Kirjoittaja Aihe: Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT  (Luettu 3758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 01.09.03 - klo: 10.49 »
Jees, ennakkotietoa

Kalentereihin merkintä 25.10 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT.

Harjoittelemaan pääsee FOAM renkailla jo pe. n. klo 19.00-23.00
Tämä siksi että pito olisi heti la. aamusta hyvä.

Viime vuonna kilpailijoita oli 65 kpl, joten taso on kova ja kattava !

Kuvia viime kisosita, lay-out pysyy samana!
http://rcnetti.wmhost.com/kuvapre.php?mantsala03

TERVETULOA !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #1 : 01.09.03 - klo: 15.53 »
Tarviikos tuonne lisenssin..?

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #2 : 01.09.03 - klo: 16.00 »
Tarvii, koska se on AKK alainen kilpailu.
Ainoastaan kerhokisoihin ei tarvitse.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #3 : 01.09.03 - klo: 16.03 »
Juu, en ollut vain varma onko se akk:n alainen.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #4 : 03.09.03 - klo: 21.48 »
Ajetaaks foami kisat vai pelkästään saippuakiekkoluokka?

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #5 : 03.09.03 - klo: 21.55 »
Voisi tulla taas ajamaan sinne kun se ratakin oli mielestäni hyvä, mutta tuota.... ajetaanko siellä nyt sitten cs-22:lla vai... niillä toisilla????
Sponsored by own wallet

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #6 : 03.09.03 - klo: 22.01 »
CS-27 on valtakunnan ainoa kilpailuissa sallittu kumirengas.

Aiheesta oli määrä keskustella keväällä, edellisen sisäratakauden jälkeen, kun oli tiedossa, miten monella radalla on voinut edes ajatella 27:n käyttöä. Ja edelleen lajiryhmän piti olla tarvittaessa valmis korjaamaan sääntöä kisaajien haluamaan suuntaan.

No, oliko keskustelua? Yritin sitä aikanaan käynnistellä, mutta turhaa mikä turhaa.

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #7 : 03.09.03 - klo: 23.01 »
Haluaako joku muka oikeasti ajaa CS-27 jääkiekoilla? Muutenkin kuin pakon edessä..
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #8 : 03.09.03 - klo: 23.24 »
Ajetaan virikisa foameilla?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
FOAMIT
« Vastaus #9 : 04.09.03 - klo: 09.10 »
Kannatetaan, ajetaan solukumeilla, tai ei ollenkaan.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #10 : 04.09.03 - klo: 09.13 »
Ja mitä tehdään sille 27-läjälle, joka on hankittu, koska AKK on niin halunnut ?
-Pekka

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #11 : 04.09.03 - klo: 10.09 »
Näin aloittelijana ei meinaa oikein pysyä mukana, millä säännöillä milloinkin ajetaan!
Harmi että ei ollut silloin mahdollisuutta osallistua keskusteluun, kun asioista päätettiin. Täältäkäsin olisi varmasti pidetty keskustelua yllä!
Kysynkin:  Tullaanko aina ennen kisoja "äänestämään" millä renkailla ja moottoreilla kukin kisa ajetaan?
Allekirjoittaneen kukkaro ja selkä ei kestä raahata eri vaihtoehtojen määrää kilpailupaikalle!
Kai säännöt sentään ovat samat kaiklille?
Sitten vielä ihmetellään, miksi porukka ei tule kisoihin.

( no onneksi "tallissamme" on kymmenkunta neppisautoa, niissä ei säännöt ole vaihtuneet vuosikymmenissäkään)
Enää en ole varma siitäkään........
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #12 : 04.09.03 - klo: 12.52 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
Kysynkin:  Tullaanko aina ennen kisoja "äänestämään" millä renkailla ja moottoreilla kukin kisa ajetaan?

Ei suinkaan.

Pieni kertaus aiheesta lienee paikallaan.
Noin vuosi sitten lajiryhmä toteutti harrastajien keskuudessa ansiokkaan kyselyn, koskien mm. käytännön kilpailujärjestelyitä ja eräitä sääntöjä. Kyselyn perusteella moni asia saikin sen muodon, mitä kilpailijat itse halusivat.

Yksi seikka muuttui kuitenkin toisin, miten kilpailijat ja harrastajat itse olivat "äänestäneet": kahden sallitun rengastyypin sijaan tuli 1.5.03 voimaan yhden rengastyypin sääntö: CS-27. Tämä oli täydellinen yllätys.

Jo tuolloin asiasta keskusteltiin vilkkaasti ja tunteella. Monet lajimme kärkipään kuskeista ottivat kantaa, ja ylipäätään useimmat olivat sitä mieltä, että CS-27 ei useilla maamme radoilla sovellu käytettäväksi sisäratakilpailuihin, niiden pito-ongelmien vuoksi. Esitettiin korjausta sääntöön mm. siten, että CS-27 olisi ainoa rengas vain kesäkaudella, mutta talvikaudella sallittaisiin lisäksi myös CS-22, joka on pehmeämpänä ja pitävämpänä on "tyypillinen" mattoratarengas.

Asia sai pisteen lajiryhmän taholta siten, että aiheesta oli määrä keskustella jälleen keväällä 2003 edellisen sisäkauden päätyttyä, ja että sääntöä voidaan tarvittaessa korjata seuraavalle sisäkaudelle 2003-2004.

Tässä ollaan nyt. Sisäratakausi on alkamassa. Keskustelua keväällä ei ollut, vaikka sitä kilpailijoiden taholta yritettiinkin käynnistää. Lajiryhmä ei ole antanut tiedoksi, aikooko se tehdä asialle jotakin vai eikö aio.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #13 : 04.09.03 - klo: 13.05 »
No nyt alan ymmärtää "purnauksen" kilpailijoiden osalta, lyhyelläkin kokemuksella olen sitä mieltä että matolla pitäisi sallia myös 22:t.
Asfaltilla 27:t ovat ihan jees!
Sitten tulee taas seuraava ongelma, 22:n saatavuus. Meillä kyllä on pari sarjaa tallella 22:a  "pahan päivän" varalta !

Uusi kysymys:
Onko AKK kilpailijoita varten, vai kilpailijat AKK:ta varten?
Kukas sen palkan taas maksaakaan?

Lisäys: Miten silloin pärjää, jos ei ole nettiä ( kyse ei ole itse kilpailusta )
Meilläkin on ollut vasta parisen kuukautta käytössä ? !
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #14 : 04.09.03 - klo: 13.23 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"
.....

...
...
...
...
...
Tässä ollaan nyt. Sisäratakausi on alkamassa. Keskustelua keväällä ei ollut, vaikka sitä kilpailijoiden taholta yritettiinkin käynnistää. Lajiryhmä ei ole antanut tiedoksi, aikooko se tehdä asialle jotakin vai eikö aio.


http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2141&sid=576f9234c48f64661ee66178c39f29b5


on se jännä homma kun tuo ihmisen muisti on niin lyhyt....

Tuon kummempaa tiedoksiantoa se ei kaipaa, sillä päätökset on aikoinaan tehty ja yhtä ja toista on asioista todettu... koska ei ole mitään uutta tiedotettavaa, niin miksi samaa asiaa pitäisi esim. AKK:n tiedotteessa alata joka vaiheessa tiedottamaan ? <- tuo nyt sen takia jos joku kaipaa virallista tiedottamista, asiasta joka on jo aikoinaan virallisia teitä pitkin tiedotettu...

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #15 : 04.09.03 - klo: 13.37 »
Lainaus käyttäjältä: "TeeTeeKoo"

.....

Uusi kysymys:
Onko AKK kilpailijoita varten, vai kilpailijat AKK:ta varten?
Kukas sen palkan taas maksaakaan?

....


1) ihan vain tiedoksi, allekirjoittanut ei saa penniäkään palkkaa näistä asioista, kuten ei yksikään lajiryhmän jäsen. Sen eteen teemme kuitenkin töitä vapaa-ajalla sekä puhelinsoittoja omaan piikkiin. Nyt juuri on seuroille mennyt tiedotteet, jossa taas ensi vuodelle etsitään lajiryhmän jäseniä, joten ei kun seuranne juttusiin kaikki joita kiinnostaa yhteisten asioiden hoitaminen PA:ssa...

Ottakaa huomioon, että kyseesä on 8 SM -luokkaa, joiden eteen teemme töitä ja mm. tuosta sähkötouring rengas asiasta olemme kutakuinkin joka kokouksessa keskustelleet.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #16 : 04.09.03 - klo: 14.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
on se jännä homma kun tuo ihmisen muisti on niin lyhyt....

Tuon kummempaa tiedoksiantoa se ei kaipaa, sillä päätökset on aikoinaan tehty ja yhtä ja toista on asioista todettu...

Linkittämässäsi topicissa keskusteltiin lähinnä eri rengasmerkkivaihtoehdoista. Siihen viittasi myös topicin lopulla antamasi info lajiryhmän pohdiskeluista.

Itse jäin kaipailemaan tämän "lupauksen" lunastamista (punainen teksti):

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Miksi sitten päädyttiin siihen, että sama rengassääntö tulee myös koskemaan TS-10 luokkaa ?
- Lajiryhmän yksimielisellä päätöksellä kuultuamme alan asiantuntijaa, tulimme siihen tulokseen, että samoilla yllä olevilla perusteluilla luodaan ko. sääntö koskemaan myös TS-10 luokkaa

Ja koittakaa jo uskoa, että tuleva mattokausi ajetaan nykyisellä rengassäännöllä eli CS-22 ja CS-27 renkailla ajetaan myös kevään 2003 FTT-kilpailut. Ja tuon kevään aikana punnitaan uudestaan, onko tehty rengassääntö ollut oikea, myös mattokautta ajatellen vai ei. Jos todetaan kaikesta nykyisistä perusteluista huolimatta, että se ei toimi, niin sitten ilman muuta otetaan uudestaan harkitaan CS-22 renkaan hyväksyminen mattokaudelle 2004.


Kuka voi sanoa, etteikö aihetta asian uudelleen harkintaan olisi ollut? Jos lajiryhmä katsoo asian punninneensa, lopputuloksella, missä nyt elämme, kertoo sekin jotakin. Ainakin lajirymästä itsestään.

Kuka muuten se mainittu asiantuntija oli? Tämän tason asiayhteydessä ei pitäisi olla mitään syytä olla kertomatta.

Syyskuussa 2003 rengasjuna on talvikauden 2003-2004 osalta jo mennyt, tai ainakin se on jo liikkeellä. Asia olisi pitänyt hoitaa jo keväällä, kun siihen oli tilaisuus.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #17 : 04.09.03 - klo: 15.51 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

...
on se jännä homma kun tuo ihmisen muisti on niin lyhyt....
...

...
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
...
 [/color]

...
Kuka muuten se mainittu asiantuntija oli? Tämän tason asiayhteydessä ei pitäisi olla mitään syytä olla kertomatta.

...


Edelleenkin se ihmismuisti on lyhyt... tosin jouduin itsekin kaivelemaan vanhoja...

********************************
..... mutta koska kyseessä on anonyymi palvelu, en voi kertoa niiden henkilöiden nimiä, joita olemme käyttäneet asiantuntijoina. Onko se salaisuus keitä he ovat ? Ei tietenkään, jos ette sanaani usko, voitte aivan hyvin soittaa allekirjoittaneelle ja kerron kyllä keistä henkilöistä on kyse, ei se salaisuus ole. Mutta tämmöisessä "anonymi" -keskustelupalstalla ei ole suotavaa tuoda henkilöiden nimiä esille kysymättä heiltä siihen lupaa. Kyllä he itsekin näitä sivuja seuraavat (ainakin osa), vastaavat ja kommentoivat sitten itse, jos niin haluavat.
********************************

Et muuten moista asiaa ole vieläkään kysynyt allekirjoittaneelta ?

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #18 : 04.09.03 - klo: 16.52 »
Tää topickihan meni ihan pelkkään rengas sääntö keskusteluun!!

Eli jos oiken ymmärsin niin mätsälässä pitäisi ajaa 27 renkailla, tosin vaikka sasi ajaa 22 renkailla, mistä niitä saisi?

Onkos sielä erikseen TJ ja TS ja vielä joku foam luokka?


Lainaus käyttäjältä: "Juho"
Haluaako joku muka oikeasti ajaa CS-27 jääkiekoilla? Muutenkin kuin pakon edessä..


Ja tuohon Juhon kommenttiin: En ainakaan minä ole kovin innostunut jos pitää ajaa talvi kisatkin CS-27 renkailla.
Vesak tai Tummppi varmaan avaa kohta oman topikin tälle rengas jutulle?
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #19 : 04.09.03 - klo: 18.36 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
CS-27 on valtakunnan ainoa kilpailuissa sallittu kumirengas.

.


VesaK: CS-27 on sallittu FT sarjassa (SM-sarja).

Mäntsälän Kapina on kansallinen ja siten renkaat on kilpailun järjestäjän päätettävissä !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #20 : 04.09.03 - klo: 18.43 »
Ennenkuin putoan lopullisesti, niin mitkä renkaat järjestäjät ovat päättäneet sallia........?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #21 : 04.09.03 - klo: 18.49 »
henk. koht. olen ostanut talvikautta varten jo läjän CS-27 kumeja, koska sääntökirjan mukaan niillä ajetaan.. Jos nyt järjestäjät päättävätkin alkaa sallia kisoissa myös muita (parempia) renkaita, niin on laji taas menettänyt yhden innokkaan uuden tulokkaan..

-Niko-
EuroRC / TEK

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« Vastaus #22 : 04.09.03 - klo: 19.04 »
Eiköhän mennä ja ajeta Mäntsälän kisa 27:lla, ja katsota kuinka on mennyt.
Eihän siellä sentään SM:tta ratkaista!
Ja mahdollisimman moni paikalle, niin on kokemuspintaa laajemmalti!
Pistetään tämä keskustelu poikki tässä topicissa ja avataan tarvittaessa uusi kisojen jälkeen!
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kyllä AKK:n pitäisi maksaa sitä palkkaa kaikille lajin toimihenkilöille!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.