tuo akku kaavio ei kyllä aukee ollenkaan????
ajon jälkee akut vaa 4s:nä laturiin niin ovat valmiina seuraavaan erään.
edit: eikä tuota luokkaa voi yhellä akulla/akkuparilla ajaa, vähintaan sen 2 settiä vaatii. Toinen o aina oltava täynnä.
4s:nä? tarkoitatko akkua missä on neljä kennoa sarjassa? Totta kai jos on 2x2S akut niin ne kannattaa ladata kerrallaan (toki vaatii 2x2S->4S balanseriadapterin)
En muista tiedä mutta itse en kovin mielelläni laita suoraan ajosta otettua 40-50 asteista lipoa suoraan lataukseen...
Kolme 15min erää ja 5min tauko erien välissä, ymmärsinkö oikein?
Aika hurjaa rääkkiä joutuu sähköt kestämään jos noin pitkät erät tulee ja jäähdytysaikaa ei ole 5min enempää?
Kaksi erää omien erien välissä. Ajon jälkeen 40min jäähdyttelyä kuten aikataulu kertoo.
Ja ehtiihän se tulla täyteen vaikka nostovuoron jälkeen vasta laittaisi latautumaan.
Muokkasin nyt aikataulua jotta ei akkua joudu laittamaan lataukseen heti ajon jälkeen. Hyvä huomio Koheltajalta.
Onko kukaan laskennut että kuinka paljon tarvitaan sähköä kisapaikalla jos on vaikka 20kuskia kisassa mukana. Onko sellaisia ajopaikkoja viellä olemassa missä sitä on tarjolla kaikille haluaville.
Jerzi
Harva käyttää lataukseen yli 200W eli 20 kuskia tarvis 4000W tuolla kulutuksella, olettaen että kaikki lataa samaanaikaan 200W teholla akkua.
4500-5400mah 4s akku ladattaessa 1S:llä menee 65-80w sähkötehoa, tuohon vielä laturin kaipaamat "hukkatehot" niin saadaan semmonen 100w/laturi.
huikeita tehojahan tuollasesta yhestä valovirta rasiasta ei saa
10A sulakkeella sen 2300w
16A sulakkeella sen 3680w
ulkona moisen voi hoitaa vaikka agrikaatilla, jos ei ole saatavilla sähköä muuten.
Aah, taidat sekoittaa lataus/ purkuvirran ja akkujen sarjaankytkennän. 4S akku on neljän kennon sarjaankytkentä ja purku / latausvirrasta on tavattu käyttää C:tä. 1C ja 2C ovat yleisimmät latausvirrat.
- Hount