Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Piedro

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 19.01.12 - klo: 09.00 »
Auto kotiutu ja kerkesin vähän tutustua ajokkiin. Aika siistihän tuo on livenä :grin:
Puntaroin auton rullaavana ilman koria ja renkaita mutta ohjaus servo oli paikallaan,
auto paino 1476g nyt kun vaihtaa vähän osia siihen samalla kun huoltaa diffit ja iskarit
niin näkee suoraan paljonko rungon paino tippuu optio osilla ilman muita muuttujia.

92
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 18.01.12 - klo: 14.54 »
Nyt on sitten Asso ostettu ja taas saa nukuttua rauhassa :laugh:
Ostin käytetyn tosta foorumin myydään palstalta, katotaan kun auto
kotiutuu että mitä sille alkaa tekemään.

93
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.01.12 - klo: 09.52 »
Siistin näkönen tuo Serpent mutta niin on kyllä tuo uusi Infernokin :smiley:

94
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.01.12 - klo: 17.06 »
Kiitos Soo vinkeistä.
Moottori ja noppari homma alkaa pikkuhiljaa kartottumaan mieleisiksi.
Nyt vaan odotellaan paikallisen kauppiaan tarjousta kaikista kamoista ja jos vanhat merkit
pitää paikkansa niin sitten nukutaan muutama uneton yö jonka jälkeen auto pitää todennäkösesti
käydä ostamassa että saa mielenrauhan ja pystyy taas vetelee normaaleja yö-unia :smiley:

95
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.01.12 - klo: 12.42 »
Sanoisin, että jos olet 540 sarjan moottoria laittamassa niin 6.5T ja siihen mieluusti vähän isompi roottori.
Mitä tuo tarkottaa käytännössä? sähkö on hyvin hallussa mutta harjattomat moottorit on aika vieraita vielä.
Mikä ois sitte napee 6.5T kone mihin sais suoraan isompaa roottoria ja mikä roottori siihen kannattais sitten ostaa?

96
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 10.01.12 - klo: 11.57 »
Nostetaampas tätä topicia hieman.
Eli alkana takaraivossa kutittelemaan tommonen SC auto ja hankkiminen on vielä ajatus-
asteella mutta eiköhän tuo pidä jossain vaiheessa hakea että saa mielenrauhan :smiley:
Ensi fiiliksellä meinasin ostaa jo DESC410R:n mutta nyt viikon foorumia lukeneena alkaa
suunta kääntymään Assoon kun sen saisi vielä näppärästi haettua paikallisesta liikkeestä.

Asiaan, jos innostun tässä shoppailemaan niin mitä kaikkea pitäis ostaa valmiiksi että auton
saa hyvään tikkiin ekalla kasauksella, sen verran olen listaa tehny että tuommosta settiä ajattelin:
Team Associated SC10 4x4 KIT ja siihen lisäksi:
Torque padit, vakaaja sarja, aluhexet, aluruuvi sarja, 20K ka 5K diffi öljyä, 30W ja 25W iskari öljyä, sisäkori.
Sähköiksi Viper VTX10 ja VST 7.5T kone, onko liian kireä? vai ostanko 8.5T:n?
Siksi Viper koska sen saa samasta kaupasta vai onko joku syy miksei sitä kannata ostaa?
Servoksi varmaan Savox SC-1257TG riittääkö vai pitääkö ostaa SC-1258TG?
Vakio jouset menee ilmeisesti ihan ok?
Eikös tolla paketilla saa kasattua jo ihan ok. auton mikä on tarvittaessa kilpailukykyinen
vai puuttuuko jotain tai kannattaako jotain vaihtaa?

Noihin kysymyksiin jos joku osais vastata niin ois iso apu että saa kerralla tarvittaessa ostettua
kaikki kamat niin pääsee rauhassa sitten kasaamaan autoa ettei tarvii tehdä välitilauksia mistään
tai alkaa viikon ajelun jälkeen vaihtamaan mottia tai servoa tai purkamaan diffejä että saa öljyt vaihdettua.

Kiitos jo etukäteen :smiley:

97
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 07.01.12 - klo: 09.03 »
Kiitos vastauksesta, piti vaan varmistaa tuo sääntöjen mukaisuus kun törmäsin
jossain keskustelussa johonkin RTR sääntöön tai +90% kasattuun autosääntöön
niin tipuin vähän kärryltä että saako tällä ajaa kun on kit car.

Sitähän vois sitten pakkasiltoina kasailla tommosen ajankulukseen.
Akut pitää ostaa jokatapauksessa kun edellisen auton mukana meni kaikki
akut joten sillä ei ole merkitystä vaikka onkin saddlet.

98
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 06.01.12 - klo: 23.54 »
Saako tällä autolla ajaa SC4-10 sarjaa?
Mites jos nyt tilaan tommosen kitin niin mitä siihen kannattaa ottaa
mukaan, esim. tarviiko toiset jouset vai onko paketissa tulevat sopivat.
Mikä kone ois kilpailukykynen ajatellen tota SC4-10 sarjaa?

99
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 06.01.12 - klo: 16.00 »
Yritin vähän etsiä tietoa mutta kysästään piaksesti että mitkä autot jyllää tällä hetkellä SC10-4 luokassa?
ja onko keväällä odotettavissa kyseiseen luokaan mitään uutuus autoja myyntiin?
Mietin että jos huvikseni kasailisin yhden SC auton niin sen pitäis olla sitten
kilpailukykynen suoraan hinta ei niin väliksi, ilmeisesti mennään kuitenkin 540 kokoluokan
moottoreilla ja abaut 4000-5000kv koneillako?

100
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 03.01.12 - klo: 20.22 »
Tuli rakenneltua 1:10 Summit LT. Eli reilusti kapeampi ja pienemmillä renkailla.
Vanteet tulee vaihtumaan vähemmän levittäviksi ja renkaat Boggereihin.
Viitsiskö joku joka tuntee nämä autot tehdä ihan vara-osa listan mitä kaikkea pitää
ostaa että saa Summitin muutettua tuommoiseksi LT:ksi. Kun olen aika pihalla näitten kanssa
ja jos summassa lähden osia tilaamaan niin varmasti jää jotain tilaamatta ja sitten harmittaa
kun auto on jo osissa pöydällä ja osia puuttuukin ettei saa kasaan sitä.

101
Tulipas siitä Camarosta siistin näkönen :smiley:

103
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.10.11 - klo: 22.06 »
Kun kerrotaan diffien öljyjen jäykkyydet esim. 7,7,2 nii onko eka numero etu- vai takadiffi?
Ne menee etu, keski, taka järjestyksessä.

104
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 15.10.11 - klo: 16.11 »
Joku joka omistaa ton DRX:n ja on sillä ajellut niin vois kyllä vetää lyhyen yhteenvedon
mitä on autosta tykännyt ja onko siinä jotain erityisen heikkoja lenkkejä sekä tuosta pikku
koneesta että miten se on toiminut ja onko puhtia riittävästi varsinkin noilla isommilla renkailla?

105
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 15.10.11 - klo: 14.02 »

Pari kuvaa Sitikasta 1/8 vanteilla.



Onko tuo Citikka Kyosho 1/9 DRX wrc missä on 1/8 renkaat vai ymmärsinkö oikein?
ja jos on niin miten sait napoihin käymään 1/8 vanteet? :smiley:

106
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 05.10.11 - klo: 22.59 »
Ok. kiitos vinkistä :smiley:

107
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 05.10.11 - klo: 22.05 »
Eikai se moottorin KV luku siitä tuplaannu vaikka saisit säädettyä 120° ennakot ?
Kyllä kait ennakon säätö muuttaa koneen kv arvoa tiettyyn pisteeseen asti, toiselta foorumilta lainattu:
"Ennakkoa lisäämällä magneetit vetäisevät moottoria eteenpäin jo aiemmin, ja kierrokset nousevat. Jos ennakko on liian kova,
 moottori nytkähtää taaksepäin ja tippuu synkasta, jos edes lähtee pyörimään."

108
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 05.10.11 - klo: 21.57 »
Minä just eilen laitoin omaan autoon ton Speed Passion Cirtix Stock Club Race:n paikalleen.
Vaikutti ihan hintaansa nähden laadukkaan oloselta paketilta. Auto on enään paria pikku
hienosäätöä vaille kasassa että pääsee ajamalla testaamaan miten toimii.
noista Speedpassionin nopparin jarruista piti kysästä että mitkä asetukset siihen kannattais
heittää näin alkuun jarrulle ja ns.mootorijarrulle prosentteina?
vai käyttääkö porukka tota moottorijarru systeemiä vai onko se kaikilla 0%?
(että kone jarruttaa automaattisesti kun liipasimen puottaa neutraali kohtaan).

109
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 02.10.11 - klo: 19.46 »
On.
Kumpaan kysymykseen vai kumpaankin? :smiley:

110
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 02.10.11 - klo: 19.44 »
Kasaillu tossa päivän mittaan pikkuhiljaa tulevaa VTR autoa, lopullisena kokoonpanona nyt on
Speedpassion noppari, lrp:n 2200kv kone ja 2s lipo akku, laskeskelin mielenkiinnosta auton
nopeuksia kun laitoin autoon kokonaisvälitykset 5.10 millä pääsin semmoseen lukuun kuin n.40km/h
oliko tuo laskutoimitus kutakuinkin oikea? ja onko tuo välitys sopiva?

Toinen mikä jäi mietityttämään tuosta lrp:n koneesta niin ilmeisesti siinä pystyy muuttamaan ajotusta
jotenkin vaihtamalla sinne takakuoreen jotakin mustaa muovipalaa sensorikaapeli liittimen ympärille,
olenko yhtään oikeassa? ku en tätä konetta ole ikinä ennen nähnyt mitä nyt pöydällä niin mikä
pala siellä pitää olla VTR sääntöjen mukaan kiinni kun niissä paloissa näkyy jotain pisteitä ja tuossa
mun koneessa taitaa olla tuo 4 pisteinen pala tällä hetkellä kiinni, ostin koneen käytettynä niin
en ole varma onko tuo nyt se alkuperänen pala millä saa ajaa kilpaa?

111
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 30.09.11 - klo: 10.19 »
Tuli sitten herätteenä tilattua tuo speed passion cirtix stock club mutta vieläkin
jäi arveluttamaan nuo amppeerit kun jostain olin lukevinaan että ei antais ku 90A
ulos ja Hobbywingin justock antaa Hobbywingin sivujen mukaan jopa 260A
voiko noissa olla noin iso ero? Moottori vaihtu samalla X12 17.5T koneeseen
kun tuli eBay:ssä halvalla vastaan.

112
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 23.09.11 - klo: 15.16 »
Mites tommonen VTR auto, moni kilosen ohjaus servon tommonen auto vaatii että toimii hyvin?
mulla on hyllyssä 16kg savoxja mutta on varmaan vähän turhan järeitä :laugh:
joten ajattelin käydä ostamassa jonkun vähän kevyemmän tohon omaan autoon.

113
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.09.11 - klo: 22.19 »
Speed Passion:in nopat on myös hyviä ja helppo ohjelmoida mukana tulevalla ohjelmointi kapulalla.
Itse ajan Speed Passion:illa ja hyvin pelaa.
Toni
Tarkotatko tolla tota 60,- Speed Passion Stock Club Race:a, vai jotain kalliimpia malleja, riittääkö tossa amppeerit?
Se kone minkä tilasin on Hobbywing Ezrun 17.5T 1900kv harmaana eli pitäis olla nykysääntöjen mukaan laillinen.

114
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 20.09.11 - klo: 20.02 »
Ostin tossa rullaavan Xray T2 009 ja aloin miettiä että jos siitä tekisi VTR kisalaillisen auton huvikseen :smiley:
Nyt kuitenkin törmäsin ihan mitään tietämättömänä 1/10 sähköautoista tohon nopeudensäädin
viidakkoon eli kisalaillisia noppareita näyttää olevan pitkä lista, koneeksi tilasin ebaystä
ton Hobbywing 17.5T moottorin, mikä ois hyvä perus noppari sille kaveriksi millä olisi mahdollista
myös pärjätä kisoissa jos niikeseen tulee? hinta nyt ei oo niin kynnyskysymys mutta ei haittaa
vaikka ois kohtuu edullinenkin, kuhan amppeerit on varmasti riittävät kuitenkin.

Edit:
Niin joo tarkotus ois ajaa 2S lipolla.

115
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 19.09.11 - klo: 19.30 »
Tossa on kuva meikäläisen Kruiserista, kohtuu vakio vielä mutta kyllä se siitä päivittyy
pikkuhiljaa syyspimeillä vähän erinäköiseksi :smiley:
Toimii todella hyvin tuo Kyoshon .21 vakiokone, mulla ei ole ollut mitään ongelmia sen
kanssa ja kolmatta litraa on menny nyt nitroa läpi siitä.

116
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 11.09.11 - klo: 18.21 »
Pikanen kysymys viisaammille, onko Go:n koneet ja Forcen koneet samalta tuotantolinjalta
vai onko kyseessä täysin eri koneet? Mulla ois tossa yksi Forcen .25 kone atomeina ja
myydään palstalla ois Go .25 kone niin mietin käykö niiden osat keskenään yhteen?

117
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 25.08.11 - klo: 20.00 »
Tänään tuli 1L verran huuhdeltua nitroa koneen läpi illan mittaan, kyllä on mukava auto leikkiä :grin:
Koppa on niinku jo "vähän" ajetun näkönen ku tuli asfaltti ihottumaan ja vähän hiekkakenttä ihottumaa jne jne...
Kaverin auto poltti alkuperäsen tulpan kun ajo sen katolleen metsään ja kerkes sammua ennenkun ehti apuun,
eikä ollu varatulppiakaan mukana niin keskityttiin sitte mun auton rääkkäämiseen oikein urakalla :wink:
Mikä ois hyvä tulppa tohon madin koneeseen? vois tilata niitä listan varastoon valmiiksi.
Mun auton kone toimi kun junan vessa koko illan samote kun autokin.
Pitää jossain vaiheessa lisätä kuvablogiin muutama kuva autosta kuhan kerkiän vielä pistää muutaman
palikan siihen kiinni mitä tuli tilattua taas joutessaan :smiley:

118
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 23.08.11 - klo: 20.15 »
Piti tänään käydä fiilistelemässä ja kokeilemassa miten kone lähtee ilman esilämmitystä käyntiin
kun torstaina ois tarkotus pitää ajosessiot paikallisen ala-asteen kentän reunalla.
Nostin kaasua trimmillä 10-naksua, puhalsin tankin paineletkuun niin että nitroa vähän virtasi kaasariin,
hehku kiinni ja kolmannella nykäsyllä käyntiin :grin: sit vähän ajan päästä kaasutrimmi takasi nollaan.

Mistä heräsi heti kysymys että jos kone on hyvin säädöissään niin tarviiko antaa käynnistäessä lisäkaasua?
vai pitäisikö lähteä tulille niin ettei tarvii kaasuun koskea, mulla lähtee pienellä apukaasulla kun palmun alta
mutta jos kaasuun ei koske niin saa nykiä kyllä kyllästymiseen asti, mietin että onko alaalta liian rikkaalla
vaikka tuo 10s ja 30s säätötyylillä tuntuu olevan aika hyvin kohdallaan tällähetkellä.

119
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 20.08.11 - klo: 22.09 »
Onkos tossa meidän nyky autoihin muuta eroa kun .25 kone, giga radio ja vähän erivärinen koppa?

120
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 20.08.11 - klo: 13.31 »
Tänään sai irrotettua muutaman tunnin vapaata ajoin tossa Madin sisään paritankillista
ja sen jälkeen rauhallista ajoa pitkin takapihoja, on se mellevä laite ajaa :grin:
Sain koneen toimimaan tällä hetkellä sisään ajossa jotakuinkin semmosilla säädöillä että
Pääsuutin 3 kierrosta auki
Tyhjäkäynti suutin 5 kierrosta auki
Tuhjäkäyntiruuvi 4 kierrosta auki (luistissa abaut 1mm rako, ehkä vähän allekkin).
Ainakin lämpösenä lähti hyvin käyntiin kun samalla anto vähän kaasua.
Miltä nuo kuulostaa?
Kerran lähti jo takaiskari yläpallostaan irti kun "vähän" pyöräytin auton katonkautta ympäri :wink:
Yks minkä huomasin sisään ajossa niin tankki varmaan vuotaa vähän saumastaan mistä on
sulatettu ylä ja alaosa yhteen, pitää sitä vähän tutkailla tarkemmin jossain vaiheessa.

Onko tommonen nykäsy kone minkalainen käynnistää ilman esilämpöä?
ja onko siihen olemassa jotain erityisiä niksejä?

Niin joo ja 12kg servo tuntuu vähän köpöseltä ohjaukseen, pitää ostaa joku 20kg tilalle.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7