Täytyy erottaa keskustelusta kaksi eri näkökulmaa: 1. Kuinka saada vakioluokasta mahdollisimman aloittelijaystävällinen 2. Kuinka huomioida jo luokkaa ajavat harrastajat, joille nykyiset säännöt eivät tuota ongelmia.
Taustaksi: Viime vuoden harjoittelin 0 ennakkosäätimellä ja stanukoneella - ehkä ensi talvena uskaltaudun kisoihinkin. Minusta oli ihan helppoa ostaa 0 ennakkosäädin ja sitten ajaa sillä.
Nyt en tajua, miten yksityyppisäädin olisi parempi kuin nykyinen tilanne. En varsinaisesti vastusta yksityyppisäätimiä tai ole ketään ampumassa, mutta en tajua, miten se olisi mitenkään parempi kenellekään kuin nykyinen tilanne. Enkä siis tarkoita, ettei sellaista etua olisi, vaan tarkoitan, etten keksi sitä. Voisiko joku siis kertoa, mikä se etu olisi?
Saa laittaa linkinkin, jos tämä asia on jo käsitelty.
(Oli säädinsääntö mikä tahansa, niin minulle tärkeintä olisi, ettei sitä koko ajan muuteta, koska siitä juuri seuraa niitä hyllyn reunalla olevia säätimiä.)
EDIT: Kahlasin tätä aihetta ja siellä oli tällainen:
goos: Nimenomaan vakioluokkaan tulisi vakioitu säädin mikä on niin simppeli että nappia painamalla kalibroidaan ajovalmiiksi eikä siihen saa yhdistettyä ohjelmointilaitetta. Prostock olisi sitten niille ketkä haluavat lisää vauhtia ja säätimen konffaaminen kiinnostaa enemmän.
+Pisteet tälle!
Tuohan on hieno etu, mutta minusta se on jo saavutettu 0 ennakkosäätimillä. Minulla on LRP:n SPX Zero Brushless ja siinä ei todellakaan ole liikaa nappuloita. Silti se on käsittääkseni ihan kilpailukykyinen - ainakin talvella joku ajoi sillä FTT kilpailujakin.