"Moottorijarrun vaikutushan ohjautuu keskidiffin välityksellä enemmän tai vähemmän epätasaisesti..."
Etu- ja takadiffi jakaa sitten , miten tykkää,kardaanien jarruja levyjarruisissakin.
HEH
Keskitorsen, eikös se kerro huonomman pidon 4:llä ja laita toiseen, myös jarrutussuunnan voimissa. Kunhan voima tulee torseniin spurrista, rummusta. Minusta keulan yli kippaaminen rauhoittui, ja mutkaan saa sisään jarruttaa vielä käännön alussakin, torsenilla. MMM ja suhteellisen kevyt auto kestävät, ja jarrua voi säädellä vaikka käyrästä.
Toiseen suuntaan, eli erillisten jarrujen hyviä puolia:
myös jarruttamisen käskyn hukkalämpö kertyy nopariin koneella jarrutettaessa. Jos on jo kuuma nopari ja painava auto, ni sitäkin energiaa riittää ihmetellä.
Lataavat noparit taas saattavat pistää hieman yli sallitun C:n tota jarrutuksessa tunkevaa energiaa akkuunpäin.
Aina ei voi voittaa. Edes joka kerta!
Pitäkää se kaasu pohjassa!