19.7.2011
Herätys klo: 6:00 ja aamiaisen kautta radalle jossa klo: 8:00 team manager miittinki. (suomen edustajana oli: Stonde)
klo: 9:45 Aamun ensimmäinen harjoitus, eilen pitkään etu ja takapää uudelleen rakennettuna Stonde odotti innolla että pääsee kokeilemaan kolarin jälkeen autoa uudestaan, näin varikolta seuratessa auto oli ehkä parhain näkemäni tällä viikolla mutta siltikin vielä pito ongelmia perän kanssa…….. No seuraavaan erään muutetaan taas vähän jotain!.
klo: 11:00
Päivän toinen harjoitus, autoon muutettiin ulosjoustoja ja maavaroja tsekattiin myös uudelleen, taas jälleen kerran päästiin lähemmäksi sitä mitä Stonde hakee.
Selkeästi paremman oloinen alusta kuin kertaakaan aiemmin, ei tarvinnut kertaakaan juosta auto nurmikolta tämän harjoituksen aikana! :D.
klo: 14:00
Päivän kolmas harjoitus ja taas mielenkiinnolla kokeilemaan muutoksia radalle, muutettu mm: jousitus geometriaa ja lisää ulosjoustoa. Taas jälleen kerran mentiin parempaa suuntaan!, selkeä ero edelliseen ajoon verrattuna pidossa. Näin ollen saatiin ajettua "suht" puhdas harjoitus ja aika parani jopa kahdella sekunnilla!!!.
Aika 21.823 edellytti sijaa: #3.
klo: 17:00
Neljäs harjoitus vuoro, tähänkin erään tehtiin muutoksia setuppiin mm: maavaraa laskettiin sekä etu iskarien asentoa, pienempi pinjoni. Hmm, mielipiteitä varikolta: ei ehkä niin hyvä kuin edellisessä kolmannessa erässä, vaan hieman "levoton" takapito edelleen tosin tämä liukastelu on oikeastaan parissa "tzikaanissa" jotka ovat haastavia ajaa jos ei pysy ajolinjalla!!!. No seuraavaan erään muutetaan vähän takavakaajan asentoa niin katsotaan joko rupeaa hiljalleen oikea setuppi löytymään.
klo: 18:45
Päivän viimeinen harjoitus vuoro, jep jep auto tuntui jo pöydällä todella hyvältä ja ei muutakuin varikolle odottamaan omaa vuoroa. Moottorin lämmittely meni hyvin ei mitään ongelmia, Stonde lähti ensimmäiselle kierrokselle ja juuri ennen ponderi linjaa auto hyytyi ja luulin että vain sammui?. Toin auton varikolle ja yritin nykästä uudelleen käyntiin mutta kone oli "jumissa", eli se harjoitus vuoro meni sitten siinä ja lähdettiin tutkimaan miksi kone on jumissa. Purettiin moottori autosta ja kaikki muutkin osat ja yllätys oli kun männän ja sylinterin väliin oli mennyt prikka!!!, kyseinen prikka oli irronnut ilmansuodattimen alumiinisesta kiinnikkeestä.
No näille ei voi mitään ja ei auta muutakuin etsiä josko löytyisi moottori kauppias kisapaikalta.