Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 254055 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #240 : 29.04.05 - klo: 22.22 »
Topicin nimi ei kerro mitään?

XRay = Reiska, Skoda, Reino jne...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #241 : 29.04.05 - klo: 22.25 »
Xray = Remmi, Reino, Skoda, Reiska, ruoska, raippa, piikkihanska, roskapönttö ja lelu.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #242 : 29.04.05 - klo: 23.20 »
Ota Matias vähän rauhallisemmin   :shock:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #243 : 29.04.05 - klo: 23.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Xray = Remmi, Reino, Skoda, Reiska, ruoska, raippa, piikkihanska, roskapönttö ja lelu.


Noi kolme vikaa menee vähän yli mutta nuo muut ihan hauskoja :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #244 : 29.04.05 - klo: 23.38 »
Juu, soivan oloisia pelejä reinot oli. Mallikkaasti suoriutuivat röykyistäkin vaikka ulosjoustoa oli minunkin mielestä tavattoman vähän. Ei verrattuna Hobaoon mutta tohon kössiin joka viimisin hankinta on.
Oli miten oli mutta hienosti pelittivät. Tommonen olisi ehkä meikäläiselläkin jos K3:t ei olisi olleet poistomyynnissä keväällä :)
allekiroitus

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #245 : 29.04.05 - klo: 23.52 »
Kun takaa on rajottimet säädetty kokonaan pois niin sivusta katsottuna takarenkaan mutterit menevät kokonaan alle pohjalinjan.

Onko se nyt sitten vähän?

EI!

Kuten jo sanoin, se on säädöistä kiinni.

Kun vertaan reiskan ulosjoustoa omaan PBS malliseen Hobaan niin reiskassa on kyllä älyttömästi isompi ulosjousto ainakin perässä.
Edessä aikalailla samaa kastia.

Lavangossa kun olen katsellut parin Kyoshon menoa niin kaikki on tähänmennessä säädetty niin että auto on aivan tontissa ja ulosjoustoa on todella vähän.

Ei se ole ihmekkään jos ei ajosta tule mitään kun pohja iskee joka kuopassa maahan ja auto lentää perä ilmassa kohti taivasta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #246 : 30.04.05 - klo: 00.29 »
Ihan kuin se ulosjousto nyt sitten ratkaisisi kaikki ongelmat?

Esim: Jos on autoon säädetty reilusti ulosjoustoa niin auto kippaa helpommin ympäri nopeissa kurveissa kallistelun takia.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #247 : 30.04.05 - klo: 00.33 »
Niin just. Drooppia ei saa olla liikaakaan muuten lentää mettään helposti pompuista. Jospa noissa Kyoshoissa oli liikaa ulosjoustoa? Ja jousitus liian pehmeä että perä osui maahan?

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #248 : 30.04.05 - klo: 00.52 »
Ei kai se mitään ratkaisekaan, vai onko jotain ratkaistavaa? ;)
Mitä nyt pisti silmään. Infernossa sitä juu löytyy, niin paljon kun haluaa pistää abaut, jossain kohtaa alkaa jo vanteetkin hinkkaamaan ylätukivarteen, eli rajottamaan joutuu. Röykyissä vaan on ideaalista, että rengas pysyy maassa myös niissä montuissa. Hobaolla oli ihan tuskaa ajaa pomppuisella radalla, vaikka oikein viilankin kanssa koitti saada renkaita pysymään tiessä. Infernolla moiset montut ei edes tunnu ja ajo on vakaata siinä missä hobaolla renkaat oli puolet ajasta ilmassa. Kallistuksenvakaajat hoitaa sen, että auto ei kallistele. Nuf said.

Tohon, että jotkut pitää Infernoja ihan maassa kiinni, en sitä kyllä tajua, pohja kuluu kamalasti ja pomput hakkaa. Kai se on joku juitsin setuppi jollekin hurulundin betonibaanalle :).

Mutta se siitä aiheesta, sopii paremmin MP-topikkiin.
allekiroitus

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #249 : 30.04.05 - klo: 00.53 »
Tämän päivän saldo:

-Pahuksen hauskaa
-Pannusta lisää potkua
-Lisää ajotaitoa
-Edelleen lisää hauskaa
-Rear hub carrier lohkesi alapäästä (Huomenna Timpalta uutta kehiin!)
-Siipi lohkeili entisestään

Takapää oli pomppiva, joten pitänee hakea takajousitukseen lisää pehmeyttä. Myöskin CrimeFightereista voisi uloimmat rivit saksia pois.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #250 : 30.04.05 - klo: 02.36 »
Voin väittää et mun Hobaossa on enemmän ulosjoustoa, kuin kenenkään teidän autoissa. Suomessa saa kyllä kaikki ulosjoustot olla pelissä mitä saa. Oikeat kallistuksen vakaajat pitää huolen, että kärry pysyy pystyssä. Sitä paitsi kallisteleva auto kääntyy paremmin.

Esim viime Lavangon kisassa jouduttiin punnituksessa lisäämään vaa'an telineeseen korotusta, että ei ottanut  mun kärryn renkaat siihen itse vaakaan :-)  Voin kertoo sit toisessa topicissa mitkä säädöt pitää ruuvata Hyperiin, että toimii röykkyradalla. Ei satu olemaan itsestään säätyvä auto. On sielä sit se ammattilainenkin joka varmaan neuvoo, jos vaan viitsitte kysyä :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #251 : 30.04.05 - klo: 09.46 »
Niko,miten olisi Hyper 7 setup osio nettisivuillesi?
Noita ulosjoustoja saa Hyperiin kaivettua todella runsaasti!
Ai että kun se saa auton hyppäämään kuin kissa....
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #252 : 30.04.05 - klo: 10.03 »
Joo, nuo tuo seiskavitonen ei ainakaan kaatuile vaikka kaikki joustot on käytössä, mutta siinäpä onkin vähemmän joustoa kuin Kanaissa ja triplasesikassa ja varmasti vähemmän kuin Hyperissä.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #253 : 30.04.05 - klo: 10.43 »
Jöördis,
Vastaan Hyper topicissa
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #254 : 30.04.05 - klo: 11.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Tänään on vissiin aika monta reiskaa pistetty nippuun?
Ulvilassa tais paukkua aika monet reiskat ja Lavangossakin meni ainakin yksi...

Pistäkääs pojat saldoa mitä rikoitte.


Öö häh? Ymmärrän toki että Yokomo-kuskille jokainen treenikerta on samalla korjauskerta, mutta vähän rajaa sentään ;)

Lähinnä nyt tuli todettua että tossa P7R:ssä on niin paljon paukkua että pitää ruveta jo muuttamaan radion asetuksia. Oon aina käyttänyt epälineaarista kaasua, missä ensimmäinen kolmannes liipasimesta on puolet (tai vähän enemmän) kaasun liikeradasta.. Piccon kanssa auto hyökkää kuin yleinen syyttäjä kun kaasua vähänkin hipaisee.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #255 : 30.04.05 - klo: 11.22 »
Mä vastasin Lavangon osuudesta: takahubi oikealta ja ohjauspala vasemmalta.
Molemmat löyty Timolta hyllystä, joten ei mitään ongelmaa asian suhteen.

PS. Tehkää aita sinne kallistettuun mutkaan ennen takahyndää. Puu pelasti auton ojalta, mutta hajotti ainakin tuon takahubin. Parempi näin.
(Joku i*iootti unohti kääntää rattia kohmeisin sormin.  :wink: )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #256 : 30.04.05 - klo: 11.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Mä vastasin Lavangon osuudesta: takahubi oikealta ja ohjauspala vasemmalta.
Molemmat löyty Timolta hyllystä, joten ei mitään ongelmaa asian suhteen.

PS. Tehkää aita sinne kallistettuun mutkaan ennen takahyndää. Puu pelasti auton ojalta, mutta hajotti ainakin tuon takahubin. Parempi näin.
(Joku i*iootti unohti kääntää rattia kohmeisin sormin.  :wink: )


Ei sulla mitään kuvia ole? Jani vois heittää spur gearista kuvan ?!?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #257 : 30.04.05 - klo: 12.32 »
Jethro, ootko päässyt testaa uutta Ossin pannua?
Tän oot varmaan lukenut moneen kertaan http://www.rcnitro.com/articles/radioactive_racer.asp
Siellähän Ossi kehutaan yhdessä Reiskan kanssa R/C maailman F1:ksi
Varmaan sika hyvä yhdistelmä

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #258 : 30.04.05 - klo: 12.37 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Jethro, ootko päässyt testaa uutta Ossin pannua?
Tän oot varmaan lukenut moneen kertaan http://www.rcnitro.com/articles/radioactive_racer.asp
Siellähän Ossi kehutaan yhdessä Reiskan kanssa R/C maailman F1:ksi
Varmaan sika hyvä yhdistelmä


No eipä ole tullut testattua, tossa se pölyttyy pöydällä, voi olla että jos en ehdi huolella sisäänajamaan niin ekat SM:t mennään lurpin voimin... mutta tavoite on päästä OS Power valloilleen ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #259 : 30.04.05 - klo: 17.54 »
Voi suti. Melkein oon kateellinen  8)

Oma V-spec on ollut tulossa jo reilusti kuukauden päivät, mutta ei ole vieläkään saapunut. Ehkä "jo" ensiviikolla  :roll:
allekiroitus

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #260 : 30.04.05 - klo: 18.10 »
Jahas en siis tule olemaan ainut V-Spec menijä? BTW: Mulle tulee toinen moinen viikonpäästä :P Naminami
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #261 : 30.04.05 - klo: 18.46 »
Nonniin nyt on auto taas valmiina rankkaan ajoon!
Ei ainakaan varaosien saatavuudesta voi syyttää: 15min tilauksesta asennuksen alkuun.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #262 : 01.05.05 - klo: 22.12 »
Tuli tänään ajettua Lavangossa ihan hyvä testi sessio. Alusta tuntui toimivan kohtalaisen hyvin vaikka rata olikin vähän röykkyinen ja liukas. Tämän päivän Setup löytyy isoh sivuilta.

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #263 : 01.05.05 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Jahas en siis tule olemaan ainut V-Spec menijä? BTW: Mulle tulee toinen moinen viikonpäästä :P Naminami


Täh? Montakos konetta sulla nyt sit on? Toinen V-spec, etkä oo ees ajanut ekallakaan vielä, huh ...  :shock: No sä ainakin panostat tähän hommaan  :D

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #264 : 01.05.05 - klo: 22.18 »
Löytyisköhän Reiskaan Lavanko-setuppia? (Timo?)
Takapää tuppaa paukkumaan röykkyihin, joten pehmeyttä pitäisi saada lisää.
Crimeistä leikoin jo nappularivit pois, joka hieman auttoi.

Piti hieman hillitä kaasusormea, kun huomasin varaosamiehen poistuneen paikalta!  :wink:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #265 : 01.05.05 - klo: 22.52 »
Lavanko setup löytyy Iso-Hepan sivuilta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #266 : 02.05.05 - klo: 22.18 »
Noniin, tänään tuli heitettyä Xray spur romukoppaan ja laitettua MP777 spur tilalle joka oli lähes melkein täysin sopiva. K spur oli vielä jopa kevyempi kuin xrayn oma ;) :mrgreen:

Niin jos joku ihmetteelee että eihän tuo xrayn ole vielä rikki niin en jää sitä odottelemaan koska rikki se menee kuitenkin ja juuri silloin kuin sen ei pitäisi :( (MrMurphy)

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #267 : 02.05.05 - klo: 23.25 »
Pitänee ostaa gyro, että tuon takapään saa hallintaan. :wink:

Vilkuilin tuon Timpan setupin ja isoimmat erot löytyivät näistä:
diffit (mulla 5-7-1 + o-renkaat edessä ja keskellä, Timolla maaginen 5-5-5)
takaiskarit (mulla 2x1.5 ja 350fluidi, Timolla 3x 1.5 ja 50wt tökötti)

Pitänee muuttaa diffit ainakin 5-7-3 ja takaiskareille miettiä jotain kivaa...
Peräpää pitää saada huomattavasti softimmaksi. Aurauksia pitänee muuttaa ettei auto hae niin voimakkaasti sivuille. Rauhallisempaa setuppia siis.
(Onneksi tuli PM:t shopattua viimme kesänä ja Reiskan manuaalissa kattavat ohjeet amatööreille.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #268 : 02.05.05 - klo: 23.40 »
Sami tuossa sun setupissa takadiffin öljyn löysyys tekee osittain peräsi liukkaaksi. Laita sinne jäykempää öljyä niin helpottaa.
Isompireikäiset männät takana auttavat perän pompotus ongelmaan. Takaiskareissasi on liikaa packia. XB8 on aika kevyt auto niin se vaatii isommat reijät iskarinmäntiin, verrattuna joihinkin toisiin autoihin.
Lisäksi O-renkaat keskidiffissä jäykistää keskidiffiä, mikä myös edesauttaa perän rauhattomuutta.

edit: 2.5.2005 23.44

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #269 : 03.05.05 - klo: 01.01 »
Missä kunnossa se baana oikeesti oli? Onks jätkät vaan hienohelmoja vai oliko siäl pomppua? :)
Aika erikoinen setuppi, onkohan edes kokelemisen arvoinen vähän tasaisemmalla radalla..? Hirveen vähän packia takana, en epäile etteikö toimis perunapellolla. Timo mitä haittaa siitä tarkalleen ottaen on jos packia on liian vähän? Kaiken järjen mukaan vaimennus pelaa normaalitilanteessa samalailla packista riippumatta, mutta hyvin nopeissa liikkeissä vastaa samaa tilannetta kuin liikaa packia = pomppiva perä, kun auto alkaa jo pohjaamaan?

Kerran kokeilin jo tuota 5-5-5 diffisetuppia mut sen kanssa se aliohjasi mutkaan sisään rajusti ja mutkasta ulos vähän yliohjasi. Veto päällä kääntyi hyvin. Oon kokeillut myös 3-7-2, 3-5-2, ja 7-7-1 setuppeja. Näistä paras on ollut 7-7-1. *

Takaiskareissa Kyoshon siniset.. vastaa HoBaon sinisiä.. Hobaon jousissa vaan halkaisija on pienempi kuin xrayssa, mahtaakohan hangata runkoa.. kokeilemalla selviää.

Kick-upia et ollut merkinnyt, paljonkohan se oli? ..vakiona on 4 astetta.

Ja Haritusta, hmm.. Voipi olla ihan hyvä juttu, itelläni ainakin tuntu että välillä auto ei kääntynyt.. Välillä taas kääntyi liikaakin (perä tahtoo lähteä alta, kenties liikaa packia takana, eli röykyissä "yliohjaa", tasasemmalla aliohjaa).

Ehkäpä pitää koittaa ruuvata tuo setuppi Saloon helakrossiin torstaiksi, johonkin tuosta nykyisestä on päästävä. Nykyiselläkin ajaa, ja vielä jopa kerkeekin mainiosti, mutta en ihan tyytyväinen ole vielä.


* ..Diffeistä tuli mieleen että xrayssa on ihan älyttömän helppoa vaihtaa diffiöljyt. Kuus ruuvia irti niin diffi on kädessä ilman sen kummempaa temppuilua. Koko etu/takapäätä ei tarvitse irroittaa. Sama juttu keskidiffissä, helppoa kun pukki on halkeavaa mallia.

Nyt on noin 11 litraa rajua menoa takana xraylla. Erittäin tyytyväinen olen ollut, ehdottomasti. Rikottua: Etuvanttiruuvi ja pääratas. Etuvanttien tilalle laitoin teräksiset pidätinruuvit, mitä muissakin autoissa olen joutunut käyttämään. Päärattaan ostin uuden, tuo on nyt uudempaa mallia ja eri materiaalia, eiköhän se kestä. Ostin auton marraskuun paikkeilla niin kaikki osat on vähän wanhempaa mallia.

Siipi tuntuu olevan erittäin kestävä. Ei ole enää sormissa laskettavissa montako kertaa siipi edellä on hyndästä laskeuduttu, vielä ei yhtään murtumaa. Enkä ole edes keittänyt. Pakko sen on kohta jo antaa periksi...

Vaivauduin toisen noista halpiskoreista oikein maalaamaankin.

http://www.rc-racing.info/roinaa/koppa/