Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - henkka_n

Sivuja: 1 [2] 3
31
Juu, Tamiyan Super Driftech on 24mm leveä rengas ja käy kisoissa. Normaalistihan vanteet ovat 26 milliset.

Kun asentaa renkaan vanteelle siten, että se on perillä asti vanteen sisälaidassa, saa tommosta nykypäivän lookia aikaiseksi (vanteen reunan korostaminen):

http://farm3.static.flickr.com/2392/2256752393_85888bac94_b.jpg

tai kuten omassani:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs670.snc4/61060_443800883492_721313492_5066851_5400178_n.jpg

tos mun ;)
http://www.tuning.fi/2220/2220

32
PaavoNokkava: Tamiyan Super Driftech kumit on muistaakseni 24mm,
pitäs sopii luonnollisesti myös tamiyan vanteille hyvin. Ja käy kisoissa.
Tulossa setti just postissa voin varmistaa asiaa ku saan ne..

33
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 04.12.10 - klo: 01.54 »
kappas yks jo rantautunu, itellä vielä postissa. sekä rättäri =)

34
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 30.11.10 - klo: 13.18 »
Montaks tilataa? =)

35
Asfastil, betonil ym. löysät öljyt lukee epätasasuudet ja pienet stemut hyvin
ja rauhottaa meininkii, tyyliin 20-30w. Suunnitelmis ois testaa matolla öljyt läpi
vaikka 20-60w. Löysät varmaa tuo vähän pitoo ja toisinpäin mut se et missä suhteessa
edessä ja takana ni on varmaa aika auto ja käyttäjä kohtanen. Muunmaan palstoilla
osa käyttää takana jopa tahmeempaa kun edessä, ilmeisesti haetaa perälle liukuvuutta?

Kokeilemalla.. omien tarpeiden mukaan

36
Kenne tsemppii treenailuun, voi olla aika haastava! =) asiallist menoo..

37
Seuraavana projektissa olisi kai ackermannin pienentäminen, kuinkas oleellista tuo on ajettavuuden kannalta?
Tällä hetkellä sisempi rengas rajoittaa kääntyvyyttä (noin 45%), onko ackermannin pienentämisestä muutakin hyötyä kuin kääntyvyyden lisääntyminen?
Ainoita keinoja kai saada "raidetanko" mahdollisimman lähelle napaa. Mutta ongelma tulee CS setupilla siinäkin, että ottaa no nyt vivusto kiinni etuhihnapyörään..


csmoden kanssa vois olla hyötyä niittää ackeria pois.
Pidon kanssahan sisempi fillari kulkee tiukempaa mutkaa ja reilu ackeri ok.
Kylki eellä renkaat vastaohjausasennossa mentäessä fillarit kulkee
lähes samaa linjaa peräkkäin, joten vois kuvitella reilulla ackerilla
sisempi "laahaa" ja tahtoo vetää autoo vähän enempi suoraan, kun taas
pienellä ackerilla molemmat etufillarit vetäs enemmän sinne menosuuntaan(kylki eellä)

saiskohan tästä virkattuu yhtään monimutkasempaa selostusta =)

Mut jos et saa "raidetankoo" eteenpäin, oisko hulluu tuoda etutukivarsii ja/tai
c-paloja pikkasen taakseppäin? toisaalt tolla kyl muuttuu sit muutaki.. painopiste,
renkaat ei vältsyy sovi korin aukkoihin..ym  ehkä tuhoon tuomittu idea.



38
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 25.11.10 - klo: 11.43 »
Totta. Eise tylsää ois virikoneella ja ilman pitoa =) erittäin viihdyttävää vois kuvitella.
No onneks löyty noi rättäri ja kupla, sopii hyvin tähän hetkeen ;)

39
ABChobby tais tehä noita http://www.youtube.com/watch?v=iDAtGqIj7nw
Pari kertaa ollu liipasimella tilata, mutta kun on vannoutunu tölkki mies =)

ah kerkesitkin lisätä 1/10 videon..

40
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.11.10 - klo: 13.29 »
joo camarossa on takana leveyttä. mul on se perus hpi camaron kori ja 6mm hexit ja 12mm offsetilla 26mm vanteet ja jää vielä sisään.
toi varmaan auttas jos ois 32mm leveet takana niinkun vatolla, jos se tulee sen 6mm vielä ulospäin? tai sitten sitä prikkaa =)

42
Jos jarrua jää päälle niin siin tapaukses toi one-way edessä
tekee sen spinnaamiseen kun päästät kaasun, se jarru ottaa sillo vaan taakse.
Niin ku nykisit käsijarrua oikeella autolla mutkassa lumella.. eikä edessä vetoa.

Jos et saa laahausjarruu ny pois ni kokeile kytkee väliaikasesti se oneway pois.

Ohjaimes saattaa olla kans säätöö... vaik se kaasun herkkyys, sitä voi kokeilla
säätää sillee et kulkee melkeen ittestää mut ei iha..

43
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 19.11.10 - klo: 18.53 »
entäs mini,rättäri ja kupla?

mistähän löytys touring koossa? ois hienoja.

mitäs onkelmia tulee jos kori rajotus ois vaan -70 luku ja alle,
tulisko sieltä sit joku kaikkein virtaviivasin mitä kaikki rupeis käyttää
nopeuden vuoks? ite en kyllä valitsis sen perusteella.. vaan kaikkein rumimman =)


44
Moi
Käväsin kokeileen driteriä pikkasen ja tuolla setupilla joka siinä nyt on
Paikallaan eli cs-modi niin auto turhan herkästi spinnaa!
Olisko ideoita millä pitoa sais enemmän takapäähän kun varsinkin jos vedon löysää niin silloin perä aivankuin irtoaisi alustasta. Vaikea selittää.
Mutta noin yleensä jos perässä pitoa liian vähän?

Jukkis


moi. jos modiratastus jää kuitenkin paikoilleen, niin laita diffi taakse ja spooli/lukko eteen.Ok
Kiitos vinkistä täytyy kokeilla.
Kyllä tarkoitus olis että opettelis sen tolla cs-Mozilla tuon driftauksen!
Sitten olen miettinyt tota moottori jarrua ja sen vaikutusta tuohon spinnailuun?
Jukkis
keulan iskarit tahmeeks ja perä löysäks. taka-auraus n.3 asteeseen(useemmiten taitaa touring autoissa ollakkin?)
ite käytän 1 asteen aurausta takana ja perä luistaa paremmin kun esim. 3 asteella, mut mul ei oo cdmodia joten se onkin toivottua.

niin joo, sulla tais olla edessä one-way diffi, sillon pienikin moottorijarru saa sen spinnaa ku päästää kaasun.
mulla on kans one-way eessä, laahausjarruu ei ollenkaan. pelkästään liipasimesta, siitä on kyl usein hyötyä et jarru ottaa vaan taakse.

45
Moi
Käväsin kokeileen driteriä pikkasen ja tuolla setupilla joka siinä nyt on
Paikallaan eli cs-modi niin auto turhan herkästi spinnaa!
Olisko ideoita millä pitoa sais enemmän takapäähän kun varsinkin jos vedon löysää niin silloin perä aivankuin irtoaisi alustasta. Vaikea selittää.
Mutta noin yleensä jos perässä pitoa liian vähän?

Jukkis

moi. jos modiratastus jää kuitenkin paikoilleen, niin laita diffi taakse ja spooli/lukko eteen.
keulan iskarit tahmeeks ja perä löysäks. taka-auraus n.3 asteeseen(useemmiten taitaa touring autoissa ollakkin?)
ite käytän 1 asteen aurausta takana ja perä luistaa paremmin kun esim. 3 asteella, mut mul ei oo cdmodia joten se onkin toivottua.

46
Joo samaa mieltä. eikös homman nimi oo näyttää takApotkulta? sladdailua toi ken kyL o.
Eika sillä ole väli miltä vetotavalta se näyttää.
Yleensähän ne 1:1 pelit on takvetosia koska niillä se on helpompaa ja kisoissa autot tasavertaisempia nopeuden suhteen.
Se että auto on etu-, taka- tai nelivetoinen ei merkkaa.
Pääasia on että pelit menee vinossa ja runsas savu antaa lisää show pisteitä.

Kyl sillä Drift sanalla on autourheilussa vähän täsmällisempi tarkotus kun sanakirjassa,
ei sillon puhuta nelikoista tai etuvetureista.

Mut RC hommat onkin sit omansa, nelikoilla joutuu vetää ja osa koittaa saada
siitä mahollisimman realistisen tuntusta mikä on arvostettavaa ja toiset
haluaa pitää mahollisimman hauskaa mikä on hienoo!

Mikään sladi ei oo missään nimessä rumaa! =)

47
Moro Jantterit,

Miten on onko tullut tuota CS-modia tullut jo kokeiltua kuinka paljon?
Ketokaa mielipiteitä kellä siihen on jonkinverran kokemusta.
Esim menikö auto vaikeammaksi ajaa vai helpottuiko driftaus?

Jukkis

Vaikeusaste karkeesti:

stage 1 - diffi takana, spooli edessä
stage 2 - spooli takana, diffi edessä
stage 3 - countersteer mod.

ja sitten muilla säädöillä pelataa tuolla välissä suuntaan ja toiseen.
ihan ok countersteer ajoa saa aikaseks ilman modiakin ku lähtee tosta
kakkos asetelmasta säätää..

48
alkuun pääsee pelkillä renkaiden vaihdolla kuhan on 4wd kärry.
sitten kun sujuu ja innostuu lisää niin tuolla on pariin perus
tamiyaan lisää driftiominaisuuksiin vaikuttavia säätöjä.
ja yleisesti muihinkin alustoihin.

http://www.rcspares.com/drift-rc/How-to-Convert-your-RC-Car-into-Drift-Spec.html

49
puhtailla matoilla menee aika pintakaasulla, lyhyellä radalla stanukin riittää.
jos sattuu olee oikeen pitkää loivaa mutkaa tai suoraa niin on se hyvä et
riittää sitä potkua ettei vaan pääse auto suoristumaan tai ottamaan pitoa =)

mustaks jynssätyillä matoilla tarviikin sit enemmän potkua.
kiitos erilliset puhtaat driftiradat! =)

asialline video

50
siistii laita ihmees kuvaa ku saat tehtyy
hauska video noista http://www.youtube.com/watch?v=RFMSb6mO2QQ
yhellä aukee toi pelti enne mutkaa, jos duunais rc koriin kans konepellin mikä välillä aukee ku kolaroi =)

51
Se mitä on luettu ja koettu niin sanoisin että lähdetään liikkeelle spooli/diffi, joka on helpoin tapa lähteä driftaamaan. Kun kokemusta kertyy auton hallinnasta ja säätöjen vaikutuksesta ja halutaan hieman lisää näyttävyyttä/herkkyyttä ajamiseen niin diffi/spooli. Kun nämä oppivaiheet on suoritettu niin sitten on CS:än vuoro, joka on se vaikein mutta näyttävin, mutta vaatii kuljettajalta paaaaljon osaamista, niin ajamisen kuin säätämisen osalta.

"Ensin opiskellaan kaksi vuotta jännittämään jousi, sen jälkeen oppilaalle annetaan nuolet käyttöön."




Juurikin näin. Hattua cs-mod miehille.

52
Driftiin suunnitelluissa alustoissa spooli tulee taakse ja eteen diffi

Mainitse muutama tällainen alusta ja laita linkkiä ohjekirjaan/kasausohjeisiin asian toteamiseksi. Kiinnostaa nähdä ko. alustat.

aikasemmin vielä mainittiin pro-d:n lisäks tuo TA05 VDF.
prod:tä myydään hulluna japanissa(driftihulluus) ei vissiin eurooppaan
oo pahemmin tuotukkaan.

pari vuotta sitte lueskelin foorumeita maailmalta ja tourinkien muunnokset
driftiks aloitetaan suurimmaks osaks laittamalla spooli taakse.
mutta varoituksen sana sieläkin oli että driftaaminen ei ole helppoa hommaa
ja aluksi jotta ei mene hermo niin harjottelee diffi takana spooli edessä =)
mut tosiaan nämä tuulia maailmalta. härmäläiset tavallaan eks je.

ei oo tarkotus hermostuttaa ketään!

53
Valtsu älä hermostu, ei sun tarvi laittaa, eikä kenenkään. Tää on vaan keskustelua alustoista ja säädöistä.

54
Kerroppas sitten miten se driftaaminen näyttää erilaiselta jos spooli on takana?

Eturenkaat vastaohjausasennossa koko mutkan ajan. Ja oikeestaan jo ennen mutkaa.
Meneehän toki nelikkorallissakin mutkat sladissa mut eri tavalla, se on powerslidingii.

55
Driftiin suunnitelluissa alustoissa spooli tulee taakse ja eteen diffi ihan siitä syystä että sillon se ajo näyttää ja tuntuu driftaamiselta eikä 4wd rallilta.
"Touringsäädöillä" on helppo alotella ja sit ku homma rupee pysyy hanskassa niin kääntä ne driftaamiseen oikein päin eli spooli/lukko taakse.
Niin niin, taitoahan se vaatiikin! =)



56
Tuolta fiilistä luisutreeniin! 1:1 säännöt 2010:
http://www.drift.fi/fdo-drifting/fdo-saeaennoet10
Noita säveltäen aika pitkälti talven -09 Lippulaivan kisoissa.
Varsinkin pisteytyksessä käytettiin samoja taulukoita.
Ainoastaan 'entry-speed' jätettiin pisteyttämättä kun tutkalla ei kokeiluissa saannut verrattavia tuloksia.

Asiallist.

57
Tuolta fiilistä luisutreeniin! 1:1 säännöt 2010:
http://www.drift.fi/fdo-drifting/fdo-saeaennoet10




58
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 08.05.10 - klo: 17.31 »
Täytyykin varmaan tuo xeruni tilailla, kai sillä jotain tekee.

Kans xerunii yynäilly. Siihe saa häkkäämäl merkkisoftanki, mut ei taida tarvii
jostain lukasin et uusimmas omas(hobbywing) softaski Turbo säädöt. Sen saa sivuilt. Uskon kans vahvasti et kulkee kovempaa ku spx.

59
Yleinen keskustelu / Vs: kimppatilaus kamtekilta
« : 06.05.10 - klo: 20.03 »
Pystyykö tällä numerosarjalla seuraamaan lähetyksen liikennettä? Jos pystyy niin voisiko joku laittaa linkin mistä pystyy tsekkailee, että missä mennään...

tonne alamummoon? http://www.ukmail.biz/index.html
tonne pitäs ilmestyy sit ku on saapunu härmään http://www.posti.fi/postipalvelee/lahetystenseuranta/

Eiköhä toi muutaman päivän sisällä pamahda!

60
Yleinen keskustelu / Vs: kimppatilaus kamtekilta
« : 05.05.10 - klo: 22.49 »
Iha v***n jepa!

Sivuja: 1 [2] 3