Molemmat autot on päässyt eri päivinä parin tunnin metsäseikkailulle. Molemmat eteni jo melko hyvin maastossa, pieniä muutoksia setuppiin molempiin pitää vielä tehdä. Ascenderilla pääsi pahempiin paikkoihin lyhyemmän korin ja parempien renkaiden ansiosta. Se oli myös vähän ketterämpi, koska on kevyempi.
Komodossa 3S akut auttoi sitä pääsemään samoihin paikkoihin kuin ascender, ascenderia ajoin vain 2S akuilla.
Alle laitan vähän millaisella setupilla kävin autoja testaamassa.
Ensin kävin testaamassa Ascenderia, jossa on 290mm akseliväli ja Mon-techin wrangler lexan kori. Etupuskurin kiinnikkeitä olen lyhentänyt, että sain puskurin lähemmäs koria. Vanteet on Komodon mukana tulleet vanteet ja renkaat on ascenderin omat samoin insertit.
Iskareihin olen laittanut 5mm ulosjouston rajoitusta ja aion laittaa 2mm lisää, xray:ltä löytyy passeleita muovi shimmejä 306219. Olen myös porannut mäntien reikiä isommaksi nyt ne on 1,5mm. Öljy on TLR 25wt. Takaiskarit olen siirtänyt alhaalta linkki kiinnikkeen ulkopuolelle ja takalinkin alapään olen siirtänyt iskarin paikalle, havaitsin vielä pientä torque twistiä.
Sähköinä on hobbywingin Crawler 80A nopari, etronixin 35t moottori ja highest CR800 HV servo, servovartena on hudyn alumiininen 293503. Akkuina on RCConceptin 2S 3300mAh LCG shortyt. Radiona spektrumin DX6R, jonka akun kesto yllätti positiivisesti ja vastari on SR2000.
Komodoon olen tehnyt aika paljon muutoksia alkuperäiseen. Servon olen siirtänyt runkoon, ohjaus palat ja linkit olen vaihtanut GMaden kääntyvyyttä parantaviin osiin. Etuvetarit on gmaden CVA:t GM30031, jotka myös parantavat kääntyvyyttä.
Kori ja akseliväli on vakiot, rocksliderit olen laittanut autoon. Vanteet on gmaden peltivanteet SR02 , renkaat ja insertit on kitin mukana tulleet. Uudet renkaat pitää hankkia.
Iskareiksi olen vaihtanut Team C buggyn takaiskarit, muuten vakio hiluilla kasatut sisäänjoustoa olen vähentänyt 6mm samoilla xrayn shimmeillä ja öljyt on TLR 15wt. Takajouset pitää vaihtaa pehmeämpiin. Tässä autossa en havainnut torque twistiä.
Sähköille olen tehnyt uusia sijoitus paikkoja alumiinista. Akku on servon takana edessä, nopari ja vastari on vasemmalla puolella rocksliderin päällä. Servona on savöx SW 1210SG, servovarsi, nopari ja moottori on samat. Akut on Dualsky 3S 2100mAh. Vastari on spektrumin SR6000T.
Parit kuvat lähimetsästä.
https://www.dropbox.com/sh/au9qdb31haspun5/AAAf7W8Jy420brZHrQlWWE4Ca?dl=0