RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: T.S.A. - 28.11.07 - klo: 15.34

Otsikko: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: T.S.A. - 28.11.07 - klo: 15.34
Kertokaapa ko. autojen eroista. Itse haluaisin ostaa Shark Factory Team buggyn, mutta kun tuntuvat olevan kivenalla. Kaikilta tuntuu olevan loppu.

Yksi vaihtoehto voisi olla tuo asson auto. Miten paljon eroja noissa factory team seteissä vakiona esim. iskareissa, diffeissä, vetareissa ja hiili-ja alumiiniosien määrässä, sekä pyörän navoissa. Tarkoitus olisi käyttää harjatonta+lipoja => kuinka kestävyys näiden autojen välillä?

Asso taitaa tulla kalliimmaksi???

Kiitokset kaikille kommentoijille jo etukäteen!
 
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 28.11.07 - klo: 15.59
Asso kestää suoraan paketista.
Sharkin heikot kohdat ovat ehdottomasti diffit, jotka eivät kestä kunnolla edes vakiomoottorin voimaa.

Assossa on vakiona kuuladiffit jotka kestävät tehokkaatkin harjattomat.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: DagO - 28.11.07 - klo: 16.02
Miks et osta Sharki FT truckya? Siinä on kuitenki kuula diffit joita ei buggyssa ole vakiona, heikoimpia kohtia just taitaa olla nuo ratas diffit sharkeissa tai sit orkkis vetarit.
Assokin löytyy ja sillä on pirun kiva vedellä ulkona skede mestoissa, kestävyyttä isoissa hypyissä enemmän.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 28.11.07 - klo: 17.54
Sharkista ei ole (vielä) kokemusta, mutta ainakin Asso kestää kovaakin röykytystä.
Toki kaikki saa rikki, varsinkin jos vielä lisäilee alumiinia vääriin paikkoihin...

Noilla tehokkaimmilla harjattomilla seteillä Diffit on kovilla Assossakin, vaikkakin olisi FT-mallin Karbidikuulat.

Ja edelleen, ainakin Asson suojaamattomat Spurri ja pinjoni on epäpuhtailla pinnoilla hieman ongelmalliset.
 
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: savage23 - 28.11.07 - klo: 18.12
Asso tietty! Sen verran kokemusta että helpolla sitä ei rikki saa..
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: historia - 28.11.07 - klo: 20.34
Mistäs sä tiedät että Sharkki oisi vielä kestävämpi  :tongue:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Futaba - 28.11.07 - klo: 20.42
Siis että ei olisi :wink:

Voin sanoa että asso kestää kolarit paljon paremmin kuin sharkki.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: historia - 28.11.07 - klo: 21.33
Tarkotin vaan sitä että omaa voi kehua.  :tongue:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: MKE - 28.11.07 - klo: 21.50
Asso kestää suoraan paketista.
Sharkin heikot kohdat ovat ehdottomasti diffit, jotka eivät kestä kunnolla edes vakiomoottorin voimaa.

Assossa on vakiona kuuladiffit jotka kestävät tehokkaatkin harjattomat.

Hohhoijaa Hoke nyt taas! Kun viimeksi oltiin yhtä aikaa ajamassa niin muisteleppa nyt tarkkaan miten se homma meni. Mulla kun tuo Shark FT oli tauoilla koskemattomana pöydällä ja ojentelin sulle "instrumentteja" kun paikkasit assoasi joka tauolla. Ja tauko syntyi siitä kun sun assos levisi ajossa matolle. Olet toki oikeassa että kuuladiffit ne pitää olla.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 28.11.07 - klo: 22.20
Meillä oli kolme Asso 18B FT:tä, olihan ne kestäviä mutta Sharkin ajettavuus vetosi itseä ja poikia enemmän. Pojille laitettiin Shark Monster FT:t ja oma Buggy FT vaihtuu myös Monsu FT:ksi, Monsu FT:ssä on kaikki valmiina kuten kuuladiffit ja aluiskarit, mitkä puuttuu Buggy FT:stä.

Shark on monesta kohtaa huolitellumman oloinen ja kopan sisään mahtuu kaikki sähköt ilman tunkemista. Myös Monster FT:n teräsvetarit on plussaa, kuten suojattu voimansiirto hiekkaa ajatellen.

Kestävyydestä sen verran että Shark Buggy FT diffien päivityksen jälkeen oli todella luotettava ja tukivarsien keittämisen jälkeen en saanut siitä mitään rikki vaikka julmia osumia tuli tämän tästä.

Kaikki saa rikki jossain vaiheessa, joskus tuntuu siltä että Asson rikkoontumattomuus on myytti jota ei haluta turmella, ja kaikki Sharkit on vessoja siksi että perusversion sekä buggy FT:n tietyt osat ei kestä edes vakiopataa... :wink: :grin:

Ei sitten provosoiduta loppulausahduksesta :mrgreen:

Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 29.11.07 - klo: 00.19
Siis että ei olisi :wink:

Voin sanoa että asso kestää kolarit paljon paremmin kuin sharkki.

Antti kuinka monta metriä sinä olet tuolla SHARKilla ajannut ja todennut että se on hiekompi.
Taas jälleen tullaan siihen että puhutaan mistä ei todella tiedä mitään.
Voin listata sen osan minkä olen saanut rikki kuin olen omistanut tuon sharkin, ja toiseksi se mistä se meni rikki olis mikä tahansa auto mennyt rikki joten se siitä. Laittakaas siihen assoon se pieni ylimääräinen paino mikä noitten autojen erolla on niin katsotaan ja sitä paitsi tuon sharkin vakio kone on 380 ja asson on 370. Tottahan se on että buggy sharkissa on pieni ongelma jos laittaa ne isommat pyörät mutta sekin asia korjantuu kuin laittaa iskari varten 3mm stopparit silikoni letkusta.
Miksi ylipäänsä tämmöisiä topicceja avataan, kysympä vaan. Sama kuin vertaisi vaikkapas HOBAO VS KYOSHO, mikä on parempi merkki.
HUOM minulla saattaa olla koko Suomen eniten ajettua minuutteja noilla pikku autoilla ja olen omistanut ne molemmat tai ne kaikki 3 koska minulla on nyt tuo monster ft sharkki.
Jos sinä Antti pidät sinun kokemus sharkeissa se mitäs sinä näet tuolla matinkylässä niin tule mielummin meidän kanssa ajamaan siellä ei osia pauku vaikka olis kuinka kova törmäys.
Jerzi
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 29.11.07 - klo: 07.20
Asso kestää suoraan paketista.
Sharkin heikot kohdat ovat ehdottomasti diffit, jotka eivät kestä kunnolla edes vakiomoottorin voimaa.

Assossa on vakiona kuuladiffit jotka kestävät tehokkaatkin harjattomat.

Hohhoijaa Hoke nyt taas! Kun viimeksi oltiin yhtä aikaa ajamassa niin muisteleppa nyt tarkkaan miten se homma meni. Mulla kun tuo Shark FT oli tauoilla koskemattomana pöydällä ja ojentelin sulle "instrumentteja" kun paikkasit assoasi joka tauolla. Ja tauko syntyi siitä kun sun assos levisi ajossa matolle. Olet toki oikeassa että kuuladiffit ne pitää olla.

Heetkinen...
Eipäs nyt anneta väärää kuvaa.
Mun auto on jo muutaman ajokauden vanha ja erittäin rajuja pommituksia vastaanottanut.
Jos siitä nyt sattuu alkuperäis osa satojen ajokertojen jälkeen hajoamaan suoraan kiinteään mollaan ajaessa niin sitä ei edes voi laskea. Ja HUOM. mun auto hajosi kerran.
Muut duunailut oli sitten liittimen vaihtamista tai auton säätämistä.
Ja nämäkin lasketaan yhteen kertaan.


Tästä samasta aiheesta on puhuttu jo moneen kertaan ja nyt yhtäkkiä täällä höpistäänkin että shark kestää siinä missä assokin... ja puhujina jopa samat henkilöt jotka ovat aikaa sitten huomanneet että näin asia ei ole.

Ottakaa molempien merkkien ns tasavertaiset paketit... eli RTR paketit vertailtavaksi niin ei jää edes yhtä sanaa kestävyydestä sharkin hyväksi.

Molemmissa omat heikot puolensa ja molemmista saa loistavan auton hieman viritellen...
Mutta että sharkkiko kestävämpi???  Hei älkää nyt viitsikö jauhaa peetä.

Ps: vuosi takaperin samasta aiheesta väännettiin... Silloin jo heitin ilmoille että tehdäänpäs autoistamme RTR pakettia vastaavat ja ajetaanpas vaikkapa leikkimielinen kisa...
RTR buggyt Asso vs. Shark...
Tiedätte itsekin miten koko touhussa käy.
Tästähän on puhe... ei siitä miten kestäviä autot ovat kun niihin on työnnnetty kasa viripalikkaa.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 29.11.07 - klo: 07.31
Laittakaas siihen assoon se pieni ylimääräinen paino mikä noitten autojen erolla on niin katsotaan...

EI EI JA EI...
Ei laiteta mitään lisää vaan ajetaan sellaisenaan kun se auto paketista ilmestyy.
Nyt ei puhuta mitä tapahtuisi JOS... eikä nyt puhuta siitä mitä auto kestää kun sitä on tuunattu sen verran kuin esim sinun autoasi...

Jo olet itsekin ehtinyt näkemään ja kokemaan että asso oli paketista vedettynä kestävämpi...
Sharkkia hieman muutellen sen sai samalle tasolle kuin asson, mutta nyt unohdetaan se että vain sharkkia on tässä vaiheessa muutettu.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 29.11.07 - klo: 08.24
Hokelle RTR asiassa +1, mutta...

Eiköhän nämä tunnepohjaiset "meidän äiti tekee kaikkien teidän äitien ruuat" ole jo käyty läpi moneen kertaan RTR autojen kestävyyksien osalta. Niistä tuskin on apuja alkuperäiseen kysymykseen että kumpi FT on parempi :wink:

Kysyjää palvelee paremmin se että listaatte rehellisesti plussat ja miinukset omasta autosta, jos pystyy kehumaan niin pitää myös pystyä kertomaan niistä asioista mitkä sylettää. Turha muuten väittää että miinuksia ei ole, siihen ei usko kukaan :angel:

Lisätään vielä siitä Shark Monster FT:stä että jos vierastat monsun koppaa niin siihen käy myös Buggyn koppa kun vaihtaa koritolpat ja modaa tai vaihtaa etuiskaritornin. Silloin saat leveän buggyn jossa on kestäväksi todettu voimansiirto jo valmiiksi kiinni. Pikatesti antoi myös viitteitä siihen että monsu on parempi ajaa kuin buggy (ainakin oamsta mielestä) joten kannattaa harkita myös monsua.





Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 29.11.07 - klo: 08.30
Taitaa riippua tuo kestävyys myös kuskista...

Mulla mennyt varmaan enemmän osia rikki tosta Assosta kuin teillä yhteensä noista kaikista!
Se kyllä johtuu puhtaasti siitä, ettei ajoaidot vastaa auton suorituskykyä.
(Asso ollut 3-4kk.)

Jollakin varmaan saattaa auto kestää pari vuotta täysin ehjänä vaikka olisi tehty balsasta, ja jollakin ei kestä millään vaikka olisi titaanista.

Jerzilläkin taitaa ajotaidot olla sen verran kovalla tasolla ettei auto kauheasti kärsi.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 29.11.07 - klo: 09.57
Hups...
Kirjoitin aamuharmaana RTR asiaa taas...

No jokatapauksessa sama asia pätee puhtaasti myös näihin FT malleihin.
Sharin FT mallissa taisi jotain pientä kestävyyteen liittyen olla parannettu, aivan kuten myös Assossa, eli näiden kyseisten autojen kestävyysero pysyy lähes vakiona.

Ei siis muutosta mihinkään.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 29.11.07 - klo: 10.50
Esim tuon monsterin kestävyys on todellakin hyvää tasoa ja viellä kuin ne on myyty lähes tulkoon aloittelijoille niin minä en ole kovinkaan paljoo varaosia niille myynnyt.

Minä ymmärrän HOKE kuin sanot että pitää laittaa mollemmat RTR ja sitten radalle mutta olen sitä mieltä että silloin pitää antaa sharkkiin saada lisätä tuo kuuladiffi koska semmoinen on jo assossa vai mitä.

Ei siitä monsusta oikeastaan mitään muuta hajoa jos nyt hajoakaan.

Meinaatko myös että tuo painoasia ei paina mitenkään ja onhan tuossa sharkissa myös hieman tehokkaampi kone vakiona. Väitän että jos minä asennan tuon assovakio koneen sharkkiin niin kyllä alkaa sharkin osat kestää myös.

En minä missään nimessä moiti assoa se on ja tulee olemaan loistava auto mutta minun mielestä se on liikaa turisti tyyppinen auto ajaa ja tuo sharkki käyttäytyy kuin krossi auto konsanaan.

Ostajan kannattaa miettiä myös sitä että miten on varaosa saanti sinun lähistöllä kuin teet osto päätöksen, näillä leveys asteilla noitten osien saanti on joskus hieman vakeita.
Jerzi
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 29.11.07 - klo: 11.57
Ei saa lisätä ei...
Nimenomaan eihän tässä ollut kyse siitä kummasta autosta saa paremman kun siihen ostaa lisää rompetta.
Jos Sharkkiin saa listätä kuuladiffit niin sitten Assoon saa lisätä jotain muuta samalla rahalla.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Futaba - 29.11.07 - klo: 12.01
Siis että ei olisi :wink:

Voin sanoa että asso kestää kolarit paljon paremmin kuin sharkki.

Antti kuinka monta metriä sinä olet tuolla SHARKilla ajannut ja todennut että se on hiekompi.


Tarviiko autolla ajaa tietääkseen sen heikkouden jos näkee vierestä kun niitä hajoaa? Negeltä meni viimeks pivotti ku törmäs mattorullan päätyyn, asso on sitä käynyt tönimässä lukemattomat kerrat ilman hajonneita osia. Tiedä sitten johtuuko painoerosta vai mistä. Ja sharkkia kyllä olen ajanut, silloin mua varoteltii että ei saa painaa kaasua ku tulee hypystä alas ettei muovivetarit hajoo ja silleen. Ja jos multa on kerran vuodessa hajonnut yksi osa kolareissa niin eiköhän sekin kerro asson kolarikestävyydestä jotain.

En edelleenkään väitä että sharkki olisi huono auto, päinvastoin. Siinä on vain nuo heikot kohdat, ja painon takia alttiimpi rikkoontumaan kolareissa. Ja niin, kyllä niitä heikkouksia assostakin löytyy. Sanottakoon että radalla sharkista saa paremmin kulkevan, mutta siitä en sano kumpi on nopeampi. Asson ja sharkin välillä on ajotuntumassa niin suuri ero, sharkki on rauhallinen ajaa, assoa pitää viedä eteenpäin aggressiivisemmin. Itse olen mieltynyt jälkimmäiseen.

Toisinsanoen, jos klappi ei haittaa ja haluaa kestävän auton suoraan paketista, niin asso. Jos haluaa paremmat rata-ajo-ominaisuudet, sitten sharkki, vaikka sitten se monsteri FT.

Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 29.11.07 - klo: 12.40
Enkä meinaa etteikö painolla tai millään muullakaan olisi mitään merkitystä auton kestävyyteen tai mihinkään muuhunkaan... No on tottakai... MITÄ SITTEN????????

Jos Sharkki on painavampi ja hajoaa täten herkemmin niin sehän hajoaa silloin herkemmin kuin asso... Eikövain???

Jos autoja vertaillaan niin silloin niitä vertaillaan SELLAISENAAN.
Ei lisäpäinoilla, ei viripalikoilla, eikä millään muullakaan jossittelulla.
Autot ovat erilaisia.
No sillonhan niitä just verrataan keskenään mikä niissä on erilaista.

Koittaa nyt ymmärtää että molemmat verrataan sellaisenaan, eikä Sharkkia voida verrata viripalikoiden kanssa puhtaasti vakio assoon, kuten ei voi toisinkaanpäin tehdä.

Kysymyshän oli nimenomaan näiden FT autojen eroista... No niitä eroja on esimerkiksi se että sharkki ei kestä samaa kuin asso.
Johtukoot mistä johtuukaan, mutta se kun vaan on fakta jonka jokainen kyseiset autot omistava myös myöntää.

Tehdään sitten esimerkki kun on taas niin vaikeeta...

Kumpi on parempi?? Kinkku vai jauheliha pizza???

Tähän ei voi vastata että jauhelihapizza, kun heittää jauhelihat pois ja laittaa tilalle kinkkua.
Ei siis voida lähte vaihtamaan Sharkkiinkaan niitä halvatun kuuladiffejä, kun niitä ei mukana tule, eikä voida lisätä assoon painoa, mitä siinä ei vakiona tule.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Futaba - 29.11.07 - klo: 12.44
Monesti olen matinkylän ajoissa kuullut sharkkikuskienkin ihmettelyä asson menosta ja kestävyydestä, että eiköhän jo molempien autojen vahvuudet ole tullut monesti esille.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 29.11.07 - klo: 12.54
Oikeastaan tullaan siihen tulokseen että autot ei ole lähellekkään samalla aalolla paketista otettuna oli sitten FT tai RTR koska diffeissä, moottoreissa, vetareissa, painossa ym on niin paljon eroa että ei noita oikein voi verrata,, tai sitten voi.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Jar - 29.11.07 - klo: 13.26
Oikeastaan tullaan siihen tulokseen että autot ei ole lähellekkään samalla aalolla paketista otettuna oli sitten FT tai RTR koska diffeissä, moottoreissa, vetareissa, painossa ym on niin paljon eroa että ei noita oikein voi verrata,, tai sitten voi.

Sen verran voi verrata FT-versioita, että Sharkin Monster FT on varustettu vähän kattavammin viriosilla kuin Buggy FT.
- Alumiini-iskunvaimentimet
- Teräsvetoakselit ja  -->rengaskiinnitys muttereilla<--
- Kuuladiffit

Esimerkiksi nuo ovat eroja monsterin ja buggyn välillä.

- Hiilikuitu iskaritornit
Nämä taas ovat molemmissa, mutta kestävyys on saanut vähän kritiikkiä maailmalla, alumiiniversiot tosin eivät maksa paljon ja kestävät paremmin.

Itselläni monsun RTR, tähän mennessä ainoa rikkoutunut osa on yksi vetari renkaan juuresta poikki (ja vielä melkein tyhjällä radalla, oma moka :P)
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 29.11.07 - klo: 17.11
niinpä, tarkoitin että assoa ja sharkia ei tavallaan voi verrata, mutta kai toikin on sellainen asia josta jokaisella on oma mielipide. ite pidän sharkin ja asson vertailua juuri sellaisena kun pikkupojat hiekkalaatikolla kinaavat kenen isi on kovin tappeleen tms...
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 29.11.07 - klo: 18.08
Mulla repeilee ainakin Assosta pohjalevyn hahlot mihin alatukivarsi kiinnitetään.
Ties kuinka mones Pohjalevy menossa.
Ja Alumiininen pohjalevy puolestaan meni kieroksi!

Saattaahan olla että vika on jossain muualla kuin autossa....  :wink:


OT: Kunhan pääsen radalle (Isomyyri) niin rupeaa autot hajoamaan!
Siinä menee Sharkit ja Assot samaan syssyyn!

No joo, täytyy sitten koittaa olla törmäämättä kanssa-ajajiin....
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 29.11.07 - klo: 18.33
Niitten uusien pohjien+alupohja, olisit ostanu hiilari pohjan  :wink:

jäykistyy runkokin kivasti ja auto alkaa tosiaankin toimia.
Tukivarsien kiinnikkeet kestävää alua jne.
Alumiininen ylädekki vielä niin avot... :p
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Futaba - 29.11.07 - klo: 18.40
Juu ei oo tuo hiilaripohja pahan hintainenkaan, tuleepaha mukana vielä hiilari ylädekki http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_621_628&products_id=25187 ja nyt kun dollarin kurssi sattuu olee sopiva ni euroina tuon hinta on alle 35e, postikuluineen jää johonkin 40e tienoille. Eli hinnasta ei pitäisi olla kiinni :P
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 29.11.07 - klo: 18.46
Jep! Täytyy kyllä kokeilla tota hiilaria...
Jotenkin vaan toi RCMartin hiilarisetti ei näytä hyvälaatuiselta. Toisaalta, eihän se paljoa maksakkaan...

HOKE: J. Katilalta Terveisiä.
(Sori OT)
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Futaba - 29.11.07 - klo: 18.48
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_621_628&products_id=16658 vaihtoehtona toi, taitaa olla suosituin. Eikös sullakin HOKE ollu just toi GPM:n pohja.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 29.11.07 - klo: 19.11
Onkos sharkille (buggy) tuollaista carbon pohjia ?
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 29.11.07 - klo: 20.00
Nyt on parempi pitää oma turpavärkki tukossa ja käydä kaapilta hakemassa limppari ja popcornit. Alkaa taas keskustelun taso olla aika viihdyttävää kun kaikki puolustaa omaa merkkiään hampaat irvessä... :grin:

Sharkkiin ei ole saatavana hiilikuituista pohjalevyä mutta kuituvahvisteinen pohjalevy on saatavana. En näe sen hankinnalle järkeviä perusteita koska alkuperäinen pohjalevy on riittävän jäykkä joka suuntaan. Okei, hardcore kisakuskit voi olla eri mieltä mutta keskivertokuski siitä tuskin hyötyy.

Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 29.11.07 - klo: 20.46
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_621_628&products_id=16658 vaihtoehtona toi, taitaa olla suosituin. Eikös sullakin HOKE ollu just toi GPM:n pohja.

Jep... tuo löytyy.
Hyvä, kestävä ja edullinen.
Vaikuttaa asson ajettavuuteen todella paljon.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 29.11.07 - klo: 22.54
Nyt on parempi pitää oma turpavärkki tukossa ja käydä kaapilta hakemassa limppari ja popcornit. Alkaa taas keskustelun taso olla aika viihdyttävää kun kaikki puolustaa omaa merkkiään hampaat irvessä... :grin:

Sharkkiin ei ole saatavana hiilikuituista pohjalevyä mutta kuituvahvisteinen pohjalevy on saatavana. En näe sen hankinnalle järkeviä perusteita koska alkuperäinen pohjalevy on riittävän jäykkä joka suuntaan. Okei, hardcore kisakuskit voi olla eri mieltä mutta keskivertokuski siitä tuskin hyötyy.




Joo tuosta hiilari rungosta sen verran että tein minun omaan runkoon moottorin alle hiton ison reijjän ja jäykkyys ei kärsinnyt ollenkaan siitä joten en osaa sanoa mitä olis käynnyt jos se olis ollut tuo vakio runko.
Koheltaja, pitää kai mennä joo mutta muista tämä, minun äiti tekee sinun äidin ruuat :lol:
Voidaanko tähän pisteeseen lopetta mikä on paras ja mikä on kestävin ja pysytään alkuperäisen aiheeseen eli plussut ja miinukset kuin hän halusi.
Jerzi
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Jonni - 30.11.07 - klo: 08.47
Omaan Sharkin vakiorunkoon on tehty reiät sekä moottorin, että servosaverin alle jäykkyyden siitä mainittavasti kärsimättä, joten hiilikuiturunko ei ole mielestäni tarpeellinen tässä autossa. (Samaa ei voi sanoa Asson kohdalla)
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 30.11.07 - klo: 09.15
Oletteko reittämisellä hakeneet jäähdytystä vai keveyttä?
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.11.07 - klo: 10.01
Minun reikä on puhtaasti jäädytystä varten.
jerzi
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Jonni - 30.11.07 - klo: 10.03
Reikä moottorin alla parantaa ilmankiertoa korin alla yhdessä tuulettimen kanssa.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 30.11.07 - klo: 12.53
Reikä moottorin alla parantaa ilmankiertoa korin alla yhdessä tuulettimen kanssa.

Jonnia lainatakseni...

(joita ei Assossa tarvita)
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.11.07 - klo: 13.04
Reikä moottorin alla parantaa ilmankiertoa korin alla yhdessä tuulettimen kanssa.

Jonnia lainatakseni...

(joita ei Assossa tarvita)

Voisin taas uskoa miksi ei tarvita on se että asso on kevyempi ja pienempi moottori. Voinko olla väärässä :huh:
Jerzi

PS Onko sinun rungossa reikä HOKE??
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 30.11.07 - klo: 13.07
Reikä moottorin alla parantaa ilmankiertoa korin alla yhdessä tuulettimen kanssa.

Jonnia lainatakseni...

(joita ei Assossa tarvita)

Eikös Hoke sinulla ole kyseistä runkoa :huh:
Jerzi

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_621_628&products_id=16658
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 30.11.07 - klo: 13.16
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_621_628&products_id=16658 vaihtoehtona toi, taitaa olla suosituin. Eikös sullakin HOKE ollu just toi GPM:n pohja.

Jep... tuo löytyy.
Hyvä, kestävä ja edullinen.
Vaikuttaa asson ajettavuuteen todella paljon.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 30.11.07 - klo: 13.31
Voi herranjumala kun se on nyt herkkää...

Jonni mainitsi että Sharkissa ei tarvita hiilikuiturunkoa, minkä taas Assoon tarvitsee...
No mutta hän mainitsi että Sharkkiin pitää TEHDÄ reikä ja mainitsi samalla myös tuulettimen...

No näitä kumpaakaan ei tarvitse Assossa...
Reikä on vakiona, ja tuuletinta ei todellakaan tarvitse.

Koko ei vaikuta siihen tarvitaanko pohjaan reikää tai tuuletinta moottorille.
Moniko tarvitsee muihin sähkökrossareihin tuulettimen????
Vielä isompi moottori,,, vielä painavampi auto jne...

Sharkin vakio moottori näköjään kuumenee erittäin rajusti varsinkin käytettäessä lipoja...
Vaihtakaa sitten moottori joka ei kuumene noin pahasti tai viritelkää tuuletusta... ihan sama se mulle on.
Asso on kevyempi joooooo... siinä on pienempi moottori jooooo... No mitä sitten... Se ei yksinään todellakaan ole vastaus siihen miksi Sharkissa kuumenee.

Kun kerta lähdettiin sittenkin jatkamaan tätä eipäs juupas, mun iskä lässytilää niin minähän jatkan myös.

Ps:  WOUW... tehän löysitte ihan itse yhden plussa Assolle... Enpä ite tätä muistanutkaan  :kiss:

Pps: Hitto tää on muuten hauskaa   :evil: :cheesy:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 30.11.07 - klo: 13.50
Mä käyn duunissa välillä, tuun sitten illalla sipsien kanssa takaisin seuraamaan mitä te seuraavaksi keksitte :grin: :grin:

Sharkin kone kuumenee todella paljon mutta... kyllä niissä Assoissa kuumeni aivan samalla tavalla kone ja nopari, kokemusta on molemmista viime ajoilta.

Kohta joku sanoo että toisessa on paremmat vaseliinit kuulalaakereissa tai ruuvien kannat ei nuljaannu niin pahasti ja taas karkasi assoteikunsharkit käsistä :afro:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 30.11.07 - klo: 13.53
HAHAHAH...

Tuota tuota...
Ihmetellä täytyy kuinka on Assossa moottori kuumentunut.
Oliko kyseessä vakio moottori. Se kun ei itsellä kuumentunut edes niin lämpimäksi että olisi voinut mitenkään kuumaksi sanoa.

Assossa on paremmat rasvat laakereissa, mutta Sharkissa ei nylppäänny ruuvit niin pahasti  :wink: :afro:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: the_man - 30.11.07 - klo: 14.16
Miks te muuten jauhatte jostain sähköistä, käsittääkseni noissa FT malleissa ei niitä mukana tule, ja jokainen voi tunkea sinne semmoset systeemit kun tahtoo ja lompakko antaa myöten. Kyllä noissa kommenteissa täytyy Hokea beesata, jos autoja verrataan, verrataan sitten suoraan out of box tyyliin. Molempiin saa kyllä viripalikkaa vaikka millä mitalla, mutta sitten ne onkin jo eri autoja, ainakin hintaluokaltaan...

Itse päädyin assoon, katsotaan kotiutuisko se jo ens viikolla...
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: mmrc - 30.11.07 - klo: 14.32
Moro
Missäs The man käyt Assolla ajamassa vois meinaan tulla testaan pysyykö vakio Sharkilla edes perässä.
Sharkin osien olisi pitänyt kotiutua jo joku päivä sitten,onkos Assoon varaosat hyllyssä kuinka hyvin.
Iskarin varsi, siipi ja tukivarsi hajonnut Sharkista mutta vasta muutema akku ajettuna eli paremmasta kestosta ei vielä tietoa.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: mikkesava - 30.11.07 - klo: 19.42
Miks te muuten jauhatte jostain sähköistä, käsittääkseni noissa FT malleissa ei niitä mukana tule, ja jokainen voi tunkea sinne semmoset systeemit kun tahtoo ja lompakko antaa myöten. Kyllä noissa kommenteissa täytyy Hokea beesata, jos autoja verrataan, verrataan sitten suoraan out of box tyyliin. Molempiin saa kyllä viripalikkaa vaikka millä mitalla, mutta sitten ne onkin jo eri autoja, ainakin hintaluokaltaan...

Itse päädyin assoon, katsotaan kotiutuisko se jo ens viikolla...

Mistä tilasit ?
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 30.11.07 - klo: 20.06
Oliko kyseessä vakio moottori. Se kun ei itsellä kuumentunut edes niin lämpimäksi että olisi voinut mitenkään kuumaksi sanoa.

Sipsit ostettu kotimatkalla joten... :wink:

Kone oli Asson vakiokiuas, muistaakseni 270 vai 280, sellainen pikku käppärä mutta tehoa tuntui olevan vähintään riittävästi. Nopari Nosramin perusrasia ja 1400 NiMh akut, akullisen jälkeen kiukaaseen ei arvannut sormella koskea ettei tullut pipi. Eikä auttanut vaikka välityksiä muutettiin, jäähdytinsiili olisi varmaan auttanut asiaan mutta pelit lähti kierrätykseen ennen niiden hankintaa :tongue:

Asso on hyvä peli ja kestävä, sitä ei voi kieltää. Se vaan ei ollut mun makuun ajettavuudeltaan vakiona, pohjalevy liian letku, iskarit epäherkät/pientä vuotoa, ohjaus väljä, pirun ahtaat tilat kopan sisällä, suojaamaton spurri/pinjoni, pehmeä muovi/kierteet korkkaa herkästi ym ym.

Loistavia ominaisuuksia Assossa oli oikea pomminkestävyys ja keveyden sekä hyvän vakiokoneen takia pitkä ajoaika jopa 1400 NiMh akuilla. Nopeuttakin siinä riitti radalla mutta kuten aiemmin mainittiin niin sitä "joutuu viemään" kun taas itse olen hitaiden reaktioaikojen osalta liian hidas agressiivisesti ajettavalle Assolle, siitä syystä jouhevasti käyttäytyvä Shark sopii paremmin omalle ajotyylille. Samaa sanoi aloittelevat Assoilla ajavat pojat kun kokeili mun Shark FT:tä, kommentti oli että tää on niin älyttömän helppo ajaa. Tämä on mielestäni kokemattomalle kuskille yhtä tärkeää kuin auton pomminvarmuus. 

Nämä on niitä makuasioita joista voi kiistellä niin kauan kun sipsejä ja juomaa riittää eikä kuitenkaan päästä kompromissiin. Pääasia on että jokaiselle löytyy mieleinen auto ja radalla on eri merkkisiä värkkejä, varmaa on että kumpikaan ei ole huono valinta kun ajatellaan kokonaisuutta eikä pelkästään tuijoteta yhtä tai kahta ominaisuutta kuten nylppääntyviä ruuveja tai laakereiden rasvoja :wink: :grin:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 30.11.07 - klo: 22.30
Koheltajalta aivan käsittämättömän asiallinen viesti tähän ketjuun...
Melkeinpä viesti joka on offia tässä topikissa  :mrgreen:
Noniin leikki sikseen.

Juu totta... Negatiiviset puolet joita Assosta kerroit, on hyvinkin totta.
Klappia on ohjauksessa ja runko fleksaa turhan herkästi.
Moottorin kuumentumista kyllä tosiaan ihmettelen, koska niinkuin moni pääsi myös huomaamaan niin omalla vakio koneella auto kulki todella hyvin, eikä moottori kuumentunut kädenlämpöä lämpöisemmäksi koskaan.
No mutta kaipa noi halpis vakiomoottorit on niin pahasti yksilöitä.
Sharkin vakiot vaan tuntuu olevan tasalaatusempia kun jokainen kuumenee kiehumispisteeseen.

Tämän viestiketjun perus tyyli on näköjään ollut enemmänkin olla kertomassa kuinka hyvä autosta tulee kun siihen vaihtaa nämä puutteelliset kohteet parempiin.
Jos kerta Sharkkiin pitää vaihtaa kuuladiffit ennenkuin autoja voidaan vertailla keskenään, niin Assoon pitää sitten vaihtaa saman arvon edestä osaa, eli vaikkapa juuri ohjaus ja vielä samaan rahaan pystyy vaihtamaan sen hiilikuitupohjankin joka ei fleksaa.

No mutta eihän tässä vaiheessa ole mitään järkeä enää autoja verratakkaan, vaan vakionahan ne pitää vertailla.

Koko vääntö lähti käyntiin vain siitä että kerroin mitkä kohteet Sharkissa on ne heikoimmat ja vaatii vaihtoa mikäli sitä haluaa.

No päälle on tullut sitten mitä ihmeellisempää selitystä...
Eihän siinä mitään, hupaisaahan tämä on.
Eniten huvittaa ettei saa kertoa mikä on auton heikko kohta ja samaan hengenvetoon kehua toista autoa, vaikka kaikki muutkin sitä tekee.

Itse satun omistamaan Asson, koska se tuli markkinoillekin ennen Sharkkia.
No Sharkin hommaisin mikäli jaksaisin panostaa rahaa, mutta koska toinen loistava pikkuauto on jo niin en tähän ns täytelajiin viitsi niin paljoa panostaa että ostaisin toisenkin auton.
Vanhasta hyvästä kun ei viitsisi luopua, mutta kahta saman luokan erilaista autoa ei ole mielestäni järkevä pitää.
Kertaakaan en ole Sanonut että Sharkki on huonompi kuin Asso, saati että siitä ei rakentamalla saisi jopa parempaa kuin vakio Assosta.
No halvattu sentään, molemmista saa mielettömän hyvät autot kun vähän rakentaa.

Jokainen kyseisillä autoilla enemmän tekemisissä ollut tietää itsekin että suoraan paketista kun kyseiset autot ottaa niin Sharkki on kuin lasia verrattuna kumipallo Assoon.

Persk... Sipsit loppu ja kaljatkin vähissä...   :afro:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: bluebeetle - 30.11.07 - klo: 22.35
Tässä tulee väistämättä mieleen vanha totuus

(http://img89.imageshack.us/img89/4449/arguenet7fh.jpg)
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 30.11.07 - klo: 22.56
Yksi asia täytyy ottaa huomioon kun puhutaan Asson vakiokoneesta.
Tarkoitetaano sillä vanhempaa 280 vai uudempaa 370 -kokoista?

Hoken pelissä oli varmaan tuo 280?



Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 30.11.07 - klo: 23.06
Ehei vaan nimenomaan 370.
Tehoa niin että keuli jos vaan pitoa tuppas olemaan tarpeeks.
Harmi vaan että kyseisestä moottorista alkoi laakerit olemaan niin loppu että piti hommata mamba.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 30.11.07 - klo: 23.51
Onkos tuossa Sharkin Buggy FT versiossa huonot diffit koska pitäis kestää kun Mamba 8000kv ja Pulso Master kyydittävät.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 01.12.07 - klo: 01.04
Kyllä... Kuten jo alussa kerroin, ja kuten ovat muutkin myöntäneet niin vakiona siinä tulee diffit jotka eivät ikäväkyllä kestä.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 01.12.07 - klo: 01.35
Millaiset siihen sit kannattaa hommata kun leviävät ? oisko kuuladiffit ja tällä hetkellä taitaa olla metallirattaiset ? Ja hintaa tulee taas mukavasti :D
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.12.07 - klo: 02.27
Ymmärtääkseni niin tuota buggy ft mallia ei ole enää saatavilla koska saksalaisten mielestä tuo monsterin ft mallin varustus on niin kattava että tuota buggya ei kannata ostaa.
Kyllä minä muistan että asson vakiokone oli lämmin ajon jälkeen ja sen takiahan minä asensin tuo siilinkin siihen, puhallin ei olis missään nimessä mahtunut sinne siis buggy korin sisään. Kysymys tietäjille, mitä vikaa siinä on että puhallinen on autossa kiinni :huh: koska sehän mahtuu niin hienosti korin alle ja ei se mitään pahaakaan siellä tee.
Kerron huomenna teille kuinka monta vakio diffiä on mennyt rikki, jopa minulla on kiinni vakio diffi edessä joten katsotaan jos saan sen vaikka yrittämällä sen rikki.
Eli minä teen teidän kotien ruuat :lol:
Jerzi
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 01.12.07 - klo: 08.17
Minkälaista puhallinta on Sharkissa käytetty? Saako valmista pakettia vai onko ne omavalmisteisia?

Hoke, juu, mulla on tapana hölötellä joskus aiheesta ja usein aiheen reunamilta :grin:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Boltsi - 01.12.07 - klo: 10.59
Partcolta on varmaan suurimmalla osalla jotka myrtsissä ajaa, itse kuulun myös tähän partcon tuuletin ryhmään.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 01.12.07 - klo: 11.31
Sitä mä vähän aattelinkin, pitää tehdä Mambaan teline ja puhallin kiinni, tänks :wink:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 02.12.07 - klo: 11.49
Tuulettimia ja siilejä ym
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=17 (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=17)
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Anzka - 02.12.07 - klo: 12.30
No joo , autoista minulla ei ole paljoa mitään hajua mutta ITSE ottaisin asson , koska onhan asso tehnyt PALJON kauemmin autoja markkinoille ja assoja muutenkin kehutaan hyviksi autoksi.
Ja mitä tuohon kauan jankkaamaan kumpi on parempi niin siihen minunkin mielestäni pitäisi ottaa rtr-paketit vertailuun.
Ei ole asso kuskien vika että lrp-shark on painavempi jne.

No tämähän oli minun kommenttini.

Ps. Ei herneitä kiitos  :angel:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 02.12.07 - klo: 17.43
Jatketaan offia vielä yhden kysymyksen verran...

Sopiiko tämä jäähdytin (http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=851&PHPSESSID=995e4f900237e29e7c34af65340bbd26) 2042 Mamballe? Mikä on 280 moottorin kannun halkaisija?
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: jerzirccar1 - 03.12.07 - klo: 11.51
No joo , autoista minulla ei ole paljoa mitään hajua mutta ITSE ottaisin asson , koska onhan asso tehnyt PALJON kauemmin autoja markkinoille ja assoja muutenkin kehutaan hyviksi autoksi.
Ja mitä tuohon kauan jankkaamaan kumpi on parempi niin siihen minunkin mielestäni pitäisi ottaa rtr-paketit vertailuun.
Ei ole asso kuskien vika että lrp-shark on painavempi jne.

No tämähän oli minun kommenttini.

Ps. Ei herneitä kiitos  :angel:

Tuo taitaa olla THUNDER TIGERin tekemä auto missä on asson tarrat.
Ei herneitä nenään please.

Jerzi
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Jar - 03.12.07 - klo: 12.01
No joo , autoista minulla ei ole paljoa mitään hajua mutta ITSE ottaisin asson , koska onhan asso tehnyt PALJON kauemmin autoja markkinoille ja assoja muutenkin kehutaan hyviksi autoksi.


Tuo taitaa olla THUNDER TIGERin tekemä auto missä on asson tarrat.
Ei herneitä nenään please.

Jerzi

Ja LRP Shark on Anderson Racingin tekemä auto, missä on LRP/Duratrax (Vendetta/ST)/FTX(Blaze)/Yokomo(MB4/truggy)-tarrat sen mukaan mistä sen ostaa. Tosin ilmeisesti vain LRP:llä on tarjolla nuo Factory Team-versiot tai Nitro Shark(?). Sähköt vastaavasti jokaisella on omansa.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 06.12.07 - klo: 11.40
Mites kun mula oli käsitys että Shark Factory Team buggyssä olis siniset vetari mutta tässä mun on ainakin mustat metallivetasit ?
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 06.12.07 - klo: 11.45
Alkusarjan FT:t taisi tulla aluvetareilla, sitten viisaus voitti ja laitettiin teräsvetarit. Teräksiset on selkeästi kulutusta kestävämmät kuin alumiinivetarit eli tervetullut parannus parempaan suuntaan.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: lolokoklok - 06.12.07 - klo: 13.48
Myydäänkö tuota buggya edes enää kun vaikuttaa olevan joka paikasta loppu? Kuuladiffejäkään siinä ei ole joten varmaan monsteri on kannattavampi jos harjattomalla aikoo ajaa.


PS: Meni juuri tilaukseen tuo monsu harmi että on lunta kun tekis mieli päästä ajamaan.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 06.12.07 - klo: 16.45
Ei taida buggy FT:tä enään saada vaan monsun puolelle kääntyy. Hyvä näin sillä monsy FT:ssä on aluiskarit ja kuuladiffit vakiona eli etu buggyyn on rahallisesti noin satkun luokkaa. Kuten aiemmin mainitsin että jos monsun koppa häiritsee niin pienellä investoinnilla siihen saa buggyn kopan :wink:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 06.12.07 - klo: 20.54
Kävin vähän ajelemassa Mamba 8000kv & Pulso Master combolla ja erittäin mielellään ajelis kuivemmalla ilman lunta, mutta pulson ohjelmointi boxilla laitoin kaikki tehot täysille kun kävin sisämatolla ja olihan se sairasta menoa vaikka ei ole edes lipoja   :roll:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 06.12.07 - klo: 21.38
....sairasta menoa vaikka ei ole edes lipoja   :roll:

Mulla myös Asson kanssa vauhtia aivan liikaa jopa NiMh:llä.
En pysty käsittämään miten toi voi pysyä jollain reilun metrin levyisellä radalla hanskassa...
Noh, ei tietenkään ole tarkoitus ajaa sormi koukussa.

Mullakin Mambasta kaikki säädöt minimissään ja silti aika hätäinen kulku!

Vakiona ei ollut mitään ongelmaa....  :grin:
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Boltsi - 06.12.07 - klo: 22.09
Harjattomasta ei ole muuta kuin haittaa mattoradalla ajettaessa. Vakio koneella ne parhaat ajat on tehty, ja muutama kisa voitettu. Tosin on vakio nopari heitetty huis mäkeen ja parempaa tilalle.
Mitä itse huomasin tuolla mamballa ajaessa verrattuna vakioon, oli että vakio antaa tasaisesti voiman kautta kierrosluku alueen, kun taas mamba antoi kuin turbolla varustetun auton moottori eli oli pieni viive ja tuli taas lisää potkua kehiin. Joka johti yleensä siihen että auto lähti lapasesta. Eikä harjattoman huippuja oikestaan tarvita missään vaiheessa kun ajetaan pienillä radoilla joissa pääsuora on maksimissaan 10m.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 06.12.07 - klo: 22.20
Se on totta, että ainakin Mambassa vääntö sekä teho eivät ole niin lineaariset kuin
esimerkiksi harjallisessa, Asson vakiokoneessa.

Ajossa, varsinkin kiihdytyksessä tosiaan tuntuu "turboautomaista" tehopiikkiä.
Muutenhan tuo harjaton on aika mainio ja huoleton.

T: Audi A4 1,8 Turbo
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: *HOKE* - 06.12.07 - klo: 22.58
Harjattomasta on hyötyä, kun tajuaa pitää moottorin tarpeeksi lepsuna.
8000 mambassa ei ole mitään järkeä.
Itselläni on 5400 ja sekin on turhan äreä.
4200 varmaan olis lipo akkujen kanssa järkevin vaihtoehto Assossa.

Ennakkoa, yms tietokoneella ohjelmotuna saa sen pienen kiihdytysviiveen kivasti katoamaan.
Ihan samaan tuntumaan ei toki pääse kuin esim vakio moottorilla, mutta ei se nyt kovin kaukanakaan ole.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Koheltaja - 07.12.07 - klo: 08.59
4200 odotellaan, olisin ottanut Mamba 3600 mutta sitä ei ollut saatavana puodista sillä hetkellä. 3600 oli kierrosten osalta lähimpänä vakiokonetta ja sen osalta järkeiltynä ehkä sopivin valinta sisäradalle missä huippunopeus ei ole ratkaisevassa asemassa. Katsotaan miten 4200 pelittää Sharkissa ja jos on liikaa paukkua niin kokeillaan lussumpaa pataa.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Habaku - 07.12.07 - klo: 12.51
Veikkaan koheltaja, et hyvä on sharkkiin :wink: Assossa oli toi, ja parkkipaikalle tein jokinlaista rataa, kyllä sillä ajamaan pysty, tosin pitohan on sisällä eriluokkaa, mut sharkkihan on painavampi.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: No Pain - 08.12.07 - klo: 15.01
Saahan tän mamban 8000 säädettyä aika laiskaksi  :roll: ite kun testailin mamba 8000 kaikki täysillä niin ei se kunnon matolla aivan hallitsematon ollut mutta radalla varmana ois. Akkuina on 1400mAh Nimh ja ei edes keuli eli onkohan jossain kuitenkin säätö pielessä ? Pulson mukana kun ei tullut kunnon ohjekirjaa. Jos joku muistaa pulson boxia niin mitkä kaikki säädöt pitää laittaa että saa kaikki tehot ? timingiä ym en tajua mitä niille pitää tehdä.

JH
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Habaku - 08.12.07 - klo: 15.25
Oma veikkaus, et ei tolla akulla mitään vielä tapahdukkaan, muistaakseni tuolla pikkuauto palstalla luin, et 6900kv ja 8000kv tarvii
lipon, kun nimh:t ei jaksa antaa virtasta tarpeeksi.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 08.12.07 - klo: 17.11
Castlen sivuilla ainakin mainitaan näin:

Competition Package: 6800 Kv
Stock gearing Mini-T
3 cell Lipo = 50mph
2 cell Lipo, or 8 cells = 40mph
6 cells = 27mph
Most likely, the best 6 cell all-purpose racing setup. Good runtimes and
speed. A little hot for racing w/more than 6 cells, but still VERY capable
of ridiculous bashing speed runs on 8 cells, or 3s Lipos.

Competition X Package: 8000 Kv
With a 2 cell lip pack, or 8 cells = 48mph
6 cells = 32mph
With the stock gearing and a 3cell lip pack, one of our Mini-T's has
been confirmed at over 60mph.
Basically, this motor is almost unusable for actual racing, unless
you've got a really big oval track, or will ONLY use 6 cells or less!
Also - drive train parts at these speeds most likely will have a
reduced lifespan - stock up on diff sets!

Lähde: http://www.castlecreations.com/support/documents/Mamba%20Setups.pdf
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 08.12.07 - klo: 17.55
Ja näin:

We recommend GP1100 cells, or packs made with GP1100 cells, and Deans Ultra connectors, for unlimited acceleration and best top speed.

Lähde: http://www.castlecreations.com/products/mamba.html

Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia Assossa 6-kennoisten kanssa....
Käytössä:
*SMC 1400 mAh
*Team Orion 1300 mAh
*Nosram 1400 mAh
*EaglePower 1600 mAh
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Habaku - 08.12.07 - klo: 18.08
Joo, saa lukea mitä vain, mut jos lujaa haluaa mennä tolla koneella niin se lipo on ainoa vaihtoehto, ja tätä No Pain haki, eli siihen myös vastasin, ajettavuuteen lipoilla ja tolla koneella olen myös oman kannan maininnut, ei mitään järkeä.
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: AE-Mod - 08.12.07 - klo: 21.17
Niin no....

En tiedä sharkista mutta kyllä noi Asson kanssa pelaa ihan mukavasti.

Keulii jos vain pitoa tarpeeksi, vaikka ennakot säädetty minimiin ja kiihtyvyyttä rajattu.
(kenen mielestä se keuliminen nyt on sitten hyvä juttu)?

Ajoaikaakin ihan mukavasti.

Useita vuosia elektroniikka-alalla töissä olleena, voin sanoa että hyvissä 2/3C kennoissa on
oikosulkuvirta helposti sen 10-15C.


Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: bluebeetle - 12.12.07 - klo: 23.43
DY:n harjatonta sovittelin tänään sharkkiin, mutta ainakin toistaiseksi ollaan eri mieltä ton säätimen kanssa toimimisesta.... Ei kai tässä taas ole yksi peli joka ei suostu spectrumin kanssa pelaamaan samassa joukkueessa...?

Joillakin nopareillahan on tunnetusti ongelmia specun käynnistysviiveen kanssa, tää taitaa olla niitä..

plääh, nukkumaan pikkuhiljaa jo...
Otsikko: Vs: 1/18 LRP Shark Factory Team buggy vs. Asson FACTORY TEAM RC18B
Kirjoitti: Juhaz - 13.12.07 - klo: 20.11
Kumpi malli olis parempi assoon noist DY harjattomist toi 20L vai 20S? Ja mikä KV olis hyvä tohon että autoo olis viel ohjattava eikä sellanen että saman tien katollaan?