Esikuvamaisuus on mun mielestä yksi tän sarjan kiinnostavimpia puolia. Esimerkiksi Australialainen Improved Production series on hyvin lähellä M-Chassis Competition kalustoa ulkonäöllisesti:
https://www.youtube.com/watch?v=NMcN6SQrtcw1. Mini Classicin kori: Yleinen konsensus tuntuu olevan, että Äänekosken kori on kelvollinen, eli se mukaan kanssa. Tärkeää on myös, että on tarjolla muitakin vaihtoehtoja, mistä jo aiemmin on ollut puhetta.
2. VTR:n moottorisääntö: Tämä on ehdottomasti hyvä asia, että FWD ja VTR kalusto yhtenäistyy tekniikan osalta. (Jännä että FWD kuskit osaa ajaa nollaennakolla, mutta comppikuskit ei? Tämä kommentti on suunnattu barbielle.)
3. Kesäkisat: Mukana ollaan jos vaan osuu kisakalenteriin.
4. Compin kone: Tässä mä hämmentäisin vähän soppaa. Onko mitään järkeä tehdä sääntöä mikä pakottaa jengin ostamaan koneita takavalotakuulla ebaystä ja aliexpressisstä? Tähän on sanottava, että nykyiset koneet on ollut hyviä ja moottorisääntö on toiminut hienosti kun kalustoa on voinut hankkia helposti.
Juttelin aiheesta Eurorc:n kanssa, heidän ehdotus olisi Hobbywingin justock sarjan sähköt, millä olisi saatavuutta eteenpäin.
Itse ehdottaisin FWD ja VTR sääntöjen mukaista kalustoa, eli vapaa sensorillinen 17,5T moottori noparin nollaennakolla, mutta vapaalla moottorin mekaanisella ennakolla.
Tyyliin:
http://fi.eurorc.com/product/12880/hobbywing-xr10-justock-g2-combo-175tKommenttina aiempaan "ettei mene noparin ohjelmoinniksi", ainakin mun comppi auton noparissa on kaikki ennakot ja muut niin täysillä kuin vaan Hobbywingin ezrun säätimestä saa. Mun on pakko olettaa, että näin on tehnyt myös kaikki muut compin a-finalistit, nollaennakolla auto on hitaampi kuin classic - tämä siis 2500kv speed passion koneella.
Tärkeintä kuitenkin on, että säännöt on selkeät ja kynnys lähteä kisoihin sopivan alhainen.
Terveisin,
Aapo "Ruusperi" Koro