaa oli, se täytyy myöntää. Ainoa vaan, että hieman niska paloi ja huulet ovat nyt aika rohtuneet johtuen nostohommissa tulleesta pölystä ja nitrokaasuista. Ehaanaa...

Kiitokset kisajärjestäjille ehdottoman upeasta kisasta, aikataulu vain veti hieman kireälle. Burgerit tosiaan ruletti, itsekin tuli syötyä varmaan 5 kappaletta niitä.

Itse ainakin pyrin siellä ihan takamutkassa nostamaan autot hyppyrin jälkeen mahdollisimman nopeasti pystyyn, ja mielestäni onnistuin siinä ihan ok.

-Nähdään Imatralla!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Jani Lindqvist - 15.05.05 - klo: 15.50
Jees hauskaa oli kisata jälleen.. A-finaalipaikka jäi niin ärsyttävän pienestä kiinni, mut Imatralla sitten uutta yritystä taas.. Baana oli haastava, vaati taitoa ajaa varmasti, pudottamatta hirveesti vauhtia. Liukas (pölyä radalla, pikkuhiljaa alkoi sentään ajolinja puhdistua) ja röykkyinen..

Positiivistä kehitystä havaittavissa viimevuosista, nyt pelas kalusto 100%:sti, enää jäi äijästä kiinni.. :)  

Kuvia löytyy alla olevista linkeistä. Videota tulossa jossain vaiheessa, kunhan kerkee editoida.

http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/vantaa_14.5/  Kuvaus: Jani Lindqvist

http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/Vantaa_1405_II/Lavanko.html  Kuvaus: Jethro Lehtojärvi
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: kallek - 15.05.05 - klo: 18.39
Hyvät kisat oli!

Kuvia kisoista http://www.hut.fi/~kkyyro
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jerzirccar - 15.05.05 - klo: 19.36
Bongasin minut ja minun auton tuolta. Pieni huomautus, tuo minun sin,valk kupla joka oli näytilla jossa on nuo 666 no, niin ne eivät ole minun laittamat vaan katsastus miehet olivat tehneet minulle huonon jäynän. Oli kyllä hyvät skabat. Mitä muuten JANI se sinun homma meni noin lyhyesti sanottuna,  teitkös pahan virheen ja jos niin mitä, meni minulta ohi....
Jerzi
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: cevipu - 15.05.05 - klo: 20.42
Kiitokset hienoista järjestelyistä!

Ensimmäinen kisa myös minulla ohi, oikeastaan vasta pari kertaa tätä ennen päässyt ajamaan, joten olikin hieno fiilis kun mitään ei hajonnut ja sai ajaa ihan kunnolla.

Nopeus on vielä täysin kateissa, mutta se ei paljon tunnelmaa haitannut. Kyllä reiskasta tuntee että potentiaalia on kun vaan äijä saadaan vielä kuntoon (tosin tässä vaiheessa ihan mikä auto vaan riittäisi)

Kyllä Imatralle on ehdottomasti tultava, ja myös tuohon Hobao -cuppiin,

Ja vielä erityiskiitos Sami L:lle mekkauksista ja salamannopeista tankkauksista :)

Jani, minulta ainakin löytyy levytilaa ja liikennettä, jos tarvitset suurikokoisen videon jakelupaikkaa.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Sami L - 15.05.05 - klo: 20.50
Kiitokset!
Mukavahan sitä oli hienoa kalustoa tankkailla.  :wink:

Oli nätti päivä ja ne burgerit oli todellakin jees!
Harmillisen useilla kisa loppui teknisiin vikoihin. Eli luotettavalla kalustolla pääsee jo pitkälle. Katsotaan jos sitä itsekkin johonkin kapinoihin mukaan uskaltaisi. Tänään ainakin Lavangossa ajo alkoi olemaan kohtuullisella tasolla ajoittain.

Hyvä meininki jopa näin katsojana!

(Sääli ettei Mikan panssarivaunua nähty rataa kiertämässä.)

Onnittelut voittajille!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 15.05.05 - klo: 21.45
Hyvät kisat!

Mekaanikko ratkaisi taas kuskin puolesta nousemattomuuden. Kolme sammumista + tulpan vaihto +  pilli irti +  rengas irti vanteelta. Neljän stopin varikkokäynnit, joista kolme suoritetaan kantamalla, ei ollut toimiva varikkotaktiikka :lol:

Kisan muu opetus. Hehkuakku ei välttämättä ole rikki jos ei tulppa hehku, kun sähkö karkaa likaiseen mekaniikkaan. Putsaa hehku säännöllisesti.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Matias V - 15.05.05 - klo: 22.14
Joo, ihan jees meni meikältäkin.

Picco toimi moitteetta ja hienosti. 1/4B finaalissa lämmittelyssä pukin päällä sammui kovilta kierroksilta ilman mitään syytä.
Ei meinannu käynnistää mitenkään, mutta lopulta käyntiin ja radalle. Muille tosin puolen kierroksen etumatka.

Keskeytys sijalta 22. oli pettymys, mutta jos kytkinlaakeri pamahtaa, niin sillehän ei voi mitään.
Kuulat ulos, kello lähti heiluu, kampiakselin päässä oleva ruuvi poikki = pääratas + kello sökö.

Baana on kyllä aika pahassa kunnossa. Tehäänkö sille mitään?!?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: juska - 16.05.05 - klo: 00.07
oli kyllä hyvät kisat! omat ajot jäi 1/8fin. kun auto sammu tankkauksen jälkeen isoille hypyille (missä vika?).
kiitokset VAU:n kisaorganisaatiolle.

sunnuntaina turkuun...
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: juska - 16.05.05 - klo: 00.09
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Joo, ihan jees meni meikältäkin.

Picco toimi moitteetta ja hienosti. 1/4B finaalissa lämmittelyssä pukin päällä sammui kovilta kierroksilta ilman mitään syytä.
Ei meinannu käynnistää mitenkään, mutta lopulta käyntiin ja radalle. Muille tosin puolen kierroksen etumatka.

Keskeytys sijalta 22. oli pettymys, mutta jos kytkinlaakeri pamahtaa, niin sillehän ei voi mitään.
Kuulat ulos, kello lähti heiluu, kampiakselin päässä oleva ruuvi poikki = pääratas + kello sökö.

Baana on kyllä aika pahassa kunnossa. Tehäänkö sille mitään?!?


mites ois pikku talkoot + iso jyrä ja se spoori/seinä mist puhuttiin

-J-
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 16.05.05 - klo: 01.23
Kaikki vaan isolla porukalla Turkuun ensi sunnuntaina niin saadaan aikaiseksi kunnon skapat. On jo melko hyvin ilmoittautuneita!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Hount - 16.05.05 - klo: 13.25
Oma kisa jäi 1/4B finaaliin, kun kiireen vilkkaa mekkasin ilmanputsarin S-käyrän lyttyyn, lämmittelyssä pääsin takahyppyrille ja saatiin käymään vasta lähdön jälkeen, lähdin melkein kierroksen toisten perästä.

"Amatöörimäistä haparointia"

 - Hount
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: copter - 16.05.05 - klo: 13.46
Jees, olipahan kisat. Hauskaa oli kieltämättä vaikka päivä ei kovin hyvin alkanutkaan.

Kova jännitys oli heti alussa, olihan tämä ensimmäinen kerta kun lähdin millekään muulle radalle ajamaan polttiksella puhumattamaan kisaamisesta. Ensimmäisessä harjoituksessa kaasu hirtti kiinni ja ohjausservo rikki. Toinen tilalle, mutta sekään ei toiminut kunnolla ja aikaa tuhlaantui tähän häsläämiseen. Kiitokset Jethrolle joka lainasi minulle ohjausservon, jolla pääsin ajamaan ensimmäistä kertaa rataa kunnolla ympäri toisessa alkuerässä. Alku ei siis kovin hääppöinen ollut, mutta onneksi onnistuin muutaman finaalin nousemaan 1/4A asti, jossa sitten täpärästi nousupaikka 1/2 finaaliin jäi 8 sekunnin päähän erinnäisten tapahtumien takia, vaikka muutama minuutti ennen loppua olinkin vielä kolmannessa paikassa kiinni.

Seuraaviin kisoihin olenkin jo ilmoittautunut, eli siis sen verran hauskaa oli että koko sarja varmaankin tulee ajettua lävitse. Kiitokset vielä kerran Jethrolle!

Nostajien toiminnassa tosin oli hieman parantamisen varaa. Muutamaan otteeseen nostajilta jäi huomaamatta että auto oli katollaan tms, mutta tätähän sattuu eikä sille mitään mahda.

Enemmän ihmetytti tilanne, jossa nostaja piteli autoa kädessään laskematta sitä radalle aika pitkän aikaa. Mietityttämään jäi että miksi, koska auto laskettiin radalle vasta sen jälkeen kun takana ollut auto oli päässyt ohittamaan ja ottamaan hieman kaulaa. Todella epäreilua toimintaa mielestäni. Tietysti ei pitäisi ajaa autoa katolleen tms niin tälläistä ei pääsisi käymään ..
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: HVoltage - 16.05.05 - klo: 14.06
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Seuraaviin kisoihin olenkin jo ilmoittautunut, eli siis sen verran hauskaa oli että koko sarja varmaankin tulee ajettua lävitse. Kiitokset vielä kerran Jethrolle!


Kyllä on tapanani ollut jeesata jos on vain mahdollista, ajoipahan sentään yksi servoni paremmille sijoille ;) Nähdään Imatralla...   mulla on kana kynittävänä ;) Niin ja kiitos itsellesi logo-palkinnosta :P
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: copter - 16.05.05 - klo: 15.52
Tässä vielä kisaraportti tiimimme osalta: http://www.teamentisetkuskit.com/modules.php?name=News&file=article&sid=49
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 16.05.05 - klo: 18.15
MITEN OLIS??????

8.00 - 8.15 OHJAAJAKOKOUS

8.20 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 1
8.30 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 2
8.40 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 3
8.50 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 4
9.00 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 5
9.10 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 6

9.20 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 1
9.30 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 2
9.40 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 3
9.50 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 4
10.00 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 5
10.10 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 6

10.20 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 1
10.35 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 2
10.50 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 3
11.05 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 4
11.20 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 5
11.35 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 6

12.00 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 1
12.15 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 2
12.30 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 3
12.45 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 4
13.00 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 5
13.15 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 6

13.40 ALKUERÄKIERROS 3 ERÄ 1
13.55 ALKUERÄKIERROS 3 ERÄ 2
14.10 ALKUERÄKIERROS 3 ERÄ 3
14.25 ALKUERÄKIERROS 3 ERÄ 4
14.40 ALKUERÄKIERROS 3 ERÄ 5
14.55 ALKUERÄKIERROS 3 ERÄ 6


15.40 1/16 A FINAALI 10 min
16.00 1/16 B FINAALI 10 min

16.20 1/8 A FIN 10 min
16.40 1/8 B FIN 10 min

17.00 1/4 A FIN 15 min
17.25 1/4 B FIN 15 min

17.50 1/2 A FIN 20 min
18.20 1/2 B FIN 20 min

19.10 FINAALI 45 MIN

Ennen 21.00
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: anttip1 - 16.05.05 - klo: 22.19
no niin,elämäni ensimmäiset krossi kisat takana ja hauskaa oli....
alkuerien jälkeen sijalle 10. ja suoraan 1/2B finaaliin,loppusijoitus 15.
Ei voi olla kuin tyytyväinen,odotukset ylittyivät moninkertaisesti ! :D
järjestelyt toimivat todella hyvin, siitä kiitos järjestävälle seuralle !!
Ainahan on tietysti parannettavaa ja ainoa asia mikä tuli mieleen
oli kuulutukset,joita en tahtonut kuulla ajajakorokeelle tai alas kun olin mekkaamassa,
ei muutakuin näkemisiin Imatralla kesäkuussa! :D
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tappi - 16.05.05 - klo: 22.25
JQ:n aikataulu edellyttää ilmoittautumista kilpailuun ennen klo. 8.00 eli käytännössä 7.00-8.00, joka taas tarkoittaa, että kisan järjestäjien on oltava paikalla ennen klo. 7.00. Ei ainakaan helpota toimitsijoiden saantia.

1/16 ja 1/8 finaaleja ei pidä lyhentää, nämä kuskithan tarvitsevat eniten ajoaikaa. 15 min finaaleissa tulee kaksi tankkausta, 10 min finaalissa yksi eli 5 minuutin merkitys on aika iso.

Onko pakko ajaa kaksi eräharjoitusta? Tai toisaalta onko pakko ajaa kolme alkuerää? Jos toisesta poistetaan yksi, niin aikataulussa ei ole mitään ongelmia.

Vaihtoehtoja alkueräsysteemeille:
1. Jos ajetaan 2 eräharjoitusta +2 alkuerää ja parempi tulos ratkaisee sijoituksen: tarkoittaa, että saa mokata yhden alkuerän. Kisa kestää 8.00 - 20.00 (ilmoittautumisineen).
Ongelmaksi voi muodostua radan kuluminen, toisella alkueräkierroksella voi olla vaikeampi tehdä hyviä tuloksia.
Voi myös laskea pisteet -parempi pistemäärä ratkaisee sijoituksen - tasapuolinen mutta kierroslaskennalle työläs, väkisinkin tulee paljon tasapisteitä.

2. Jos ajetaan 2 eräharjoitusta + 3 alkuerää ja kahden pisteet lasketaan: tarkoittaa, että saa mokata yhden alkuerän - ja kisa on 8.00-20.00 (käytännössä 7.00 - 20.15). Tasapuolinen pistelaskusta johtuen

3. Voidaan myös ajaa 2 eräharjoitusta + 2 alkuerää ja molempien pisteet lasketaan yhteen.  Kisa kestää 8.00 - 20.00 (ilmoittautumisineen).
Tasapuolinen pistelaskusta johtuen, mutta mokata ei saa.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 16.05.05 - klo: 22.26
JQ:n aikatauluehdotukseen tälläinen kommentti. 1/8 finaali 15 minuuttisina sekä alkueriä vain 2 mutta 10 minuuttisina. Parempi huomioidaan. Niin saadaan enemmän ajoaikaa, kun vaihtoja on vähemmän samassa tai jopa vähemmässä kalenteriajassa.

esim.

8.00 - 8.15 OHJAAJAKOKOUS

8.20 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 1
8.30 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 2
8.40 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 3
8.50 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 4
9.00 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 5
9.10 ERÄHARJOITUS 1 ERÄ 6

9.20 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 1
9.30 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 2
9.40 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 3
9.50 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 4
10.00 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 5
10.10 ERÄHARJOITUS 2 ERÄ 6

10.20 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 1
10.40 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 2
11.00 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 3
11.20 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 4
11.40 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 5
12.00 ALKUERÄKIERROS 1 ERÄ 6

12.30 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 1
12.50 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 2
13.10 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 3
13.30 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 4
13.50 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 5
14.10 ALKUERÄKIERROS 2 ERÄ 6

15.00 1/16 A FINAALI 10 min
15.20 1/16 B FINAALI 10 min

15.40 1/8 A FIN 15 min
16.05 1/8 B FIN 15 min

16.40 1/4 A FIN 15 min
17.05 1/4 B FIN 15 min

17.30 1/2 A FIN 20 min
18.00 1/2 B FIN 20 min

18.50 FINAALI 45 MIN
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 16.05.05 - klo: 22.46
Mun mielestä yksi erätreeni ja 3 tai 4 alkueräkierrosta.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 17.05.05 - klo: 08.40
Ilomittautua voi eräharjoituksien aikana tappi!

OK, jos ei kerta kelpaa niin otetaan yksi eräharjoitus pois, ja ajetaan 3 alkueräkierrosta. Ja 15min 1/16 ja 1/8 finaalit. EI PITÄIS OLLA ONGELMIA ENÄÄ!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Rph - 17.05.05 - klo: 09.34
Missäs välissä on ajan ottajan tauot... wc, syömiset ym..., entä jos ajajia olisi vaikka enemmän kuin 10kpl/erä ? onko mahdollista? uudella ajanotto järjestelmällä. ja eikö autoissa voisi olla juokseva numerointi, eli samat koko kilpailun ajan?

T:Rami
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Niko - 17.05.05 - klo: 10.26
Hollannissa ainakin erätreenissä oli enemmän kuin 10 autoa. Usassa taitaa olla normaalia että ajetaan jotain 14 auton eriä.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 18.05.05 - klo: 17.12
Jeh jeh...

Elämäni ekat kisat on siis takana ja kokemus oli mahtava.

Jatkomahdollisuudet meni hirveeseen kolarointiin jossa lopuksi joku tööttäs kylkeen oikein olantakaa ja putkihan siinä irtos.  :evil:

Nopeutta rupes uudessa reiskassa olemaan jo ihan kivasti kun rupes säädöt pikkuhiljaa olemaan edes sielläpäin.
Kierrosajoissa pääsin jo 47.5 aikaan ja auto vieläkin hieman vikuroi vastaan.

Noooh...
Kovaa säätöä niin eiköhän tuo rupea kohta kulkemaan.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: AssoRacing - 18.05.05 - klo: 19.59
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kierrosajoissa pääsin jo 47.5 aikaan ja auto vieläkin hieman vikuroi vastaan.


Aika hyvä aika jos auto viel vikuroi vastaan...
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jerzirccar - 18.05.05 - klo: 21.10
Minun päras oli päälle 50 ja silti 7 sija. Taisi minulla olla alle 10 kaatoa koko kisa päivän aikana joten ehkä se piilee siellä tuo sijotus. En muuten tehnyt mitään säätö juttuja koko päivän aikana autoon, putsasin auton ja latasin akut ja kerran liimasin renkaat kiinni ja olin nostamassa autoja erien välissä. Autosta ei siis irronnut edes mitään mutta kuitenkin ne aina varmistettiin että mitään ruuveja ei ole löysällä.
Jerzi
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 18.05.05 - klo: 21.18
Niin, aika hyvin Lavangossa. ratahan on ihan hanurista, rikkoo autoja jne.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Pinkki - 18.05.05 - klo: 21.35
Taitaa olla vähän sarkasmin kukkaa ilmoilla :wink:

Oli kyl kivat kisat. Omiin tavoitteisiin pääsin, eli kivaa oli.
Sijoituksen suhteen jäi vielä jonkin verran parannettavaa,mut eka kisa takana eikä siitä voinut liikaa olettaa. Jos auto sammuu ~10 kertaa kisan aikana niin on vaikea tehdä tulosta.
Täysin oma vika silti. Ei vaan tullut valmistauduttua tarpeeksi hyvin  kisaan.
Hyvä mieli silti jäi ja aion kyllä osallistua muihinkin kisoihin kauden aikana(-seuraava kisa. on kaverin häät samana päivänä)

T:alkuerien viimeinen :)
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: juska - 18.05.05 - klo: 22.19
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Niin, aika hyvin Lavangossa. ratahan on ihan hanurista, rikkoo autoja jne.


höpö höpö

-J-
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JaniA - 18.05.05 - klo: 22.46
Rata hyvä, kuski pers*estä...
Alkueristä suoraan 1/2 fin ja siellä VAAN 10 kaatoa, että moro.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jerzirccar - 19.05.05 - klo: 01.44
Ei se auto kaadu jos ajaa tuota vauhtia mitä minä edustan ja takuulla ei mene rikki ja viellä kuin ottaa nuo kamelin nystyrät samalla tavalla kuin minä niin ei se voi kaatua tai rikki mennä. No olihan se kiva tulla tuonne kiusaamaan tietä.
Jerzi
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 19.05.05 - klo: 07.20
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Jatkomahdollisuudet meni hirveeseen kolarointiin jossa lopuksi joku tööttäs kylkeen oikein olantakaa ja putkihan siinä irtos.  :evil:


Harmi. Oliko inline vai perinteinen adapterikumilla varustettu? Suosittelen aina kaikille jotka aikoo kisata inlineä, koska ne ei irtoo niin helposti. Olen nähnyt ammattimiestenkiin perinteisten irtoavan ajossa vaikka olis kuinka hyvin kiinni.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: HVoltage - 19.05.05 - klo: 07.39
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Jatkomahdollisuudet meni hirveeseen kolarointiin jossa lopuksi joku tööttäs kylkeen oikein olantakaa ja putkihan siinä irtos.  :evil:


Harmi. Oliko inline vai perinteinen adapterikumilla varustettu?


GS:llä on adapterikumi joka näyttää pätkältä kudosvahvistettua puutarhaletkua, kumi on niin napakka että minulla on pysynyt hämmästyttävän hyvin jopa ilman nippusiteitä. Adapterikumin asennuksessa puhtaus on puolivoittoa ;) Sori OT
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 19.05.05 - klo: 09.29
Mielestäni oleellisinta pillin kiinni pysymisessä on sen etukiinnikkeen hyvyys. Jos se on kunnollinen, niin on ihan sama onko inline tai adapterikumi. Ja sitä paitsi jos se etukiinnike on huono, tulee enemmän iskuja moottorin kiinnitykseen asti. Moottori ei siitä varmaan hajoa, mutta se käyrän tiivistekumi hajoaa nopeammin. Se on turhaa ja osittain vaarallistakin, kun kone imee takaisin pakarista ilmaa. Silloin voi olla mahdollista pölyn meneminen sylinteriin.

Yksi käytetty kikka on laittaa pilli nippusiteellä sivumuoviin kiinni. Ruma mutta kuulemma toimiva.

Seurasin muutamaan otteeseen Jerzin ajoa. Eihän se nopean näköistä ollut kuin suoralla, mutta kun auto pysyy käynnissä ja pystyssä, niin silloin mennään pitkälle. Kokemus, ikä ja järki tuo tuon ajotavan. Oma junnu vetää kuin Vatanen 2 vetoaikoina. Koko tie käytetään ja vähän ylikin. Se kuuluu nuoruuteen. Nuorena haetaan nopeus, että voi vanhana hidastaa/hidastua.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Jani Lindqvist - 19.05.05 - klo: 09.30
Itse oon käyttänyt tuota nippuside kikkaa jo aika pitkään. Eipä ole adapterikumit irtoillut. Enää en kylläkään käytä muita kuin inlinejä.

Lohkon ympäri oleva käyrän kiinnitysjousi saattaa myös irrota jos putkisto on heiveröisesti kiinni. Jos tätä ongelmaa on niin kannattaa kokeilla pujottaa polttoaineletkunpätkät jouseen. Tosin tästäkin pääsee eroon nippari-viritelmällä :)

Jos on ongelmia adapterikumin pysymisen kanssa, niin kannattaa kokeilla CMB:n tai HoBaon pitkää adapterikumia. CMB:n kumi on paras mitä olen kokeillut, suosittelen lämpimästi. HoBaon kumikin pysyy hienosti kun työntää pitkän osan pilliin niin pitkälle kuin menee ja loppu, käyrä osa adapteriin. Kannattaa myös kokeilla puhdistaa pinnat rasvasta jos irtoilee.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 19.05.05 - klo: 10.07
Jani Lindquist: Mitä se polttoaineletku auttaa siinä jousessa? Ihan oikeasti en ymmärrä sen funktiota. Ainoa mikä on tullut mieleen on se, että jousi ei hieroudu poikki metallimetallikontaktissa. Ja mihin nippariviritelmään viittaa?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Timo - 19.05.05 - klo: 10.21
Tuukka: Polttoaineletku pakokäyränjousen ympärillä vaimentaa jousen värinää. Värinä ajan myötä poikkaisee jousen.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Tuukka - 19.05.05 - klo: 11.46
Eli jäljillä olin. Toinen syy tuli myös mieleen. Eikös metallimetalli hinkkauksesta saa aikaa häiriöitä radiolle?

Se miksi jätin pois letkun jousesta johtuu siitä, että kun joskus talvella laitoin sitä paikoilleen tapahtui moka. Vedin käsin sitä letkua ja lipes. Sitten oli kiinnikekippura sormen sisässä. Silloin kyllä otti pattiin. Sanois bulttibois mieskin. Ihmisen ja apinan (rasva-apinan) erottaa siitä, että ihminen osaa käyttää enemmän apuvälineitä.

Nimimerkkillä "anna hyvä vinkki miten laitetaan polttoaineletkua jousen päälle"
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: HVoltage - 19.05.05 - klo: 12.01
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"

Nimimerkkillä "anna hyvä vinkki miten laitetaan polttoaineletkua jousen päälle"


Ostetaan halkaisialtaan hieman isompaa letkua, lennokkeja aktiivisesti myyvät liikkeet pitävät varmasti varastoissaan.

Nimimerkillä: "Itsekkin jousella sormeen koukkaissut"
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 19.05.05 - klo: 16.10
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Jatkomahdollisuudet meni hirveeseen kolarointiin jossa lopuksi joku tööttäs kylkeen oikein olantakaa ja putkihan siinä irtos.  :evil:


Harmi. Oliko inline vai perinteinen adapterikumilla varustettu? Suosittelen aina kaikille jotka aikoo kisata inlineä, koska ne ei irtoo niin helposti. Olen nähnyt ammattimiestenkiin perinteisten irtoavan ajossa vaikka olis kuinka hyvin kiinni.


Oli ihan perinteinen adapterikumilla varustettu kun en oo edelleenkään saanu Novarossin In-lineä.

Kaikki oli aivan uutta yhdyskumia myöden.
Virhe oli siinä että en ensin kuumentanut yhdyskumia ja vasta sitten kireistänyt nippusiteitä.
Kun ensin kuumentaa niin kumi menee pehmeäks ja kun siihen kiristää ne nipparit niin on niin kireellä että ei saa irti edes kiskomalla.

Ja siis pillihän irtosi tilanteessa jossa olin jo mutkassa kääntyneenä ja sisäkaarteen puolella. Joku tuli mosa ujeltaen suoraan siihen pillin ulostuloon jonka seurauksena se irtosi ja jopa kori halkesi pitkänmatkaa.

Auto varikolle ja mekkaaja ahertamaan.
Ei hanskoja käsissä joten näpit paloi.
Vihdoin kun löytyi rätti jolla sai otettua kiinni niin loistava varikkopäälikköni vain tökkäs pillin paikalleen ja matka jatkui 2 kierrosta muita jäljessä. Huom pilli pysyi lopun matkaa ilman nippareita (kun ei ollu kukaan paukapää enää kylkeen survomassa.)

Tilanteesta suivaantuneena latasin kaasun pohjaan ja kierrosajaksi paukahti vastaan taistelevalla autolla 47,41.

Tuon jälkeen kuulin kuuluttajalta tilanteen ja tiesin että ei ole yksinkertaisesti mitään enää tehtävissä.
lopuksi paukuttelin tasasesti 48-50 kierroksia ja jäin erässäni 9.
Ainoa plussa jonka tosta koko hommasta tulee mieleen on että selvisi sekin ettei ois tarvinnu tankata kuin kerran 15 minsan erän aikana.
Varikolla kaveri siis tankkas ja ajoin maaliin asti vaikka oli vielä 9 minuuttia jäljellä.
Ja tulipahan hommattua muutama setti hanskoja ettei enää pääsis vahingossakaan käymään samaa.

Uskomatonta vaan oli että tosiaan en ole koskaan ajanut kisaa enkä muutenkaan ole ajanut polttiksella kuin vasta hieman yli 10 litraa.
Ihmettelen siis vain että kumman hitaasti porukka radalla eteni
 :wink:  :mrgreen:
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: JQ - 19.05.05 - klo: 19.20
HOKE lähdetkö PM kisoihin?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 19.05.05 - klo: 19.59
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
HOKE lähdetkö PM kisoihin?


??? WHOOT???

Minä???
Nyt tais olla pieni vitsinpoikanen.

Mielelläänhän sitä tietysti kävis oikein kunnon kisoissakin, mut eiköhän meikäläisellä ole tuo kokemus kisaamisesta vielä niin kehnolla tasolla että ei tulis mitään.

Nytkin kun kuuli kuulutuksen jossa ilmotettiin että erän nopeinta vauhtia pidän minä niin kyllä alko semmonen vippaaminen käsissä että piti keskittyä ohjaimen puristamiseen ettei se löydy kenenkään tankkaajan takaraivosta.  :mrgreen:
En kyllä ymmärrä mistä se jännitys tuli kun normaalisti otan aina niin rennosti koko homman.

No mut niinkuin totesin niin eiköhän tuo ollut vitsi.  :wink:
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 19.05.05 - klo: 21.04
Kyllä sä hoke minusta hienosti ajat, taidat olla lahjakkuus. Oon tainnut sanoakin sen sulle radalla. On muutamia tyyppejä kenen ajoon kiinnittää huomiota ja minusta sinä, JQ ja Teppo ainakin ovat olleet sellasia tuolla Lavangossa. Mee ihmeessä mukaan PMiin jos vaan pääset!

Vaikeinta on tietty menestymisen jälkeen säilyttää se taso (tiedät alottelijan tsäkän) kun tulee niitä menestymispaineita

Putki pysyy myös paikallaan kun ruuvarilla vähän taittaa käyrän reunoja ulospäin niin adapterikumi/nipparit ei pääse antamaan periks.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 19.05.05 - klo: 21.35
Mulla on pillissä kyllä semmonen kunnon reuna.
Mut muistan kuinka mulla ja kaverilla kävi viimevuonna ihan samalla tavalla kun oltiin laitettu nipparit kylmiltään paikalleen.
Irtos kun oli kunnolla lämmennyt ja kumi pehmentynyt.

Ja tosiaan mulle on tulossa In-Line pilli niin ei pitäis olla enää pelkoa irtoomisista.

Niin ja kun vielä ne kanssakisaajat ymmärtäisi että siinä autossa on myös jarrut.

Kun tullaan neulansilmään niin ei voi olla kaasupohjassa vielä siinävaiheessa kun ollaan menty jo 10 senttiä sisäkaarteesta ohi.
ÄRRRR...

Vaikka itse olin ekaa kertaa kisassa niin silti tajuan että edellä menevän päälle EI ajeta!!!!!!

Pienen vahingon aina krossissa ymmärtää, mutta tuo ei ollut todellakaan pieni vahinko.

Muutenkin tunnuin olevan kokoajan erässä jossa ei ollut pienintäkään herrasmies käyttäytymistä, vaan aina kun huomattiin että nopeampi puskee nätisti kilkkaamatta ohi niin seuraavassa mutkassa tultiin jo kone ujeltaen ainakin 30.000 rpm. Reiskan tuhkaluukkuun niin että taas sai odotella nostajan apuja ja ajaa samat jampat taas kiinni, kurvata ohi ja toivoa ettei sen tähtäys osuis taas kohdalleen.

No mut seuraaviin kisoihin viilaan auton semmoseen iskuun että ollaan alusta lähtien kovassa vauhdissa niin pääsee kokeneempien sekaan kurvailemaan, jotka uskoakseni siis ajavat niinkuin hyviin tapoihin kuuluukin.

No mutta kokemus oli loistava ja ehkä opin myös jotain kisoistakin, vaikka edelleenkään ei ole asiat ihan perillä.

Paras hetki oli kun jäin omassa erässä viimesten joukkoon heti ekalla kierroksella omaan typerään kaatoon. Olin muistaakseni tokavika. Ja kun toka kierros alkoi ja tultiin niihin isoihin hyndiin niin ei muutakun BANZAI!! kaikki peliin ja tuplalla yli vaikka kalustoa edessä olikin... Tuloksena että hyndien jälkeen olin tokana, aivan johtavan imussa... Aivan mieletöntä!
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: juska - 19.05.05 - klo: 22.22
hoke  toi banzai juttu toimii...
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: R/C hirmu - 19.05.05 - klo: 23.14
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Eli jäljillä olin. Toinen syy tuli myös mieleen. Eikös metallimetalli hinkkauksesta saa aikaa häiriöitä radiolle?

Se miksi jätin pois letkun jousesta johtuu siitä, että kun joskus talvella laitoin sitä paikoilleen tapahtui moka. Vedin käsin sitä letkua ja lipes. Sitten oli kiinnikekippura sormen sisässä. Silloin kyllä otti pattiin. Sanois bulttibois mieskin. Ihmisen ja apinan (rasva-apinan) erottaa siitä, että ihminen osaa käyttää enemmän apuvälineitä.

Nimimerkkillä "anna hyvä vinkki miten laitetaan polttoaineletkua jousen päälle"


Kuulostaa tutulta tuo jousen lipeäminen... Ai hiivatti sitä tuskaa  :cry:

Minä kyllästyin noihin kaupan adapterikumeihin ja tulin siihen päätökseen että teenpä sellaisen itse. Laitoin ohuen putken päälle teipillä voipaperia, länträsin reilusti saumaussilikoonia putken ympärille ja annoin kuivua. Kun homma oli päivän päästä kuiva, nyppäsin silikonin aluspapereineen putken päältä ja nyhdin varoen sen voipaperin pois sieltä sisältä. Näin saatiin juuri halutunlainen adapterikumi. Minulla toiminut hyvin 10 tankillista kovaa menoa. Kaunishan siitä ei sähläyksen takia tullut, mutta sitäkin toimivampi.

R/c Hirmu
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 20.05.05 - klo: 00.02
Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kierrosajoissa pääsin jo 47.5 aikaan ja auto vieläkin hieman vikuroi vastaan.


Aika hyvä aika jos auto viel vikuroi vastaan...


Itseasiassa toi hieman on vähän turhan lepsu ilmaus.

Auto ei toiminut niinkuin olisin sen halunnut toimia joten en saanut siihen luottoa jolloin olisi voinut ajaa rennosti ja oikeasti kovaa.

Ois ollu kiva nähdä minkälaiseen aikan olisin päässy HoBaollani joka on aika loistavassa säädössä mun ajotyylille.
Ainakin kaverit sano sivusta seuranneena että eihän se ajo näyttäny sujuvan oiken millään ja silti muutama sano radalla että hirveetä vauhtia menee...
Omasta mielestä en siis ajanut ollenkaan kovaa verrattuna siihen mitä "vanhalla" autolla ajoin/ajan.

Mutta kuten sanottu niin kunhan saan ton repen kunnolla istumaan kätöseen niin eiköhän sitten mennä reilusti kovempaa. Auto ainakin uhkuu menohaluja, mutta varmuus puuttu vielä.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 20.05.05 - klo: 00.12
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Kyllä sä hoke minusta hienosti ajat...


Se on vaan kumma kun ite ei oo ollenkaan tyytyväinen ajoonsa ja tuntuu ettei pääse mihinkään. Oli suuri yllätys kun kesän ekat ajot alko lavangossa ja porukkaa rupes olemaan radalla niin ei ne muut mennykkään sen kovempaa... ja vielä suuremmaksi yllätykseksi piti ruveta katselemaan ohituspaikkaa  :shock: .
Piti oikein ihmetellä että mikäs nyt tuli kun edessä hidastellaan...

Kumma homma, mut ei haittaa mua ollenkaan... päinvastoin.
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: jarkkom - 20.05.05 - klo: 00.16
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Auto ainakin uhkuu menohaluja, mutta varmuus puuttu vielä.


Jep jep, HOKE tulloo sit talvikaudeks hiomaan ajovarmuutta kondikseen sähkövehkeiden kanssa torppaan!?
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: Mika R - 20.05.05 - klo: 07.15
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Kyllä sä hoke minusta hienosti ajat...


Se on vaan kumma kun ite ei oo ollenkaan tyytyväinen ajoonsa ja tuntuu ettei pääse mihinkään. Oli suuri yllätys kun kesän ekat ajot alko lavangossa ja porukkaa rupes olemaan radalla niin ei ne muut mennykkään sen kovempaa... ja vielä suuremmaksi yllätykseksi piti ruveta katselemaan ohituspaikkaa  :shock: .
Piti oikein ihmetellä että mikäs nyt tuli kun edessä hidastellaan...

Kumma homma, mut ei haittaa mua ollenkaan... päinvastoin.


Lavangossa ajetaan herrasmies tyyliin ja annetaan tilaa nopeammille  :wink:
Ehkä tässä muillakin tahti kauden kuluessa kiihtyy (tai sitten ei) ja ole vaan tyytyväinen tilanteeseen. Itse varmaan olen niitä joiden vauhti ei päätä huimaa mutta minusta tärkeintä on että nautitaan ajamisesta/harrastuksesta yhdessä, ainakin silloin kun ei ole kisatilanne.
Sellanen kiroilu siellä radalla ja pingotus ei muuten ole mukavaa katsottavaa/kuunneltavaa kun treenataan (OT).
Otsikko: Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
Kirjoitti: *HOKE* - 20.05.05 - klo: 15.27
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Auto ainakin uhkuu menohaluja, mutta varmuus puuttu vielä.


Jep jep, HOKE tulloo sit talvikaudeks hiomaan ajovarmuutta kondikseen sähkövehkeiden kanssa torppaan!?


Tarkotus ois...

Onhan mulla muutama uunituore koppakin maalattuna ja auto on käytännössä aivan pakasta vedetty TC 3.

Viimetalvena en ehtiny kuin kerran pyörähtämään torpassa.