Omat ajatukset Dingo vs Jeep (jos nyt ihan jätetään Wraith pois ja keskitytään noihin SCX10 malleihin
) olis tämmöset:
Dingossa parempaa:
- Lyhyempi akselinväli (tuuman verran), mikä tarkottaa, et ylityskulma, vai miksikä sitä vois sanoa, on jyrkempi Dingolla ku Jeepillä. Runko ja maavara molemmissa on kumminkin identtinen, niin tekee se tuuma jo jotakin. Toki jeeppiin saa helposti ton myös modattua, mut vakio KITeistä ny puhelen.
- Takana ei roiku vararengas puskurin alla, eli siellä ei laahaa mitään jos lähtee jyrkkään nousuun. Jeepissä toi takarengas on aina maassa tms kiinni, jos keula nousee riittävästi (ja pystyy noilla nousemaan niin jyrkästä yli, et se perä tosiaan ottaa maahan). Dingossa siis lyhyempi persusta, ollut laihdutuskuurilla eikä laahaa
- Vakiorenkaat. Noi Dingon ripsawit on samaa matskua kyllä kuin noi jeepin trepadorit, mut paremmalla kuviolla. Trepadorit on aika sileät verrattuna, niin ripsawit puree hieman paremmin maahan ja kiveen (toki renkaat on yks ensimmäisistä päivityskohteista, mut vakiona ripsawit on paremmat).
Entäs sitten Jeepin paremmat ominaisuudet?
- Etupuskuri on kapeempi, eli renkaan saa helpommin nappaamaan nousuissa maasta kiinni, kun tulee oikeessa kulmassa. Omas jeepissä on nyt kori, missä on orkkista leveempi keula ja huomaa eron selvästi, kun tarrautuu kiinni paljon nopeemmin (siis keula) ja jää sen takia jumiin, kuin jos vertaa orkkis koriin, mikä kapeutensa vuoksi sallii paremmin renkaan työskennellä ja ottaa "seinämiin" kiinni. Dingossa toi keula on siis leveämpi puskurin ja korin takia.
- Öööh, jeeppi on paremman näkönen... ?
No ihan mielipidekysymys eikä Dingokaan huonolta näytä. Ulkonäöt ei vaikuta ajoon sinällään mitään ja noihin on pilvin pimein uusia puskureita ja koreja tarjolla, eli ulkonäöt ulos ikkunasta orkkisosien osalta.
- Pitempi akselinväli auttaa pikkasen jyrkissä nousuissa ja laskuissa, eli ei lähe kuperkeikkaa heittämään, mut tuuman eroa ei välttämättä ees juur huomaa.
Helposti vois siis päätellä, et Dingo on parempi vehje kulkemaan ja onhan siin kieltämättä noiden KIT vertailujen perusteella parempi "koko". Miinus toi keula.
Muuten noi on identtiset, eli alu linkistöt tulee ja alu ohjauslinkit (c hubit ja ohjauspalat sit kerkee päivittää joskus). Käytännössä eroa ei rakenteessa oo ku tuuman lyhyempi Dingon akselinväli. Ja molemmissa on se "heikoin lenkki" toi etuakseliin kiinnitettävä yhden pisteen linkistö, mihin kannattaa jo heti rakennusvaiheessa lykätä pikkuset prikat molemmille puolille palloniveltä.
Eli Dingo ei olis ollenkaan huono, vaan pikemminkin jos ei ulkonäköjutuista oo kyse (niinku ite tykkään jeepistä enemmän) ni Dingo on varmaan aika pitkälti paras noista SCX10 vehkeistä. Ja kittinä kun tommosen täytyy tietty hankkia (RTR vehkeilläkin pärjää, mut mukavampi heti laittaa sähköt sisälle, mitkä on ne "parhaat") ni Dingo olis järkiostos