Kun kerran olet "aloittelija"(?)
, niin tässä toisen puolialoittelijan kertomiset säätämisestä(jos kaasarissas on kolme neulaa; pääneula, tyhjäkyntineula ja tyhjäkäyntiseosneula(niillä voi olla muitakin nimiä):
Sisäänajossa moottorin säätöihin ei sen tehtaalta tultuaan kannata isommin koskea. Jos niitä tuli kuitenkin räplättyä, niin tässä ohje millä saa sen varmasti rikkaalle ja kuitenkin käymään.
1.Avaa pääneula ja tyhjäkäyntiseosneula kokonaan(siis irrota ne pois koko roskasta).
2.Kierrä niitä noin puoli-1 kierrosta sisään(myötäpäivään) tai niin että ne juuri ja juuri pysyy ja vielä abauttia 1/4 kierros sisään.
3.Käynnistä moottori(lämmittäminen esim. kuumailmapuhaltimella auttaa, ei kuitenkaan liian paljon eli täysillä ihan kiinni moottorissa).
4.Tarkkaile sen käyntiä(siis moottorin, ei kuumailmapuhaltimen!). Jos(ja kun) moottori sammuu ennen menoveden loppumista, käynnistä se uudelleen TARKKAAVAISESTI: jos se lähtee käyntiin alempaa kuin normaali tyhjäkäynti(kuulee äänestä) vähän ajan ryvittyäsi vetokäynnistintä tai pyöritettyäsi sähköstarttia, se on rikkaalla. kierrä tyhjäkäyntiseosruuvia kiinni(myötöpäivään) vähän kerrallaa se kokeile uudestaan. Sitten kun se käy hyvin niin älä kiristä enempää tässä vaiheessa.
Kysele vaan lisää jos kysytyttää.