RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Traxxas => Aiheen aloitti: jon.lindgren - 04.10.12 - klo: 21.50
-
Uutta pukkaa Traxxasilta:
http://traxxas.com/products/models/electric/7407rally (http://traxxas.com/products/models/electric/7407rally)
Nelivetoalusta matalalla painopisteellä, mittoja:
Rally (#7407) SPECS
Length: 21.7 Inches (552mm)
Front Track: 11.7 Inches (297mm)
Rear Track: 11.7 Inches (297mm)
Center Ground
Clearance: 0.82 Inches (21mm)
Weight: 98.0oz (2.78kg)
Height (overall): 8.1 Inches (206mm)
Wheelbase: 12.8 Inches (324mm)
Shock Length: Long (front), XXLong (rear)
Tires: Officially-Licensed BFGoodrich® Rally Gravel
2.2" Pre-Glued with Foam Inserts
Tire Diameter: 4.02 Inches (102mm) (front and rear)
Wheels (front/rear): 2.2" 12-Spoke Rally Replica (White, Green, or Orange)
Wheel Diameter: 2.2 Inches (56mm) Outer
3.0 Inches (76mm) Inner
Aika lailla saman kokoinen kuin Slash:it mutta matalalla alustalla.
Tässä voi olla kova peli ralliautoista innostuneille.
-
Ihan hyvän näkönen, muuten vois harkita, mut ite ajan enemmän hiekkakuopilla joten maavara saattaa olla pikkusen liian pieni.
-
Komeen näköinen vehje kieltämättä. :tongue:
-
Rallicross auto,mikähän mahtaa tulla hinnaksi?
-
Veikkaan että maksaa saman kuin nelkkuspede ja slässi.
Tuolla (http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=161610) on lisää keskustelua.
Tulee väkisin mieleen kuinka paljon osia tarvitsee jos haluaisi sovittaa ko. pohjalevyn nelkkuslässiin... Onneksi sekin on jo myyty että ei tarvitse tyhtyä :smiley:
-
Ja osalistaa nelkkuslässin konvertoimiseksi Rallyksi:
"I hope i got everything
Parts Needed to Convert A slash 4X4 into a RALLY:
7423- nerf bars
7422- Chassis
7426- Battery Clip, Strap, And Rear Retainer.
3932- Servo Screws
7424- Reciever box
6855- Center Shaft
7430- Front Brace
7429- Rear Clip
Cosmetics
Front:
7437- Front Bump Mount
7436- Front Bumper
7415- Front Bumper / Body Mounts
3937- Front Bumper Screw
6416- Body Posts and rings
Rear:
6777- Rear Bumper
7415- Rear Body Post
General:
7473- Tires & Wheels
7411X- Painted Body"
-
Ihan siisti peli mutta korit on melkoisia tila-autoja. Jotain nostalgisempaa rallikoppaa kun olis tarjolla niin polte olis varmasti kovempi.
-
RC car action kirjoitti artikkelin autosta:
http://www.rccaraction-digital.com/rccaraction/201212/?pg=44#pg44 (http://www.rccaraction-digital.com/rccaraction/201212/?pg=44#pg44)
-
Rally kotiutui eilen ja nyt on parit akulliset suditeltu hangessa kahden auton voimin. Nopiasti todettuna, auto lähti iltahämärissä suoraan paketista paanalle 2s lipon voimin, kaikki toimii. 2s hardcase (tai 3s softi) mahtuu vakiona, korkeampia akkuja varten tarvii viripalikkaa (alle 10 eur). Sama patentti, millä korkeammat akut saa kiinni DRX:ään ei toimi ilman dremeliä, koska akkukotelo on auton pohjalevyyn muotoiltu.
Ylipäätään on niin kiva auto ollut ajella, että omaan silmään ruma ulkonäkökin on muuttunut jo lyhyessä ajassa selvästi viehättämämmäksi. Ei ole oikein ollut vielä pitoja, että pääsisi sanomaan 2s ja 3s eroista kovin pitkälti, kun tehot menee sutimiseen.
Nopari ja kone ovat peräkkäin. Oma ajatus on alustavasti tutkiskella jossain kohtaa, että miten saisi vakisähköt ratakasiin sopivampaan muottiin. Ainakin nopari täytyy viritellä hieman toisin, jos meinaa pidempikannuista konetta käyttää. Vakaajat, big boret, keskidiffi, 17mm heksat ja akunpidike menee myös hankintalistalle rata-ajoon, oletan.
-
Viikko takana rallyn puikoissa, ihan sairaan hauska laite. Vakio iskarit ei vaan toimi, joten vaihdoin big bore versioon ees taas plus jouset ja kyllä toimii. Upgrade osia tulossa mm. iskaritornit, etuhubi+ casterblock, takavetarit, takahubit, ja muuta tarpeellista alumiinihärpäkkää. Kun kaikki upgradet kiinni, kerron kuinka auto menee.
-
Mukava lukea auton olevan hauska.
Miten vakioiskarit ei toimi?
Varret varmasti taipuvat ja tosi isossa hypyssä saattaa korkki irrota mutta onko jotain muuta?
Muissa autoissa noi samat kepit pelittää ihan hyvin...
-
No, ongelma on lähinnä takapää. Se pomputtaa liikaa ja täten takapään pito kärsii. Ongelma postui vaihtamalla taakse lineaariset jouset. Omassa orkkis 2wd slashissa vakio iskarit ja jouset kyllä toimii, joten ongelma johtunee geometriasta tai painonjakaumasta.
-
Millä öljyillä ja männillä perä pomppi?
-
oli ihan vakio set up. Nyt kiinni edellisten lisäksi kallistuksen vakaajat ja meno huomattavasti rauhallisempaa.
Kokeilin myös 3s akulla ja pito-ongelmia on, mutta alustana lumi, joten eipä siinä mitään yllätyksiä.
-
Taitaa Traksasin kokoonpanolinjalla olla vain yhtä iskariölppää ja vaihtamalla taakse tolkumpaa tavaraa, olisi pompotus voinut poistua... :roll:
-
Meneekös tämmöseen 1/8 touring koppa päälle nätisti? Ja mistä sellasia sais?
Ainakin atalassa joskus nähnyt isompia koreja, olikohan johonkin kössin malliin...
Nelkkuslässiin tulossa low cg konversio joten vois samantien kokeilla siitä rallyä myös.. Noista traxxaan omista koreista en niin välitä kun ne lähinnä vaan muistuttaa etäisesti autoa
-
Menee (pitäisi mennä).
Aikeissa ajaa Ratakasia Rallyllä ja tällä korilla:
http://deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=eng&id=82 (http://deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=eng&id=82)
Protoformilta löytyy myös koria, saattaisi löytyä RC-Navetasta, kun tulee Honkkarissa vakiokorina.
http://www.rceet.net/deltaplastik-korit-c-67.html (http://www.rceet.net/deltaplastik-korit-c-67.html) löytyy rallihenkisempiä, saanee tilaustavarana muutakin deltaplastikkia.
-
Kärähti vxl nopari, ja uutta ollaan todella odoteltu. Nyt se vihdoin tuli, ja on tää rally vaan hauska laite. Päivitetty vähän lisää alumiinia hubeihin ja hot racingin jouset ympäriinsä. On edelleen varsin yliohjautuva, mutta vasta tässä opetellaan kuinka auto pitäis säätää.
-
Tuli sitten tämmönenkin hankittua kun edullisesti sai. Sopii hyvin nelkkulässyköiden kaveriksi kun osat ovat samoja.
Aika rankkaa on ollut käyttö edellisessä kodissa muutamista jäljistä päätellen mutta auto on kestänyt hyvin. Diffit ja iskarit tein eikä niissä ollut vikoja. Tähän oli päivitetty TRX:n BigBoret eli alumiinirunkoiset kepit TiNi-varsilla. Nämä ovat oikeasti ihan hyvät kun pikkusen muokkaa (korkkiin ilmausreikä) ja tekee oikein.
Runko on murtunut hieman mutta eipä se ole ihmekään kun katsoo etupuskurin kiinnityksiä. On tullut muutama "head first landing" näköjään :smiley: Liimaa ja jos ei kestää uutta ammetta ruuvaamaan.
Tänään olisi tarkoitus kokeilla miten kulkee ulkona. Kaikki säädöt on vielä tekemättä... Pitäisi kai edes katsoa että molemmat puolet on samalla tavalla.
Orkkismoottorissa oli vielä pitkät piuhat ja pikkuliittimet enkä laiskana viitsinyt juottaa niin vaihtoonhan se meni. Noparia ei auton mukana tullut, sen oli polttanut luullakseni täysin jumissa ollut moottoripukin laakeri. Tekniikaksi tuli HW:n luotettava EzRun 60A nopari ja Tacon 4600kv kone. Tuuppia on tullut vietyä samalla yhdistelmällä pari vuotta ilman ongelmia. Tämä on ehkä hieman kevyempi niin voi olla että nopari kestää. Jos ei niin uusia saa ~20€ ettei kyseessä ole kallis kokeilu.
Laitteen mukana tullut servo sai testerissä niin hirveän hepulin että en edes kokeillut ajaa sillä. Crawlerin takaohjaukseen tarkoitettu HK:n 15$ servo saa luvan hoitaa ohjausta aluksi. Nopeutta ei hirveästi ole mutta jos se tuntuisi pöydällä. Muutakaan ei ollut tähän hätään.
-
Hyvä katsaus uuteen hankintaan. Meinasitko rallicross baanalla sutata vai sisätiloissa?
-
Molemmissa :grin:
Aloitetaan ulkoa koska en pessyt autoa. Saa hiekkapuhalluksen samalla.
Talvella ehkä jos ei laiskuus yllätä tulee pöllytettyä lunta. Mulla on (ollut jo kolmisen :embarrassed:) vuotta piikkirenkaat joita on kerran kokeiltu ja 1/8-renkaita jotka toimivat pulkkamäessä loistavasti. Auton mukana tuli adaptereita erilaisilla offseteilla 1/8-renkaille niin pitäähän niitäkin käyttää :tongue:
-
ok :smiley:
-
Tulipa kokeiltua :roll:
Auto oli hyvä ajaa pidolla mutta heti kun yritti vetää vähänkin kahva edellä karkasi perä menosuuntaan. Säätöjä tuli kokeiltua ja peräpitoa sai paljon paremmaksi. Voi olla, että servo on liian hidas mutta lopuksi kun vaihdoin orkkisrenkaat takas alle huomasin servosaverin olevan todella löysä. Nelkkulässyköissä se on hyvän tuntunen mutta ne onkin uusia... Pitää purkaa kun ehtii ja tutkia mikä sitä vaivaa, onneksi on osia jo varalla.
Sähköt toimi hyvin viileässä syysilmassa. En mitannut lämpöjä noparista mutta ainakaan lömpökatkaisu ei puuttunut peliin eli hyvin voi tollakin noparilla (HW EzRun 60A) ajaa. Kulkua oli vähintään riittävästi välityksillä jotka autossa oli valmiiksi. Olisiko ollut 13/54. Sisäkorin alla voi tulla lämmintä kun sekin nyt ensin tulee.
-
Nopeampi servo auttoi ja nyt pääsee vetämään pitkää sladia. Keskidiffi pitää varmaan laittaa tähänkin että ajaminen helpottuisi.
Keulalle pitää tehdä jotain, foamipuskuri tökkää kiinni ihan liian helposti. Isommat renkaat voisivat nostaa autoa juuri sopivasti. Tai sitten askartelen jonkinlaisen skidplaten ja puskurin yhdistelmän keulalle.
Auto on nytkin hauska ajaa ja huutaa pääsyä radalle. Jos vaikka ensikesänä Tattikselle...
-
Pikkusen piti modata autoa :roll:
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.
-
Pikkusen piti modata autoa :roll:
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.
Vähän niinkuin ShapeShifter Finland.
http://www.ultimatetraxxas.com/projects/shape-shifter/ (http://www.ultimatetraxxas.com/projects/shape-shifter/)
-
Pikkusen piti modata autoa :roll:
Ongelmaksi tuli etu- ja takaylitys. Ottivat kiinni jokaiseen kuoppaan.
Vaihdoin eteen Lässykän puskurin ja koritolpat ja koriksi wanha SC-koppa. Isommat renkaat tulee myös. Eli tästä kuoriutui SC-auto.
Säästän Rallyn korin ja muut hilppeet kesää varten jos ehtisi sileälle kokeilemaan.
Vähän niinkuin ShapeShifter Finland.
http://www.ultimatetraxxas.com/projects/shape-shifter/ (http://www.ultimatetraxxas.com/projects/shape-shifter/)
Tosi vähän sinnepäin :smiley:
Voi se vielä päätyä varaosiksikin jos en ehdi ajamaan. Viimeistään lumilla...
-
Onko teillä kaikilla ollu jotai vikoi kyseisessä värkissä?
-
Ei mitään viaksi luettavaa.
Takahubi meni rikki jossain, lienee osunut johonkin.
Sähköt saa aina hajalle...
-
Ei mitään viaksi luettavaa.
Takahubi meni rikki jossain, lienee osunut johonkin.
Sähköt saa aina hajalle...
ok,kiitos vastausestasi meinasin vaan kun kiinnostaisi kyseinen värkki.
-
Mitä sait rikki ja miten?
-
Sellanen kysymys, että... toivottavasti ei kukaan pahastu et tänne laitan :P Mutta eikös tuo rallyn etupuskuri sovi ihan heittämällä tuohon "matalaprofiili" lässykkään, eli siis niissähän on sama alusta? Ja toinen... mistähän niitä puskureita suomesta löytyisi O.o
-
Heittämällä sopii, autoissa ei ole paljonkaan eroa.
Osanumerolla hakemaan niin ehkä löytyy.
-
Ok, kiitoksia infosta. Hyvä tietää että menee ihan sellasenaan :P Tuossa kun täytyy lässykkää vähän "katu"autoksikin hääräillä, että on sitten siitä vaihtelua sellaseenkin.
Pitää koittaa vähän tehokkaammin sitten etsiä, kun ei sattunut omaan silmään vielä puskuria :grin:
-
Heittämällä sopii, autoissa ei ole paljonkaan eroa.
Osanumerolla hakemaan niin ehkä löytyy.
Mikähän olisi osanumero etupuskurille, kun ei ole manuskoita.
-
Heittämällä sopii, autoissa ei ole paljonkaan eroa.
Osanumerolla hakemaan niin ehkä löytyy.
Mikähän olisi osanumero etupuskurille, kun ei ole manuskoita.
Lunttaa tosta (http://traxxas.com/explodedviews/7407-Front-Exploded-View-Rally) :roll:
Jos ei ole kiire ja haluaa säästää vähän rahaa saa vaikka tosta (http://www.ebay.com/itm/1-10-Rally-4WD-FRONT-BUMPER-BODY-POSTS-Foam-rear-chassis-shock-Traxxas-7407-/331097664732?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4d16f56cdc) koko paketin.
-
Lunttaa tosta (http://traxxas.com/explodedviews/7407-Front-Exploded-View-Rally) :roll:
Jos ei ole kiire ja haluaa säästää vähän rahaa saa vaikka tosta (http://www.ebay.com/itm/1-10-Rally-4WD-FRONT-BUMPER-BODY-POSTS-Foam-rear-chassis-shock-Traxxas-7407-/331097664732?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4d16f56cdc) koko paketin.
[/quote]
Kiittää ja kuittaa
-
Moi mulla on kyseinen auto ja olen muokannut sitä isommat 17mm veisit laitoin ja moottori on 1/8auton kokoa ja akku on 11.1vkoppakin on1/8luokkaa.
-
Minkä kokoinen kyseisen auton kori on ? Meneekö kori myös vaikka normi Slashiin tai muuhun vastaavan kokoluokan SC autoon ?
Muokkaus..
Tarkoitan siis tota Fiestan Rally koria 74054-4 on tuo itse auto ja korin tuotekoodi 427412.