Kirjoittaja Aihe: Team Magic M1 Buggy  (Luettu 34592 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #60 : 27.10.06 - klo: 18.32 »
edit: Toi löytyy tosiaan yleisitä määräyksistä mutta M-8 on erikseen määritelty kohdassa 3.4.2

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #61 : 27.10.06 - klo: 21.23 »
Mut siinä taas ei ikkunoista mainita mitään! :)

tuplaesa

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #62 : 28.10.06 - klo: 03.20 »
Miksi tuulilasin pitää olla läpinäkyvä? onko teillä pikku tontut siellä ohjamossa vai?

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #63 : 28.10.06 - klo: 09.22 »
Joo, siellä pitää olla pikku sotilas, barbi tai joku vastaava. Nyt kun joulu tulee niin on hyvä pyytää sellanen joulupukilta

Jartsa, voisitko mahdollisesti lukea edellisen sivun

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #64 : 02.11.06 - klo: 08.58 »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #65 : 03.11.06 - klo: 10.16 »
Noi ikkunajutut on mun mielestä kerrottu pienoisautojen yleisissä säännöissä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #66 : 03.11.06 - klo: 13.57 »
Ylipäätään mitä itkun väliä on krossissa jollain tuulilasin läpinäkyyvyydellä. Auto on kuitenkin niin pölyssä ja kurassa ekan kierroksen jälkeen että ei siitä "kuski" läpi nää muutenkaan. Ihan tutti sääntö ainakin krossissa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #67 : 03.11.06 - klo: 17.30 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Ylipäätään mitä itkun väliä on krossissa jollain tuulilasin läpinäkyyvyydellä. Auto on kuitenkin niin pölyssä ja kurassa ekan kierroksen jälkeen että ei siitä "kuski" läpi nää muutenkaan. Ihan tutti sääntö ainakin krossissa...


Täysin samaa mieltä. Kyl ikkunat musta pitää olla mut ihan sama onko läpinäkyvät vai ei.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #68 : 03.11.06 - klo: 22.38 »
Nonnii! Nyt olisi sellaista tietoa että joulukuun alussa olisi autojen tarkoitus alkaa tehtaalta poispäin liikkua! Toivotaan ettei enää tule mitään hidastuksia!


Ja kyllä tuossa Magicissa tuulilasi on, joskin se on pieni ja tankin korkin päällä :D

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #69 : 01.12.06 - klo: 09.01 »
Näköjään ruvennu kuvia tippuun eri Buggy saitelle, lopullinen versio näkyy olevan M1 B ja äkkiä kuvista katsottuna tankki on ainakin muuttanut muotoaan. Kieltämättä auto on kyllä futuristisen näköinen.





| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #70 : 01.12.06 - klo: 11.12 »
Onhan tuo mielenkiintoisen näköinen ja oikeasti vähän erilainen.

Ovat muuten joutuneet kuitenkin osittain palaamaan "vanhaan". Etuiskarin alakiinnike vaihtunut normaalityyliseksi. Epäilinkin tuota konstruktiota, en muista kirjoitinko siitä tänne, enkä jaksa katsoa topiccia läpi. Mutta kuitenkin.

Ja kuljettaja ei nää tietä tankin takia, joutuvat ajamaan Vatasen tyylillä kahva edellä. Sääntöjen mukaan edessä pitää olla "riittävä" tila, johon voi laittaa kilpailunumeron. Saas nähdä tuleeko ongelmaa. Tuskin, mutta mielenkiintoista "ferrarointia".

Muuten on hauska nähdä kuinka auto toimii. Tuleeko NeoInvitationaliin yhtään? Ei ainakaa osallistujalistan mukaan.

Onko muuten mielestänne mitään merkitystä, että tuo normaali tuuletusreikä eli tankin aukko puuttuu moottorin jäähdytysilman antajana. Koppa on muutenkin kovin korkea moottorin kannalta.

Tässä kuitenkin auto ensi kesän "mustaksi hevoseksi" näin paperilla ainakin.

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #71 : 01.12.06 - klo: 11.23 »
Minua mietityttää paljonko tuo kerää pas*aa matkaansa kosteammissa oloissa niin kuin suomessa tuppaa olla. Aika hankalanoloinen puhdistettava vaikka olis kuinka paineilmat sun muut. Paljon hankalia välejä. Takapään iskarikiinnitys näyttää aralta

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #72 : 03.12.06 - klo: 21.05 »
http://www.teamtrinity.com/team_magic_prod/cars_buggies_main/m1nbuggy.html

Löytyi parit kuvat ja hajoituskuvat myös koko autosta ja setupit myös :shock:

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #73 : 03.12.06 - klo: 23.09 »
Tänä iltana, kunhan Jartsa kotiutuu reissuiltaan ja vielä kerran tarkistaa tilauksen, lähtee M1B–autojen ja varaosien tilaus tehtaalle. Toiveissa on, että saisimme 4 autoa maahan salamatoimituksena ennen Englannin kisoja, jotta Jartsa pääsisi kokeilemaan siellä autoa.
Loput autot ja tavarat tulevat sitten parin viikon sisällä.

Näiltä sivuilta löytyy autosta tietoja:
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Parts%20List.pdf
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Exploded%20View.pdf
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Basic%20Setup.pdf
http://teammagic.com.tw/Download/M1B/M1B%20Blank%20Setup.pdf

Ja tässä linkki sivulle jossa kerrotaan auton kehittämisestä ja tehtaan pyrkimyksestä tehdä mahdollisimman hyvä auto:
http://www.teammagic.com.tw/en/profra.jsp?tag=proInf&id=560001&pageNum=1

Varaosia tulee niin, että jokaista, tämä todella tarkoittaa jokaista, osaa mitä autossa on, tulee hyllyyn.
Kuluvia osia enemmän, muita vähemmän. Osa osistahan buggyissa on sellaisia, etteivät ne voi mennä rikki. Mutta jos kuitenkin menee, osa löytyy hyllystä, aina! Ja varaosat ovat mukana aina kilpailureissuilla, joten huolto pelaa!

Muutamia mielenkiintoisia yksityiskohtia on räjäytyskuvassa nähtävissä

- etu- ja takakardaani ovat samanmittaiset, eli keskidiffi on keskellä
- osa laakereista asennetaan eräänlaiseen tukirenkaaseen. Liekö tarkoituksena, jos laakeri hajoaa, estää laakeripesän vioittuminen, joka tavallisesti johtaa koko osan vaihtamiseen. M1B:ssä siis vaihdetaan vain laakeri ja suoja!
- saranatapit on puslitettu komposiitti-/metalliosilla.


Varaosat tullaan hinnoittelemaan niin, ettei niitä kannata Suomeen ulkomailta tilata, päinvastoin! Varaosat eivät ole kovin kalliita, paitsi jotkin metalliset, esim. ohjauspalat. Kertonee aika paljon metalliosien laadusta ja materiaalista, vai mitä?

Varaosista esimerkiksi diffin sisustan rattaat tulevat maksamaan tappeineen päivineen 10 euroa.

Nyt täytyy vain toivoa että saadaan Jartsalle auto Englantiin :D
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #74 : 06.12.06 - klo: 19.20 »
No niin, nyt näyttää siltä, että Jartsa saa Englantiin mukaan Team Magic M1B-auton! Neljän auton lähetys ja varaosia lähtee tehtaalta pikatoimituksena Suomeen maanantaina aamulla. Noudettavissa pitäisi olla keskiviikkoaamuna klo 9, kone lähtee Englantiin noin klo 18.00 Tampereelta. Ei siis paljonkaan pelivaraa. Auton Jari kokoaa hotellissa, joten pysyypähän poissa suuren maailman houkutuksista.

Ovat ensimmäiset kilpailut ja julkinen esiintyminen tuotantomallilla, joten painetta piisaa. Setupit suoraan tehtaan manuskasta ja niitä sitten sovelletaan Jartsalle sopiviksi. Ei ehkä kovin järkevää ottaa aivan uutta autoa osina kisaan, mutta varmasti mielenkiintoista.

Kiva kuulla Jarin kommentit ajotuntumasta, autohan on matala ja painopiste matalalla,  renkaina vielä matalaprofiiliset GQ-Hammerit. Toivottavasti toimiva yhdistelmä.

Loput autot ja tarvikkeet tulevat jouluviikolla, jolloin lähetetään autot ennakkotilanneille.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M1-B
« Vastaus #75 : 13.12.06 - klo: 13.18 »
Tuli. Tuulilasikin oli mukana ja sivuikkunat. Ei enää syytä huoleen.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #76 : 14.12.06 - klo: 08.16 »
Ensimmäiset fotot pakkauksesta, kännykällä:





Pari lisää:


paketti
diffipaketti, diffit tuntuu todella herkiltä.
sisältöa, huomaa ruuvilaatikko.
sisältöä

Kasaus alkaa heti, kun vaan vapaalle pääsee. Eli viikonloppuna viimeistään.
Työn laatu  ja viimeistely on huippua. Lisään kommentteja kunhan pääsen kasailemaan.
Power-Save-Racing Team

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #77 : 14.12.06 - klo: 12.11 »
On kyllä mielenkiitoista nähdä miten tuo pelaa radalla

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #78 : 16.12.06 - klo: 01.30 »
Nyt on kasailtu illan mittaan. Todella hyvä kasattava, ihan samaa tasoa kun reiskakin, joka on omasta mielestä tähän asti ollut paras sovitteiltaan.

Kaikki ulostulot, vetarit ja jopa alumiinisten iskaritukien taustat, jotka ei tule näkyviin on kevennettyjä.

Diffit vaikuttaa herkiltä jo heti alkuunsa, järeetä ja tarkkaa tekoa muutenkin. Pitää äkkiä päästä testaamaan tota diffin säätöä.

Illan saldo









lisää kuvia
Power-Save-Racing Team

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #79 : 17.12.06 - klo: 09.49 »
Väliaikatietoja Englannista. Jarilla oli ensimmäinen päivä aikamoista rähjäämistä uuden kaluston kanssa. Radion kantomatka 1 m (toimi moitteetta vielä edellisenä päivänä Suomessa), starttilaatikon hihna löysällä etc. Luonnetta kasvattavia vikoja niin, ettei päässyt ajamaan kuin 4 kierrosta harjoituksissa! Autosta irtosi takakardaanin tappi (kiireessä kun kokoaa) ja etupäästä ylätukivarren vanttiruuvi poikkesi. Crompton väitti että etuiskarin likasuoja irtoaa ensimmäisellä kierroksella, ja oikeassa oli. Sekä David että Jari ajavat ilman iskarisuojaa, eikä aiheuta ongelmia!

Etupään vanttiruuvit ovat liian kovat. Jari veti molemmat vanttiruuvit kireälle niin ovat kestäneet, vaihtaa kuitenkin sunnuntaiksi Hobaon vantit tilalle, niin saa vähennettyä hieman pystykallistumaa, nyt on pari astetta liikaa.
Jarilta ei ole muuta mennyt rikki, David Cromptonilta on. Davidilla on esisarjan auto, joka näyttää olevan heikompi kuin tuotantomalli, jolla Jari ajaa. Tämän vuoksi David on ahkerasti vieraillut Jarin varaosalaatikolla ja vaihtanut mm. vetoakseleita tuotantomallin sellaisiin.

Jarin mukaan Mätzikki käyttäytyy poikkkeuksellisen hyvin röykyissä, on kuulemma niin pehmeät iskarit ja jouset. Koska on ajanut autolla niin vähän ei ole juurikaan hyppinyt, joten ei osaa sanoa miten hyvin ohjautuu ilmassa.

Auton agressiivinen kaarrekäytös on pikkaisen aiheuttanut ongelmia. Haukkaa kaarteeseen niin innokkaasti, että huolimattomasti kaasuttaen tekee helposti munkit. Tätä pyrkimystä Jari on saanut jo jonkin verran rauhoitettua, ehkä pystykallistuman muutos takaisin oikeaksi auttaa asiaa. Juuri tällaisissa asioissa näkyy, ettei autoa ole päästy testaamaan.

Yhteenvetona Jari on autoon todella tyytyväinen, kestävyydessä ei ole ollut ongelmia (poislukien etupään vanttiruuvi) ja auto on kilpurimaisen sähäkkä ajettava. Eilen autossa ei ollut yhtään vikaa, mikä on hyvä merkki, sillä kun kuitenkin ajettiin 5 erää lämmittelyineen. Auto myös vastaa loogisesti säätöihin, joten oikeat säädöt on varmasti ensi kesäksi löydetty. Jarin sanoja lainaten:"Tää on hyvä auto!"

Olen pahoillani etten voi kertoa muiden suomalaisten tunnelmista, ymmärrettävistä syistä kun kiinnostus (näillä puheluhinnoilla) rajoittuu Jarin toilauksiin. Sen verran kuitenkin kuulin, että joukkuehenki on korkealla ja muut ajavat suomalaisten päälle taas ilman rangaistusta, mutta suomalaisille jaetaan ilman syytä stoppareita. Jarillakin on yksi, eikä kukaan tiedä syytä! Suomen joukkueella on siis tutut sinivalkoiset lasit mukanaan, kuten pitääkin.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #80 : 17.12.06 - klo: 10.21 »
onko Jari päässyt muuttamaan niitä diffisäätöjä lennossa, tuossahan oli ne säädettävät diffit? luulisi että sillä olisi helpointa vaikuttaa kaarreajoon ja pyörähtelyyn.

ns. turhat kommentit tikkerin pyynnöstä poistettu

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #81 : 17.12.06 - klo: 13.23 »
Olen tykännyt Team Magicin (suomalaisittain vakiintunut lempinimi taikamatto?) tyylistä tehdä tuotteet huolellisesti ja hyvistä materiaaleista, "hintaa katsomatta", sillä onhan edullisia tuoteperheitä jo ennestään riittävästi. Ennen auton julkaisua oli sellainen "Jos tää on lähelläkään autona sitä mitä nuo kuljetuslaukut ovat omassa kategoriassaan, niin on varmasti kiinnostava laite" -fiilis. Osa ennakkotiedoissa hehkutetuista uusista ominaisuuksista karsittiin pois tuotantomalliin, ilmeisesti ehtivät jo todeta, että ei toimi. Nyt mielenkiinnolla odotellaan, että mitä lastentauteja vielä löytyy (olenko realisti  :D ) ja miten nopeasti tehdas vastaa huutoon, tässä tapauksessa luotto tehtaan nopeuteen on vahva.

Kyllä, hyvältä näyttää ja jos itsellä parempi sauma olisi, niin voisi autokuumetta kihota pintaan.  :D  Setupit vielä kehään, niin varmasti taikamatto lentää enskaudella lujaa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #82 : 17.12.06 - klo: 20.30 »
Sain Jariin yhteyden. Kertoi että Josella oli ilmeisesti ollut tulppa löysällä, ei kuitenkaan ollut varma asiasta. Sääli jos tällaiseen kaatui hyvä ajo!

Taikamatto toimi hyvin loppuun asti, vaikkei vielä ole lähelläkään optimisäätöjä.  

Jos säät sallii, niin aletaan säätöjen etsiminen Lavangossa viikonloppuisin. Ajateltiin aloittaa Mikan säätövinkistä, että jos viitsit Mika vielä laittaa ehdotuksesi vaikka yv:nä, niin ei kukaan häiriinny :lol: , kiitos!

Kokonaisuutena jäi hyvä fiilis, auto jätti hyvän vaikutelman ja oli kiva kuulla Jarin äänestä miten mukavaa oli ajaa Taikamatolla, vaikka siitä ei vielä kaikkea uskaltanut/osannut ottaa ulos. Nälkä tuntuu olevan nyt pojalla kova ja into huipussaan, joten ensi kesänä nähdään mitä autosta irti lähtee!

Auto painaa valmiina radiolaitteineen, ilman moottoria, akkua ja pilliä noin 2.600 grammaa!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #83 : 17.12.06 - klo: 20.35 »
no problem  :lol:

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #84 : 17.12.06 - klo: 21.34 »
Cromptonilta hajosi ohjausservo huolellisesti täydessä vauhdissa, ei lähtenyt enää jatkamaan.

Mikalle vielä sen verran, ja muillekin keitä kiinnostaa, että Jarilla on autossa kiinni säädettävät diffit. Ne kuitenkin säädettiin vielä tässä kisassa pelkällä viskositeetilla. Kesään mennessä kokeillaan miten säädöt vaikuttaa ja sitten voidaan lähteä kisaan vaikka setupilla 1.000-1.000-1.000. Kiristellään vain kun tarvetta muutokseen on. Diffin säätöön (ja poistoon) tarvitsee avata 6 ruuvia. Antti jo suunnitteli pientä suljettavaa reikää molempaan diffikotelon kanteen jotta säädön voisi muuttaa kantta avaamatta :shock:

Jonkin verran minua huoletti etummaisen tankkaus-tuuletusaukon puuttuminen ja pyysinkin Jaria tarkkailemaan koneen lämpöjä. Turha huoli, lämmöt pysyivät aivan normaaleina. Ilmeisesti moottorin kannelle ohjautuu sellainen määrä ilmaa, että jäähdytys riittää, ainakin kilpamoottorissa (=CNC-kansi). Ja lopun jäähdytyksen hoitaa voimakkaasti uritettu eli suurella jäähdytyspinnalla varustettu moottoripukki, joka muuten meidän vaa´an mukaan painaa 16 grammaa!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #85 : 17.12.06 - klo: 21.50 »
Just näin, hyvä fiitseri: Säätöjen hakeminen on helpompaa kuin öljyjen kanssa pelaaminen

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #86 : 17.12.06 - klo: 22.57 »
Sen verran noista lämmöistä että pelkästään tulpan kohdalta mittaaminen ei välttämättä kerro koko totuutta. Jos koneen alaosa on kuumempi kuin jäähdytyskansi kone ei välttämättä käy optimaalisesti. Itse huomasin tämän kun ajoin uudella kopalla jossa ei vielä ollut tankkausreikää. Kone ei tahtonut käydä kunnolla ja asiaan auttoi (ainakin osaksi) kun leikkasi koppaan reiän josta ilma pääsi vapaasti myös koneen alaosaan. Lämmöissä en huomannut juurikaan eroa.

Ruuvilla säädettävä diffi on varmaan ihan hyvä idea, mutta jos vaikka diffin huoltaa, ruuvia ei välttämättä saada kovin tarkkaan samalle kohtaa uudestaan ja tiukkuuden määrittäminen setupsheettiin ei ole kovin helppoa. Onko tähän joku ratkaisu? Tosin kyllähän normaali diffikin kuluu.. Liekö niin justiinsa krossissa :)
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #87 : 17.12.06 - klo: 23.39 »
Tulpan kohdalta mittaaminen ei tosiaankaan kerro koko totuutta koneen lämmöistä. Sen vuoksi täytyy seurata koneen toimintaa kokonaisuudessaan. Tällä hetkellä näyttää siltä ettei ongelmia lämmön kanssa ole ja kuvistakin näkee että kansi on melkein kokonaan näkyvissä korin mataluudesta johtuen. CNC-kannen lämmönluovutuskyky on 40 % parempi kuin valetun kannen, joten ehkä silläkin on vaikutusta. Vaikuttaa siltä että tehdas on asian huomioinut koria suunnitellessaan. Varmasti myös yksijalkainen siipituki ja matala iskarituki vaikuttavat asiaan. Virtaushan on varmasti parempi ilman em. osien aiheuttamaa patopainealuetta juuri moottorin taakse.

Hyvä kysymys diffeistä. Ajatuksena on säätää diffit ajopaikalla lämpötilaan ja pitoon sopiviksi. Ainakin aluksi tarkoituksena on vain kiristää diffejä eli perussäätö tehdään öljyllä kuten nykyäänkin.

Kun päivä kuumenee tai rata muuttuu voidaan "viskositeettiä" muuttaa ruuveilla. Kuinka paljon pitää ruuvata, se juuri pitää testata.

Vaa´alla voi mitata kullakin viskositeetilla pyörimiseen tarvittavan voiman. Sitten, kun säätöjä tarvitaan, kiristetään ruuvia kunnes haluttu voima eli "viskositeetti" on saavutettu. Tämän asian olemme kuitenkin sälyttäneet kilpailuinsinöörillemme Antille :mrgreen:

Uskoisin hänen kehittävän mallinnuskoneella, CAD:lla ja CNC-sorvilla noin kolme kiloa painavan erikoiskoneen, jolla mittaaminen käy kätevästi ja saavutetaan lähes sama tarkkuus kuin sormin arvioimalla. :D
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #88 : 18.12.06 - klo: 11.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"

Ruuvilla säädettävä diffi on varmaan ihan hyvä idea, mutta jos vaikka diffin huoltaa, ruuvia ei välttämättä saada kovin tarkkaan samalle kohtaa uudestaan ja tiukkuuden määrittäminen setupsheettiin ei ole kovin helppoa. Onko tähän joku ratkaisu? Tosin kyllähän normaali diffikin kuluu.. Liekö niin justiinsa krossissa :)


Aivan - mä mielsin ton niin että karkea säätöjen hakeminen on helmpompaa so. miltä auto tuntuu kun diffit on
2-1-3
2-2-2
2-1-2
jne.
Jossa 1=Jäykkä ~7K , 2=Keskijäykkä ~3-5K 3=Löysä ~1K
Eli haetaan mihin tyyliin auto toimii keskimäärin parhaiten omaan hanskaan ja sitten vastaavat öljyt sisään ja vielä hienosäätöä radan mukaan. Olisiko ideaa?

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Team Magic M1 Buggy
« Vastaus #89 : 18.12.06 - klo: 12.01 »
Just noin! Tuo on yksi mahdollisuus. Toinen tapa on valita öljy ensin.Öljyn valintahan tehdään mutulla (ja kokemuksella). Jos osuu oikeaan, asia kunnossa, jos tarvitaan JÄYKEMPÄÄ, kiristetään ruuvia.

Myöhemmin, kun homma on testattu, voidaan diffi esikiristää määrättyyn arvoon ja tarvittaessa voidaan siirtyä löysempään tai jäykempään tarpeesta riippuen. Valittu viskositeetti rajoittaa aina alaspäin, mutta ylöspäin ei. Eli jos on valittu 3.000, ei ruuveja löysäämällä siitä 2.000 saa!

Mutta tuossa on vielä testaamista ennen kuin noin pitkälle päästään. Kysymyksiä on paljon. Pääasia kuitenkin että diffit kestää ja niitä voi käyttää ilman kiristelyjä aivan tavallisina diffeinä.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike