Oli puhetta taannoin kuinka Revon hexit hierovat akselinpäät löysiksi ja tästä aiheutuu vimmattu epäkeskoisuus ja tärinä, vaikka renkaat olisi kuinka tasapainotettu. Näppärimmät sorvasivat hylsyistä välikappaleet.
Aiemmin Hobby Pointissa puhuin näistä: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZBF1&P=ML
Mutta ne eivät taida sopia cvd-tyylisille akseleille, nuo ovat tarkoitettu traxxasin vakiovetareille...
Mitä tarkoitetaan 'cvd':llä? Minulla on yhä Traxxasin muoviset. Olen pitänyt niitä ihan kestävinä ja laadukkaina.
Taka-akselilla (hexanuppi) on huomattavasti lappia ja tulee kokeiltua renkaan kiinnitystä, koska rengas pääsee heilumaan noin 2 mm renkaan reunasta mitattuna. Vanne on tiukasti kiinni, mutta silti heiluu siten kuin olisi irti. ;-) Juuri linkkisi tapaista pakettia korjaamaan tämä olisi aiheellinen tai ainakin TOP 5:n joukossa seuraavaksi ostettavien listalla.
Pahus, GP 2700 NiMH akkuparistoista yksi kuoli. Yleismittari näyttää -350 :-D Muut seitsemän ovat ihan OK ja 1,2 V.
Kysymys auton säädöstä: säädettäessä
toe in tai
toe out (camber) kulmia renkaisiin, niin pitääkö ensin avata pivot pallia. Ts. lukitseeko pivot ballin kiristys mahdollisuuden pyörittää pivot ballia auki tai kiinni. Tänään sain mielestäni säädöt kohdilleen: aurauskulmat, camberit ja Traxxasin kallistuksenvakaajat ja auto pysyi mukavasti asfalttipäällysteisellä parkkipaikalla hyppysissä. Asfaltilla säätöjen ei tarvitsekaan olla kuin sinne päin. =)