Kirjoittaja Aihe: KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA  (Luettu 31855 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ai mitäs sanotte poijjat.
Monet uudet auto, moottori merkit ovat rantautuneet meidän pienen pinen Suomen maahan.
Merkkejä jota takuu varmasti nähdään meidän kisoissa on seuraavat
KYOSHO
MUGEN ?
HOBAO
HONG NOR
PIKTOR
CEN
GS
TEAM LOSI
TEAM MAGIC
THUNDER TIGER ?
XRAY

Muistan -90 alussa niin yhdessä kisassa oli alle 10 kuskia ja nyt on merkkejä enemmän kuin tuo osallistumis määrä--->HIENOA

Ja sitten moottorit
Nyt taas jälleen kerran on tulossa hienoja ja uusia merkkejä meidän markkinoille. Nyt on kisaajalla todellakin valinnan varaa ja mikä parasta se luo todellakin kauppiaalle hinta kilpailua.

Ja renkaat
On taas jotain uutta ja uutta vanhaakin ainakin meidän firma on tuomassa MEDIAL PROOTA ja nuo Garage miehet ovat saamassa kuulema hyväksi todettua werksin renkaita-->kohta on rengas sota käynissä.

Kuskit
Toivotaan että ei tämä kuitenkaan nyt ihan riistäydy käsistä, meinaan että jos kisaajia alkaa tulla kisapaikalle enemmän mitä on nyt ollut niin kohta siirytään 2 päivä kisoiksi mikä kenties ainakin meitä PAPPOJA vähän rasittaa ja noita pitkänmatkalaisia myös.

Se on nyt huomattu että taso on erittäin korkeaalla tällä hetkellä mikä taas on erittäin hyvä asia se taas panee näihin meihin harrastajiin hieman enemmän yrittämistä, jo pääsy semeihin on aika kova juttu jo SM-kapinoissa saatikas sitten finaali.

Nyt kuin tuo valkeakosken rata on saanut erittäin paljon kaikua niin nyt on kaverit päässeet treenaamaan ja se taas tietää sitä että kesän kisoissa olemme entistäkin valmiita panemaan muu maailmalle kampoihin entistäkin kovemalla otteella.

Ei hitto kuka muu kuin minä odotan innolla tätä kautta.

RC- TERVEISIN

Jerzi (kokemus kohta 16v polttis kisoista)
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #1 : 12.01.07 - klo: 17.28 »
Täältähän näitä innokkaita kauden odottajia löytyy ja paljon :)

jos sitä vaikka ensikesänä pääsisi ajamaan kisoja niin olisi hieno homma.. tietäisi siis meikäläiselle ensimäistä kautta.. kokemuksessa meillä jerzin kanssa ehkä jonkinlainen ero joka ei toisaalta itseäni haittaa :)

valkeakosken rata näyttää saanen ihan hyvin porukkaa liikkeelle muualtakin kuin tampereelta.. jokakerta näyttäisi olevan enemmän ja enemmän porukkaa liikkeellä joka on tietysti hieno asia mutta toisaalta mitä enemmän porukkaa sen vähemmän ajoa koska joudutaan jakamaan vuoroihin ajot.

noh joka tapauksessa ensikesä tuo ainakin itselle paljon uusia juttuja/tuttuja tästä harrastuksesta enkä aio lähteä kisoihin ainakaan häviämään :D niinhän se on jos ei ole asenne kohdillaan ei kannata edes koittaa...
[Xray XB8]

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #2 : 12.01.07 - klo: 17.32 »
Jokainen kynnelle kykenevä vaan kisoihin kokeilemaan, suositan aloittamaan heti avauskilpailusta koko köörin, niin on kaikki samalla viivalla. Ja mikä vielä tärkeämpää, ei vetkuta sitä kisaamisen aloittamista myöhemmälle, koska silloin harmittaa ne "mamistetut" skabat. Kokemuksen ääni.  :wink:

Uudet kisaajamääräennätykset tai mä en ala mitään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #3 : 12.01.07 - klo: 17.52 »
assolta tulossa M-8 auto ?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #4 : 12.01.07 - klo: 17.55 »
Kyllä.

"It's metric"  :lol:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #5 : 12.01.07 - klo: 20.12 »
Jos jaksaa niin laittaakaas nimi,auto ja moottori merkki kaudelle 2007 niin nähdään millä porukat meinaa leikkiä tänävuonna.
Itselläni on

JERRY HELLSTRÖM
AUTO PIKTOR RUSH 2
MOOTTORI ROSSI

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #6 : 12.01.07 - klo: 20.19 »
RINNE M
CEN MATRIX PRO + RB

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #7 : 12.01.07 - klo: 20.34 »
Sitten kun kuskeja on yli sata niin voi harkita 2 päivän kisoja. Ei varmaan lähiaikoina.

Ja valitettavasti taso ei ole mikään kova (ei millään pahalla).

Toivoisin että joukosta löytyisi sellaisia joita oikeasti kiinnostaisi treenaaminen ja joilla asenne ja tavoitteet ovat kohdallaan. Ei pelkässä harrastamisessa ja hauskanpidossa oo mitään vikaa mut nyt olis siistiä jos joku panostais vähän enemmän tähän hommaan.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #8 : 12.01.07 - klo: 21.02 »
NIKO SYRJÄLÄ
XRAY XB8
RB WS7
[Xray XB8]

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #9 : 12.01.07 - klo: 21.14 »
Aki Lehti
Xray XB8
O.S V-Spec
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #10 : 12.01.07 - klo: 21.17 »
Janne Korkka
Xray XB8TQ
O.S V-Spec tai Novarossi BS21SB
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #11 : 12.01.07 - klo: 21.33 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Sitten kun kuskeja on yli sata niin voi harkita 2 päivän kisoja. Ei varmaan lähiaikoina.

Ja valitettavasti taso ei ole mikään kova (ei millään pahalla).

Toivoisin että joukosta löytyisi sellaisia joita oikeasti kiinnostaisi treenaaminen ja joilla asenne ja tavoitteet ovat kohdallaan. Ei pelkässä harrastamisessa ja hauskanpidossa oo mitään vikaa mut nyt olis siistiä jos joku panostais vähän enemmän tähän hommaan.


Tiedämme että huipulla on yksinäistä mutta tämä on minulle harrastus ja se myös pysyy enkä sitä tarkoita että olisin kovempi kuski jos olisin hommassa mukana hieman enemmän vaan minulla on muita hommia mistä saan rahat pois elämiseen.
Yli 100 kuskia ei tod ole ihan kaukana jos innostus on tätä luokkaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #12 : 12.01.07 - klo: 21.54 »
Vahva kehityssuunta ollut päällänsä jo hyvän aikaa, enkä näe mitään syytä etteikö täällä päästäisi ruotsalaisten tasoon, ei me nyt niin erilaisia olla vaikka puhua osataankin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #13 : 12.01.07 - klo: 22.16 »
Se työ mitä me tehdään työpaikalla niin se ei todellakaan riitä että auton ostaja tulee kisamaan vaan se on jonkun toisen voiman käsissä, enkä tiedä kenen.
Kuin sitä yrittää suu vaahto täynnä kertoa että tule ihmeessä kisamaan niin se on kuin seinälle puhuisi mutta kyllä ne tulee ehkä katsomaan niitä kisoja ja sitten katsotaan että mikä meininki on.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #14 : 12.01.07 - klo: 22.27 »
Kai se on sitä kun pään sisällä kelataan ettei pärjätä, ei haluta mennä sinne esittämään omaa osaamattomuutta, pelätään että pilataan muiden kisa omalla törppöilyllä ja muuta vastaavaa. "Nääh mä reenaan eka ja lähden vast sit ajamaan kun osaan." näin ainakin itse asiaa kelailin, kunnes päähän taottiin lekalla hyvä tovi ja uskaltauduin sekaan, ja kas kummaa, sillä tiellä ollaan.

Usein kun näiden kavereiden kanssa hetken juttelee miten homma oikeasti toimii (uudet tulokkaat ajaa keskenään siellä alimmassa alkuerässä, josta sitten menestyksen myötä noustaan), ja että uudet harrastajat ovat enemmän kuin tervetulleita, säätöavut, neuvot ja kaikki muu löytyy kisapaikalta. Ei muuta kuin välttämätön kalusto ja ennakkoluuloton asenne joukkoon, loppu tulee ajan kanssa.

Kaikki puhutaan ympäri, jos ei muuten niin lahjonta, uhkailu ja kiristys.  :twisted:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Hyper 7 TQ

  • EPUArc
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #15 : 12.01.07 - klo: 22.36 »
Lähetetty: 12.01.2007 21:33    Viestin aihe:  

--------------------------------------------------------------------------------
 
JQ kirjoitti:
Sitten kun kuskeja on yli sata niin voi harkita 2 päivän kisoja. Ei varmaan lähiaikoina.

 Tiedämme että huipulla on yksinäistä mutta tämä on minulle harrastus ja se myös pysyy enkä sitä tarkoita että olisin kovempi kuski jos olisin hommassa mukana hieman enemmän vaan minulla on muita hommia mistä saan rahat pois elämiseen.
Yli 100 kuskia ei tod ole ihan kaukana jos innostus on tätä luokkaa.
Jerzi

Hyvä Jerzi, tää on todellakin joillekin harrastus!  Kisaaminenkin olisi varmasti kivaa, mutta kun kisapaikat on useamman sadan kilometrin päässä, niin ei toi JQ:n pelko varmaan toteudu ihan lähiaikoina! :wink:

Nimimerkin isänä voin kyllä todeta, että ei tää(kään) ny niin valtavan halapa harrastus oo.  (ollaan menty pesäpallon ja itsepuolustuslajien perässä pitkin Suomea edes takaasi, ja ei viittis taas sammaa rumbaa aloittaa.)
Paitsi, että parin kk:n ajamattomuuden jäläkeen toi nitro ei haisekkaan kovin pahalle :lol:

Ei mitenkään pahalla kenellekkään, mutta kaikille ne kisatkaan ei oo "henki ja elämä"
Xray 808, Tamiya Mini

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #16 : 12.01.07 - klo: 22.39 »
kyllä se kisapaikalla notkuminen on sitten jotain aivan käsittämättömän siistiä hommaa ja kuin siihen laitetaan lavangon tyttöjen hampurilaiset viellä käteen niin AVOT ja kavereita ympäri poikin.
Jerzi

PS Tää on elämää minun mielestä
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #17 : 12.01.07 - klo: 23.21 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"

Toivoisin että joukosta löytyisi sellaisia joita oikeasti kiinnostaisi treenaaminen ja joilla asenne ja tavoitteet ovat kohdallaan. Ei pelkässä harrastamisessa ja hauskanpidossa oo mitään vikaa mut nyt olis siistiä jos joku panostais vähän enemmän tähän hommaan.


Useimmat nyt kuitenkin punnitsee kustannusten ja haskuuden suhdetta.
Oma innostukseni kärsi kovan kolauksen nykyisen hyppyrivillityksen rantauduttua Suomeen.

Tehokkailla moottoreilla saa kohtuuttoman edun verrattuna sporttikoneisiin. Toki tehottomallakin koneella pääsee hyppyreistä yli, jos on riittävästi kiihdytysmatkaa ja toisaalta kiihdýtyskohta ei ole liian röykkyinen. Useimmiten hyppyrit on kuitenkin hyvin pian mutkan jälkeen jolloin kiihdytysmatka on lyhyt ja useimmiten se on jauhettu tohjoksi juuri keskeltä jossa kiihdytysmatka saattaisi juuri ja juuri olla riittävän pitkä hyppyrin ylitykseen.

Osaan toki hakea ulommankin linjan, joka on riittävän sileä ja pitkä kiihdytykseen vaan valitettavasti se on useimmiten täynnä savipölyä ja -murua. Sisällekkin saan toki Josen tyyliin käännettyä. Se vaan vaatii tehokkaita jarruja juuri ennen mutkaa ja tyyriitä pannuja sekä laihaa seosta, jotta auto jaksaa lentää lyhyellä kiihdytyksellä. Millään alle 200e pannulla ei moista homma yleensä klaarata.  Lisäksi servot tuppaavat olemaan kulutustavaraa rankkojen jarrutusten myötä.

Pienokaisille muistutukseksi. 200e=1200Mk Pirun iso raha siis.

Lisää saarnaa paskoista renkaista:  :D
"Renkaat ovat ratkaisevat tämän harrasteen kustannusten kannalta. Riittävän huonoilla renkailla poistettaisiin hyöty, joka tulee tehokkaista moottoreista, paljon nitroa sisältävästä polttoaineesta ja suuresta jarruservobudjetista."

Lainasin itseäni. Muutkin saa lainata.

Ei harrastaminen olisi sen hullumpaa vaikka pitoa olisi vähemmän ja homma olisi halvempaa. Paras kuski/mekaanikko/säätäjä yhdistelmä voittaisi. Massia vain kuluisi pirusti paljon vähemmän kuin nyt.

Yksi ehdotus vähemmän pitävien renkaiden lisäksi olisi riittävät kiihdytysmatkat hyppyreihin. Silloin kuka tahansa saisi kerättyä riittävästi vauhtia hyndän ylitykseen. Taito tulisi esiin useamman hyppyrin sarjoissa ja hyndäsarjojen jälkeen olevissa mutkissa, jotka vaatisivat nopeuden sovittamista oikeaksi.

Niin ja muuten Jose voisi heittää räpättimensä hyllyyn vaikkapa elokuuksi ja lähteä kavereittensa kanssa kruisaamaan Saimaalle. Tulisi varmaan halvemmaksi.  :D

Kukaan ei sitten vedä herneitä nenään. :wink:

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #18 : 12.01.07 - klo: 23.34 »
nyt meni aika överiks toi servojen kuluminen jarrutuksissa ja renkaiden seos höpötykset
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #19 : 12.01.07 - klo: 23.57 »
Lavangon hyndät, jotka on ilmeisesti edelleen Suomen kookkaimmat, pääsee ajamaan nopeasti niin 150e kuin 350e koneella. Eikä tarvitse vääntää järkyttävän piikille. Kisassa moni heppu kokeilee pommittaa yhden pompun pidemmälle ja munaa seuraavan mutkan, vaikka paljon todennäköisemmin pitää kamansa ehjänä, auton pystyssä ja ajolinjan kunnossa mutkaan, jos malttaa tosiaan hieman... Vaikka tällä hyppytyylillä ajat jokaisessa erässä koko kisan ajan, ei tippumisesi ainakaan A-finaalista ole varmasti siitä kiinni.

Mitä tulee renkaisiin, niin näillä kovapitoisilla saviradoilla (Lavanko, Salo) olen itse kyennyt kutakuinkin semifinaalikelpoiseen vauhtiin täyskulahtaneilla renkailla, joista moni sanoisi että eihän tommosilla slikseillä tee yhtään mitään. Kuitenkin huomasin että kaatoja sain vähenemään, ehkäpä vauhdin kustannuksella, mutta kisassa kun on tärkeämpää ajaa viisi nopeaa kuin yksi tosinopea ja neljä huonoa. Suomen taso ei ole vielä niin kova, kuin JK viestissäsi annat ymmärtää, varmanpäälle ajamalla on edelleenkin korkealla. Ei siis vaadita viittä tosinopeaa kierrosta välttämättä, paitsi ihan sitten palkintokorokkeelle, poikkeuksin.

Ja mitä tulee Josen mainitsemaan panostukseen, uskon että nyt on kyse jostain ihan muusta kuin rahasta, nimittäin treeniä, treeniä ja treeniä...
(No toki ajaminen maksaa, mutta...)

Servojen en myöskään ole havainnut olevan kulutustavaraa. Itselläni on sama Futaban 9451 palvellut kauden 05 kaasussa ja 06 ohjauksessa, saa nähdä miten lähtee tulevaan kauteen. 05 ohjausservo levisi 06 ennenkö auto ehti edes starttiboksilta pois kevään ekalla ajokerralla, arvelen että sai kosteutta 05 vikassa kura-treenissä, eikä käytetty talven aikana kertaakaan. Eli servoihin kulunut varsin maltilliset 300e tähän asti. Kun tätä suhteuttaa kokonaiskuluihin kahdelta kesältä, niin melko maltillista tosiaan. Myöskään muilla en ole nähnyt servojen leviävän alle mitenkään pahasti.

En siis allekirjoita henk. koht. viestistisi pointteja, mutta ehkäpä tämmöisenä "isojen hyndien" -aikakauden tuotteena en tiedä miten ennen oli asiat paremmin. Ilmeisesti autot ei kulunut, servoja ei mennyt, renkaat kesti useemman kauden, mistäköhän siihen aikaan valitettiin...

Ainiin, kisaajien puutteesta.

"Muistan -90 alussa niin yhdessä kisassa oli alle 10 kuskia"
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #20 : 13.01.07 - klo: 02.25 »
HoBao Hyper 8 Pro
O.S. V-Spec ja Speed V-Spec

HoBao Hyper ST
O.S. V-Spec

Ei se hyndistä hyppääminen ole kyllä varmasti tehosta kiinni vaan TAIDOSTA. Siis jos ei saa heti ilman vaadittavaa harjoittelua hommaa luistamaan, hyppyä menemään ym niin ei vika välttämättä ole vehkeissä. Harjoittelua hyvät ihmiset. Opetelkaa säätämään perusasiat. Maks kääntyvyys, iskunvaimennus ym. Alle 200 eurolla saa ihan hyviä pannuja millä pääsee aivan varmasti kaikki Suomen hyndät hypättyä nopeimmalla ajotyylillä. Huom isoin hyppy ym ei ole yleensä nopein tapa edetä vaan oikea ajotus hypyn laskuun ym ym. Eri ajolinjoja. Ne ajolinjat ei tuu vaikka kone olisi kuinka kallis. Kalliista tehokkaista koneista on hyötyä vasta kun osataan ajaa.

Iso hyndä ei tee hyppyristä auton rikkojaa. Iso hyppyri ei tarkoita että auto lentää enemmän. Katsotaan vaikka Turun hyndiä. Missä hypyssä auto on muka poikkeuksellisen paljon ilmassa tai korkealla. Esim takaboksia ei kannata hypätä koska se on HIDAS tapa edetä. Hyppyreitä ei kuulu arvostella koon mukaan. Se ei meinaa mitään.


Suomessa pääsee jopa A-finaaliin surkeilla renkailla. Taso ei ole vielä millään MM- tai EM-tasolla. Ainoastaan Salon rata syö aika paljon rengasta. Jos renkaat kuluu on kyse väärästä renkaan seoksesta. Tässäkin taas jälleen harjoittelua. Jos on tosi piukkaa pudjetista niin ne muutamat kierroksen kymmenykset voi mun mielestä menettää ilman sijoituksissa häviämistä hankkimalla vähän kovempaa seosta olevat renkaat, joilla sitten sudittelee vaikka kuinka kauan. Huom kuluttavalla kovalla pitävällä pinnalla nopein rengas on sliksit. Siis loppuun ajetut.

Huom Euroopanmestaruus 2005 Davide Tortorichi voitti renkailla jotka oli ajettu täysin loppuun.

Jos servoja menee rikki on kyse siitä että ei osaa säätää liikeratoja ja linkkejä. Huom minä jolla ei ole rauhallinen ajotyyli ajaa jo neljättä vuotta samoilla servoilla. Futabat tällä hetkellä mutta nyt ostin uudet Ace servot jotka ovat kuulemma vieläkin pidempi-ikäiset.


Treeniä treeniä treeniä, opetelkaa säätämään. Säätäkää aluksi jonkun kokeneen kuskin hyväksi havaitsema perus-setuppi. Sitten vaan ajoa treeniä treeniä.

Moni harrastus on paljon kalliimpaa ja tämä harrastus vasta onkin halpaa kun ajatellaan pudjettia joka tarvitaan että voidaan voittaa Suomenmestaruus.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #21 : 13.01.07 - klo: 09.49 »
Voitaisko jatkaa keskustelu siinä määrin että unohdetaan miten kallis tämä laji on kuin se voi pelottaa jotakuta joka on tulossa tähän lajiin.
Jokainen ajaa kukkaron mukaisilla vehkeillä ja sillä siisti vai mitä.

Onko kukaan jo lukennut tuosta BP koneesta jossa on 2 osainen lohko ja se alempi osa on jyrsitty ja 15mm takalaakerilla varustettu.
Aika huikean näköinen peli.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #22 : 13.01.07 - klo: 10.05 »
Olen lukenut, hieno pata  8) Kromi kiiltää

Poissa kaide

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://Kaide.gfoto.com
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #23 : 13.01.07 - klo: 10.31 »
Hosen Kebab

HoBao Hyper 8 Pro
 :?:  :?:  :?:  :?:

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #24 : 13.01.07 - klo: 12.36 »
Pari juttua:

RAHA: Rahan puute on tekosyy heille joilla ei ole tarpeeksi luonnetta. Rahan puute EI ole este tässä luokassa.

Seuraa esimerkki: Harrastin lätkää ja kaikki rahat meni siihen. Meni kaksi vuotta ennenkuin sain ostettua RC auton itselleni. Ja siis minä todella HALUSIN RC auton. 2 vuotta luin lehtiä ja kuvittelin millaista olisi ajaa kisaa. Lopetin lätkän ja aloitin kilpailemisen melkein heti polttiscrossista. Pärjäsin kesätyörahoilla + joulu ja synttärilahja rahat. Kirjoitin juttuja Pienoismallilehteen ja tienasin rahaa kisamatkoihin. Ostin käytettyjä autoja ja renkaita, ja kaksi uutta RB SPORT HUOM SPORT!!!moottoria vuodessa. Sitten toisena vuonna SPORT koneen treeniin ja S7 kisaan.
Kun lähdin ekoihin PM kisoihin piti päättää: joko lähteä kisoihin väljällä pannulla joka tod näk sammuu, tai ostaa uus pannu ja jäädä himaan. Lähdin kisoihin, kone sammu  4 kertaa 1/4 finaalis mut olin ajanut PM kisat ja oli yhdes alkueräs 10. En unohda sitä ikinä.  Lukion jälkeen tein kahta duunia MCburgerissa ja varastossa 6kk, rahaa kului kauden aikana mutta säästöön jäi muutama tonni jolla matkustin jenkkeihin. Olin siellä 3kk ja ajoin pikkuautoja melkein joka päivä. Säästöbudjetti ja hostelli meininki. olin 19v.

Raha EI ole mikään hyvä tekosyy se on valinnoista kiinni.

MOOTTORIT: Taas tyhmä tekosyy. Ainoastaan rataluokissa, ja lähinnä sähköluokissa tässä voi olla perää. Ei aina silloinkaan. Polttiscrossissa ei. Eikä ainakaan suomessa. Jos saisin Novarossilta luvan voisin ajaa ensi kauden HoBaon RTR koneella, hypätä jokaisesta hyndästä yli ja voittaa Suomen Mestaruuden. Tämä ei ole mitään leveilyä vaan yritän vain jotenkin saada teidät ymmärtämään että hyppäämisessä tärkein asia ei ole moottorin teho vaan ajotaito. Monesti olen kokeillut jonkun aloittelijan autoa lavangossa koska on pitänyt auttaa säädöissä, ja olen hypännyt takahyndistä yli, jolloin auton omistaja on sanonut: Ai se menee niistäkin yli????.....

RENKAAT: Ei mikään ongelma, ja yleensä en edes halua sitä pitävintä rengasta alle. Nyt on niin hyvä tilanne et kun ostaa ProLinen M2 Crime Fighterit, niillä pärjää suomessa joka paikassa. Ja ne kestääkin hyvin pari kisaa. Ehkä jopa parempi vaihtoehto on Bowtie. Helpompi ajaa.

SERVOT: p*ska puhetta. enemmän niitä hajoaa ohjauksessa. Toimivat jarrut eivät vaadii liikaa servolta, ja ilman hyppyreitäkin pitää jarruttaa.

TEKOSYYT: Tekosyitä käytetään silloin kun taito ja osaaminen ei riitä. Sorrun siihen joksus itsekin, mutta tällaisen kauden jälkeen on vaikeeta katsoa peiliin ja sanoa että: Joo panostin vuoden verran MM kisoihin, johdin semiä 10s, mutta pannu sammu ku en osaa säätää sitä. mut näin se vaan on. ei ollu rahasta, renkaista, pannun hinnasta tai kuun asennosta kiinni vain ainoastaan minun huonoudesta. (toivottavasti edes vähän huonosta tuurista)

ELI TEKOSYYT SIKSEEN JA TREENAAMAAN!  MÄ VEDIN TSYGÄLLÄ LAVANKOON KUNNES TAKAAKSELI MENI POIKKI KU KAMAA OLI LIIKAA. Sit sain kyydin. ELI LOPETTAKAA TOI p*skaPUHUMINEN JA KATSOKAA PEILIIN! Ei kaikki oo ilmaista ja helppoa ja hyvä niin. Muuten me oltais kaikki maailmanmestareita.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #25 : 13.01.07 - klo: 12.44 »
Toi oli mun pisin postaus koskaan, mutta oli pakko äänestää koska mua W%&uttaa toi ITKEMINEN!

tutti? mä kirjoitin p#ska???
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #26 : 13.01.07 - klo: 14.41 »
Kyllä se JOSE asiaa puhuu mutta minun mielestä kuten kaikissa harrastus muodoissa niin faijan pitää olla hiukankin kiinnostunut lajista.
Se että lähdet itse lavankoon ja siellä ei ole ketään niin se ei hirveästi lämmitä käydä esim joka minuutti nostamassa ja tankaamassa auton itse eli siihen kaveri tai faija mukaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #27 : 13.01.07 - klo: 14.46 »
"se ei hirveästi lämmitä käydä esim joka minuutti nostamassa"

Siperia opettaa.  :wink:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #28 : 13.01.07 - klo: 14.57 »
Nyt joku sanoo ettei voi oppia ajamaan kovaa jos joku ei oo nostamassa, toisaalta ollakseen nopee pitää pitää se auto renkailla

M8 luokassa on monta esimerkkiä jotka huutaa kisoissa naama punasena koko erän "NOSTAJA" kun ovat tottuneet siihen että sitä autoa nostaa koko ajan joku, se jos mikä VI*TUTTAA meikäläistä siellä lauteilla. Olen kyllä itsekin syyllistynyt siihen karjumiseen mutta daijua hommaa se on

En käy kisoissa ennen kuin tuo älytön huutaminen on saatu kuriin

Mekaanikon kanssa pitää sopia käsimerkit (ohjeita on netissä) niin ettei sekään ole sallittu syy huutaa

JOKA KISOISSA pitää käydä säännöt läpi ja monesta kisasta unohtuu yksi tärkein eli NOSTAJAN toiminta. Mutta sille ei huudeta vaikka homma ei kuskin mielestä toimi. Se täytyy hanskata jotenkin muuten

Jaa, tarkennetaan vielä sen verran etten ole kieltämässä normaalia kommunikointia kuten "tankille" tai "sisään" mutta mekaanikon kanssa on hyvä sopia ne merkit jos meteli on sellanen ettei kaveri kuule vaikka huudetaan pää punasena, esim. koneen säätämiseksi

Sitä "NOSTAJA" huutamista en kyllä hyväksy millään osastolla

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #29 : 13.01.07 - klo: 15.14 »
No niin no... Olen itse ollut nostajana, ja auto ei osunut näkökenttääni, ilman äänestystä auto olisi ollut siellä putken takana huomattavasti pidempään.

Itse ajaessa ollessani Jonnin(?) auto jäi johonkin kuoppaan putken taakse. Se oli siellä pitkään, kunnes yhtä kadonnutta ääntä myöhemmin nostaja huomasi elehdinnän ongelman suuntaan. Homma ratkesi.

Ajaessa myös adrenaliinia joillain erittyy ja siitä syystä se huutaminen voi ruveta maistumaan, tähän suhtaudutaan aivan liian vakavasti mielestäni, toki en koe hyvänä että uudet tulokkaat joutuisivat tarpeettoman mesoamisen kohteeksi, mutta useimmiten ammutaan niin pahasti yli näissä jutuissa kuinka joku huusi jollekkin ja tämä teki sitä ja tätä... plaah. Menkää katsomaan lätkämatsia, siellä huutaa jätkät joilla ei ole mitään tekemistä koko homman kanssa, ne vaan katsoo sitä ja silti eläytyy niin vahvasti.

Mekaanikko kun ei todellakaan aina ole sama jätkä, joten koitappa sille minuutti ennen hiitin alkua väkisin revitylle mekkarille ruveta merkkejä esittelemään. Vakiomekkarin kanssa homma voisi olla helpompi hoitaa.
Joskus mietin tämmöstä oldschool-laivahenkistä putkiviestintä, eli joku muoviputki ajajakorokkeen reunaan, toinen pää kuskille ylös ja toinen mekkarille, sitä kautta viestin saa menemään paremmin perille vähemmällä volyymilla.
(Joskus pitää huutaa pirusti että mekkari ylipäänsä huomaa että sulla on asiaa, ensin mekastat tän session ja sit rupeet näyttää nit käsimerkkejä... varmaan keskisormi olis ainoo toimiva käsimerkki siinä kohdassa.  :D )

Autojen metelin kun tietää ja kuulosuojauskin olisi hyvä olla, niin huutaminen on ainoa vaihtoehto, ei voi mitään.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.