Kirjoittaja Aihe: Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa  (Luettu 4582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« : 27.08.05 - klo: 19.27 »
Eli minulla on juuri ostettu team infinityn kone sekä GS15R koneen alkukäyrä jonka perässä kisapilli. Ongelmana on että pakoukko on isompi kuin alkukäyrän aukko, joten alkukäyrä "kuristaa" pakoaukkoa. Onko tästä jotakin haittaa? Pitääkö alkukäyrän aukkoa viilata isommaksi?

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #1 : 27.08.05 - klo: 20.20 »
Jeps, viilaa aukkoa isommaksi.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #2 : 27.08.05 - klo: 21.35 »
Joo, dremeliä peliin!

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #3 : 28.08.05 - klo: 12.55 »
Selvä, kiitos paljon. Eli onko se siis niin että jos en sitä viilaa isommaksi niin se kuristaa ja näin tehot vähenevät? Voi kun pääsisi ajamaan konetta jo sisään mutta kelit ei oiken salli tällä hetkellä.

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #4 : 28.08.05 - klo: 13.00 »
Näin se on! Joo harmi, sadetta piisaa.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #5 : 28.08.05 - klo: 13.33 »
Nojuu kiitos vain Mikalle ja Tonille vastauksista, pitää hakea sedältä dremeli ja viilailla aukkoja isommiksi  :D  Toivottelen hyviä loppukesän ajokelejä niin teille kuin itsellenikin!

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #6 : 28.08.05 - klo: 14.47 »
Kelejä tässä tosiaan tarvittaisiin, hyviä semmoisia mielellään :)

Tuleeko Superiin muuten tämä uusi motti?
Tyhjä

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #7 : 28.08.05 - klo: 15.19 »
Juu laitan sen kiinni siihen. Loppui hermot tuon GS15R koneen kanssa, mutta nyt kun tulin ajatelleeksi tuota "kuristinta" niin se voi olla että en saanut kaikkia tehoja irti juuri sen takia. Laitan nyt ensin kiinni tuon RTR18 koneen ja ajan sen sisään ja säädän, sitten voisi jossain vaiheessa kokeilla tuon GS15R motin säätämistä, sillä uskon vieläkin että sen säätäminen onnistuu, eihän se mikään mutkikas kone ole säätää. Jos saisin sen säätöihin voisi kunnostaa vielä tuon vanhan PTAn ja iskeä sen kiinni siihen autoon vaikkapa talviajoon, "lokaritkin" kun olen väsännyt. Tykkään juuri siitä kun PTAssa ei ole niin väliä missä kelissä ajaa, kun on se tähänkin asti kestänyt lumet sateet mudat jne, vaikka ei uskoisi.

Ajattelin muuten kiillottaa tuon pillin vesihiomapaperilla, sehän on alumiinia joten se onnistuu leikiten. Kiillotin tuossa kesällä moponkin alumiiniosia ja tuli aivan peilipinta. Onpahan jotakin tekemistä näin sateella.

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #8 : 28.08.05 - klo: 16.12 »
Mä kiillotin sellasella karhunvillalla jossa on pesuaine mukana, sillä vasta kiiltää, paremmin kuin vesihiomalla.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #9 : 28.08.05 - klo: 16.17 »
Oikein hienolla vesihiomapaperilla, sit dremeliin jotain kiillotustahnaa (hammastahnakin kuulemma kelpaa) ja semmosella huopalaikalla jynssää...
(Mika: tää sun innovaatio taitaa olla PataPata nimeltää)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #10 : 28.08.05 - klo: 16.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Mä kiillotin sellasella karhunvillalla jossa on pesuaine mukana, sillä vasta kiiltää, paremmin kuin vesihiomalla.


Aa voiko niinkin tehdä? Otitko ensin maalit pois jollakin nitromorssilla tai vastaavalla? Pitikö tehdä jotain esityötä ennen kuin aloit hinkkaamaan sillä villalla, vai etkö hionut ollenkaan? Siis en ole aikeissa jättää sitä kiillottamista vesihiomapaperiin, vaan ensin hiotaan näillä papereilla runsaan veden alla:

240-360-600-800-1000-1200

Tämän jälkeen kiinnitetään porakoneeseen sieni ja vedetään hiomatahnalla (tämä vastaa jotain 2500-3000 vesihiomapaperia), jonka jälkeen vielä autoglymin metal polishilla. Sitten vasta kiiltää. Eli pinta on matta vielä tuon porakoneilunkin jälkeen. Mutta kerro jos sinulla on joku helpompi tapa (jos ehdit), vaikka meneekin vähän offtopiciksi, mutta kun ei ole muuta tekemistä kun on tämä tällainen keli.

(Ohjeet tähän kiillottamiseen otin motot.netistä, joten en itse ole keksinyt tätä tapaa)

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #11 : 28.08.05 - klo: 18.00 »
Mulla on alumiinen maalamaton pilli...

Gekko, onks toi sun HPI vai Kyoshon Superi ?

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #12 : 28.08.05 - klo: 18.34 »
Se on Kyoshon SuperTen FW04. Ostin sen Tonilta ja tyytyväinen olen ollut. Taitaa olla kuvissakin täällää jossakin foorumilla, tuolla SuperTen keskustelussa. zzs ne kuvat joskus laittoi.

Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #13 : 28.08.05 - klo: 18.59 »
[offtopic]Kyllä alumiinin saa kiiltämään ihan kiillotustahnalla, esim. Autosol(tahnaa tuubissa) tai sitten Eagle one nevr-dull:lla(valmiiksi trasseliin sotkettu aine). Tuon jälkimmäisen olen hyväksi todennut ja Autosolia olen kuullut porukan hinkavan pärriensä metalliosat kiiltoon.

Tietysti vaatii kohtuu hienon pinnan mitä kiillottaa, mutta 600-paperi(tai 000-teräsvilla) riittää vallan loistavasti, kun alumiini on sen verta pehmeää kamaa. Lopuksi vielä pikkasen vahaa pintaan niin ei heti hapetu.[/offtopic]
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #14 : 28.08.05 - klo: 20.22 »
Noniin nyt olen kiillottanut tuon pakoputken tai ns. viripillin  :D  Tuli ihan hyvä pinta, kyllä siitä peilaamaan pystyy. Ja tein niinkuin tuolla aiemmin selostin, loppusilaus tuli autoglymin tuotteilla.

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #15 : 28.08.05 - klo: 20.27 »
Wau.. tosta FW04 saa tosi hyvän ku paat silikoniöljyt diffeihin ja tiivistät lautaspyörien saumat silikonilla ja myös ruuvien reiät..niin ei tuu öljyt ulos. Tai oikeastaan vain etudiffi riittää.. voihan sinne taaksekin laittaa jotain litkua niin kestää rattaat tehoja. Hieno auto, jos olis tajunnu jotain säätämisestä silloin ku mulla oli tollanen niin olis saanut kulkemaan radalla tosi makeesti Pivot balleista kun saa noi kulmat helposti kondikseen. Mulla oli muuten nelari tollanen ja piiiitkät välitykset, jaksoi nelari vääntää...ei se silti kauheen kovaa mennyt mutta hauska peli. Nythän siitä Ossin nelarista on evo malli. HPI 280mm korit sopii tohon, esim. makee Lambon kori.

Täs vähän kuvia ei kai haittaa...menee vähä off topic...





Aika sexy toi novarossin pannu ja kulki 2-vaihteisella niin että hyttyset tarttu Lambon etuikkunaan... hieno peli

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #16 : 28.08.05 - klo: 20.46 »
Olet kyllä aivan uskomattomassa kunnossa pitänyt tuota autoa, ja ei oikeasti voi kuin ihmetellä. Olet varmasti saanut näitä kommentteja harva se päivä, mutta niin se vain on.

Itsekin olen todella innokas oppimaan kaikkea uutta tästä autosta, ja ilomielin odotan kaikkea ajamiseen ja huoltoon liittyvää. Tosiaan ostin tämän outon jo...olikohan se vuonna 2003 alkutalvesta, mutta kunnon ajamiseen en ole vielä päässyt sillä. Nyt minusta tuntuu että se alkaa liikkumaan ihan iloisesti, sillä sheivasin vähän tuota alkukäyrän aukkoa isommaksi dremelillä ja myös uuden moottorin myötä pitäisi kulkea kunnolla. Jartsan kanssa keskustelin lyhyesti ja hän väitti että jotkut ovat saaneet tästä koneesta jopa 1,8 hevosvoimaa irti, ja se on minulle paljon se, minä kun olen tottunut tuohon PTAn 0,5 hv moottoriin. Toivotaan vaan että kone kestää, mutta tosiaan, uusi mäntä ja sylinteri maksaa vaivaiset 20€, joten...

Onneksi minua puraisi tämä RC-kärpänen uudestaan, olin juuri vuonna 2003 aika aktiivinen harrastaja, mutta mopoiän myötä kiinnostus lopahti ja onneksi en myynyt autoa silloin, sillä nyt kyllä harmittaisi.

Tuossa SuperTenissä minua viehättää juuri tämä että autoon käy niin monet koneet, ihan pienistä ja tehottomista aina suuriin ja tehokkaisiin, vaikka tietenkin pieniä ja tehokkaitakin löytyy. Huomenna HobbyPointiin ostamaan löpöä ja mottoripukki, niin pääsen ensimmäiset hörähdykset vetämään jo huomenna. Tein tänäänkin jo valmiiksi tiistain läksyt että ehtii ajella :D

Muuten, onko kenelläkään hajua että paljonko nämä moottoripukit maksavat tuolla HobbyPointissa? Katselin HoBaon pukkeja ja ne maksoivat Turussa 12 euroa, joten kai kyoshon tai muidenkin pukit ovat samanhintaisia?

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #17 : 28.08.05 - klo: 20.52 »
Kiitos..mut nää on vanhoja kuvia eikä mulla ole tota autoa enää..niinkuin muitakaan omistamiani (harmi - tai siis kiitos ostajille!) paitsi nykyinen krossi ja Proceed .21 koneilla ... Halvimmat pukit (cast alu) ovat varmaan jotain tota luokkaa .. Have fun! Kysy vaan jos tulee jotain kysyttävää..tiedän tosta autosta aika paljon.

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #18 : 28.08.05 - klo: 21.00 »
Joo kiitos paljon! Kiva kun on avuliaita ihmisiä, eikä aina sellaisia tuppisuita.

En siis ole täysin nyyppä näiden hommien kanssa, eli olen harrastanut ihan kolmannelta luokalta asti, ja nyt olen lukion toisella, mutta en hirveästi ole perehtynyt juuri näihin diffeihin, iskareiden säätöihin ja niin poispäin.

Muutenkin kiva kun juuri tämän auton omistajia ei löydy hirveästi, joten mukava kun on tämä pieni "piiri". Öh.. :lol:

Poissa HelpDesk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.tha-dark.com
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #19 : 28.08.05 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
Selvä, kiitos paljon. Eli onko se siis niin että jos en sitä viilaa isommaksi niin se kuristaa ja näin tehot vähenevät? Voi kun pääsisi ajamaan konetta jo sisään mutta kelit ei oiken salli tällä hetkellä.


Itse ajan kaato sateella myös...
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #20 : 28.08.05 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
Selvä, kiitos paljon. Eli onko se siis niin että jos en sitä viilaa isommaksi niin se kuristaa ja näin tehot vähenevät? Voi kun pääsisi ajamaan konetta jo sisään mutta kelit ei oiken salli tällä hetkellä.


Itse ajan kaato sateella myös...

Onko sinullakin rata-auto?
En voisi ainakaan itseäni kuvitella kaatosateeseen ajelemaan rata-autolla. Kilpaileminen sitten erikseen, mutta tässä ei siitä varmaankaan ole kyse.
Tyhjä

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #21 : 28.08.05 - klo: 22.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
Selvä, kiitos paljon. Eli onko se siis niin että jos en sitä viilaa isommaksi niin se kuristaa ja näin tehot vähenevät? Voi kun pääsisi ajamaan konetta jo sisään mutta kelit ei oiken salli tällä hetkellä.


Itse ajan kaato sateella myös...

Onko sinullakin rata-auto?
En voisi ainakaan itseäni kuvitella kaatosateeseen ajelemaan rata-autolla. Kilpaileminen sitten erikseen, mutta tässä ei siitä varmaankaan ole kyse.


Minä en ainakaan näe mitään itua kaatosateessa ajamisessa. Siinä vaan kastuu itse ja laiteetkin tykkää gutaa varmaan :?

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #22 : 29.08.05 - klo: 22.10 »
Eikä siinä ole mitään järkeä kun pitoa ei ole nimeksikään.. pieneen lätäkköönkin ajo vie pidon saman tien... kisat tietty erikseen kun on "pakko" ajaa
Tos vielä kuva siitä porttauksesta, vasemmalle itse tehty

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #23 : 29.08.05 - klo: 22.23 »
Porttauksesta? Sori en oikeen ymmärrä kaikkia tekniikan termejä. Vielä. Ja voisitko selittää kuvan myös  :roll:

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #24 : 29.08.05 - klo: 22.31 »
Niinno..siis tosta pakoaukon viilauksesta isommaks ("porttaus") .. siitähän tossa oli kyse vai...eli dremelillä avattu tuota pakokäyrän aukkoa.. oikealla on MIPin käyrä jossa muotoilu on valmiina, mutta ei näy kovin hyvin kuvassa (vanha kuva tämäkin)...

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #25 : 29.08.05 - klo: 22.38 »
Aa niinniin, jotain sellaista hahmottelinkin, opinpahan uuden termin. Itsekin otin dremelillä tänään aivan viime silaukset, ja nyt on täysin samankokoiset aukot, joten toivon parasta.

Kävin muuten tänään HobbyPointissa ja kysyin moottoripukkia. No, eihän niillä ollut vaan piti tilata ja saan sen siis keskiviikkona. No kärsimättömänä menin siten vielä Tieto-Nikkariin kysymään, niin oli se kumma kun myyjä ei tiennyt edes mikä moottoripukki on, eikä ollut kuullut FW-04 - mallisesta autosta. Siellä oli joku uusi myyjä, se edellinen oli asiantntevampi.

Mika R

  • Vieras
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #26 : 29.08.05 - klo: 22.49 »
Jep..siellä on se nuori veijari aina välillä.. mr. Saastamoinen kyllä tietää, sillä on itselläkin (tai ainakin ollut) nelari FW04  8)

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #27 : 29.08.05 - klo: 23.12 »
Kaikilla rennoilla kavereilla on FW04set :D Minulle tulee ellainen kottikärryn näköinen moottoripukki, en osaa oikein selittää, toivottavasti sopi, on ihan pakko päästä kokeilemaan jo tota mottia  :cry:

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #28 : 31.08.05 - klo: 20.35 »
Nojuu nyt olen hakenut pukin, iskenyt kiinni ja startannut moottorin :) on muuten kova kone tuo rtr28, oli potku aivan jumalattoman paljon :D Olen erittäin tyytyväinen, nyt olen ajanut sisäänajoa vajaa 5 tankkia, kaksi ensimmäistä oli tyhjäkäynnillä "ajamista", kolmannella ajoin aivan hiljaa eteenpäin, neljännellä vähän kovempaa ja viidennellä vielä vähän kovempaa ja uskalsin jo vähän painaa kovempaakin kaasua. Ja kyllä lähti. Olen erittäin tyytyväinen, pienenä miinuksena että ehdin jo vetää päärattaan sileäksi  :mrgreen:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kokoerot pakoaukossa ja alkukäyrän aukossa
« Vastaus #29 : 31.08.05 - klo: 20.48 »
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
Nojuu nyt olen hakenut pukin, iskenyt kiinni ja startannut moottorin :) on muuten kova kone tuo rtr28, oli potku aivan jumalattoman paljon :D Olen erittäin tyytyväinen, nyt olen ajanut sisäänajoa vajaa 5 tankkia, kaksi ensimmäistä oli tyhjäkäynnillä "ajamista", kolmannella ajoin aivan hiljaa eteenpäin, neljännellä vähän kovempaa ja viidennellä vielä vähän kovempaa ja uskalsin jo vähän painaa kovempaakin kaasua. Ja kyllä lähti. Olen erittäin tyytyväinen, pienenä miinuksena että ehdin jo vetää päärattaan sileäksi  :mrgreen:

rtr.18 se on  :D
Luitkos ohjeita, siellä lukee että sisään ajo ei ole pakollinen! Mutta hyvä että teit  :mrgreen: