Tuon voisi kyllä joku insinööri selittää, että miten huomaa servon voiman jos se katoaa hyvinkin aikaisin jo servosaverin joustoon? Mielestäni ihan selkeä ihmetyksen paikka :p
Onko noita lifejä hardkeisseinä? Sellaista vois harkita, koska otan akun aina pois lataukseen ja näin ollen kova fyllaaminen ei oikein napostele. Vai vaatiiko life muuta fylliä kun poksin pohjalle pehmusteen ja kanteen?
Tuo max 7,2 volttiahan on hyvin lähellä täyden nimhin alkujännitettä, eli noita voi käyttää normilelujen kanssa ilman regulaattoria? Vai ollaanko riskirajoilla?
Puutumisellahan kai tarkoitettiin sitä, että tehoservot ottaa liikaa virtaa akusta jolloin jännite kyykähtää hetkellisesti. Pahimmillaanhan tämä resetoi herkemmän vastarin, mutta ei sitä oikein muusta huomaa terveellä akulla. Ei ainakaan ihan normaali ihminen. Tätä niinq hain tolla ekalla kysymyksellä, kun en halua ostaa servoja jotka voi kyykäyttää nimhin.
Toisaalta, olihan aikoinaan surullinen tapaus Bluebird, jotka juuri imivät akusta niin paljon virtaa, että johdot olivat lämpimät ja vastari sekä kakkosservo sekoilivat
Nimheissä ne ekat sekunnit pudottaa akun jännitteen tasoon jossa pysytään pitkään, eli ensipurasu latauksen jälkeen on valheellinen.
Muuten purkukäyrä on hyvin samanlainen kuin esim Lipossa.
Paras vaihtoehtohan on reguloitu lipojännite, jos tasaista haluaa. Reguloimattoman 8,4V lipon kanssa tulee samaa puutumista kuin nimhilläkin. Jänö laskee ja laskee vaikka virrananto estäisikin notkahdukset.
Tuli vaan mieleen kun katselin, että alkaa tulemaan vehkeitä jotka sallii 2s liponkin suoraan.
Kyllähän nimhi on huoleton, kun ei pahemmin tartte kyttäillä cutoffeja eikä tartte peljätä, että auto syttyy lipon tapauksessa palamaan, ei tartte tehdä turhia virityksiä johdotuksiin regujen muodossa eikä pehmeää casea suojella kuin kukkaa kämmenellä.
Life on huomattavasti käyttäjäystävällisempi, mutta on siinäkin ne cutoffit ja pehmeä case, joka ei kuitenkaan vissiin palamaan syty niin helposti?