Siirryin sivustakatsojaksi, kun keskustelu alkoi ajautua vähän sivuraiteelle jossain vaiheessa,mutta herätään taas eloon. Näissä sääntöasioissa aloittelijoitten kuitenkin kannattaa luottaa siihen, että vanhemmat ja kokeneemmat nimenomaan pienoisautoilussa toimineet hemmot kyllä tekevät parhaansa lajin eteen ja jokaiselle säännölle joku järkiperäinen peruste löytyy (pl. sallitut moottorimerkit
).
Kuskien luokittelusta kyllä vanha luokitus toimisi edelleen, virin kuljettaja yhdessä pa-luokassa = virin kuljettaja kaikissa pa-luokissa. Jos osaat ajaa touringia prostock tai mod luokassa, osaat kyllä pienellä harjoittelulla ajaa sitä tuuppariakin koska radio-ohjauksen perusasiat on jo opittu. Stanu pitää nimenomaan olla tehoiltaan rajattu, jotta ajot voitetaan ajamalla. Kuitenkin uskoisin, että saman käämikierroksen koneilla, vaikka erimerkkisiäkin olisivat, päästävän tarpeeksi tasaisiin kilpailutilanteisiin crossissa, jossa pito ei ole aina optimaalinen.
Jonkun heittoon M8:n rengastesteistä voi kyllä jättää omaan arvoonsa. Viime kesänäkin kärjessä ajettiin monen sortin renkaalla ja ainakin itselleni riitti periaatteessa yhden merkin yksi kovuus, toimi joka radalla itselle mieluisasti ja meno ei ollut ikinä renkaasta kiinni.
Oma lehmä täällä ei ole ainkaan ojassa, vaikka sääntöjen puitteissa stanua pääsisinkin ajamaan kun ei ole tullut täysiä sarjoja ajettua kahteen vuoteen. Mutta 4v pojan voisin päästää rataa kiertämään historic autolla ja järkevillä vauhdeilla stanuun, jos junnulla itsellä sitä mielenkiintoa vielä riittää... Muuten saa poitsu odotella vielä monta vuotta (harjoitella stanuvauhdilla)