Kirjoittaja Aihe: model tecnics vs. coolpower  (Luettu 6418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sandmaster89

  • Jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« : 20.10.03 - klo: 22.30 »
Mul oli tota model techincs 10 ja kone kävi aivan loistavasti ja starttaski hyvin, mut sit ku se loppu sitä ei enää löytynytkään mistään, ku niitten tilalle oli tullut jotain "cool power"nimistä löpöä. No ostin sit coolpower 10% ja  menin testaamaan nii ei meinannukkaan lähtä käyntiin. Yritin kaikkia mahollisia säätöjä mut ei lähteny. Kaasu piti laittaa melkeen täysille ja neula venttiili oli noin 1 kiekan auki. Sitte 15 minuutin nykimisen jälkeen se vasta lähti ja kaasu oli melkeen täysillä, mut heti ku laitto vähä pienemmälle kaasua se sammu. Eli pitäskö mun ostaa jotain 15-20% löpöä vai onko liian äkäst 12 koneelle? Miks model techincs toimi paljo paremmin vaik seki oli 10%

Mika R

  • Vieras
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #1 : 21.10.03 - klo: 10.56 »
Cool Power on kyllä minusta laadukkaampaa kuin Qwikfire. Ootko ottanut huomioon että siellähän on (melkein) pakkasta? Ei tietenkään käynnisty smalla tavalla / samoilla säädöillä kuin kesällä. Koska viimeks käynnistit autoa sillä ed. aineella?
Mä veikkaan että sun tulppa on sökö, ei nitrossa vikaa ole, säätöjen suhteen vain pientä hienosäätöä.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #2 : 21.10.03 - klo: 11.17 »
Mika: Modeltechnicsillä on toki muitakin 10% polttoaineita kuin Qwikfire.

Esim. Dynagloakin löytyy 10%. Enkä oikein usko, että olisi jotenkin huonompaa kuin Cool Power.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #3 : 21.10.03 - klo: 12.04 »
totta, ei huonompaa mutta ei kai parempaakaan? yleensä kauppiaat myy kuitenkin Qwikfireä josta ainakaan itse en hirveästi pidä, mutta makuasioitahan nää on eli tarkennetaan tässä kohtaa.
silti cool power ei ole "jotain löpöä" vaan ihan kunnon kamaa, johon voi kyllä minusta 100% luottaa (tämä ei ole maksettu maninos  :D vaan ihan kokemusperäistä)

ja kuten sanoin, epäilen syyksi tulppaa enkä nitroa

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #4 : 21.10.03 - klo: 12.57 »
Epäilemättä syy on jossain muualla kuin polttoaineessa. Vaikka todella pieniä eroavaisuuksia säätöjen suhteen voisi olla vaihdettaessa toisen merkkiseen polttoaineeseen, niin käyntiin lähteminen ei voi muuttua noin rankasti. Tarkista kaikki muut kohteet, hyvä lista löytyy nyt polttisautojen ensimmäisestä topikista (hyvä Mika).

Voipi olla ettei kauppiaat pidä hyllyssä pienemmillä nitroprosenteilla noita Modeltecknicsin 'parempia' polttoaineita. itse ajelen 25% Dynaglolla, jota hieman lantraan. Lisää rissaa, hitusen vähempi nitroa.
Power-Save-Racing Team

Poissa Philip

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #5 : 21.10.03 - klo: 16.20 »
Eikö kukaan aja 25% tornado fuelilla? Ite ajan sillä ja se toimii myös tosi hyvin.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #6 : 21.10.03 - klo: 16.27 »
ite oon kokeillu 20% cool poweria maxissa. sellasta, missä on 30% helikopperilöpöä ja 10% normaalia sekasin. Savuttaa kyl enemmän  :P Se on punaista...
Taas kehissä.. ;)

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #7 : 21.10.03 - klo: 16.58 »
Kuulpowerin 30% toimii hyvin autossa.
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #8 : 22.10.03 - klo: 10.57 »
Morganin Cool Power taitaa olla yksi maailman tunnetuimmista (parhaista) polttoaineista. Cool Power sisältää pelkästään synteettistä öljyä. vihreissä coolpowereissa on hajusta päätellen AeroSave tai AeroSynth nimistä öljyä ja punaisista en tiedä mitä öljyä eikä tiedä moni muukaan koska Morgan pitää sitä salassa aika visusti.

Tosin ModelTechnics on tuonut markkinoille Kyoshon polttispuhallinlennokkeja varten 25%nitroisen violetin polttoaineen jossa on öljynä synteettinen AeroSave. Tämä on ainoa ModelTechnicsin aine jota minä suostuisin moottorilleni syöttämään, mutta en sitä tee koska sekoitan itse polttoaineeni juuri sellaisella nitromäärällä mitä milloinkin tarvitsen.

Tuo violettin värin syy selvisi minulle kun jouduin kerran ostamaan ModelTechnicsin puhdasta nitroa, ja kuinkas ollakaan kun kaadoin vihreää AeroSavea keltaiseen metanoli nitro seokseen se muuttui violetiksi.

Ja fiesta siinä on syy miksi jotkut ajavat aivan liian laihalla seoksella ja kärsivät lämpöongelmista, laittanat liian korkeanitroista polttoainetta ja säätävät moottorinsa savutuksen perusteella... Nitro pitoisuus vaikuttaa suoraan savutuksen määrään
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #9 : 22.10.03 - klo: 11.35 »
Todella kuumissa olosuhteissa (tiukka kisaerä), kun motti käy (lähes) ylikuumana, synteettisten öljyjen voiteluominaisuudet loppuu ennen risiiniöljyä. Sen takia rissaa on ihan  hyväkin olla jonkinverran joukossa.
Power-Save-Racing Team

Poissa sandmaster89

  • Jäsen
    • Profiili
bensat
« Vastaus #10 : 22.10.03 - klo: 11.39 »
Maanantaina käytin viimeks autoa ja sillon se modeltecnics loppu. Mulla oli ollu autotallisa jo sitä cool poweria  ja samana päivänä kokeilin sitä mut ei lähteny käyntiin. Mutta toin sen bensan yöksi sisälle lämpiämään (autotallisa on meleko kylymä)nii sitte se seuraavana päivänä lähti käyntiin,mut heti ku ajo kaasu täysillä ja rupes hijentämään nii auto sammu.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #11 : 23.10.03 - klo: 13.21 »
en mä savutuksen perusteella säädä. sillee et kulkee hyvin, että ei rupee röpöttämään. ei kuitenkaan piikillä. ei se enää kuumene, kun on ilmatkin vähän viileät. näpit vaa jäätyy ku yrittää ajaa  :shock: joo, pitäsköhän sitä hommata seuraavax 10%...
Taas kehissä.. ;)

Poissa rc-boy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #12 : 23.10.03 - klo: 13.58 »
Atalasta kyselin kerran toista polttoainetta omaan autoon, mutta sanoivat, että sitä ei kannattaisi vaihtaa enää. Eli säädöt muuttuvat ja auto on ''tottunut'' alkuperäiseen löpöön(?).

Btw. fiesta ja Mika vois käyttää isoja alkukirjaimia, kuten tossa lukeekin kun kirjottaa viestiä  :wink:

Mika R

  • Vieras
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #13 : 23.10.03 - klo: 14.47 »
Aijai, onko näin päässyt tapahtumaan, täytyypä korjata asia jatkossa  :cry:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #14 : 23.10.03 - klo: 15.18 »
jooh, ei aina muista/jaksa painaa nuolta et sais ison kirjaimen. oho, nytkin uhohtu.  :?  Yritän jatkossa...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
aineiden tehoeroista
« Vastaus #15 : 24.10.03 - klo: 01.17 »
Ja fiesta siinä on syy miksi jotkut ajavat aivan liian laihalla seoksella ja kärsivät lämpöongelmista, laittanat liian korkeanitroista polttoainetta ja säätävät moottorinsa savutuksen perusteella... Nitro pitoisuus vaikuttaa suoraan savutuksen määrään[/quote]

hei... iski silmät tohon ( säätävät moottorinsa savutuksen perusteella... )

ite olen toiminu noin... mutta mulla on modelteknikin 10% ainetta... missä kohtaa tulee vastaan toi sun kertoma onkelma?

Huomen haen infernoon GS21R moottorin, jos suositellaan myyjän (JR-Hobby) mukaan käytettäväksi 16% ainetta... eli rupeeko toi oleen jo sen verta ärhäkkäää että vois leipasta?

Miten paljon yleensä on tehoeroja jos puhutaan 10% aineesta ja vaikkapa tuosta 16%, tosa vieressä on kyllä kannullinen modelin 25% mitä käytin infernossa kun oli Forcen kone...

Ja aattelinkin että jos ei kauhee tehoero ole, niin ajan gs:llä 10:llä tai sitten korkeintaan 16:lla, ois vaan kätevää jos vois ajaa kaikilla koneilla tota kympin ainetta (puretenalpha II, bajabeetle ja inferno)

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Kyoshon_RC_autoja/
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #16 : 24.10.03 - klo: 06.03 »
Ei ne moottorit nitrolla leipase vaan liian laihalla seoksella ja vähäisellä voitelulla. Vrt. kilpa hydrot (sikanopeita veneitä) ajavat 40%nitrolla, tosin niissä on nestejäähdytys... Ja suosittelevat 16% nitroa koska se on kisoissa maksimi määrä mitä saa käyttää ja krossarimoottorit on tod. näk. suunniteltu toimimaan parhaiten juuri tuolla määrällä.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #17 : 24.10.03 - klo: 09.19 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
... Ja suosittelevat 16% nitroa koska se on kisoissa maksimi määrä mitä saa käyttää ja krossarimoottorit on tod. näk. suunniteltu toimimaan parhaiten juuri tuolla määrällä.

Polttiskrossi [M-8] luokassa on sallittu 25% polttoaine. Eli eiköhän ne koneet ole tehty toimimaan juurikin tuolla nitromäärällä, ainakin kisoihin tarkoitetut.
Power-Save-Racing Team

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #18 : 03.11.03 - klo: 12.35 »
Onko kukaan kokeillu Hobbylinnan team orionin löpöä ?
sitä black demonia...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #19 : 29.11.03 - klo: 16.05 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Onko kukaan kokeillu Hobbylinnan team orionin löpöä ?
sitä black demonia...



mie käytän savagessa juuri sitä, 25%:sta
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Sukkula

  • Tulokas
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #20 : 05.12.03 - klo: 14.23 »
Vielä tuosta että miksei motti toimi kunnolla löpön vaihdon jälkeen johtuu mielestäni siitä, että moottori pitää ikäänkuin ajaa uudelleen sisään uudelle löpölle. Eli pari kolme tankkia uudella löpöllä niin taas alkaa toimimaan. Tämä pätee ainakin koptereissa.

Cool Power on kyllä varmaankin suositumpaa (parempaa?) ja tasalaatusempaa kuin Model tecnicin "litkut", kalliimpaakin tosin. Molemmat on ainaki itelläni toiminut ihan moitteettomasti, tosin kun vaihdoin ensimmäinen tankki oli aika tuskaa.

Poissa tommilk

  • Jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #21 : 09.06.04 - klo: 11.27 »
Osaiskohan joku kertoa, mitkä liikkeet myy Modeltechnicsin polttoaineita tällä hetkellä. Kiitos jo etukäteen.

Mika R

  • Vieras
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #22 : 09.06.04 - klo: 11.32 »
Kyosho liikeet muiden muassa. Missäpäin? Vois helpottaa asiaa. Stadissa ainakin Tieto-Nikkari.

Poissa tommilk

  • Jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #23 : 09.06.04 - klo: 12.16 »
Mikkelissä nuo aineet olisi tarkoitus polttaa, mutta kulkeehan ne matkahuollolla mistä vaan.
Juuri vaidettiin tuo Modeltechnicsin 16% aine käyttöön Hyper 21:een, ja olisi ilmeisesti hyvä käyttää samaa ainetta jatkuvasti. Nyt kuitenkaan tuosta liikkeestä ei enää kyseistä ainetta saa.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #24 : 09.06.04 - klo: 14.15 »
Mites sit se Pieksämäen liike, Keinosen liike siis ? Saakohan sieltä..
Jostain löytyy sen mahtavat kotisivutkin  :roll:

Täältä löytyy ainakin:
http://www.atalarc.fi/html/polttoaineet__oljyt.html

Ei ainakaa tossa sivuilla ole kuin 5% ainetta. Luulisi löytyvän ärjumpääkin. Vai onko se ostettava siihen mukaan nitropullo...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #25 : 09.06.04 - klo: 14.25 »
http://www.dlc.fi/~keinonen/auto/index.htm
Tuota liikettä fiesta6 varmaan tarkoitat, vai?
Katsokaa Kanain hintaa. :lol: Vielä taitaa olla ensimmäinen kanai. :lol:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #26 : 09.06.04 - klo: 14.27 »
Juu, tota tarkoitin. Sivuja päivitetään näköjään "ahkerasti"  :wink:
Taas kehissä.. ;)

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #27 : 09.06.04 - klo: 17.21 »
lahesta hobbyhiltuselta saa modeltechnicksiä 10-16% ainetta :)
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
model tecnics vs. coolpower
« Vastaus #28 : 09.06.04 - klo: 17.32 »
16%  sil ei oo montaa litraa eikä se enää tilaa kesällä sitä mutta talvella tilaa
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
Erojako?
« Vastaus #29 : 09.06.04 - klo: 17.49 »
Kuis isolla nitro% kannattaa vielä ajella? 25-30?  
Ja onko kuinka huomattava ero kun vaihtaa vaikkapa 10% polttoaineesta 30% tavaraan?
Nyt itse ajelen 16% quickfirella ja ajatus on vaihtaa Coolpowerin 25% tavaraan...

Kun moottorin valmistajat ilmoittaa tehojaan,millähän polttoaineella ne tehot mittailee ?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...