Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 31
151
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8E SM 4. Vaasa
« : 04.09.18 - klo: 08.45 »
Joo,

kiitokset myös täältä suunnasta kisoista. Helppo yhtyä Panden kommentteihin, on teillä upea rata. Aivan loistava kilpailemiseen. Reunaputket ei taida olla kenekään suosikit mutta toisaalta rata on niin leveä että osumaa ei tule ihan niin herkästi.

Järjestelyt meni kaikin puolin hienosti, kaikki pääsivät ajamaan todella paljon ja kolmas treenikierros oli hyvä idea kun rata oli suurimmalle osalle kuskeista ihan uusi tuttavuus.

Ensi kesänä uudestaan!

152
Radiolaitteet / Vs: Sanwa kisaradiot ja niiden erot
« : 03.09.18 - klo: 12.33 »
Suurin ero M12/M12S/M12RS:sta ja MT-44:n välillä taitaa olla paino ja koko. MT-44 on selvästi pienempi ja kevyempi mankka. Kannattaa testailla molempia oman käteen ja katsoa mikä sopii parhaiten. Kaikki eivät tykkää M12-sarjan mankkojen painosta.

153
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8E SM 4. Vaasa
« : 02.09.18 - klo: 23.57 »
Nitron tulokset on pielessä B-finalistien osalta. Tuo lista on B-finaalin lähtölista, ei lopputulokset.

154
Hienoa että treenikierroksia on laitettu 3kpl, ehtii kaikki tutustua kunnolla uuteen rataan.

M8 A                                      18.45   3+20min   

Nitrojen pääfinaalin pituus pitäisi varmaan olla 3+45min?

155
Henkka, tuossa niemiksen vertailussa ei taida olla PM-kisaa mukana, vaan Vantaan osallistujamäärä on kesäkuun lopussa järjestetyn SM-kisan osallistujamäärä.

Mitä tulee osallistujamääriin, niin tänä kesänä alkukaudesta ekoissa kisoissa (Turku ja Vantaa) oli havaittavissa orastavaa kasvua osallistujamäärissä, erityisesti nitrossa. Osasyynä varmasti oli se, että erillistä FO-sarjaa ei tänä kesänä järkätty joka varmasti oli ihan oikea päätös.

Salon kisa oli kyllä osallistujämäärän osalta pettymys, tässä varmasti seuraavan viikon EM-kisat verottivat aika monta osallistujaa nitrosta. Vaasan kisan ilmo on vielä auki, mutta alkuperäiseen takarajaan mennessä ilmoittautuneiden perusteella tuskin päästään Turun tai Vantaan kisan määriin.

Omalta osaltani voin kommentoida, että pyrin ajamaan aina valitsemani luokan osalta (tänä kesänä M8) kaikki kotimaan kisat. Jos kesän budjettia miettii, kympin korotus kisamaksuun on aivan merkityksetön kuluerä koko kesän budjetissa. Yksi kierros esiliimattuja M8 renkaita maksaa 50-60€ tai laadukas kisamotti pillillä 300-500€ joten jokainen ymmärtää missä suurimmat kuluerät on.

156
Tuossa näköjään ETS on tukkinut myös porsaanreiät, eli koriin ei saa myöskään lisätä mitään lisäpainoja sen painon lisäämiseksi.

Jos tästä tulee kansainvälinen trendi, niin minusta kannattaisi pohtia tätä tulevaan kauteen myös Suomeen.

157
Huhut maailmalta kertoo, että ETS-sarjaan ja jenkkien ROAR-kisoihin olisi tulossa koreille minipainoraja. Tällä ilmeisesti rajoitettaisiin uusien, paperinohuiden ultra lite -korien käyttöä jotka eivät kovin montaa iskua kestä. ETS:ssä on jo ilmeisesti myös sääntö, että finaaleissa ei saa ajaa yksivärisellä korilla joka on seurausta siitä että halutaan pitää kori kevyenä.

Onko näitä pohdittu Fintrackin osalta? Lähinnä kyselen nyt ennen kuin kukaan ehtii tilaamaan isoa pinoa superohuita koreja

158
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kauhava-Kärppämäki krossirata
« : 11.08.18 - klo: 10.10 »
Pistäppä AP joku video radan nykyisestä kunnosta. Toivotaan että saatais joku kisa sinnepäin ensi kesänä, olis kiva päästä kisaamaan taas (itselle) uudelle radalla.

159
No voi se vika kisa olla ulkonakin. Ja lisenssi alkaa vaikka syyskuun alusta - miten se istuisi parhaiten myös ulkona ajettaviin sarjoihin.

Oma veikkaus on, että nykyinen, kalenterivuosiin perustuva lisenssijärjestelmä on niin tiukasti kovakoodattu AKK:n järjestelmiin että sen muuttaminen ei ole ihan helppo juttu. Täytyy kuitenkin muistaa, että RC-kuljettaja/huoltajalisenssin omaavia on kuitenkin satoja ja koko prosessi pyörii Kiti-järjestelmän päällä. Ihan kuten kerhojen jäsenrekisterit. Pahimmassa tapauksessa lisenssikauden muuttaminen vaatisi sopimusmuutosta myös lisenssiin sidotun vakuutuksen voimassaolon osalta.

Joku lajiryhmästä (Vesa?) pystynee paremmin arvioimaan.

En usko, että kesäkisojen määrän muuttaminen välillä 1-4kpl muuttaa oleellisesti asvalttikisaaminen suosiota suuntaan tai toiseen. Ainoa ratkaisu on aktiivinen kerhotoiminta kesällä ja sähköturistiin soveltuvien ratojen lisääminen ja nykyisten kunnostus.

160
Mielestäni kaikki oikeita askelia sarjan kehittämiseksi entistä parempaan suuntaan. TSS pelkkänä talvisarjana erittäin hyvä uudistus. Myös TSP harjoituskilpailuna kesällä voisi olla mielekäs jos ei halua ajaa viriä ja saatan itse ensi kesänä jonkun asvalttikisan ajaa ihan kokeilun vuoksi.

Ajatus: Olisiko mielekästä ajaa joku yksittäinen kisa joko kesällä tai talvella 2-3 päiväisenä? Siis siten että kaikki luokat ajaa useampana päivänä? Tämä toisi sikäli lisää maustetta "normiin", että treeniä ja alkueriä voisi ajaa enemmän ja esim. pidon kehittyminen huippuunsa sattuisi sunnuntaille jolloin kaikki ajaisi finaalit. Tiedän että tätä kokeiltiin virissa jokunen vuosi sitten, miten olisi yksittäisenä kisana kaikille? Looginen paikka voisi olla esim. Oulu jonne suurin osa kuskeista (pl. Ospan omat kuskit) tulee joka tapauksessa koko viikonlopuksi.

Tämä ei siis ollut vaatimus, vaan ehdotus luokan kehittämiseksi...

161
Tulokset / Vs: Tulokset M8 & M8e SM III Salo 22.7.2018
« : 24.07.18 - klo: 14.27 »
Tänne tulee kuvat hetkenä minä hyvänsä.

https://imgur.com/a/g8P5P6t

Olenko osaamaton kun en löydä kun yhden kuvan? Vai onko "hetki" useita päiviä? :-)

162
Team Durango / Vs: Durangon osia
« : 02.07.18 - klo: 18.30 »
Sopiiko Arrma Typhonin metalli spurri dex8 autoon

Ei sovi ilman modaamista. DEX8:n keskidiffissähän on pitkäkaulainen ulostulo etukardaanille, Arrman keskidiffi on erilainen. Rctechistä löytyy ohjeet miten modi tehdään. Toisaalta miksi tehdä kun siihen löytyy sopiva terässpurri suoraan?

163
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 28.05.18 - klo: 14.31 »
Lisätääs yksi havainto tähän keskusteluun Turun kisan kokemusten pohjalta.

Keväällä oli kovasti rutinaa täällä foorumilla siitä että Finnish Open jäi erillisenä sarjana pois ohjelmasta (poislukien joku yksittäinen kisa jonka ajankohtaa/paikkaa ei tietääkseni ole edes päätetty). Minusta tuo oli täysin oikea ratkaisu, ja tätä viestiä olen vienyt myös sarjavastaavillle.

Ainakin ensimmäisen kisan perusteella näyttäisi oikealta ratkaisulta. 62 osallistujaa Turun SM-kisassa oli ylivoimainen ennätys vuosiin ja luvun arvoa nostaa vielä se että kahden luokan ajavia kuskeja ei tainnut olla vaan meillä oli 62 eri kuljettajaa mukana kisassa. Loistavaa! Tämä on juuri esimerkki siitä, miksi kannattaa suuren kisamäärän ja kahden erillisen sarjan sijaan järjestää vähemmän mutta isompia ja laadukkaampia kisoja.

Tähän kun saadaan tueksi vielä Vantaalla, Turussa ja muilla aktiivisilla M8/M8e-radoilla järjestettävät kerhosarjat, niin aletaan olemaan aika hyvässä tilanteessa.

164
Tulokset / Vs: M8, M8e SM Turku 26.5.2018 Tulokset
« : 28.05.18 - klo: 07.28 »
Kiitokset TUA:n porukoille hyvin järjestetystä kauden avauskisasta, oli tätä jo odotettukin!

Rata oli kyllä suht raffissa kunnossa mutta sama kaikille ja hyvää vaihtelua sileisiin ja "helppoihin" baanoihin verrattuna. Osittain tästäkin johtuen etukäteen tehdyt rengashankinnat menivät metsään ja piti aamulla löytää jotain helpompaa ajettavaa. Onneksi kauppiaat palvelee myös kisapaikalla.

Uudelle nitroformaatille iso plussa, vaikka itse muutoksia lobbasinkin sarjavetäjän suuntaan keväällä. Toivottavasti tästä tulisi pysyvä muutos ja aikataulut saataisiin rakennettua niin että kaikki pääsee vetämään sijoitusfinaalit.

Semiin nousu 1/4 A-haarassa jäi tällä kertaa 1,5sekunnin päähän, jonka päätin lahjoittaa Kaitsulle vikalla kierroksella turffihyndissä kaatamalla. Kaitsuhan kiitti ja ajoi sitten upeasti semien kautta pääfinaaliin, ei mennyt siis hukkaan oma tötöily :-)

Vantaalla nähdään,

Mikko M.


165
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 25.05.18 - klo: 13.20 »
Multa ääni 2-päiväiselle kisalle, mutta ehdottomasti niin että sähkö- ja nitroluokat ajaa eri päivinä (kuten maastosarjassa ja WJ:ssä) ja yhtä luokkaa ajamalla kisan pituus pysyy yksipäiväisenä. 4 kisaa 2-päiväisenä olisi ainakin minulle liikaa eikä aika kesällä riitä siihen.

Tämä malli mahdollistaisi myös sen, että sähköluokan tasoa saataisiin nostettua nykyisestä (varsin keskinkertaisesta) ylemmäksi kun kärkipään kuskeilla olisi mahdollisuus halutessaan ajaa myös sähkökisa. Luokkakohtainen osallistujamäärä kasvaisi mikä tietäisi lisätuloja kisajärjestäjille.

Ilarin pointti siitä, että lauantaina ajavat saavat etua vain sunnuntaina ajaviin, on toki totta mutta kiinteillä radoilla aika marginaalinen. Kotikenttäetua on kiinteillä radoilla aina ja siihen ei ole mitään aukotonta ratkaisua. Jos sitä haluaa kaventaa, pitää mennä etukäteen treenaamaan kisaradalle. Sama juttu on myös maastosarjassa ja myös WJ-kisoissa jos rataa ei muokata.


166
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 24.05.18 - klo: 22.13 »
Ekat kisat tulossa. Hienoa, että on kuskeja! Mihin tässä nyt nämä B, junnu, 40+, yms finaalit ovat unohtuneet?
Ekös tuohon päivään nyt joku keräilyeräfinaali olisi mahtunut? Paljon oli puhetta, että ajoaikaa saisivat myös muutkin kuin A-finaalikuskit.

Katsoppas Turun kisan aikataulua, siellä on myös nitrossa B- ja C-finaalit.

167
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 21.05.18 - klo: 11.06 »
Hmm... Kyosho olisi tossa servoja vaille valmiina... Montaa luokkaa tullut ajettua... mutta ehkä GT-8 on sittenkin ollut se mieluisin. Harmi, kun luokka hiipui.


Sent from my iPad using Tapatalk

Sama kismittää myös itseäni, hieno luokka simppeli ja kestävä tekniikka autoissa ja ovat ihan näyttävän kokoisiakin omasta mielestäni.

Yhden kesän (2015) kokeilun perusteella todella hieno luokka myös minun mielestäni. Jos luokka olisi voimissaan, ajaisin varmasti GT8:iä.

Totuus vaan on että lähes kaikki rataluokat ovat aika lailla kuolleita kesäisin, TP10, Rata-8, LS-5, kaikissa on osallistumäärät tippuneet rajusti. Ratapuolella luokkia on liikaa tämän hetken osallistumääriin nähden.

168
Kilpailijoiden kanava / Vs: lisenssi
« : 02.05.18 - klo: 10.52 »
Pitää kirjautua motorsport-id numerolla akk:n kiti järjestelmään ja sieltä saa ostettua pienoisautoilu lisenssin.
Samasta paikasta tehdään myös ilmottautumiset kisoihin sitten kun kisakutsu aukeaa.

Ja oma Motorsport ID löytyy oman kerhon vuosijäsenyyslaskusta. AKK lähettää myös jäsenkortit (nykyään digitaaliset) joka vuosi kaikille jäsenseurojen jäsenille, josta ID löytyy myös.


169
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 03.04.18 - klo: 12.00 »
Jos jollain on tiedossa sopivia headsetteja, niin laittakaa ihmeessä vinkkejä jakoon.

170
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 2018
« : 28.03.18 - klo: 15.43 »
Hienoa että kesäkausi taas pikku hiljaa häämöttää. Kalustovalmistelu itsellä ja monella muulla jo käynnissä.

Perjantaitreeniin oli tullut sääntöihin suht selvä kirjaus, toivottavasti kisajärjestäjät myös huomioivat tämän:

Kilpailukutsussa on oltava maininta miten rata on auki harjoittelulle ennen kilpailua. Perjantain
harjoittelu voidaan sallia vain erityistapauksissa (esim. kauden avauskisassa jos keliolosuhteet eivät
ole mahdollistaneet harjoittelua aiemmin)

171
Kilpailukutsut / Vs: SC WinterCup V 17.3.2018 Ulvila
« : 15.03.18 - klo: 21.04 »
Ihan fiksu päätös tiivistää kisapäivän aikataulua vajaalla tunnilla. Täytyy kuitenkin muistaa, että kisan päätteeksi olisi normaali palkintojen jaon lisäksi myös sarjapisteiden laskenta ja sarjapalkintojen jako. Voisi myös olla sarjan kannalta hyödyllistä, että vähän käytäisiin myös keskustelua kesäsarjasta.

Huomenna karavaani lähtee kolmen maissa Kirkkonummelta Ulvilan suuntaan. Jos joku on kyytiä vailla, niin kyytiin kyllä mahtuu bensakuluihin osallistumalla. Yv:llä tavoittaa.

t. Mikko

172
Onhan Lahden messukisa tarkoitus ajaa myös ensi kaudella? Tuskin kukaan on eri mieltä, jos sanon että Lahden kisa on ollut kauden paras FTT-kisa, tietysti ison radan ja messupuitteiden, mutta varmasti myös Tiim Lahden mainioiden järjestelyporukan ansiosta. Olisi sääli jos jäisi ohjelmasta pois.

173
Team Durango / Vs: Durangon osia
« : 06.03.18 - klo: 23.06 »
Eipä näytä DEX8T:n osia pahemmin olla joutilaana.

Mitä osia etsit? DEX8T:n menee Kratonin tukivarret, muuten osat samat kuin DESC10:ssä ja DEX8:ssa. Uskoisin että about kaikkea löytyy vielä, keskidiffin ulostulot voi olla haastavampi löytää.

174
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 03.03.18 - klo: 15.35 »
sensorillinen 21.5T moottori EFRA:n tai BRCA:n listalta.
Listalta löytyvien moottoreiden kiinteä päätyiset versiot sallittu.

Kannattaisko miettiä uudelleen tuo pääty. EFRA listalla on kaksi (LRP ja HW) fixed timing päätyinen kone. 21.5T koneita lojuu formulakuskeilla hyllyillä. Käytännössä luokkaan osallistuminen vaatii uuden moottorin ostamista.

Joo, komppaan tässä Jeppeä. Esim. itse alustavasti pohdin Raisioon tulemista, kun hyllyssä lojuu 21.5T Trackstar viime talven formulakisojen jäljiltä. Jos se ei kelpaa, en varmasti lähde hommaamaan uutta konetta.

Muutenkin näissä kerhokisoissa kannattaisi pitää säännöt mahdollisimman simppeleinä, jotta osallistumiskynnys pysyy alhaisena.

Mulla ei ole koskaan ollut turistissa Vintage-henkistä koria. Vaatiiko ne yleensä pidemmät koritolpat?

175
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 14.02.18 - klo: 14.41 »
aja sellaisenaan.päivityksistä
ihan suotta maksamaan
auto jo vanha versio 2uutta
jo tullu tuon jälkeen.

Joo, komppaan kyllä tässä myös edellistä kommentoijaa. Noi tornit, hubit, ja C-palat on CNC-koneistettuina osina suht arvokkaita ostaa erikseen. Fiilistele ensin autolla sellaisenaan alkukausi, ja sitten sen pohjalta kokonaan uusi auto tilalle.

176
JQ Products / Vs: The Car White Edition LV
« : 13.02.18 - klo: 20.27 »
Alkuperäisen WE:n ja LV:n suurimmat erot taisi olla

- iskaritornit
- takahubit
- ohjauspalat
- C-palat

Kaikki osat taitaa mennä suoraan. LV:ssä taisi olla myös eri perävälitykset (Smooth vs Even Smoother).

Noissa vanhemmissa WE:ssa porailtiin itse torneihin lisää reikiä ylälinkeille, lähinnä alkuperäisten reikien yläpuolelle. Jollain sankareilla tais olla jopa ovaali-setupit :-)


177
Toivottavasti tämä keskustelu johtaisi pikku hiljaa siihen, mitä on ehdotettu jo useamman vuoden:

Kirjoitetaan sarjasääntöihin, että lauantaina kisassa pitää olla uusi/ajamaton profiili. Perjantaina ennen kisaa rata ei ole auki, vaan se on kiinni talkoilun vuoksi. La aloitetaan klo 09 eräharjoituksilla.

Tämä periaate on toiminut FTT:ssä jo vuosia, ja kaikki on tyytyväisiä. Tarve lintsata töistä/koulusta loppuu. Lähempää tulevat voivat jättää hotelliyön väliin, ja säästyneet rahat käytetään johonkin hyödyllisempään. Kisamaksuja nostetaan +10€ luokka, jotta kerhot voivat kehittää toimintaansa ja järkätä parempia kisoja.

Aamen!

178
Huhut kertoo että FO sarjaa ei olla ensi kesänä järjestämässä.
Jos huhut pitää paikkansa niin aika huono juttu on ainakin niille M8 kuskeille kenelle ei M8 SM kisoissa treenejä, alkueriä ja nousufinaalia enempään rahkeet riitä. FO sarjana oli loistava paikka aloitteleville sekä hitaammille kuskeille saada kokonainen kisapäivä M8 autolla.

Onhan neljä SM ja FO kisaa kesässä on paljon eikä kukaan varmaan kaikkia tulisi ajamaan mutta kyllä viime kesänäkin molemmissa sarjoissa osallistujia oli.
Jos FO jää ajamatta niin SM kisojen osallistujamäärä varmaan kasvaa mutta mahdollisesti M8 kisailojoiden kokonaismäärä laskee.
Itse ainakin harkitsen kannattaako jo myydyn auton tilalle uutta ostaa kun SM sarja ei formaattinsa puolesta oikein innosta reissaamaan kisoissa.

Minusta Tero osut oikeaan siinä, että nitroluokkaa pitää kehittää siihen suuntaan että siitä saadaan kiinnostavampi luokka kaikentasoisille kuskeille. Nythän on ollut niin, ettei nitroon juuri ole tullut uusia kuskeja viime vuosina ja nekin uudet kuskit ovat olleet lähinnä kokeneempia kuskeja jotka ajaa pääfinaalipaikoista.

Minusta kuitenkaan kisojen lisääminen ei ole oikea ratkaisu. Ensi kesänä on jo 4 SM-sijaa ja PM-kisat Suomessa, siihen kokonaisen kerhosarjan lisääminen olisi yksinkertaisesti liikaa. Oikea tapa on kehittää M8 sääntöjä ja ajoformaattia siihen suuntaan, että siitä tulee mielekkäämpi kaiken tasoisille kuskeille.

Perusongelmana on, että viime vuosina ollaan jämähdetty tilanteeseen jossa nitrojen osallistujamäärä on aina jotain 25-39:n välillä jolloin 1/8 finaaleja ei ajeta. Aiemmin (viimeksi vuonna 2013 SM-kisassa) kun ajettiin, niin tällöin syntyy tilanne jossa osa kuskeista ajaa  sekä 1/8 finaalit että 1/4:t, tietenkään sulkematta pois mahdollisuutta nousua semeihin ja jopa pääfinaaliin. Tällöin ajo-aikaa kertyy jo 20+20 min, joka on enemmän kuin sähköluokassa yhteensä.

Olen tehnyt Jukalle ehdotuksen sijoitusfinaalista, joka ajettaisiin niiden kuskien kesken jotka tippuvat ulos semeistä. Käytännössä finaalissa jaettaisiin uudelleen sijat 25-39 ja se voisi olla pituudeltaan 15-20 minaa. Tällöin saataisiin enemmän vääntöjä samantasoisten kuskien kesken. Jos osallistujamäärät kasvavat yli 40 osallistujan, niin tällöin ajettaisiin 1/8:t normaalisti.

Muitakin ehdotuksia voisi pohtia, tämä oli yksi idea muiden joukossa.

179
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2017-2018
« : 30.01.18 - klo: 22.02 »
Tiedote:
Short Course sarjalle haetaan uutta vetäjää kesäkaudesta alkaen.

Opastamme uutta vetäjää joten rooliin on helppoa päästä kiinni. Ole yhteydessä ja vastaamme mielellämme mahdollisiin lisäkysymyksiin.

T: Martti ja Miro Simonen (mamyllyn ja miroshima)

Martti ja Miro Simonen...  :grin:

Nyt ymmärrän mitä Martti tarkoitti FB-postauksessaan sanoilla "uusia haasteita"...

180
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 09.01.18 - klo: 18.35 »
yhtä hyvinhän vois ostaa vaikka suoraan jonkun muun jos toi maksaa ton 225$/€

Olen kyllä samoilla linjoilla. Nää kaikki isommat konversio/upgrade-sarjat (mihin tahansa merkkiin, ei pelkestään Teknoon) on kyllä lähinnä tosiuskovaisille merkkifanaatikoille ja lompakkoa löysääville hölmöille. Paljon fiksumpaa on jättää noi ostamatta ja hinkata sillä vakio-autolla setupit kuntoon. Ihan varmasti ne saadaan nopeaksi, lisää treeniä vaan! Ja jos ei jaksa odottaa, niin noita paketista suoraan nopeitakin autoja (joihin EB410 varmasti kuuluu) on kuitenkin runsain mitoin tarjolla.

Tässä tuleekin mieleen vanha Losin TEN-SCTE 1.0, johon tuli kaadettua uuden rullaavan alustan verran rahaa mitä ihmeellisimpiin optio-osiin vauhdin sen kummempin paranematta.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 31