Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Wile E. Coyote

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Kiitos,kiitos :azn: Tarkoitin tosin vanteita ja renkaita. Kyllä niitä adaptereita sit löytää. Stormerilta löysin ja pistin tilaukseen vaikka sieltä toimitukset on vähän hitaanlaisia. Näissä pitäis tulla mukana adapterit. Saas nähdä mitä sieltä saapuu.

32
no antaas vinkkejä 17mm hexeille sitten. en vaan tahdo löytää...  :tongue:

vakionakit ei oikein tykänny mun asfaltti iloittelusta. kaikki kumit oli enempi ja vähempi revenny vanteilta!

33
No ainakin iskareiden laittaminen tukivarsien uloimpiin kiinnikkeisiin,jäykemmät öljyt ja jouset auttaa (esijännitystä). Ei nyöki, kallistele ja niiaa niin voimakkaasti ja pysyy siis paremmin pyörillään. Toki säätimen jarruakin kannattanee säätää miedommalle. Kävin itse kans kokeilemassa, mut kyllä asfalttihommiin tarvii erirenkaat. Ballooning effekti aika hurja, ja alkoivat liimauksista mokomat revetä :tongue: Renkaillaan kuitenkin pysyi kivasti vaikka välillä mentiin 720 asteen käännöksiä kaasun kanssa. Kivasti tehoa, eikä mikään paukkunut :cool: Jos ensin ottaa esim hiekalta jenkaa ja luisua ja sitten nappaa pidon käännöksessä niin voi kyllä kuperkeikka tulla vaikka mitä tekisi.

Hyviä rengas+vanne ehdotuksia vakio hexeille?

Slipperi löystyi kun olin ehkä 10min ajanu. Jotain tarttis tohon keksiä. Ja kiinan servo on ihan susi! hidas eikä jaksa, tulipa kokeiltua. Ubec kyllä toimii, muttei auta asiaa.

On kyllä mahtavaa kun paikat kuivaa ja voi ajaa ilman että tarvitsee murehtia sähköjä tai ruostumista :cool:

34
No aivan varmasti "rouskaa" kun on karkaistu pinioni ja spurri :grin: Vai meinaatko et jotain muuta? Itse odotan mielenkiinnolla kuinka kovaa ääntä pitää. Uudet iskarit tuli, häijy kori matkalla :laugh:

35
^^

Toi on kyllä jo hieno :grin:  Varmaan silppuakin riitti, ja käryä kuten minulla. Yllättävän nopeasti se tuohon kuntoon menee.

Ei nousseet traxxasin pisteet kun katselin niitä originaali bulkkeja tarkemmin. Vajaa täytöksisiä olleet muotit kun noi on tehty. Sekä etu että taka osissa on "reikiä" sinne osan sisään :sad: Sen lisäksi jos katsotte sitä rakennetta niin on helppo havaita että etupyörään tuleva isku aiheuttaa bulkin takanurkan murtumisen hyvinkin pienellä voimalla. Siinä on aika ohuelti matskua. Jos ne taaemmat runkoon menevät ruuvit olisi esim laitettu tukivarsien saranatappien sisäpuolelle, niin rakenne olisi heti terveemmällä pohjalla. En ollut heti huomannut murtumaa, eikä huomaa varmaan moni muukaan ennen kuin se murtuu oikein kunnolla. Katsokaapas sitä rakennetta ja kertokaa olenko ihan väärässä?

36
Aika hyvä :laugh: Tekevälle sattuu.

37
Vapaa keskustelu / Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« : 20.03.10 - klo: 22.30 »
Taisin olla viiden tai kuuden vanha kun 7 vuotta vanhempi veljeni sai ensimmäisen rc-auton. Se oli sellainen rantakirpun näköinen takavetoinen oranssilla korilla. Olisiko ollut joku tamiyan aatamin aikainen vehje. Minulle (ja varmaan veljellenikin) se oli kuitenkin jotain aivan hämmästyttävää :grin: Futaban tikkuohjain oli kaverina, joka muuten vielä vuosi, pari sitten toimi täysin vastareineen kaikkineen!!! LAATUA! Sitä viriteltiin, siis sitä kirppua, ja tehtiin talveksi nastarenkaat jne. Seurasin silmä kovana ja jos oikein kovasti pyysin niin sain ajaa aina akun lopusta kun alkoi jo hyytyä :azn:

Pari vuotta myöhemmin veli pääsi Italiaan ja toi tullessaan tamiyan(?) F1 auton ja parman virikoneen. Renault Elf öljyyhtiön väreissä taisi olla. Se kulki jo ihan oikeaasti kovaa, ainakin suoralla.

Taas meni pari vuotta ja veli osti tamiyan Big Footin ja siihenkin rakennettiin kaikenlaista. Etu-, ja takavalot, Ruuvattiin sonyn handy cam kiinni ja jahdattiin siskon kultaista noutajaa, jne. Harmi että kaikille nauhoille on sittenmin äänitetty häitä ja hautajaisia yms. Ne olis ollu ehdotonta youtube kamaa :laugh:

Sitten alkoi oma rc-taival pitkä kinuamisen jälkeen. Kyosho optima mid se special (tjs). Cosworth sierran kori ja kaverilla sama auto bmw m3 korilla. Kyllä oli hyvä alku rc-uralle! Sen jälkeen on vaihtelevasti harrastettu ja oltu harrastamatta, teini iässä kun alkoi tytöt sun muut kiinnostaa :grin: Välillä yritin aloittaa turistitouhut x-rayn kanssa mutta työkiireet ja ajotaidon puute lopetti innon.

Nyt oikeastaan löytänyt viimeisen vuoden aikana e-maxxin avulla sen jujun taas: Hauskaa! Ja harrastaa saa aina kun on aikaa ulos piipahtaa. Ehkä uskallan turistiakin kesällä ulkoiluttaa :azn: Tuli pitkä teksti vaikka yritin olla napakka. Toivottavasti joku muistaa tuon rantakirpun valmistajan/mallin? Se olisi kiva nähdä edes kuvassa.

38
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.03.10 - klo: 21.31 »
Kyllä 3-5mm2 riittää aikapitkälle. Itsellä on 12awg 2s lipoissa, nimheissä ja vanhemmissa säätimissä, 3s lipot ja e-maxx 10awg.

Nuo linkin liittimethän on saman firman kuin ns "tamiya"liittimet. Eli molexin tekemiä. Ei kuulosta lupaavalta :grin: No, vitsi vitsinä, onhan nuo luokiteltu suuremmille virroille. Mutta "vain" tina pinnoitus kontakteissa. Noita ei varmaan ole tarkoitettu käyttöön jossa jatkuvasti irroitetaan ja kiinnitetään...

39
On varmasti toista luokkaa kuin yksi kiinan servo. Vähän hidas tuo oma, mutta niin on kuskikin. Jos tuolla nyt alkuun. Sen casterin pitäisi auttaa kääntymiseen, kokeilepas sitä ja kerro.

Ja sanottakoon nyt ettei minulla ole mitään sabea vastaan. Ei ole tarkoitus mustamaalata. Harmittaa vain. Samaa koria on kuitenkin listoilla muualla. En sitten tiedä mistä kukakin toimittaa ja kenelle :undecided: Kyllä sabelta varmaan tulee tilattua taas jossain vaiheessa...

40
Vapaa keskustelu / Vs: ISKARI ÖLJYT ??
« : 20.03.10 - klo: 15.59 »
Mielenkiintoinen aihe. Kiitos Janne A:lle hyvästä linkistä. Piti ottaa koneelle turvaan jos se katoaa netistä. Juuri kaveri kyseli että mitähän tämä "700" öljyoikein vastaa enkä osannut kuin pulloa kallistella :tongue:

41
^Asiaa! Itse en ole päässyt omaa vielä edes kokeilemaan :sad: Jos ehdit ensin niin kerro kokemuksia. Ehdin vähillä ajoilla todeta vähän puskevaksi tuon käytöksen (ellei "heitä" luisuun) ja säädin eteen casteria lisää. En vielä tiedä auttaako.

Noiden bulkkien (mitä noi on suomeksi???) kanssa tuo vakio runko näyttää vähän hupaisalta :laugh: Mut en ajatellut päivittää ellei tuo hajoa. Mukana tuli kaikki ruuvit, paitsi ne joilla nuo puolikkaat ruuvataan toisiinsa. Outoa. Lisäksi yksi ruuvi jota en mihinkään keksi laittaa, ja yksi sokkatappi jolle ei myöskään ole kotia :huh:

Nyt on kyllä sellaiset kelit että pitäis laittaa vene toimintakuntoon. Toisaalta mukava rakennella ja fiilistellä kevättä odotellessa :grin:

Peruin sabelta sen koritilauksen kun minusta 3kk odottelua alkaa olla jo hupaisan puolella. Tilasin sitten kiinasta, jos se vaikka tulisi ennen kuin kausi kunnolla alkaa! Tulee aika tyly vehjes sen korin kanssa. Näpsään sitten kuvan valmiista jos itse maalatusta kehtaan...

42
Kyllähän se vakiokin pitäisi kestää kun saa slipperin pitämään. Mietin et jos kasais sen niillä prikoilla eikä sillä jousella?

Fastlanen bulkit tuli. On ne kyllä niin pornot että :shocked: :cool: Pelotti että ne ei käy paikoilleen, mutta nätisti menee 3905. Viimeistelykin on todella hyvää, ei ehkä ihan erinomaista tasoa. Odotan vielä ne diffit ennen kuin kasaan. Noissa on diffikotelot integroituina. Ovat siten vähän kevyemmät kun alumiini aina lisää painoa. Ei myöskään tarvi sitä diffin ulostulon tukea.




43
Kone taitaa olla kössin xspeed 12*2?

44
Tälläistä jälkeä se mamba setti 3s lipoilla teki kun slipperi ei pitänyt :tongue:


45
No tämä olkoon viimeinen kommenttini tälle sivustolle.

Harmi jos näin ajattelet. Ei meitä maxx kuskeja täällä liikaa ole. Jos asia linjalla jatkossa pysytään ja kunnioitetaan toisten mielipiteitä niin tervetuloa kirjoittelemaan ajojen lomassa jatkossakin. Ei sillä että minä näistä asioista päättäisin, mutta onpa sitten kaikilla viihtyisämpää kun näin toimitaan :cool:

46
Jaahans, heti meni diffi tilaukseen  :grin: Se on oikein.

Integyistä kuulin kans niin paljon huonoa, et hommasin nuo traxxasin omat. Hienosti kävi paikoilleen, vaikka ei ihan niin kuin ohjeissa. Etupäätä (tai taka) pitää irrottaa sen verran että ne mahtuu pujottamaan. Ohjeiden mukaan pelkkä laatikon löysääminen riittää. Aika houdini saa olla, tai sit en vaan osaa. En myöskään ymmärrä miksi toisissa päissä on hienot liukuvat helat kun ne toimitetut sokkaruuvit on niin pitkät että kun ne on paikoillaan niin helat jää "auki" joka tapauksessa???

Tänään napsahti robinson racingin karkaistu teräs spurri luukkuun. Ei se ainakaan meno tuon osan takia lopu. Köh, köh, overkill  :tongue:

Bulkit ja kytkimen laakeri puuttuu yhä. Ilmeisesti fastlanellä on jotain toimitus ongelmia :cry:

Olen tässä kerännyt rohkeutta tuon mamban säätimen avaamiseen ja lakkaamiseen... Osaako joku kertoa mikä mieluiten suomesta löytyvä aine tuohon olisi paras. Joskus omatekoisen vahvistimen piirilevyt lakkasin uretaanilakalla joka oli siihen tarkoitettu mutta se oli aika kauheaa mömmöä saada vain sinne mihin haluaa kun oli spraynä. Löytyykö siveltävistä kokemuksia?

Servoista piti vielä mainita. Laitoin kiinan poikien "hextronic"in kiinni ja hienosti tuokin tuntuu jaksavan. metallirattaat, 10kg vääntöä, 0,16sec 60astetta. Halpa kokeilu joka tapauksessa, noita kun saa kasan siinä missä merkkiservoja yhden. Kerron sitten kevään ja kesän mittaan tekeekö tuolla mitään.

47
Niin. Vakiona se kestää vakio moottoreiden puhdin. Mutta ei kannata liikaa paukutella henkseleitä jos ei ole kokeillut kestääkö MMM settiä ja 3s lipoja. Vaikka ihan kohtuullinen on laadultaan niin muovinen mikä muovinen. Jos laadusta puhutaan niin ei oikein voi puhua samassa yhteydessä traxxasista ja vaikka x-raysta, joista molemmmista on itsellä kokemusta. Siihen vertailuun ei tarvitse olla metsäkoneen kuljettaja :roll:

48
Mitä ihmettä sinä täällä foorumilla sitten teet? Mene sitten pois täältä "lässyttämästä" :roll:

Tai sitten korjaa asennettasi ja jaa kokemuksiasi niistä ajamisistasi :cool: Eikös se ole koko foorumin idea; Jakaa ilot ja surut, saada tietoa, ja pyytää ja antaa apua ongelmissa :azn:

49
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 15.03.10 - klo: 20.28 »
Parasta tolla videolla oli toi typy joka meni koiran perässä :cheesy: Ja oli se muutenkin hauska. Täytyis joskus itsekkin kokeilla filmata, mutta mahtaa olla aika haastavaa ajaa ja kuvata! Hyvin onnistuit!

50
Mulla on 10V2200yF konkka vatarin bec- liitännäsä (valojen ollessa käytössä tässä on Y-haara.) Mielestäni suht isoin kannattava. Niin lyhyillä johdoilla, kun siististi saa.
Ja sen tarkoitus on tasata JOHDOISSA olevia häiriöitä. Niitä tulee tosiaam noparin sisäisen, ja irto- ulkoisen bec-piirin hakkaamisesta. Servot käyttävät sähköä töyssyjen tahdissa, joten kuorma vaihtelee. Jos autossa on harjaton  systeemi, niin koneen johdoissa kulkee radiohäiriöitä luonnistaan. Niiden vaan ei soisi siirtyvän antennin- ja servon johtoihin.

Just. Ei voi humalatilaan, väsymykseen vedota, ilmeisesti tilapäinen(?) mielenhäiriö. Jostain käsittämättömästä syystä luin/ajattelin että lähettimen puolelle laitettavasta konkasta puhe. Ihmettelin että no nyt oppii taas jotain uutta  :grin::embarrassed:

Vastarin / noparin kaveriksi lisättävä konkka kuulostaa paljon tutummalta :laugh:

51
Jaa. Imaiseeko radio sitten virtapiikkejä jolloin jännite heilahtelee? Paristoistahan ei mitään sähköverkko tyyppisiä häiriöitä tule. Sen olen kyllä kokemuksesta huomannut että yhdetkään omat radiot ei pelaa kuin korkeintaan muutaman päivän laadukkaillakaan akuilla. Jännite jää yksinketaisesti liian alas. Harmi sinänsä koska esim tuo sanwan m-zechs vie paristoja aika tiuhaan :sad:

Rc-hemmo voisi ehkä "hieman" rajata mistä on kyse. Muuten saa arvailla kaiken taivaan ja maailman välillä. Millaista rautaa kyseessä, minkä jälkeen ongelma ilmeni jne. Muuten ei kyllä kukaan jaksa arvailla... :roll:

52
Joka radiosta tuli parempi jos lisäsi vastariin konkan.

Mielenkiintoista! Minkä kokoisen konkan ja mihin se lisätään? Mitä sillä siis pyritään tekemään? Itsellä ei kyllä ole radiohäiriöitä (kop, kop) mutta asia sinänsä kiinnostaa.

53
Jaa, teit saman kuin minä. Luistaa liikaa->kuumenee->sulattaa spurrin. En tiedä mikä tuohon auttaa muu kuin vetäminen ihan vimmalla kiinni se kytkin ja sitten paukkuu jotain muuta? Multa meni kytkin, spurri, ja laakeri. Tarkistappas menikö samat?

54
Saahan siihen :grin:

Esim tuosta:
http://www.impaktrc.com/product_info.php?products_id=3469

Ja ihan bolt-on homma vakiorattaan tilalle. Veikkaan että käyttäytyy huomattavasti paremmin. Kun nyt sais ajoon. Laakeria ja muuta puuttuu vielä. Osa meni vielä jälkitoimitukseen. Äsken huomasin omistavani myös metalliset iskarit progressiivisilla jousilla kun meni e-bay huuto läpi. Hintaa jäi toimituskuluineen 6€ kpl. Mielestäni erittäin kohtuullista.

Saas nähdä milloin sabe toimittaa sen korin jonka tilasin joskus joulukuun loppupuolella tai rahat takaisin  :angry:

55
Slipperin vetäminen "jumiin" olisi varmaan ollut järkevämpää. Kävi näet niin että se luisti, ja koko slipperi hajosi. Huomasin vasta kun laakeri, slipperi ja isoratas olivat kaikki pashkana :roll:

Asentelin posteljoonin tuoman keskidiffin tänään paikoilleen. Teräs kardaanit jäi vielä asentamatta, ja teräsvetareista ehdin etumaiset tänään laittamaan. Samalla huomasin että etubulkin toinen puolikas on halki nurkasta. Hoh hoijaa, laitoin fastlanen alumiinisen tilaukseen. Lisäksi asentelin jäykemmät rasvat diffeihin. Kyllä tää tästä...

56
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 06.03.10 - klo: 19.48 »
^ Komia tulee. Eikö siinö ollut perälautaa, vai oliko toimimaton?

57
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 06.03.10 - klo: 19.45 »
Tässä olis vähän vaktaa paljonko tuo accucel-6 kusettaa Ah määrissä:

Hmmm. Sellanen tuli myös mieleen että jos tuossa ei ole (niin kuin oletan) omaa sisäistä virtalähdettä tuossa väliin laitetussa mittarissa, niin sehän kuitenkin aiheuttaa häviöitä. Eli laturi todennäköisesti tuuppaakin enemmän kuin mitä toinen näyttää, ja mikä on akulle menevä työ. Tosin ero ei pitäisi olla noin suuri. Onko laitteen spekseissä mainittu paljonko se syö välistä?

58
Malttamattomana tässä itsekin ensimmäistä kesäkautta odotellaan. Ja kokeneempien vinkkejä myös.

Muutamasta jenkkiläisestä paikasta löytyis mukavaa tavaraa, mutta kun osat on taalan kurssin huomioon ottaenkin aika suolaisia ja sit päälle tulee usein joku 30-40$ postimaksua. Sit jos jää vielä tulliin niin hoh hoijaa :sad: Ainakin kestävät tasauspyörästöt pitäis vielä löytää.

59
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 06.03.10 - klo: 15.23 »
^ Niistä ei ole kokemusta, elleivät tule samasta lähteestä kuin nuo DXn "deansit" Ja onhan noissa pikkaisen toleransseja toisinaan. Eli jotkut tarttuvat sopivasti, ja jotkut turhankin tiukkaan. Yhtään löysää ei ole kuitenkaan tullut vastaan. Ja hienosti kestävät juottamista. Omia on juoteltu 10awg kaapeleihin jolloin pitää olla juottimessa tehoa ja laadukasta tinaa. Mahtuu kuitenkin passelisti. Päälle "tuplasukat" ja se on siinä :azn:

60
No nyt pääsi kytkin niin kuumaksi että suli koko isoratas ja kytkin, eikä laakerikaan kovin mukavalta näytä. Lataan kuvan näytille jahka jaksan. Aika rumaa jälkeä :cry:

Ja taas tavaraa tilaukseen. Saakohan tuohon järeämpää kytkintä, tai uskaltaako sen kokonaan lukita ilman että jokin muu paukahtaa?

Sivuja: 1 [2] 3 4