Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Piedro

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]
181
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.01.11 - klo: 09.28 »
Itse käytetty 1300 lipoja. Riittää varmasti tunnin ajoon. Regu tai diodi tarvitaan jännitettä alentamaan.
Taitaa riittää tuo 1300 myös NiHM akullakin.
Kiitos vastauksista, tuota n.1500 nurkilla pyörivää lipoa ajattelin itekkin, miten
Tuukka hoidit tuon regu/diodi homman? rakentelitko ite sopivan muuntajan?
vai ostitko jonkun valmiin bec:n vai myydäänkö niitä edes valmiina.
Tuo itse tekeminenkin onnistuu kyllä heittämällä, on niitten kanssa sen verran tullu pelattua
aikoinaan mutta miten järeää sarjaa regun tai diodin pitäis olla että kestää varmasti.

182
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.01.11 - klo: 07.23 »
Tuo tosiaan kiinnostaisi että minkalainen vastarinakku riittää abaut tuohon 60min ajoon
vai oliko se niin että Suomessa ajettiin 45min eriä? jos autoa haluaa keventää niin
tuolla vastarin akullahan se onnistuu aikahelposti kun tietäis vaan minkalaisen akun
minimissään tarviis ettei lopu löyly kesken erän, varmaan 2S lipot on kevyimpiä?
Tosin piha suttaajan kannalta tällä ei ole mitään merkitystä mutta mielenkiinnosta kyselen :smiley:

183
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 25.01.11 - klo: 07.12 »
Täällähän on mielenkiintonen keskustelu välysten tarpeellisuudesta käynnissä :smiley:
Itse kasasin myös ekan autoni tuossa reilu kuukausi takaperin ja ajattelin sen verran
kirjottaa kokemuksiani tuosta kasaamisesta että kasasin Hobao Hyper 9:n ja
kyllä joissakin paikoissa oli metallimiehen silmin katsottuna liikaa välystä
ja syyllistyin samaan että simmailin niitä pois kokemattomuuttani näistä
autoista, nyt kun tämä keskustelu on käyty niin voi todeta että kait se tuli
sittenkin simmattua liian tiukaksi vaikka pöydällä tuntui mukavan herkältä
mutta välyksettömältä, jos seuraavan auton joskus kasaan niin ilmeisesti se
pitää kasata niin että välyksiä on jokapuolella tasaisesti yhtä paljon
mutta niitä kuitenkaan kokonaan pois simmaamatta?

184
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 10.01.11 - klo: 23.57 »
Ok. kiitos vastauksesta :grin:
Kuume senkun kasvaa ja se ei tiedä yleensä hyvää lompakolle.
Onko olemassa jotain nettikauppoja mistä noita osia pystyy
tilailemaan tarvittaessa? ei tavii olla suomalainen, ulkomailta
ostaminen luonnistuu kyllä välillä vähän liiankin kanssa :wink:

185
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 10.01.11 - klo: 23.12 »
Tommonen Summit alko kiinnostamaan kun lueskelin koko tän ketjun läpi abaut 2h :grin:
Onko olemassa mitään muuta tommosta Summittia vastaavaa autoa 1/8 koko luokassa? saisi olla
vaikka rakennussarja mielummin mutta ehdottomasti harjaton ei nitro.
Summitissa kiinnostaa juurikin tuo vaihteisto, ja on muutenkin ihan off:n näkönen :laugh:

Summittiin liittyen semmonen kysymys että mistä olette osteelleet vara-osia noihin
esim. Duster1 mainitsemat jäykemät takajouset sun muut hilppeet, noihin ei taida
olla ns. optio osia saatavilla?

Tuota autoa ei taida Suomesta saada tällähetkellä vai jokohan on poistumassa myynnistä
eikös se ole kuitenkin jo aika "vanha" malli?

Anteeksi tämä kysely tuokio mutta nämä monster autot jos tämä edes niihin kuuluu
niin on vähän tuntematonta maastoa meikäläiselle.

186
Vapaa keskustelu / Vs: Palvelut joihin voit ladata kuvia.
« : 03.12.10 - klo: 21.10 »
Minä oon muutaman vuoden käyttäny kuvablogi:n nettipalvelua ja ollut tyytyväinen
sen helppokäyttöisyyteen, ei muistaakseni ole käyttö ongelmia ollut koskaan sen kanssa
ja siellä saa jotenkin valittua mitkä kuvat pystyy katsomaan vain salasanan kanssa ja mitkä on yleisessä jaossa
tuota en ole opetellut käyttämään mutta ihan näppärä optio kuitenkin.

187
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 04.11.10 - klo: 20.29 »
Iltaa
Tuli ongelmia vastaan, aloin sähköistämään Hobao Hyper 7.5 tolla hobbylinnan conversio kitillä:
http://www.hobbylinna.com/brushless-conversion-hobao-hyper-p-22962.html
Moottoripukki istui todella nätisti paikalleen mutta akkutelinettä en saa käymään
runkoon mitenkään päin paikalleen.
onko kukaan tehny hyper seiskaa tolla samalla kitillä että osaisi neuvoa miten se siihen tulee.
Akkutelineen pohjalevyssä on ruuvinpaikat vähän samalla tavalla kun polttomoottirssa mutta ei käy
mitenkään päin polttomoottorin tilalle tuo levy koska ruuvien reikäväli on toistepäin 4mm liian kapea
ja vaikka reikä väliä leventäisi niin itse akkuteline ottaa siinä tapauksessa
vasemmanpuolen rungonlevikkeen keskimmäiseen kiinnitys ruuviin kiinni.

188
Hienoja pirssejä on kuvissa :laugh:
Eihän ketään sattumoisin kiinnosta tommonen vanha Graupner http://kuvablogi.com/blog/13116/11/
Auto on nyt pesty, putsattu ja kaikin puolin välttävässä kunnossa.
Iskarit on niin väljät että turha tarjota öljyä ja toinen alatukivarsi edestä on korjattu, muuten ihan orkkis ja ehjä.
Kone on ihan ok. Auto pyörii varastossa ja jos joku haluaa sen hyllyynsä niin ota yhteyttä vaikka yv:llä.
Ensin meinasin pitää auton itsellä koristeena mutta pitää saada varastoon tilaa niin pitänee luopua tuosta.

189
Polttisautot / Vs: INFERNO
« : 12.10.10 - klo: 18.02 »
Nyt menee jo off topicin mutta pitääpä sitten haudata se MP777 ja miettiä muita vaihtoehtoja.
Tarkotus ois juurikin ostaa vähän keskiverto RTR settiä parempi auto tai ainakin suht. uusi malli
joka sitten kestäskin pitempään ja vara-osien saatavuus olisi taattu pitemmäksikin aikaa.
Mites tuo setti: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=38082
Siinä ois kuitenkin jo vähän 7 uudempi HoBao malli vaikka hinta onkin korkeampi niin ei tuo nyt
konkurssia aiheuta ja ei tarvitsisi konetta ostaa erikseen.

190
Polttisautot / Vs: INFERNO
« : 11.10.10 - klo: 20.54 »
Kirjotetaan nyt tähän kun en haulla läytänyt suoraan MP777 ketjua eli kysymys kuuluu
että kannattaako tommonen MP777 ostaa vielä? mulle tarjottiin uutta runkoa 350,-
mutta mietityttää että onko se kuitenkin jo "vanha malli" eli osien saatavuus yms...
Pitäis joku polttis varmaan hommata ja ajattelin ostaa kerralla jonkun hyvän auton
kun tolla mun klassikolla ei enään viitsi pahemmin ajella sen jälkeen kun saan sen entisöityä.

191
Samaa mieltä, putsaa ja laita timangiksi. Ton paikka on hyllyllä muistona. (Ei mollausta, toi on tosi hieno)
Juu niin vähän ajattelinkin, mutta mielenkiinnosta kyllä kokeilen vielä että saanko sen käyntiin ja jos saan
niin surautan kerran :grin: ja sitten putsaan sen kunnolla ja pistän takasi laatikkoon seuraavaksi 10-vuodeksi :smiley:
Niin on sitten lapsilla jotain ihmeteltävää vanhempana.

192
Hieno homma, elikkäs ois vielä pientä toivoa herättää tuo vanhus henkiin :grin:
Tarviisin just ton päävetorattaan mitä kytkinkello pyörittää ja eteen alatukivarret.
Tosin autossa olevat osat on ehjiä mutta jos ton ottaa ajoon niin nuo vara-osat ois
hyvä olla valmiina. Saakohan tuolta ebaysta tilattua Suomeen nuo, pitääpä vähän
tutustua siihen paremmin.
Sitten täytyy tutkia käviskö siihen jonkun muun auton iskarit ku nuo alkuperäset on
ihan finaalissa. Noilla eväillä pääsis jo pitkälle :smiley:

193
Päivää kaikille harrastajille,
Omistin lapsuudessani polttomoottori auton mikä tuntu siihen aikaan
kulkevan ainakin ihan riittävästi (olin 13-15 vuotias), nyt iski suunnaton halu
alkaa tutkimaan autoa tarkemmin ja kävin kaivamassa sen takasi esille :azn:
Autoon ei ole mitään papereita joten en tiedä mikä auto on kyseessä,
Googlettamalla päädyin siihen että auto olisi Graupner Gepard III Vm.1988
Tossa kuvia autosta: http://kuvablogi.com/blog/13116/11/
Pitääköhän päätelmäni paikkaansa ja osaako kukaan kertoa minkä tasosesta
autosta on kyse tai saako siihen mistään enään osia (tuskin).
Koneen kyljessä lukee Picco 21 RT, onko siitä kenelläkään myöskään mitään tietoa tarjota?
Auto on ihan täysin toimiva vieläkin ja kaikin puolin ehjä (paitsi iskarit on ihan finaalissa)
Onkohan tolla mitään arvoa enään tänäpäivänä?

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]