Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - gekko

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7
31
Joo kiitos paljon! Kiva kun on avuliaita ihmisiä, eikä aina sellaisia tuppisuita.

En siis ole täysin nyyppä näiden hommien kanssa, eli olen harrastanut ihan kolmannelta luokalta asti, ja nyt olen lukion toisella, mutta en hirveästi ole perehtynyt juuri näihin diffeihin, iskareiden säätöihin ja niin poispäin.

Muutenkin kiva kun juuri tämän auton omistajia ei löydy hirveästi, joten mukava kun on tämä pieni "piiri". Öh.. :lol:

32
Olet kyllä aivan uskomattomassa kunnossa pitänyt tuota autoa, ja ei oikeasti voi kuin ihmetellä. Olet varmasti saanut näitä kommentteja harva se päivä, mutta niin se vain on.

Itsekin olen todella innokas oppimaan kaikkea uutta tästä autosta, ja ilomielin odotan kaikkea ajamiseen ja huoltoon liittyvää. Tosiaan ostin tämän outon jo...olikohan se vuonna 2003 alkutalvesta, mutta kunnon ajamiseen en ole vielä päässyt sillä. Nyt minusta tuntuu että se alkaa liikkumaan ihan iloisesti, sillä sheivasin vähän tuota alkukäyrän aukkoa isommaksi dremelillä ja myös uuden moottorin myötä pitäisi kulkea kunnolla. Jartsan kanssa keskustelin lyhyesti ja hän väitti että jotkut ovat saaneet tästä koneesta jopa 1,8 hevosvoimaa irti, ja se on minulle paljon se, minä kun olen tottunut tuohon PTAn 0,5 hv moottoriin. Toivotaan vaan että kone kestää, mutta tosiaan, uusi mäntä ja sylinteri maksaa vaivaiset 20€, joten...

Onneksi minua puraisi tämä RC-kärpänen uudestaan, olin juuri vuonna 2003 aika aktiivinen harrastaja, mutta mopoiän myötä kiinnostus lopahti ja onneksi en myynyt autoa silloin, sillä nyt kyllä harmittaisi.

Tuossa SuperTenissä minua viehättää juuri tämä että autoon käy niin monet koneet, ihan pienistä ja tehottomista aina suuriin ja tehokkaisiin, vaikka tietenkin pieniä ja tehokkaitakin löytyy. Huomenna HobbyPointiin ostamaan löpöä ja mottoripukki, niin pääsen ensimmäiset hörähdykset vetämään jo huomenna. Tein tänäänkin jo valmiiksi tiistain läksyt että ehtii ajella :D

Muuten, onko kenelläkään hajua että paljonko nämä moottoripukit maksavat tuolla HobbyPointissa? Katselin HoBaon pukkeja ja ne maksoivat Turussa 12 euroa, joten kai kyoshon tai muidenkin pukit ovat samanhintaisia?

33
Noniin nyt olen kiillottanut tuon pakoputken tai ns. viripillin  :D  Tuli ihan hyvä pinta, kyllä siitä peilaamaan pystyy. Ja tein niinkuin tuolla aiemmin selostin, loppusilaus tuli autoglymin tuotteilla.

34
Se on Kyoshon SuperTen FW04. Ostin sen Tonilta ja tyytyväinen olen ollut. Taitaa olla kuvissakin täällää jossakin foorumilla, tuolla SuperTen keskustelussa. zzs ne kuvat joskus laittoi.

35
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 28.08.05 - klo: 17.23 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
Tietäisköhän kukaan paljon uusi moottoripukki maksaa? Minulla on pukki hakusessa ja käytetty olisi tyrkyllä joten haluaisin tietää paljon uusi maksaisi. Siis aivan peruspukki.

http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=132
http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=133


Selvä kiitos paljon! Tämä auttoi minua paljon. Käyköhän nuo HoBaon pukit myös Kyoshon SuperTen FW04 autoon?

36
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 28.08.05 - klo: 16.41 »
Tietäisköhän kukaan paljon uusi moottoripukki maksaa? Minulla on pukki hakusessa ja käytetty olisi tyrkyllä joten haluaisin tietää paljon uusi maksaisi. Siis aivan peruspukki.

37
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Mä kiillotin sellasella karhunvillalla jossa on pesuaine mukana, sillä vasta kiiltää, paremmin kuin vesihiomalla.


Aa voiko niinkin tehdä? Otitko ensin maalit pois jollakin nitromorssilla tai vastaavalla? Pitikö tehdä jotain esityötä ennen kuin aloit hinkkaamaan sillä villalla, vai etkö hionut ollenkaan? Siis en ole aikeissa jättää sitä kiillottamista vesihiomapaperiin, vaan ensin hiotaan näillä papereilla runsaan veden alla:

240-360-600-800-1000-1200

Tämän jälkeen kiinnitetään porakoneeseen sieni ja vedetään hiomatahnalla (tämä vastaa jotain 2500-3000 vesihiomapaperia), jonka jälkeen vielä autoglymin metal polishilla. Sitten vasta kiiltää. Eli pinta on matta vielä tuon porakoneilunkin jälkeen. Mutta kerro jos sinulla on joku helpompi tapa (jos ehdit), vaikka meneekin vähän offtopiciksi, mutta kun ei ole muuta tekemistä kun on tämä tällainen keli.

(Ohjeet tähän kiillottamiseen otin motot.netistä, joten en itse ole keksinyt tätä tapaa)

38
Juu laitan sen kiinni siihen. Loppui hermot tuon GS15R koneen kanssa, mutta nyt kun tulin ajatelleeksi tuota "kuristinta" niin se voi olla että en saanut kaikkia tehoja irti juuri sen takia. Laitan nyt ensin kiinni tuon RTR18 koneen ja ajan sen sisään ja säädän, sitten voisi jossain vaiheessa kokeilla tuon GS15R motin säätämistä, sillä uskon vieläkin että sen säätäminen onnistuu, eihän se mikään mutkikas kone ole säätää. Jos saisin sen säätöihin voisi kunnostaa vielä tuon vanhan PTAn ja iskeä sen kiinni siihen autoon vaikkapa talviajoon, "lokaritkin" kun olen väsännyt. Tykkään juuri siitä kun PTAssa ei ole niin väliä missä kelissä ajaa, kun on se tähänkin asti kestänyt lumet sateet mudat jne, vaikka ei uskoisi.

Ajattelin muuten kiillottaa tuon pillin vesihiomapaperilla, sehän on alumiinia joten se onnistuu leikiten. Kiillotin tuossa kesällä moponkin alumiiniosia ja tuli aivan peilipinta. Onpahan jotakin tekemistä näin sateella.

39
Nojuu kiitos vain Mikalle ja Tonille vastauksista, pitää hakea sedältä dremeli ja viilailla aukkoja isommiksi  :D  Toivottelen hyviä loppukesän ajokelejä niin teille kuin itsellenikin!

40
Selvä, kiitos paljon. Eli onko se siis niin että jos en sitä viilaa isommaksi niin se kuristaa ja näin tehot vähenevät? Voi kun pääsisi ajamaan konetta jo sisään mutta kelit ei oiken salli tällä hetkellä.

41
Eli minulla on juuri ostettu team infinityn kone sekä GS15R koneen alkukäyrä jonka perässä kisapilli. Ongelmana on että pakoukko on isompi kuin alkukäyrän aukko, joten alkukäyrä "kuristaa" pakoaukkoa. Onko tästä jotakin haittaa? Pitääkö alkukäyrän aukkoa viilata isommaksi?

42
Polttisautot / Neulojen säädöt
« : 07.05.05 - klo: 22.37 »
Noniin eli tänään kävin taas ajamassa, ja luulempa että syy miksi auto ei ole käynyt kunnolla on että se on käynyt liian kylmänä. Minulla on tuossa autossa kiinni lisätuuletin, ja olen ajanut ilman koppaa, eli kone käy aika viileänä. Auto toimi heti paremmin kun ajoin hetken täydellä kaasulla ja kone lämpeni. Pari kertaa annoin auton seistä hetken paikallaan (tuulettimen pyöriessä tietenkin), ja tämän jälkeen auto (moottorin ollessa viileämpi) ei lähtenyt kunnolla, mutta kun taas ajoin hetken ja kone lämpeni, se toimi taas kunnolla. Pientä tehon (ja radan) puutetta...

Kiitosta kaikille auttaneille, saatan tosin palata aiheeseen jos säätöongelmia esiintyy!

Niko

43
Polttisautot / Neulojen säädöt
« : 07.05.05 - klo: 14.33 »
Lainaus käyttäjältä: "PJ"
Minun moottorin manuaalin mukaan järjestys on:

yläneula
tyhjäkäynti
alaneula

Ohjekirjan mukaan alaneulan säädöt voidaan testata antamalla auton olla tyhjäkäyntiä ~30 sekuntia ja sen jälkeen painetaan kaasua 3/4. Siitä sitten voi pohtia onko säädettävää. :?


Mistäs sen sitten tietää että onko se yläneula säädöissä jos muut neulat eivät ole? Pitääkö se yläneula tässä vaiheessa säätää niin piikille että jos sitä kirsitää enemmän niin kone ei enää käy?

44
Polttisautot / Neulojen säädöt
« : 07.05.05 - klo: 14.17 »
Moi!
Ajelen tuolla GS15R moottorilla ja alkaa pikkuhiljaa säädöt löytyä, mutta minua harmittaa se kun en tiedä miten suhteuttaa ylä- ja alaruuvin säätämiset. Eli jos kiristän yläruuvia niin pitääkö silloin avata alaruuvia ja toisinpäin, vai kiristänkö molempia vähän kerralla. Ja mistä huomaan jos esimerkiksi alaruuvi on säädöissä? Yläruuvi kai on säädöissä kun kone huutaa melkein hoosiannaa?

Tykkäisin jos tietäisin perussätämisestä jotain, sillä se on suuri osa tätä harrastusta. Kiitos etukäteen vastauksista. Haluaisin pitää tämän aiheen auki ainakin hetken, sillä tekemällä oman aiheen saa helpoiten vastauksia.

Niko

45
Polttisautot / Tr-15 Rally
« : 29.04.05 - klo: 16.56 »
** moka

46
Ne niin sanotut kiekkovanteet antavat paremman downforcen, eli "painavat" autoa maata kohti.

47
Yleinen keskustelu / Tower Hobbies
« : 05.07.04 - klo: 23.55 »
Laitanpa tänne tämän kysymyksen. Onko Towerilla liikettä Jenkeissä jonne voisi pistäytyä? Isäni on menossa Amerikkaan viikoksi ja minulta uupuu radiot, niin saisin varmaan halvalla sieltä. Kertokaa muitakin Jenkkilän liikkeitä (ja kaupunki) jonne voi ihan astua sisälle  :wink: .

Kiitos!
-Niko

48
Vapaa keskustelu / Klassikko techno biisit
« : 02.07.04 - klo: 21.05 »
En itse hirveästi pidä tämän artistin musiikista, mutta ehdoton teknoklassikko on Popcorn. Tämän artistin samanniminen biisi on siis klassikko, artistin muita biisejä en ole kuullutkaan.

49
Vapaa keskustelu / Näppäimistön käyttöohjeita
« : 16.06.04 - klo: 23.17 »
Ne potenssiin-yhdistelmät saa kun painaa Alt + 251 (¹) / Alt + 252 (³) / Alt + 253 (²). Tässä pitää siis painaa Alt pohjaan, ja samalla kun sitä pitää pohjassa kirjoittaa jonkun noista numeroyhdistelmistä. Tässä pitää siis käyttää niitä numeroita jotka ovat näppäimistön OIKEALLA puolella, ei niitä jotka ovat rivissä kirjainten yläpuolella.

50
Vapaa keskustelu / Näppäimistön käyttöohjeita
« : 15.06.04 - klo: 18.49 »
Painat sitä nappia joka on ruotsalaisen "O":n oikealla puolella, eli kyseinen nappi on siis Å. Niin painat sitä joka on sen napin oikealla puolella ja sen jälkeen U-kirjainta, niin pitäisi tulla. Ü  :wink:

51
Yleinen keskustelu / Puolavanteet
« : 07.05.04 - klo: 19.20 »
Itse olen saanut sen käsityksen että niitä kiekkovanteita käytetään koska se antavat enemmän downforcea. En ole asiasta täysin varma mutta muistelen lukeneeni näin.

52
Vapaa keskustelu / Paljo oli keskiarvo?
« : 01.04.04 - klo: 22.27 »
Ysiluokkaa käyn ja keskiarvo 9.7...

53
Polttisautot / Kyosho vetokäynnistin
« : 27.03.04 - klo: 16.44 »
Tulee PALJON halvemmaksi vaihtaa naru. Vetari maksaa kai jotain 26 euroo, itellä makso 25 metriä sälekaihdinnarua 4 euroo. Että siinä on mulle narua vaikka toisille jakaa (sitä en kuitenkaan tee  :wink:  )  Ei se ole iso homma vaihtaa se naru, avaat vaan sen vetarin ja pujottelet sinne sen narun, viidentoista minuutin homma!

54
Polttisautot / Kyosho vetokäynnistin
« : 27.03.04 - klo: 16.43 »
Tulee PALJON halvemmaksi vaihtaa naru. Vetari maksaa kai jotain 26 euroo, itellä makso 25 metriä sälekaihdinnarua 4 euroo. Että siinä on mulle narua vaikka toisille jakaa (sitä en kuitenkaan tee  :wink:  )  Ei se ole iso homma vaihtaa se naru, avaat vaan sen vetarin ja pujottelet sinne sen narun, viidentoista minuutin homma!

55
Keskustelua kaupankäynnistä / Hintakeskustelut tänne!
« : 26.03.04 - klo: 18.11 »
Elikkä paljonkos maksaisi GS15R koneen (vakio)viripillin käyrä? En ole täysin varma jos oikea termi tuli sanottua, mutta osa jota olen hankkimassa on siis pillin ja ja koneen välissä. Tarkkaa hintaa en tarvitse, mutta jos voisitte antaa joitakin suuntaa antavia hintoja.

Kiitos vastauksista!

56
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 26.03.04 - klo: 13.46 »
No hyvä että tietävämmät vastasivat ja korjasivat virheeni. Kiitos heille!

57
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 25.03.04 - klo: 22.31 »
Se mitta on korin leveys.

58
Polttisautot / Kuulalaakerit PureTeniin!
« : 14.03.04 - klo: 18.31 »
Auto ei saa enempää tehoa vaan elinaikaa. Vakio liukulaakerit kuluttavat esimerkiksi vetoakseleita. Kuulalaakerit myös vähentävät kitkaa.

59
Polttisautot / Tr-15 rally, buggy, monster...
« : 14.03.04 - klo: 18.10 »
Jos en aivan päin mäntyä ole ymmärtänyt, niin esim. TR15 Rallyssa on GS15R moottori. Minulla on sellainen ongelma että kone ei saa tarpeeksi polttoainetta ja se johtuu melko varmasti yhdestä säätöruuvista. Se ei ole "tavallinen" ruuvi, vaan sellainen musta muovinen ruuvin näköinen. "Ruuvin" pää on kaasarin vivun alapuolella ja se säätää pientä neulaa joka taas säätää tulevan polttoaineen määrää. Tämä siis EI ole seosruuvi! Voisiko joku ystäväälisesti tarkistaa montako kierrosta ruuvi on auki, niin olisin todella kiitollinen.

Lisään vielä että ruuvi on vaakatasossa ja se menee kaasarin läpi vaakatasossa.

60
Kytkin on ihan normaali, eli jaettu kahteen osaan, jotta se pystyy tarpeeksi kovan keskipakovoiman avulla ottaa kiinni kytkinkelloon ja pyörittää kelloa. Sinulla kuuluisi olla joko neulalaakeri tai kaksi kuulalaakeria kytkinkellon ja akselin välissä. Suosittelen kuulalaakereita.

EDIT: Samaan aikaa Sludgen kanssa kirjoitimme. Toivottavasti selkisi  :wink:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7