Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1590 : 11.07.05 - klo: 07.57 »
ite oon säätäny sillai(hoken ohjeilla) et jaksaa käydä tyhjää n.20sekunttii,sit jo alkaa sammu.eli viel 10sec jälkeen lähtee hyvin,mut sen jälkeen röpöti röps vähän matkaa...näin säätäen lämmöt tippu 120'c--->115'c.
eihän näitä koneita ole tyhjäkäynnille tehty...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1591 : 11.07.05 - klo: 10.35 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Varmasti ja toivottavasti löytyy.

Mutta enemmän vaan näyttää löytyvän näitä jotka keksivät mitä ihmeellisempiä juttuja ja selittävät tietävinään vaikka ei mitään kokemusta ole. Sit kun joku jolla on kokemus vaivautuu kerrankin neuvomaan apua pyytävää niin ei uskota tai tyrmätään väkisin kaikki menemällä koko touhussa niin pahasti ohi aiheen kun vaan mahdollista. Miten ihmeessä esimerkiksi nestejäähdytetyn nelitahtikoneen vedättäminen asuntovaunu perässä liitty pieneen kakstahtiseen ilmajäähdytteiseen.
Nelitahdissa ei sitäpaitsi voidella polttoaineella vaan siellähän on erikseen moottoriöljy. Siis ollaan kahdessa täysin eri asiassa.


Ja lisäksi 1:1 4t moottoreissa on jatkeena yleensä "hieman" erilainen vahteisto kuin esim. savagessa. Savagessa on toki vaihteet, mutta aivan erillainen kytkin kuin naapurin Toyota Carinassa...
Tästä syystä 1:1 auton kierrokset ovat matalat kun taas rc-auton moottori huutaa kovaa ja kykin luistaa.

Mitä ainetta savagen vakio kytkinpalat muuten ovat? Olen ajatellut noita HL:n myymiä alumiinisia?

-Markus

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1592 : 11.07.05 - klo: 11.21 »
vissii teflonia noi vakio palat
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1593 : 11.07.05 - klo: 16.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Miten ihmeessä esimerkiksi nestejäähdytetyn nelitahtikoneen vedättäminen asuntovaunu perässä liitty pieneen kakstahtiseen ilmajäähdytteiseen.
Nelitahdissa ei sitäpaitsi voidella polttoaineella vaan siellähän on erikseen moottoriöljy. Siis ollaan kahdessa täysin eri asiassa.


samalla tavallahan se vedättäessä se kuuma kaasu jää sylinteriin lämmittämään, oli 4-t tai 2-t. 4-t:tä jäähdytetään pääsääntöisesti vedellä, ilmajäähdytteistä löytyy esim vw-kuplasta. sehän on kyl yks ja sama kummalla jäähdyttää.

4-t jäähtyy polttoaineella samalla tavalla kuin 2-t. vain voitelu tulee eri kautta. ei se rissa yksinään konetta jäähdytä, kyllä se metanoli näyttelee suurta osaa myös.

kysehän ei ole hiljaisilla/kovilla kierroksilla ajosta, vaan ajovastuksesta - kuten pitkästä heinikosta. tällöin vertaus "kivireen" vetämisestä on osuva mielestäni.

ymmärrän turhautumisesi usein hoke, mutta asian voi esittää monin tavoin. minä en täällä halua ketään todistaa tyhmäksi, vaan keskustella ja miettiä itse samalla kuinka homma oikein meneekään.

sehän nyt on selvä, että korkeat kierrokset kehittävät enemmän lämpöä tiheämmän räjähdystaajuuden takia. jos jäähdytys ei kasva samassa suhteessa, niin kone ylikuumenee.

kommentti öljyistä oli vain esimerkki siitä, että lämpötilan nousu ei aina ole hyväksi voitelulle. paitti sillä byronilla ;D

jep.
-Lithium Love Racing-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1594 : 11.07.05 - klo: 17.51 »
Wictro...

En ole hetkeäkään vaittänytkään että rissa tai muukaan öljy jäähdyttäisi konetta. Siitä ei ole hetkeäkään ollut kyse vaan siitä miksi lämmöt on korkeammat löpöllä missä ei ole rissaa. Johtuu siis korkeista kierroksista jolloin rissa voitelee paremmin kuin synteettinen ja tällöin ei kitka pääse lämmittämään konetta yhtä paljon kuin ilman rissaa olevalla polttoaineella.

Ja nimenomaan tuota nelitahtista henkilöautoa on täysin turha ottaa vertailukohteeksi pienelle 2 tahtiselle polttomoottorille. Vai kuinkahan moni noppakorolla kiertää yli 30.000 kierrosta minuutissa??? Ei yksikään, joten ei vaan yksinkertasesti voi verrata.

Ja mitä tuohon turhautumiseen tulee niin luetaanpas niitä viestejä... Jos olen asiallisesti jo kauan sitten tässäkin topickissa asiasta maininnut, mutta sit rupee alottelijat vänkäämään vastaan ja yrittävät vielä vääntää minusta sitä joka ei tiedä asioista mitään niin kyllä muutaman kymmenen viestin jälkeen alkaa pinna palamaan... Vai eikö?

Ja tosiaanko olet myös sitä mieltä että koneet lämpenee kuormalla enemmän? Kokeileppas vetää vaikka henkilöautolla jotain kuormaa ensin sopivalla vaihteella ja sitten sen jälkeen teet saman homman vaihteella jolla on kierrokset tapissa. Molemmilla kerroilla vaikka nappaat heti pysähdyttyäsi IR-mittarilla lämmöt koneesta. Kumma on jos et saanut suurempia lämpöjä sen jälkeen kun ajoit kierrokset tapissa.

1:1 Autolla toi homma on vieläpä sinäänsä puolueellista koska kierrosten ollessa korkeammalla kiertää myös jäähdytys nesteet kovempaa joten tulos ei ole täysin verrannollinen.

Kyse on nyt jokatapauksessa elunperin ollut siitä että miksi Coolpower on huonoa polttoainetta autojen koneelle.
Siitä onkin sitten porukka keksinyt vääntää tähän mukaan jopa henkilöautot ja mitälie muuta.
Kyse nyt vaan on yksinkertasesti siitä että Coolpower ei voitele atuojen koneita läheskään yhtä hyvin kuin moni muu polttoaine ja en missään nimessä suosittele sitä kenellekkään joka haluaa pitää koneensa pitkäikäisenä.

Ja ajatelkaa että tämä koko naurettava vastaan mussutus alko kun kommentoin jollekkin joka valitti ettei kone toimi kunnolla ja mainitsi hieman virheellisesti polttoaineena olevan Coolia, että vaihda polttoainetta niin loppuu vikurointi.

Mutta kuten olen jo hieman aikaisemmin toisessa topickissa sanonut niin mulle on ihan yks ****ska hailee mitä nämä vänkääjät koneeseensa laittavat, kunhan ei rupea neuvomaan muita aloittelijoita ja tyrmää reilusti kokeneemman kommentteja. Ja kuten jo mainitsin niin minulla on kokemuksia kolmesta koneesta jotka paukahtivat Coolilla, johtuen huonosta voitelusta ja sitäkautta kuumenemisesta joka johti väljistymiseen, tulppien palamiseen, joka taas auttoi konetta hajoamaan koska lanka oli ilmeisesti katkennut sisään.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1595 : 11.07.05 - klo: 21.34 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Wictro...

En ole hetkeäkään vaittänytkään että rissa tai muukaan öljy jäähdyttäisi konetta. Siitä ei ole hetkeäkään ollut kyse vaan siitä miksi lämmöt on korkeammat löpöllä missä ei ole rissaa. Johtuu siis korkeista kierroksista jolloin rissa voitelee paremmin kuin synteettinen ja tällöin ei kitka pääse lämmittämään konetta yhtä paljon kuin ilman rissaa olevalla polttoaineella.


samaa mieltä

Lainaus
Ja nimenomaan tuota nelitahtista henkilöautoa on täysin turha ottaa vertailukohteeksi pienelle 2 tahtiselle polttomoottorille. Vai kuinkahan moni noppakorolla kiertää yli 30.000 kierrosta minuutissa??? Ei yksikään, joten ei vaan yksinkertasesti voi verrata.


jos kyse on pelkästään rissan voitelukyvysä, mikä paranee lämpötilan noustessa, niin on yks hailee paljonko se kone kiertää. kyse on kitkasta, ja autossa on neljä mäntää, joiden pinta-ala lienee niin suuri, että se kompensoi kierroslukujen korkeuseron?


Lainaus
Ja mitä tuohon turhautumiseen tulee niin luetaanpas niitä viestejä... Jos olen asiallisesti jo kauan sitten tässäkin topickissa asiasta maininnut, mutta sit rupee alottelijat vänkäämään vastaan ja yrittävät vielä vääntää minusta sitä joka ei tiedä asioista mitään niin kyllä muutaman kymmenen viestin jälkeen alkaa pinna palamaan... Vai eikö?


siksi sanoinkin että ymmärrän turhautumisesi

Lainaus
Ja tosiaanko olet myös sitä mieltä että koneet lämpenee kuormalla enemmän? Kokeileppas vetää vaikka henkilöautolla jotain kuormaa ensin sopivalla vaihteella ja sitten sen jälkeen teet saman homman vaihteella jolla on kierrokset tapissa. Molemmilla kerroilla vaikka nappaat heti pysähdyttyäsi IR-mittarilla lämmöt koneesta. Kumma on jos et saanut suurempia lämpöjä sen jälkeen kun ajoit kierrokset tapissa.


sehän on selvä, että kiertävä kone kuumenee enemmän. mutta myös alhaisemmilla kierroksilla lämpötila on normaalia korkeampi.

Lainaus
1:1 Autolla toi homma on vieläpä sinäänsä puolueellista koska kierrosten ollessa korkeammalla kiertää myös jäähdytys nesteet kovempaa joten tulos ei ole täysin verrannollinen.


tämänkin vuoksi nurmikossa vedättäminen ei varmaan ole ilmajäähdytteiselle(ei puhallin)moottorille terveellistä.

Lainaus
Kyse on nyt jokatapauksessa elunperin ollut siitä että miksi Coolpower on huonoa polttoainetta autojen koneelle.
Siitä onkin sitten porukka keksinyt vääntää tähän mukaan jopa henkilöautot ja mitälie muuta.


on järkeenkäypää, että rissaköyhä-polttoaine ei oikein sovi autoille. tästä varmaan kaikki ovat samaa mieltä?
henkilöautovertaus tuli sen väitteen myötä, että kone  
ei kärsisi vedättämisestä.

Lainaus
Kyse nyt vaan on yksinkertasesti siitä että Coolpower ei voitele atuojen koneita läheskään yhtä hyvin kuin moni muu polttoaine ja en missään nimessä suosittele sitä kenellekkään joka haluaa pitää koneensa pitkäikäisenä.


totta ja hyvä homma

Lainaus
Ja ajatelkaa että tämä koko naurettava vastaan mussutus alko kun kommentoin jollekkin joka valitti ettei kone toimi kunnolla ja mainitsi hieman virheellisesti polttoaineena olevan Coolia, että vaihda polttoainetta niin loppuu vikurointi.


hyvä neuvo oli se

Lainaus
Mutta kuten olen jo hieman aikaisemmin toisessa topickissa sanonut niin mulle on ihan yks ****ska hailee mitä nämä vänkääjät koneeseensa laittavat, kunhan ei rupea neuvomaan muita aloittelijoita ja tyrmää reilusti kokeneemman kommentteja. Ja kuten jo mainitsin niin minulla on kokemuksia kolmesta koneesta jotka paukahtivat Coolilla, johtuen huonosta voitelusta ja sitäkautta kuumenemisesta joka johti väljistymiseen, tulppien palamiseen, joka taas auttoi konetta hajoamaan koska lanka oli ilmeisesti katkennut sisään.


kokemus on aina hyvä perusta tiedolle.

minua ei ole häirinnyt muu kuin se moottorin vedätys, radalla ajo on varmasti koneelle rankkaa, etenkin kisat. ja risiiniä on hyvä sielläkin olla
-Lithium Love Racing-

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1596 : 12.07.05 - klo: 13.17 »
höh..aika kökkö kun ei saa kuvia tänne postattua... :cry:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1597 : 12.07.05 - klo: 23.57 »
tänää menikin sit ajot ihan päin peetä... kannattas muistaa välil lataa roto ja hehku molemmist loppu akku. vissii myös tulppa aika kehnos kunnos ku katoin et hehkuuks se ees kunnol. mut onkos liian nopeeta menny tulppa kun 1,5 gallonaa sil ajellu.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa 99999

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1598 : 13.07.05 - klo: 04.40 »
tosta mosan elämästä sen verran ettei männän päällä mitään räjähdyksiä tapahdu vaan ei edes kovin nopeaa palamista. sit ku nitroo rupee oleen yli 80% nii voi olla et palamis nopeus on lähempänä räjähtämistä. nyt kyllä lankesin viisasteluun ja anteeksi siitä kaikille mut arvelin taas jakaa näitä vähiä tietoja mitä mulla on. se kai on näitten topiccien tarkoitus...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1599 : 13.07.05 - klo: 08.43 »
Lainaus käyttäjältä: "esco"
tänää menikin sit ajot ihan päin peetä... kannattas muistaa välil lataa roto ja hehku molemmist loppu akku. vissii myös tulppa aika kehnos kunnos ku katoin et hehkuuks se ees kunnol. mut onkos liian nopeeta menny tulppa kun 1,5 gallonaa sil ajellu.


onko sulla se tulppa kiinni mikä tuli ostaessa? :shock: vaihda nyt ihmeessä tulppa jos on,ja vieläpä kylmempi(med cold tai cold).
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1600 : 13.07.05 - klo: 20.31 »
no enmää enää sil sisäänajo tulpal ajele vaihdoin kylmän tulpan sisään ajon jälkeen... ja sillä kylmäl oon ajanu sen 1,5galloo.
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1601 : 16.07.05 - klo: 00.13 »
missäs kaikki savagistit ku tuu mitää juttuu tänne... nyt ainaki mulla alkaa kivasti auto pelaa tänää ajoin 2 tankkii putkee nii missää vaihees ei noussu lämmöt yli 120c et kaippa toi jo alkaa olee hyvä käynti lämpö. nyt vaa tarvis tuo vaihdelaatikko jaksaa jo vihdoin säätää kunnolla... tai ainaki tuntuu et jo 4 viikkoo toi ollu ja ei oo viel jaksanu säätää nii kaippa se aika ois jo :D
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa eric

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1602 : 17.07.05 - klo: 02.16 »
Viikko mökillä ja gallona Savageen. Kyllähän ne säädöt sieltä vähitellen löytyy, vaikka uskon että kytkinpalat pitäisi vaihtaa. Miten usein noita "normaaliajossa" pitää vaihtaa, onko jo kahden gallonan jälkeen vaihto epäillyttävän nopeaa kulumista?

Toinen asia joka askarruttaa. Tyhjäkäynti toimii hyvin (selvästi paremmin) kone kuumana kuin kylmänä. Kylmänä ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä. Ensimmäistä ajoa varten pitää antaa ryyppykaasua radiosta, mutta sitten kun kone on lämmin niin se käynnistyykin myös ilman ryyppykaasua. Onko tämä ok, vai pitäisikö jotain säätää?
Savage 25, CAT3000, Rowdy Baja

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1603 : 17.07.05 - klo: 16.37 »
nyt alkaa olee auto kivassa iskussa vaihdeloota vaihtaa ihan jee kohas... ja lämmöt 110-120 nyt ollu. alkaa olee kiva ajaa tolla nyt ku ihan kivasti menee :)
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1604 : 17.07.05 - klo: 16.50 »
itel ollu vakio palat jo neljättä gallonaa..ei mitn vikaa...ja vaikka nykyään ollu n.kuukauden nosramin .28 kokoluokan motti....
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1605 : 17.07.05 - klo: 17.54 »
Rehellinen mielipide Nosram .28 moottorista? millainen on verrattuna vakio .25 moottoriin? voima ja yleiset ominaisuudet, säätöherkkyys ym... Kiitos :)
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1606 : 17.07.05 - klo: 18.46 »
alussa oli pieniä ongelmia lämpöjen kanssa mut oikealla tulpalla kaikki ok...pääneulan säätö helppoo,mut alaneula tosi tarkka..ainakin mun koneelle 1/8 kierroksen käännöt alaneulalle oli liikaa..

sit niistä tehoista :wink: ei voi koskaan verrata s25 vakio koneeseen :wink: sen verran on teho enemmän---->vakioon tehdas ilmoittaa 2.5hp ja nosramiin 3.8hp mut varmaan tossa nosramin luvussa on ilmaa välissä :roll:  :| mutta toisaalta jos ajat puolella kaasulla pitävällä alustalla ja vedät lämän tiskiin niin auto keulii :wink: tätähän ei vakio koneella tapahdu :mrgreen:

näin loppujen lopuksi yhteenvetona:jonniin verran kinkkisempi säätää kun hpi:n VAKIO kone,mutta tehoa on SAIRAAN PALJON ENEMMÄN
 :mrgreen:
ja kun on viel 3-speed niin eikun paranee... :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1607 : 17.07.05 - klo: 18.47 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
alussa oli pieniä ongelmia lämpöjen kanssa mut oikealla tulpalla kaikki ok...pääneulan säätö helppoo,mut alaneula tosi tarkka..ainakin mun koneelle 1/8 kierroksen käännöt alaneulalle oli liikaa..

sit niistä tehoista :wink: ei voi koskaan verrata s25 vakio koneeseen :wink: sen verran on teho enemmän---->vakioon tehdas ilmoittaa 2.5hp ja nosramiin 3.8hp mut varmaan tossa nosramin luvussa on ilmaa välissä :roll:  :| mutta toisaalta jos ajat puolella kaasulla pitävällä alustalla ja vedät lämän tiskiin niin auto keulii :wink: tätähän ei vakio koneella tapahdu :mrgreen:

näin loppujen lopuksi yhteenvetona:jonniin verran kinkkisempi säätää kun hpi:n VAKIO kone,mutta tehoa on SAIRAAN PALJON ENEMMÄN
 :mrgreen:
ja kun on viel 3-speed niin eikun paranee... :wink:


eikä hevosvoima luvut niinkään vaan se sairaalloinen vääntö :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1608 : 17.07.05 - klo: 19.07 »
Hyvä, kiitos, täytyypä ostaa tuollainen moottori kokeeksi.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1609 : 18.07.05 - klo: 14.40 »
Siis onko Savage 25:ssa vakiona pakkia?

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1610 : 18.07.05 - klo: 15.08 »
ei oo...

ite en myöskään koskaan aio pakkimoduulia hankkia...omassa ajossa en näe sitä tarpeelliseksi...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Juha...

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1611 : 19.07.05 - klo: 00.10 »
Äskön vaihdoin itelle sen isomman suoravirtaus ilmanputsarin ja kaasaria vähän rikkaammalle niin johan alko keulimaan ja muutenkin toimimaan huomattavasti paremmin kun tuolla vakio ilmanputsarilla!

Onko teillä kokeneemmilla ralli kuskeilla mitään hyvää patenttia tuohon antenniin kun se tahtoo aina vääntyä tai katketa kun menee nurin?
Kahta en vaihda ja toinen niistä on savage!

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1612 : 19.07.05 - klo: 07.31 »
Ite olen laittanut sen silikoniputkeen niin se on niin löysä että se joustaa kun menee katolleen, sitten oon nähnyt että savageen on kääritty "turvakaaren" ympärille se pelkkä anteni.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1613 : 19.07.05 - klo: 07.44 »
mä oon nähny porukan taivuttavan antenni putkea mutkalle taaksepäin..ite tein niin kans kun eka putki meni hetkessä poikki,nyt on kestäny selälleen lentoja..

eli kuumailmapuhallin tai tehokas hiusten kuivaaja..lämmittät ja samalla pidät taivutuksessa..sit jäähdytät kylmällä rätillä tai vedellä,mulla on pysyny asennossaan..

toi on yks kikka,joka toimii ainakin mulla..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1614 : 19.07.05 - klo: 12.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Juha..."
Onko teillä kokeneemmilla ralli kuskeilla mitään hyvää patenttia tuohon antenniin kun se tahtoo aina vääntyä tai katketa kun menee nurin?


Itse korjasin oman antenniputken sen katkettua laittamalla pari kerrosta kutistesukkaa katkenneen kohdan päälle jättäen pari milliä rakoa päitten väliin. Nyt kun auto kaatuu selälleen, taipuu kutistesukka eikä antenniputki. Hyvin tuntuu toimivan, mitä nyt pari kertaa olen kaatanut.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1615 : 19.07.05 - klo: 13.59 »
Tuohon on muistaakseni semmoinenkin niksi olemassa, että taittaa sen antennin turvakaaren alta menemään ja tekee koriin uuden reiän sille.
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa esco

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1616 : 19.07.05 - klo: 16.45 »
no voe vehje... :( nyt on sit syöny toi messinki prikka ittensä pois tosta kytkinkellon vierestä. uponnu ihan ton ruuvin sisää. ei viitti ees toista samanlaista siihen laittaa jos kehittäs itte sinne jonku paremman prikan
Mekaanikkona en tiiä asiasta mitään... ...tai ainakaan en kerro!

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1617 : 19.07.05 - klo: 16.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Dustbin"
Lainaus käyttäjältä: "Juha..."
Onko teillä kokeneemmilla ralli kuskeilla mitään hyvää patenttia tuohon antenniin kun se tahtoo aina vääntyä tai katketa kun menee nurin?


Itse korjasin oman antenniputken sen katkettua laittamalla pari kerrosta kutistesukkaa katkenneen kohdan päälle jättäen pari milliä rakoa päitten väliin. Nyt kun auto kaatuu selälleen, taipuu kutistesukka eikä antenniputki. Hyvin tuntuu toimivan, mitä nyt pari kertaa olen kaatanut.

Minulla vähän saman tapainen konsti :roll:
Eli pistän katkenneen kohdan päälle sopivaa paineilma letkua.
Semmosta ohutseinäistä kovamuoviputkea!

Poissa Maintenanceman

  • Tulokas
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1618 : 19.07.05 - klo: 17.29 »
Lainaus käyttäjältä: "esco"
no voe vehje... :( nyt on sit syöny toi messinki prikka ittensä pois tosta kytkinkellon vierestä. uponnu ihan ton ruuvin sisää. ei viitti ees toista samanlaista siihen laittaa jos kehittäs itte sinne jonku paremman prikan

Lainaus käyttäjältä: "Maintenanceman"
Kytkinkellon akselinsuuntainen edestakainen välys (liiallinen) voi johtua siitä että se messinkiprikka on "syönyt" itseään sitä akselin päässä olevaa ruuvia vasten. Itsellä oli noin 3-4mm välystä kun huomasin asian. Vakio prikka on mielestäni väärän kokoinen (ulkohalkaisija) koska prikka ottaa kiinni sekä laakerin ulkokehään että sisäkehään. Missään "oikeassa" koneessa/laitteessa ei laakerin stoppariprikka ole tuollainen, ulkokehä on aina hieman pienempi kuin laakerin ulkokehä.
Itse tein laakeripronssista prikan jonka ulkohalkaisija on 8.5mm eikä 10mm kuten alkuperäisessä. Nyt ei ota kiinni laakerin ulkokehään ja kellokin pyörii herkemmin, eikä em. kaltaista kulumista ole ollut havaittavissa.
Huom. edellä tarkoitin "oikealla" koneella/laitteella esim. työstökoneita, vaihteistoja, alennusvaihteita yms. Tämä lisäys vain selvyyden vuoksi ettei ala keskustelua siitä mikä on oikea kone.


Itse itseäni lainaten...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #1619 : 19.07.05 - klo: 20.52 »
suomessa muita hpi myyjiä kuin pomppulinna?
-Team lapsena liian vähän leluja-