Kirjoittaja Aihe: Eka RC-auto juniorille  (Luettu 21076 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #30 : 22.06.11 - klo: 01.39 »
Itse kans olen lasten käyttöön nihm akkujen puolella, mutta voihan isälle olla lipo :azn:. Siis ehdottomasti turvallisuuden takia lapsille nihm/nicd. Sitten kun ajotaidot kehittyvät voi hommata lipot. Lipojen hinnat tulevat aika nopeasti alaspäin ja muuten alkavat olla jo kilpailukykyisiä hinnoiltaan versus amp/h. Itse rakensin pojalle sähkökrossin hitaalla(t55 koneella) ja tuntuu vielä menevän liian kovaa 2,5v pojalle, vaikka tehoa sainkin säädettyä nopparista. Mutta eiköhän se siitä pikku hiljaa opi.
Eli jos tuntuu että kulkee liikaa voi vaihtaa hitaamman koneen. Harjallisissa ei ole paha kustannus verrattuna rikkontuvien osien hintaan.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #31 : 22.06.11 - klo: 08.33 »
Lipot ovat jo nyt halvempia kuin nimhit. Tai ainakin lähellä.
Turvallisuudessa ei ole juuri eroa. Oikein säädetty nopari estää purkamasta akkua liikaa.
Lipo ei myöskään räjähdä (toisin kuin nimhi), palaa vaan nopeasti ja tuottaa myrkyllisiä kaasuja.
Lapset tuskin ajavat autolla ilman aikuista joten ei ole järkevää ostaa tässä käytössä vanhentunutta teknologiaa.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #32 : 22.06.11 - klo: 08.40 »
Mutta lapselle pitää sitten opettaa hyvin tarkkaan lipon lataus- ja käyttöohjeet. Ja sitten kun menee liian monimutkaiseksi niin ei se harrastaminen olekaan niin kivaa.
Passiivista harrastelua

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #33 : 22.06.11 - klo: 09.04 »
Yksinkertainen ja ehkä jopa paras vaihtoehto.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/traxxas-stampede-vxl-2wd-110-rtr-trx423607

Paketissa on mukana kaikki ajoon tarvittava (tarvitsee vain 4 patteria ohjaimeen)
Jo valmiiksi 2.4 gigaiset radiot ja harjattomat sähköt.

Eikä tarvitse postilla lähteä tilailemaan.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #34 : 22.06.11 - klo: 09.08 »
Mutta lapselle pitää sitten opettaa hyvin tarkkaan lipon lataus- ja käyttöohjeet. Ja sitten kun menee liian monimutkaiseksi niin ei se harrastaminen olekaan niin kivaa.

LiPon lataus ei ole kovin vaikeaa, jos liittimet ovat sellaisia, ettei niitä voi kytkeä väärin; Deans, XT60, Traxxas jne. Meillä on kotona yksi kuusivuotias, joka juuri oppi laakista käyttämään kännykkäänsä. Kyse on todella paljon siitä, onko motivaatiota oppia ja toisaalta myös siitä, noudattaako aikuinen itse antamiaan ohjeita.  :police: (Sen sijaan siisti ruokailu tai oman huoneen siivoaminen ovat ihan mahdottomia oppia.  :grin:)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #35 : 22.06.11 - klo: 09.56 »
Itse en antaisi pojalleni lipoja oli tilanne mikä hyvänsä
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #36 : 22.06.11 - klo: 10.33 »
Itse en antaisi pojalleni lipoja oli tilanne mikä hyvänsä
Siis ladattavaksi ilman aikuista, eikös vain?
Kai tekin lipoilla ajoitte sähköautoilla?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #37 : 22.06.11 - klo: 10.54 »
Itse en antaisi pojalleni lipoja oli tilanne mikä hyvänsä

Yhtä vähän antaisin tytölleni nimhejä ladattavaksi kuin lipojakaan.

Saako poikasi laittaa puhelimensa itse lataukseen vai hoidatko sinä sen?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #38 : 22.06.11 - klo: 11.53 »
seinälaturilla jossa ei ole säätömahiksia en pidä pötköakun (nicd,nimh) latausta lainkaan vaarallisena, kun on noin about 30 vuotta sitä tullut tehtyä kun taas lipot... mun näkemys asiasta
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa ariilari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #39 : 22.06.11 - klo: 14.42 »
Yksinkertainen ja ehkä jopa paras vaihtoehto.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/traxxas-stampede-vxl-2wd-110-rtr-trx423607

Paketissa on mukana kaikki ajoon tarvittava (tarvitsee vain 4 patteria ohjaimeen)
Jo valmiiksi 2.4 gigaiset radiot ja harjattomat sähköt.

Eikä tarvitse postilla lähteä tilailemaan.

Auts! Olisi pitänyt lukea tämä aamulla. Hain tollasen Hobby Pointista aamupäivällä ja kärsin muutaman kympin enemmän. Mut ei se niin vakavaa pääasia että auton sai ajoissa hankittua. Hyvä tietää toi Espoon mesta varaosamielessä, ei olis kaukana ja on kuitenkin aukikin niin että sinne työpäivän jälkeenkin ehtii.

Otin mukaan Yhden 7,2V akun niin silläkin saa hieman vauhteja himmattua mukana tulleesseen 8,4V verrattuna. Katsotaan nyt miten ajo sujuu, niin sitten akkuja hankitaan sen mukaan ja yllätys olikin että traxxasissa oma plugi.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #40 : 22.06.11 - klo: 14.53 »
Yksinkertainen ja ehkä jopa paras vaihtoehto.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/traxxas-stampede-vxl-2wd-110-rtr-trx423607

Paketissa on mukana kaikki ajoon tarvittava (tarvitsee vain 4 patteria ohjaimeen)
Jo valmiiksi 2.4 gigaiset radiot ja harjattomat sähköt.

Eikä tarvitse postilla lähteä tilailemaan.

Auts! Olisi pitänyt lukea tämä aamulla. Hain tollasen Hobby Pointista aamupäivällä ja kärsin muutaman kympin enemmän. Mut ei se niin vakavaa pääasia että auton sai ajoissa hankittua. Hyvä tietää toi Espoon mesta varaosamielessä, ei olis kaukana ja on kuitenkin aukikin niin että sinne työpäivän jälkeenkin ehtii.

Otin mukaan Yhden 7,2V akun niin silläkin saa hieman vauhteja himmattua mukana tulleesseen 8,4V verrattuna. Katsotaan nyt miten ajo sujuu, niin sitten akkuja hankitaan sen mukaan ja yllätys olikin että traxxasissa oma plugi.
Se traxxasin oma liitin on junnulle ihan hyvä ettei kytke piuhoja väärin ja traxxasin liitin kestää kohtuu hyvin virtaa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #41 : 22.06.11 - klo: 15.12 »
seinälaturilla jossa ei ole säätömahiksia en pidä pötköakun (nicd,nimh) latausta lainkaan vaarallisena, kun on noin about 30 vuotta sitä tullut tehtyä kun taas lipot... mun näkemys asiasta

No tällä parinkymmenen vuoden kohtuu aktiivisella harrastuksella olen nähnyt kuinka Nicd ja Nimh akkuja on jysähtänyt niin että on mennyt teltan seinästä läpi... Myös muutama oma Nimhi on tänäaikana onnistunut palamaan ja jysähtämään.

Lipoja olen nähnyt savuttavan myös muutaman... Joka kerta lipo on tullut tiendä päähän turvallisemmin, eli ei ole todellakaan räjähtänyt... selvitty lähinnä savuhaitoilla.
Yhtään omaa lipoa en ole onnistunut saamaan edes savuttamaan.

Näitä Li akkuja on tullut ladattua päivittäin kännyköissä siitä lähtien kun kyseisiä akkuja niissä on käytetty.
Hyvin turvallisia näköjään ovat.

Se on vähän siitä kiinni miten koko asian ajattelee.
Mutta ei LiPoja tarvitse turhaan vaarallisiksi lietsoa.
Ne kun ovat oikein käytettyinä jopa turvallisempia kuin nimhit, koska lipo EI räjähdä.

Jokatapauksessa itse en antaisi ihan junnun itse ladata mitään rc-auton akkua, oli kyseessä sitten mikä tahansa akku tai laturi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #42 : 22.06.11 - klo: 15.20 »
Katsotaan nyt miten ajo sujuu, niin sitten akkuja hankitaan sen mukaan ja yllätys olikin että traxxasissa oma plugi.

Siihen saa adapterin... samasta paikasta minkä aikaisemmin linkitin.

Poissa ariilari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #43 : 22.06.11 - klo: 16.24 »
Eikös se ole vaan toinen liitin joka vaihdetaan tamiyan tilalle. Sellaista tarjosi ekana Hobbypointissakin, mutta toinen myyjä sanoi että onhan heillä akkuja  traxxasin päilläkin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #44 : 22.06.11 - klo: 17.34 »
Toki pelkkiä liittimiäkin on saatavilla.
Traxxasin oma liitin ja yleensäkin nämä vähän paremmat liittimet vaativat aika hyvän kolvin että juotoksesta tulee oikeasti hyvä.
Eli ihan perus biltema kolvilla en suosittele kolvaamaan.

Adapteri lähinnä sen helppokäyttöisyyden takia, ja mikäli taloudessa on, tai tulee olemaan joitain muita autoja niin tuota kyseistä traxxas liitintä ei tosiaan käytä muut kuin vain traxxas itse.
Eli... mitä suurimmalla todennäköisyydellä siinä toisessa autossa on silloin eri liittimet... Kun on adapteri niin samaa akkua voi käyttää molemmissa laitteissa.
Ja jos hommaa taas lisäakkuja joissa niissäkin yleisimmin on täysin eri liitin kuin trx niin eipähän tarvitse jokaiseen akkuun olla niitä liittimiä aina vaihtamassa.

Tottakai paras vaihtoehto on se kumman kokee itselle parhaaksi... adapteri, tai liittimien vaihto... molemmat käy.

Poissa ariilari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #45 : 22.06.11 - klo: 23.56 »
Kiitoksia infosta. Hyvä tietää että adapterikin on olemassa. Jotenkin vain "sähkömiehenä" vierastan adaptereita ja sittenhän toi paremman liittimen ominaisuus putoaa tamiyan tasolle, tosin onhan niilläkin ymmärtääkseni tähänkin asti pärjätty. Vai onko niillä ollut ongelmia kun virtoja aletaan urakalla syöttämään?

Tamiyan liitin oli muuten ekassa versiossa C-tek auto-akkulaturissakin ja ne kyllä lämpeni melkoisesti. Nyt uusissa onkin sitten jo järeämmät liittimet.

Ps. Onkos jollain liittimet lämmeneet niin että normitinat sulaa, eli vaatiiko jo parempilaatusta tinaa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #46 : 23.06.11 - klo: 00.21 »
Tinat sulaa vaan kun kytkee johdot väärin päin...
Tamiya-liitin sulaa ajossakin jos on vähänkään tehokkaampi moottori.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #47 : 23.06.11 - klo: 00.21 »
Riippuu täysin siitä miten hirveitä virtoja meinataan siirrellä.

Kuitenkin jo kohtalaisen tehokkaasta koneesta kyse ennenkuin tamiyan virranjohtavuus alkaa tuottamaan ongelmia ja siis kuumentumista.

Siinä vaiheessa jos alkaa normaalitinat sulamaan liittimistä, on kontaktissa jo oikea ongelma ja siinä vaiheessa kyllä sulaa jo jokaisen liittimen muovit.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #48 : 23.06.11 - klo: 00.28 »
Eli ihan perus biltema kolvilla en suosittele kolvaamaan.
Minulla on ihan perus biltema kolvit (30W ja 100W) ja ihan kivasti on liittimet minusta menneet. Hiukan on ollut ongelmia noiden tajuttoman paksujen johtojen kanssa, joita Turnigyn akuissa on - mutta se ratkesi, kun sain tuon 100W tehomyllyn.

Onko noissa minun liittimissäni nyt jotain piilevää ongelmaa kun ne on bilteman vehkeillä kolvattu? :shocked: Vai miksi et suosittele peruskolvia?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #49 : 23.06.11 - klo: 00.58 »
Lukemisen ymmärtämistä kiitos.

Sanoinhan että ihan perus biltemalla en suosittele.
Huomasithan tuon itsekin kun kerta hommasit tehokkaamman  :wink:

Vielä vaikeammaksi homma tulee kun käyttää nykyisiä eu tinoja... eli lyijyttömiä.
Meinaa juotos jäädä väkisinkin kehnoksi jopa perus kolvia hieman paremmalla.
Siis kun kyseessä on paksu johto ja tukevat liittimet.
Perus biltemalla saa lähinnä sulatettua liittimen muovit ennenkuin itse juotos on kunnollinen.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #50 : 23.06.11 - klo: 02.22 »
Kiitoksia infosta. Hyvä tietää että adapterikin on olemassa. Jotenkin vain "sähkömiehenä" vierastan adaptereita ja sittenhän toi paremman liittimen ominaisuus putoaa tamiyan tasolle, tosin onhan niilläkin ymmärtääkseni tähänkin asti pärjätty. Vai onko niillä ollut ongelmia kun virtoja aletaan urakalla syöttämään?

Tamiyan liitin oli muuten ekassa versiossa C-tek auto-akkulaturissakin ja ne kyllä lämpeni melkoisesti. Nyt uusissa onkin sitten jo järeämmät liittimet.

Ps. Onkos jollain liittimet lämmeneet niin että normitinat sulaa, eli vaatiiko jo parempilaatusta tinaa.

Adapteri tuo lisää vastusta ja se on taas pois tehoista. Samoten se Tamiya-liittimen tuoma vastus on sitä luokkaa että se lämpiää Velineon-noparin kanssa pahimmillaan niin paljon että se sulaa yhdeksi möykyksi ja sitten on piuhojen katkomista tiedossa. Mutta tämä vaatii melkein jo mukana tulevan isomman pinjonin vaihtamisen. Pitkät välit + paljon kiihdyttelyä = paikat lämpiää.

Ite sain sulatettua sen aikoinaan juurikin VXL Stampeden kanssa kun alottelin harrastusta. Sen jälkeen onkin liittimenä ollu Deans, tosin tällä hetkellä harkitsen vakavasti XT60-liittimeen siirtymistä.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #51 : 23.06.11 - klo: 02.30 »
Hetkinen nyt.

Kyseessä oli eka auto juniorille.
Lisä akku on jopa 6 kennoinen jotta tehoa ei olisi niin paljon nuorelle aloittelijalle.

Näillä tehoilla ei vielä todellakaan saada tamiya liitintä sulamaan tai ahdistamaan edes sen vertaa että alkaisi edes lämpeämään.
Täysin eri asia kokeneemmilla harrastajilla, kun pitää olla jo tehoja käytössä ja akuksi työnnetään lipoa jne.

Mutta nythän ei sellaisesta ole kyse ollenkaan, eli kyllä todellakin tamiya -> trx adapteri toimii moitteetta, kuumentumatta ja vaikuttamatta sillä tasolla tehoihin että sitä edes huomaisi.

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #52 : 23.06.11 - klo: 05.23 »
Lukemisen ymmärtämistä kiitos.

***

Meinaa juotos jäädä väkisinkin kehnoksi jopa perus kolvia hieman paremmalla.
Siis kun kyseessä on paksu johto ja tukevat liittimet.
Perus biltemalla saa lähinnä sulatettua liittimen muovit ennenkuin itse juotos on kunnollinen.


En ymmärrä nyt luettua, voitko auttaa lukijaa ja tarkennatko hiukan?

Käsitän tämän läpän siten että "perus kolvia hieman parempi" tarkoittaa termostaatilla varustettua vehjettä jonka lämpötila alueen voi ja saa säätää käytetylle "tinalle" sopivaksi. Ilman termaria olevien kolvien lämpötila säädetään automaagisesti lämmön johtumisen, vastuslangan resistanssin muutoksen ja ulkolämpötilan vaikutuksesta, niiden kolvien lämpöhyötysuhde lähestyy sataa prosenttia. Jos juottimen kärjen lämpötila ei ole juotoksen aikana tiedossa niin säädettävyydellä on ainoastaan kokeellisesti perusteltava merkitys.

Peruskolvilla, tai juottimella kuten niitä toisinaan kutsutaan, ei ole yhtään mitään ongelmaa juottaa mitävaan rc-mittakaavan johdinta millävaan juotostinaksi kutsutulla lisäaineella, säätö tehdään ratin ja penkin välissä, herkällä kädellä kuten ennenkin. Jos kolvi sulattaa enemmän liittimen eristettä kuin tinaa niin vika löytyy vessan peilistä. Juottimien erot löytyvät kärjistä, joko juote tarttuu niihin tai ei. Hienonnäköiset juotosasemat ovat kivoja kaikkine nappuloineen mutta ihan samat asiat niihin pätevät - joko kärjen lämpötila on lisäaineen vaatimuksen mukainen tai sitten ei.

Nykytina on turhan laaja heitto koska niitä on edelleen kovin erilaisina seoksina tarjolla, sekä fluksilla että ilman. Keskimääräinen rautakaupan juoksutetäytteinen lisäaine uppoaa mainiosti "perus biltema kolvilla" burniggerin hienolankaiseen johtimeen ilman että edes hoke huomaa liitoksen resistanssissa mitään outoa, nykyjuotteen sulamislämpötila on vain parikymmentä astetta perinteistä korkeampi. Liittimien tinaaminen ei ole maagista salatiedettä, siihen kykenee pienellä harjoittelulla sekä peruskoululainen että onkologian lisensiaatti, jopa halpakaupan perusvehkeillä ja annoksella perehtymistä.

Harmittaa kun rc-skenessä paljon kokenut ja pidetty osaaja yleistää käsittelemäänsä aihetta ilman perusteluja, lainattu aihe on paljon monitahoisempi kuitattavaksi ohuella ja sisällöttömällä fewlinerillä. Outoa myös että RF:n linkkejä on tällä kertaa näin vähän, valikoimassa lienee puutteita. :evil:

Luen varmasti hetken kuluttua aiemmat viestit uudelleen ja yritän ymmärtää. Sorry OT mutta koen että asia on tärkeä. Jatkan mielelläni sopivammassa säikeessä.

-Rami
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa ariilari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #53 : 23.06.11 - klo: 09.24 »
Hetkinen nyt.

Kyseessä oli eka auto juniorille.
Lisä akku on jopa 6 kennoinen jotta tehoa ei olisi niin paljon nuorelle aloittelijalle.

Näillä tehoilla ei vielä todellakaan saada tamiya liitintä sulamaan tai ahdistamaan edes sen vertaa että alkaisi edes lämpeämään.
Täysin eri asia kokeneemmilla harrastajilla, kun pitää olla jo tehoja käytössä ja akuksi työnnetään lipoa jne.

Mutta nythän ei sellaisesta ole kyse ollenkaan, eli kyllä todellakin tamiya -> trx adapteri toimii moitteetta, kuumentumatta ja vaikuttamatta sillä tasolla tehoihin että sitä edes huomaisi.

 :grin: Asiaa kirjoitat. Minäkin ihan vain mielenkiinnosta tulevaisuutta ajatellen noista liittimien kestoista jauhoin. Välillä vaikeaa pysyä otsikon aiheessa itsekin. Täytyy nyt odotella että poitsu avaa edes auton lahjapaketista :tongue:

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #54 : 23.06.11 - klo: 16.01 »
Meinaa juotos jäädä väkisinkin kehnoksi jopa perus kolvia hieman paremmalla.
Siis kun kyseessä on paksu johto ja tukevat liittimet.
Perus biltemalla saa lähinnä sulatettua liittimen muovit ennenkuin itse juotos on kunnollinen.

Käsitän tämän läpän siten että "perus kolvia hieman parempi" tarkoittaa termostaatilla varustettua vehjettä jonka lämpötila alueen voi ja saa säätää käytetylle "tinalle" sopivaksi.

No, juuri tästä syystä kysyinkin tarkennusta HOKEn alkuperäiseen kommenttiin, koska minäkin ymmärsin, että parempi kolvi tarkoittaa enemmän säätömahdollisuuksia omaavaa juotinta. Hyvästä tarkennuksesta sitten selvisikin, ettei siitä välttämättä ollut kyse.

Ainakin itse olen selvinnyt näistä RC-liittimien juotoksista ihan hyvin Bilteman 30W ja 100W juottimilla ja Bilteman tinalla, jonka sisällöstä en tiedä mitään. Jos 30W juotin ei saa tinamöykkyä sulamaan 5 sekunnissa niin alkaa liittimien muoviosat tuhoutua, silloin otan tuon tehokkaamman juottimen käyttöön. Näiden lisäksi tärkeintä minulle on ollut erilaiset pihdit, joilla saa juotettavat kappaleet pysymään paikoillaan - niitäkin saa Biltemasta. Paremmilla välineillä (= tarkemmin säädettävät jne.) työnteko varmaankin olisi mukavampaa, mutta lopputulokseen olen ollut nytkin tyytyväinen.

Olihan tämä hiukan off topic juttu, sori. Halusin oikeasti kuulla, onko tekemissäni liitoksissa nyt jotain vikaa, jota en vain ole tajunnut. :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #55 : 23.06.11 - klo: 17.16 »
Hupaisaa saivartelua tähän irtos.

Toisen kerran...
Tarkoitan perus biltemalla sitä halvinta mahdolllista mikälie 30w kolvia.
Vähänkään tehokkaampi ei siis ole minun heitossani enää perus kolvi.

Tina... no se halvin mahdollinen räkä millä on turha yrittää paksuja johtoja kolvailla millään halvimmalla bilteman kolvilla.

Ja nimenomaan siksi nämä ihan halvimmat anttilan alahyllyvermeet eivät ole hyviä koska lämpö ei riitä kuumentamaan tarpeeksi nopeasti ja siis heikoilla tehoilla sulatetaan vain liitin.

Ymmärsittekö?

Ei siitä nyt tarvitse niin hirveästi ruveta riehumaan jos ymmärtää noin vähäpätöisen asian hieman eri tavalla kuin minä.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #56 : 23.06.11 - klo: 18.01 »
Meillä vanha vm. -93 tai jotain Asso RC10 team car saa kyytiä nykysähköillä höystettynä 5v kuskin toimesta. Ei ongelmia vaikka menopuolesta vastaa Hobbywing 120A + GM 10.5t + 2s lipo. Lyhyellä välityksellä ja nykyisillä radioilla vauhdin pois ottaminen on kuitenkin helppoa ja akkuja en muksun en antaisi ladata oli ne sitten mitä vaan. Isi hoitaa kuten kaluston korjauksenkin.

Harjoitusmääristä tulee kohtuullisia nykysähköillä. Eilenkin toteamus oli tunnin ajon jälkeen, isi, mä en jaksa ajaa enään...  Vartti taukoa ja tankkausta ja kommentti: ajetaan taas...  :grin:

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #57 : 23.06.11 - klo: 20.13 »
Mä olin tuolle meitin viisveelle jo aika vahvasti tilaamassa sen harjallisen Stampeden AM radioilla mutta nyt on mieli muuttunut kun on kuunnellut teidän mielipiteitä...kai se VXL on sit tilattava vaikka tuon ikäselle hinta tuntuu kauheelta.
Varmaan pitää kymppivuotiaana ottaa jo pankkilaina et saa muksulle lahjat hommattuu:)
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #58 : 23.06.11 - klo: 20.53 »
seinälaturilla jossa ei ole säätömahiksia en pidä pötköakun (nicd,nimh) latausta lainkaan vaarallisena, kun on noin about 30 vuotta sitä tullut tehtyä kun taas lipot... mun näkemys asiasta

Tässä oikein kuvien kera miten turvallisia nämä NiMh ynnä muut akut ovat.
http://rc10.fi/index.php?topic=58214.msg534117#new
Totuus kun on että LiPo akut ovat vähintäänkin yhtä turvallisia kuin NiMh akut silloin kun niitä käytetään oikein.
« Viimeksi muokattu: 23.06.11 - klo: 21.03 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Eka RC-auto juniorille
« Vastaus #59 : 23.06.11 - klo: 21.10 »
Täältä ääni kans lipoille, oikein käytettyinä lipot on täysin turvallisia.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...