Uudet osat saapuivat torstaina ja pitkän asennusillan/yön jälkeen, odotettiin malttamattomana että päästään perjantaina testaamaan, ennnen lauantain TurkuOpen kisaa. Aamu kuitenkin meni märkää rataa korjatessa ja loppupäivä muissa puuhissa. Testaus jäi siis lauantai aamuun.
Tärkeimpinä päivitys/optio osina asensin:
4mm CNC pohjalevyn (jäykkä mutta yhtä kevyt kuin alkuperäinen 3mm levy)
CNC takarungonjäykkäri
uudet tukivarret
myös C-palat vaihdoin varmuuden vuoksi, koska nyt ja jatkossa kaikki muovit on tuttua "Hobao" muovia eli samaa mitä on käytetty jo Hyper7 autoissa
Jää mysteeriksi mikä on ollut järjenjuoksu vaihtaa hyväksi todettu muoviseos johonkin muuhun. Ehkä uudella muovilla haettiin jäykkyyttä? Testaukset tehtiin ehkä California auringossa, jossa lämpötilat +25C, jolloin muovi kestää.
Nyt auto vaikutti todella hyvältä ja luottavaisin mielin viikonlopun kisoihin. Ensimmäisen harjoittelu osoitti että auto ei ollut enää niin arvaamaton, mutta edelleen ajotyyliini yliohjaava ja perä liian liukas. Asia kerrallaan muutin auton geometriaa hyvinkin erillaiseksi alkuperäisestä setupista (mistä taas esim. Niko & Hoke tykkää), ja auto parani huomattavasti. Kierrosajoista lähti ~5sec pois ja tulos parani huomattavasti. Alkuerien 7. ja hyvällä mielin A finaaliin. Alkukahinoiden jälkeen heti 2. sija, mutta muutaman kierroksen jälkeen jouduin antamaan Joonakselle tilaa omien ajovirheiden vuoksi. Näin mentiin 12min asti, jolloin tuli valtava ukkoskuuro ja kisa keskeytetiin.
Sunnuntaina oli vuorossa Truggy, Turussa "suosittu" sähköcrossiluokka ja avoin M8 luokka. Päätin ottaa osaa M8:siin koska lauantain finaali jäi niin lyhyeksi. Sama setup. Päämääränä vaan hakea ajotuntumaa ja treenata autolla, jonka käyttäytyminen oli aivan eri luokkaa millä alkukaudella olen yrittänyt tahkoa... Varmistelevalla ajolla ja nopeella radalla 1. sija ja 41.23sec läppi. Parjasen rataennätys 40.9sec.
Seuraavaksi vuorossa Spider eteen ja Hobaon 17mm iskarit.
Ei voi muuta sanoa kun Great!! Thänks guys!!
edit: siis C-palat