Kirjoittaja Aihe: vielä pientä säätöpulmaa  (Luettu 6767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #30 : 09.06.07 - klo: 17.29 »
Moi, ajelin tossa eka kertaa polttiksellani, auto on käytetty hyper 7, käyntiin lähtee startti lootalla tosi hereästi, savuttaa ajaessa ja toimii hyvin. Aluksi ajelin rauhallisesti jotta kone lämpiää (n.5min.). Sylkitestissä räkä kiehuu noin 2 sekunnissa pois. Mutta kun painaa kaasun pohjaan niin sammuu kuin saunalyhty. Käyntiin lähtee taas tosi hyvin kun starttaa. Eli mitä mun pitäs tehdä jotta kone ei sammu täydellä kaasulla??

laittaa pääneulaa rikkaammalle kuten puhelimessa juteltiin ;-)

Laitoin pääneulaa yhteensä noin 20 min rikkaamalle. No nyt ei sitten tahdo käydä minuuttia pitempään ajoi hiljaa tai lujaa, kokeilin laittaa asteittain laihemmallekkin (vanhaan asemaan)mutta ei auta. taas pääneulaa rikkaammalle asteittain eikä homma muutu miksikään. Väliin sammuu heti kun ottaa hehkun pois toisinaan hetken päästä.  Tulpankin vaihdoin varmistaakseni että se on ainakin kunnossa. Öljyä tulee pakoputkesta kun sen saa käymään hetken paikoillaan. Elikkä täällä on aloittelija tosi hukassa. Apu otetaan kiittäen ja kumartaen vastaan.

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #31 : 16.06.07 - klo: 06.48 »
Doddii, eilen sain koneen käymään kunnolla, on varmaan rikkaalla kun röpöttelee kokoajan, mutta kävi koko tankin sammuilematta. Vikana oli ilmavuoto kaasarin polttoaine nipassa, sekä  tankin korkin tiiviste oli moro, onneksi tuli uusi ton auton mukana. Tuolta löysin hyvän keinon tiiveyden tarkistamiseksi. En tiedä onko joku jo laittanut linkin, mutta lisäänpä sen tähän, jos vaikka auttais jotain toistakin.

http://www.rchobbies.org/engine-tuning.htm

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #32 : 17.06.07 - klo: 23.17 »
Voisiko joku kertoa miten tuo starttiboksi oikein toimii?Kun olisi eka polttis hakusessa ja samalla ostaa starttiboksin?
Traxxas Rustler MM 5700

Mika R

  • Vieras
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #33 : 18.06.07 - klo: 10.43 »
Boxissa on kumipyörä joka pyörittää moottorin vauhtipyörää kun autoa painetaan boxia vasten (kumipyörän kytkin menee samalla päälle). Boxi saa yleensä sähkönsä pötköakuista tai sitten esim. lyijyakusta joita jotku käyttää. Boxilla voi käynnistää myös vetokäynnisteiset (eli narustartilla varustetut moottorit). Boxia hankkiessa on syytä huomioida että kumipyörä on samansuuntaisesti kuin autossa, koska yleensä hihnavetoisissa rata-autoissa vauhtipyörä on auton pitkittäissuuntaan kun taas keppivetoisissa ja crossiautoissa se on poikittain menosuuntaan nähden. Kaikkia autoja ei voi käynnistää boxilla, esim. monet monsterit, koska vauhtipyörää ei saa auton rakenteesta joshtuen osumaan boxin kumipyörään. Silloin käytetään yleensä tuota antiikinaikaista narustarttia tai sitten uudempaa ns. sähköistä roto-startteria. Hauska yksityiskohta on että jos boxin +/- sähköt kytkee väärinpäin niin moottorin voi saada käynnistymään "väärään" suuntaan. Tällöin auto pakittaa.

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #34 : 18.06.07 - klo: 17.15 »
Ei sen käyttö kyllä vaikeeta ole, kun minäkin sain koneen käyntiin heti eka yrityksellä  :p Tuskin olisi onnistunut vetostartilla niin hyvin.

Mika R

  • Vieras
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #35 : 19.06.07 - klo: 10.04 »
Tietysti. Narustartti on ihan hanurista.

Poissa Hylky

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #36 : 19.06.07 - klo: 12.46 »
noh noh! kunto kasvaa   :wink:

no tosin onhan vetostartissa se hyvä puoli et ei tarvii ravaa boxille takas tai hilluu rotostartterin kanssa. riittä ku hehku messis ja ei muutaku kiskasu ja matka jatkuu  :cheesy: turhat ns. varikolle kävelyt voi unohtaa..

no mutta onhan siinä sekin, että jos naru katkee nii se ajopäivä on sitte siinä ellei kaverilla boxia mukana..
Kyosho Infero 7.5 US Sports II

Mika R

  • Vieras
Vs: vielä pientä säätöpulmaa
« Vastaus #37 : 19.06.07 - klo: 13.04 »
Totta vetari on hyvä toimiessaan tien päällä mutta sisäänajo yms on aika työlästä. Lisäksi ne syö tehoa ja aiheuttaa vuotoja eikä aina toimi.