6
« : 08.01.12 - klo: 01.48 »
Moi,
Itselle tullut muutama juttu mieleen:
1) Stockkiin A-finaali 10 kuskilla - Kärkipään kuskit ajavat nätisti, näin saadaan myös lisää tilaa alempiin finaaleihin, jolloin ajaminen helpottuu.
2) Stockkiin ykstyyppisäädin - Mielellään sellainen, jossa ei ole mitään "turhia" säätöjä. Vaikka nollaprofiilit käytössä on säätimien välillä edelleen aikamoisia eroja.
3) Stockkiin sama välitys kaikille - Näin jengi opettelee säätämään autoja ja ajamaan välityskikkailujen sijasta ja koneitakaan ei polteta. Kaikkien energia säästyy siihen mihin luokka on tehtykin, eli ajamisen opetteluun.
4) Reseedit käyttöön - vapaiden treenien jälkeen tehtäisiin vasta erälistat tuloksien mukaan.
Sitten yleisesti:
Mielestäni nousupistejärjestelmä pitäisi ottaa takaisin, esimerkiksi prostockkia ja viriä ajaa sellaisetkin kaverit, jotka tuskin olisivat kärkipäätä edes stanussa. Mielestäni hommassa ei ole mitään järkeä, jos ei pysytä tolppien välissä edes auttavasti. Se, että on enemmän tehoa, ei tarkoita että ajaa kovempaa. Kuskit jotka eivät pysy tolppien välissä nopeissa luokissa tuhoavat helposti muiden ajon.
Lisäksi sarjassa pitäisi ajaa tietty määrä pisteitä, muuten tulisi tippuminen hitaampaan luokkaan - Tällä saataisiin enemmän jengiä ajamaan aktiivisesti kisat.
Stockista pitäisi tehdä niin helppo luokka, että hommaa keskittyy auton perussäätöihin ja ajamisen opetteluun, ei tuunaamiseen.