Kirjoittaja Aihe: Xray XB8  (Luettu 254057 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #270 : 03.05.05 - klo: 12.57 »
Radassa on röykkyjä, mutta ei kuitenkaan sellaisia röykkyjä johon koko auto katoaa.
Sanoisin, että kannattaa kokeilla tasaisemmallakin radalla. Lavankoon olisi ehkä saannut olla vielä isompireikäiset männät.

Vähemmän packia iskareissa niin auto hyppää huonommin, mutta Lavangossa hyppäsi vielä ihan hyvin. Kuten sanoit, jos on liian vähän packia niin auto sattaa myös pohjata röykyissä, jolloin perä pompahtaa sen takia.

Kick-up edessä oli max eli 5 astetta.

Kyoshon ja Hobaon jousissa on vähän eroa. Hobaon siniset ovat löysemmät, kun kyoshon siniset, mutta hobaon valkoiset ovat samat, kun kyoshobn siniset ainakin TWF8-sivun mukaan.

Mulla ei ainakaan vielä homannut, että jouset olisi ottannut kiinni iskarinrunkoon.

Mutkaan sisään ohjautuvuutta saat parannettua, jos laitat haritusta etupäähän.

Suosittelen kokeilemaan setupia salon radalla.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #271 : 03.05.05 - klo: 13.04 »
Olin lauantaina Salossa ajamassa. Rata oli tosi tasainen ja pölyä ei ollut radan pinnassa. Pitoa oli aivan sikana.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #272 : 03.05.05 - klo: 14.48 »
Asia selvä, pitää ruuvata setuppi paikalleen torstaiksi. Kiitos ja kumarrus Timo.

Vai että Kyoshon siniset vastaa HoBaon valkoisia.. Onko Xrayn light blue vielä tästäkin jäykempi? ..Olettaisin koska olet valinnut ne etujousiksi. Kummallisen jäykät jouset xray on tehnyt kun ottaa huomioon että auto on kevyt. Mukana tuli vielä myös ne dark bluet mitkä on vieläkin jäykemmät.
Hobaon valkosia tai Kyoshon sinisiä en omista, pitää kokeilla Hobaon sinisillä. Kyoshon mustat saattais löytyä myös jostain, taitaa tosin olla about samaa jäykkyyttä kuin Hobaon siniset.

Serpent

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #273 : 05.05.05 - klo: 13.08 »
Olen hommaamassa kesäksi krossia.. Auto tulee olemaan Xray Xb8.
Moottoriksi Picco P7-R. Nyt olisi edessä vielä sopivan pillin valinta, voitteko ehdottaa jotain piccon pilliä koneeseen?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #274 : 05.05.05 - klo: 14.31 »
Päästään sitten Keuruulle ajamaan XB8 skaboja kesällä.  :wink:
Tommosta pannua vastaan pitää varmaan pultata P5 kehiin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Serpent

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #275 : 05.05.05 - klo: 16.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Päästään sitten Keuruulle ajamaan XB8 skaboja kesällä.  :wink:
Tommosta pannua vastaan pitää varmaan pultata P5 kehiin.

Hjooo.... Missäs majailet?

Serpent

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #276 : 05.05.05 - klo: 16.43 »
Yksi kysymys Xraysta... Olen ostamassa autoa ja Picco P7-R konetta..
Kysymys kuuluu.. Joudunko hankkimaan erikseen xrayn moottoripukin joka on tarkoitettu picolle? Vai tuleeko pukit auton mukana?
http://www.teamxray.com/teamxray/show.php?img_id=13724&crt=e1e4fdbce97bad3d9230fb606165dc1b

Poissa -HoBao-

  • Tulokas
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #277 : 05.05.05 - klo: 17.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Serpent"
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Päästään sitten Keuruulle ajamaan XB8 skaboja kesällä.  :wink:
Tommosta pannua vastaan pitää varmaan pultata P5 kehiin.

Hjooo.... Missäs majailet?


Sami minnes meet ajelee???asun ite keuruulla ja nii taitaa serpentkin mun muistaakseni...
HoBao Hyper 7....
muut ajaa perässä:P

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #278 : 05.05.05 - klo: 18.26 »
Onkos Keuruun lähistöllä crossi tai asfaltti-rataa? , joskus kuulin huhua et Haapamäelle olis tulossa....

Poissa -HoBao-

  • Tulokas
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #279 : 05.05.05 - klo: 18.44 »
joo haapamäelle on tulossa crossi rata...
serpent tietää näistä paremmin.
HoBao Hyper 7....
muut ajaa perässä:P

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #280 : 05.05.05 - klo: 19.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Serpent"
Yksi kysymys Xraysta... Olen ostamassa autoa ja Picco P7-R konetta..
Kysymys kuuluu.. Joudunko hankkimaan erikseen xrayn moottoripukin joka on tarkoitettu picolle? Vai tuleeko pukit auton mukana?
http://www.teamxray.com/teamxray/show.php?img_id=13724&crt=e1e4fdbce97bad3d9230fb606165dc1b


Kyllä auton mukana tulee ns. normipukit, tuo ei ole ihan välttämätön.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #281 : 05.05.05 - klo: 20.08 »
Taisimpa olla vähän turhan ennakkoluuloinen tuota Timon setuppia kohtaan.. =) Tänään toimi salossa kärry ihan älyttömän hienosti. Oon todella tyytyväinen autoon nyt. Kaikki toimii viimeisen päälle hienosti.  Ja hauskaa oli tänään.. Salon rata on kyllä mukava ajaa. Harmi että kytkin ja tulppa sanoivat semeissä sopimuksensa irti.  
Mulla ei ole muuten koskaan ollut noin löysää vaimennusta etupäässä.. vieläkin ihmettelen että aika kummallinen setuppi kun paperilta katsoo :)

Kova on odotus, ens viikolla jo vuoden ensmmäiset isommat kisat  :)

Ja vielä iso kiitos Timolle, on tässä jo 11 litraa koitettu epätoivoisesti tehdä autoista mieleistä, enää ei tarvi :wink:  



Eilen otettuja kuvia: http://www.rc-racing.info/xb8/4.5/

Ja sieltä salosta... http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/salo_5.4/

Vähän on isoja, pienennän jossain vaiheessa.

Edit: niin ja a-finaalin tulokset helakrossista: http://kotisivu.mtv3.fi/AkiM/finaali.html

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #282 : 05.05.05 - klo: 20.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Harmi että kytkin ja tulppa sanoivat semeissä sopimuksensa irti.  


Kenen kytkin, Xrayn oma?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #283 : 05.05.05 - klo: 21.32 »
Laitoin omasta kamerastani löytyneet kuvat myös tuonne Janin kansioon, löytyi sieltä kuva finaalisteistakin...


Omasta puolesta kisat meni mainiosti, pikkumurheita tosin oli mutta vauhti oli joka tapauksessa nousujohteista  8) .

Solarille kiitos osallistumisesta muistikortintäyttötalkoissa ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #284 : 05.05.05 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: "-HoBao-"
joo haapamäelle on tulossa crossi rata...
serpent tietää näistä paremmin.


Voisiko mr. serpent kertoa tästä enemmän. Tarvittaessa voidaan perustaa asialle oma topic. Mulla on tapana olla enemmän tai vähemmän koko kesä mökillä, ja mökki on Keuruulla, joten meinaa monesti jäädä koko kesä ajamatta satunnaisia Helsingin-reissuja lukuunottamatta.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #285 : 05.05.05 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Harmi että kytkin ja tulppa sanoivat semeissä sopimuksensa irti.  


Kenen kytkin, Xrayn oma?


Fioronin turbo slide. Äsken avasin niin yks jousi oli päässyt irtoamaan.

Poissa -HoBao-

  • Tulokas
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #286 : 06.05.05 - klo: 08.49 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaani"
Lainaus käyttäjältä: "-HoBao-"
joo haapamäelle on tulossa crossi rata...
serpent tietää näistä paremmin.


Voisiko mr. serpent kertoa tästä enemmän. Tarvittaessa voidaan perustaa asialle oma topic. Mulla on tapana olla enemmän tai vähemmän koko kesä mökillä, ja mökki on Keuruulla, joten meinaa monesti jäädä koko kesä ajamatta satunnaisia Helsingin-reissuja lukuunottamatta.

missä päi keuruuta se mökki on???
jukojärvellä?asunnalla?
HoBao Hyper 7....
muut ajaa perässä:P

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #287 : 06.05.05 - klo: 10.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Harmi että kytkin ja tulppa sanoivat semeissä sopimuksensa irti.  


Kenen kytkin, Xrayn oma?


Fioronin turbo slide. Äsken avasin niin yks jousi oli päässyt irtoamaan.


Ai hitto. Tiedän ton, itsellä sama kytkin. Tosin nyt se on pelannut hyvin ja ongelmitta. Oletko lyhentänyt jousia Jani?

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #288 : 06.05.05 - klo: 10.18 »
Lainaus käyttäjältä: "-HoBao-"

missä päi keuruuta se mökki on???
jukojärvellä?asunnalla?


Ihan kunnan rajalla, Ukonselän rannalla

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #289 : 06.05.05 - klo: 10.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ai hitto. Tiedän ton, itsellä sama kytkin. Tosin nyt se on pelannut hyvin ja ongelmitta. Oletko lyhentänyt jousia Jani?


Lyhentänyt jousia?? :) Päinvastoin, mä kokeilin eilen ottaa yhen niistä kolmesta jousesta pois niin tuli parempi. Tosin palat on suht kuluneet. Ei se kytkin uutenakaan todellakaan ota liian aikaisin kiinni. Mä käytän HoBaon kytkinkelloja, Fioronin kelloilla taitaa ottaa aikaisemmin kiinni?..

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #290 : 06.05.05 - klo: 10.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Ai hitto. Tiedän ton, itsellä sama kytkin. Tosin nyt se on pelannut hyvin ja ongelmitta. Oletko lyhentänyt jousia Jani?


Lyhentänyt jousia?? :) Päinvastoin, mä kokeilin eilen ottaa yhen niistä kolmesta jousesta pois niin tuli parempi. Tosin palat on suht kuluneet. Ei se kytkin uutenakaan todellakaan ota liian aikaisin kiinni. Mä käytän HoBaon kytkinkelloja, Fioronin kelloilla taitaa ottaa aikaisemmin kiinni?..


Katopas. Timppa neuvoi mulle että 3 jousta ja jousien lyhennys ~1 mm RB ws7II:n kanssa.

Serpent

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #291 : 06.05.05 - klo: 14.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaani"
Lainaus käyttäjältä: "-HoBao-"
joo haapamäelle on tulossa crossi rata...
serpent tietää näistä paremmin.


Voisiko mr. serpent kertoa tästä enemmän. Tarvittaessa voidaan perustaa asialle oma topic. Mulla on tapana olla enemmän tai vähemmän koko kesä mökillä, ja mökki on Keuruulla, joten meinaa monesti jäädä koko kesä ajamatta satunnaisia Helsingin-reissuja lukuunottamatta.


Joo, ilmoittelen sitten kun rata on valmistumassa, tai on saatu valmiiksi..
Paikka tulee olemaan Haapamäki..

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #292 : 06.05.05 - klo: 15.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Timo"
Kyoshon ja Hobaon jousissa on vähän eroa. Hobaon siniset ovat löysemmät, kun kyoshon siniset, mutta hobaon valkoiset ovat samat, kun kyoshobn siniset ainakin TWF8-sivun mukaan.


Noin takajousissa, mutta etujousissa Hobaon siniset = Kyoshon siniset

http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/springratetester.html
Todellakin tutustumisen arvoinen sivu!

 - Hount

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Xray XB8
« Vastaus #293 : 06.05.05 - klo: 17.12 »
Ymmärränkö oikein että ainoa ero on takajousissa se että HoBaon siniset takajouset on millin pidemmät:

http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/springraterear.html
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #294 : 06.05.05 - klo: 18.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Ymmärränkö oikein että ainoa ero on takajousissa se että HoBaon siniset takajouset on millin pidemmät:

http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/springraterear.html


Ei, vaan HoBaon siniset takajouset ovat löysemmät kuin Kyoshon siniset ja 1mm lyhyemmät.

Ja HoBaon valkoiset takajouset ovat muuten tismalleen samanlaiset kuin Kyoshon siniset takajouset, paitsi ovat 1mm Lyhyemmät.

Tuo punaisella pohjalla merkitty luku on jousen jäykkyyskerroin. (suurempi on jäykempi)
GS:än ihmelliset jäykkyydet ja pituudet ovat noita 2-jousen yhdistelmiä. 70mm+20mm = normaali takajousen pituus jne.

 - Hount

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #295 : 08.05.05 - klo: 19.55 »
Olin juuri siellä Keski-Suomessa mökillä kevättalkoissa, mutta auto jäi tänne Helsinkiin. Heinäkuu olisi tarkoitus mökillä viettää, joten silloin saa autollakin rällätä enemmän. Keuruulla käydään aina kaupassa (sekä Kebab pizzeriassa), joten voishan siellä kevyttä skabaakin ajella. Pitäis tietää missä paikalliset "hiekkakuopat" on.

Ei viitsi enempää OT:tä laittaa, ettei MarkusH suutu, joten jatketaan RC-Harrastuksen "deitti"-palstalla.

( http://www.rc-harrastus.com/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=37 )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #296 : 08.05.05 - klo: 20.11 »
Oho, oho.
Ruuvasin ton Timpan setupin autoon ja kappas, sehän istuu mun ajotyyliin ja Jyrkkälän rataan kuin tehty. Meinas äitienpäiväkaffeeltakin myöhästyä kun innostu ajelemaan. Onneksi älysivät pistää kahvit porisemaan parikymmentä minuuttia sovittua myöhemmin "kun ei se sieltä radalta kuitenkaan ajoissa tule".  :wink:
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa RC pennonen

  • Tulokas
    • Profiili
Xray XB8
« Vastaus #297 : 08.05.05 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Olin juuri siellä Keski-Suomessa mökillä kevättalkoissa, mutta auto jäi tänne Helsinkiin. Heinäkuu olisi tarkoitus mökillä viettää, joten silloin saa autollakin rällätä enemmän. Keuruulla käydään aina kaupassa (sekä Kebab pizzeriassa), joten voishan siellä kevyttä skabaakin ajella. Pitäis tietää missä paikalliset "hiekkakuopat" on.

Ei viitsi enempää OT:tä laittaa, ettei MarkusH suutu, joten jatketaan RC-Harrastuksen "deitti"-palstalla.

( http://www.rc-harrastus.com/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=37 )


Mikäs päivä heinäkuuta meinasit mennä?Jos oon saanu auton siihen mennessä nii voisin tulla myös ajelemaa,mutta jos en nii vaikka iha vaa kattelemaa :wink:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Xray XB8
« Vastaus #298 : 08.05.05 - klo: 23.04 »
Noniin! Alkaa olla XB8 täyshuolto loppusuoralla...  ...tuli uusi korikin töhrittyä ja nyt on kisakiuas paikalla :mrgreen:


Pyörien laakerit oli jo melko huonossa kunnossa, liekö Salon lieju tukkinu, pesu ja vahaus = uusia taas.

Muutama huolestuttava juttu, takadiffi oli tyhjentynyt osittain. Iskarit vuotaa, täytyy hakea tiukempia o-renkaita. Toisen etutukivarren I.A.C palanen oli pyörähtänyt kolosessaan. Niin piti vielä kysymäni että onko muilla ruvennut iskareissa olemaan selkeästi kulumajälkeä, tämä on sinänsä outo koska minulla on ollut kokoajan ns. "bootsit jalassa".

Autolla on nyt noin 8L takana ja hyvin pientä kulumista jos ollenkaan rupee näkymään diffien ulostuloissa. Hingepinit kiillottuneet tukivarsien kohdalta, eipä muuta...  ...niin siipi on vielä täysin ehjä :shock: tosin hieman kieroutunut ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Xray XB8
« Vastaus #299 : 09.05.05 - klo: 10.05 »
Makee kori! Hyvä Jethro.


Lainaus
Pyörien laakerit oli jo melko huonossa kunnossa, liekö Salon lieju tukkinu, pesu ja vahaus = uusia taas.
Muutama huolestuttava juttu, takadiffi oli tyhjentynyt osittain. Iskarit vuotaa, täytyy hakea tiukempia o-renkaita. Toisen etutukivarren I.A.C palanen oli pyörähtänyt kolosessaan.


Auto on ensimmäisessä evoluutiossaan joten ei sinänsä ihme että moisia pieniä vikoja esiintyy? Yllättävää että laakerit ovat menneet kerrasta