Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tturku

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 52
151
Sähköautot / Vs: Ansmann Racing Deuce
« : 24.01.12 - klo: 21.41 »
Ei ainakaan nämä nykyiset 10-crossit mitään skeidaa ole, mad rat, mad monkey ja tc02 löytyy hyllystä, ja kyllä todellakin kestää, erinnomainen hinta-laatusuhde näissä peleissä...

152
jätä b-gradet mirkku hyllyyn, tekstissäkin lukee että ei takuuta jne. Ne on susia, huonoiksi todettuja kennoja lyötynä yhteen. Olisko joku mennyt tilaamaankin ja todennut että ovat jo valmiiksi paskoina suurin osa.

153
Ilmottauduttu M2-10 luokkaan :) Miksi muuten ilmo menee kiinni jo 1.5 viikkoa ennen kisojen ajankohtaa?

154
Sähköautot / Vs: KYOSHO OPTIMA
« : 17.01.12 - klo: 20.28 »
Jei, jerzi is back!

155
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 14.01.12 - klo: 00.50 »
enpä itse huomannut mitään eroa renkaissa, ehkä vähän paremmin kesti kulutusta?

156
Kiinteän välitysen (sanamuoto) sijasta käyttäisin maksimi välitystä?

157
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.01.12 - klo: 10.27 »
Ei kait ne säännöt vanteita kiellä vaihtamasta? Iso homma vaan paistaa ensin irti ne kumit vanteelta, eikä maksa taida maksaa vaivaa...

158
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.01.12 - klo: 10.12 »
Komea on Audi! Onko toi takasiipi todella iso vai näyttääkö se vaan kuvassa?  Omaan silmään näyttäis olevan leveempi kuin koppa ja mahdollisesti takaylitystäkin vähän.
Eikös noita Honkarin Mese, possu ja nissan koppia saa enään mistään vai onko vain mutuilua? Se että specissä käytetään PF:n koppaa on ihan järkevää sinäänsä, koska noi lyhyellä akselivälillä olevat kopat ei muutenkaan ole skaalamaisia, (ja on huomattavasti halvempi) UR quatro vois olla päheen näköinen noilla lyhyillä rungoilla?

Toivottavasti saadaan uutta kössiäkin kisoihin ens kaudelle, ei muuta Mika kun serpent tai kössö tilaukseen!

159
Voisi olla ensi talvena itselläkin aikaa ja mielenkiintoa TSS-10 -luokkaan:

Omat mielipiteet:

-0-ennakot: KYLLÄ
-yksityyppimoottori: KYLLÄ
-yksityyppisäädin: KYLLÄ
-maksimivälitys: KYLLÄ
-Lisäksi vain yksi rengaskerta sallituksi myös ulkokisoissa: KYLLÄ
-Maksimi ajankäyttö ajamiseen kuskilla ja mahdollisella tukitiimillä: KYLLÄ

Maksimivälitys sellaiseksi, että autot eivät kulje liian lujaa ja moottorit eivät hajoa. Tämän testaaminen helppoa jos päädyttäisiin yksityyppisäätimeen ja moottoriin.

Hoke kirjoitti:
No miten ihmeessä tämä sääntö sitten parantaa mitään asiaa... Muuten kuin ettei ulkobaanoilla onnistu välittämään liian pitkäksi ja polta laitteitaan.

No nyt sä pääsit asian ytimeen!!!

Ei se huonoajatus ole laittaa sisä ja ulkoradallekaan omaa max. välitystä.

Laitteiston vuokrausta en kannata, koska kamat pitää olla jos haluaa harjoitella.

Ja kun on puhetta ollut monopoliasemasta yksityyppi vaitoehdoissa, voitaisiin potti jakaa kolmelle maahantuojalle suoraan siten, että yksi toimittaa renkaat, toinen noparit ja kolmas moottorit. Kaikille jäisi jotain käteen.

Noista nousupisteistä en niin välittäisi myöskään, jos sillä pakoitetaan putomaan tai nousemaan nopeampaan tai hitaampaan luokkaan, korkeintaan stock luokasta nosto ylöspäin menestyksen johdosta voisi olla paikoillaan. Yllä on jo hyvin perusteltu tätä asiaa.

160
Yleinen keskustelu / Vs: GM akun kuoren kestävyys
« : 10.01.12 - klo: 15.43 »
Tjaa, se onkin halkeama, näytti ihan kutistesukasta lähtevältä suikaleelta. Omissa akuissa kyllä nuo muovipäädyt pysyneet ihan ehjinä. Jos akku on ollut kylmässä niin en ihmettele, vaikka olis napsahtanut rikki myös...

161
Yleinen keskustelu / Vs: GM akun kuoren kestävyys
« : 09.01.12 - klo: 14.25 »
Ihan normaali kutistesukkahan siinä päällä on ja päädyissä kovamuoviset päädyt, mikä näkyy sieltä kutistesukan alta. (eli siinä kuvan akussa ei ole mitään vikaa) Kennot on jollain vielä suojatuna sieltä sivuilta. Mulla on ollut muutama tuollainen ja tälläkin hetkellä taitaa olla pari kappaletta. Ainoat huonot puolet on johtojen ulostulo, saattaa jossain vaiheessa irrota sieltä juuresta. Mulla on 2 akusta lähtenyt juotoksesta irti yksi balanserin johdoista. Eli niitä johtoja  kannattaa käsitellä hellästi, eikä taitella juuresta jos mahdollista.

162
Bensa-autot / Vs: tekninen keskustelu 1/5 autoista
« : 05.01.12 - klo: 08.52 »
Millä/missä/miten vois kokeilla plaanailla kantta ja pyttyä tasaiseks? Falconin kansi sai viime kesänä kipeetä ja kansipahvi pysyy välissä vain muutaman minuutin ajelut.

163
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 03.01.12 - klo: 21.06 »
Ja kun istut jonkun kokeneemman viereen rohkeasti mekkaamaan ja hihkaset että oot ekaa kertaa kisoissa mukana niin sieltä tulee kyllä vinkkiä ja neuvoja sekä opastusta, mitä milloinkin tehdään. Rohkeasti mukaan vaan!

164
Kyosho / Vs: Kyosho Mini-z Buggy MB-010
« : 03.01.12 - klo: 21.02 »
Soita proshoppiin ja kysele sieltä, saako erikseen pohjalevyä, jos ei niin osta toisen merkkinen...

165
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.01.12 - klo: 15.00 »
käy, se käyttetäänkö turbo tulppaa vai normi tulppaa riippuu kannesta, hehkut käyvät sekaisin aina ja ovat standardeja.

166
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 03.01.12 - klo: 08.52 »

167
Eurorc.com / Vs: Team C GT8 auto
« : 30.12.11 - klo: 14.34 »
PR:n D5 kombo ei taida olla GT-8 luokan moottorilistalla? (Vielä?) Saattaisi olla syytä mainita, että ko. moottorilla ei voi osallistua (vielä?) GT-8 luokkaan suoraan. Lisää kuvia kiitos NAM.

168
Olisko viron puolella ollut joku talvi 1:8 crossikisoja vai oliko ne 1:5 bensa mörköille? Ajelivat jossain motocross radalla hallissa?

169
Loistavaa! Missäspäin pulju sijaitsee vai onko pelkkä postitus ainoa vaihtoehto?

170
Hähää, oon istunut kanssa -87 Camel Lotuksen puikoissa joskus kultaisella 80-luvulla. Polaroidkuva löytyy jostain :)

Mut joo, jos ei ole ennen ajanut rataformuloilla niin ihan turha yrittääkään päästä rattiin oikeeseen formula 1:seen. Se on sen verran prutaali laite tosissaan että ei sillä pääse edes liikkeelle, tai jos pääsee niin tuskin ekaa mutkaa pidemmälle...

Tottai kuitenkin hotsittais jos olis fyffee kun roskaa.

171
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 14.12.11 - klo: 10.47 »
100 euroa on ihan kelpohinta, varsinkin jos autoon on tehty päivityksiä iskareihin, slipperiin etc. Osia saa suomesta RF:stä ja eiköhän sitä vielä valmisteta kun myydään myös. Tamioihin tuppaa saamaan helposti erittäin pitkään osia, tuskin tulee ihan pariin vuoteen vielä ongelmia osien kanssa. mm hoke ajaa durgalla ja mulla on semmoinen kanssa ja pari muutakin kuskia löytyy jos kilpailemaan aikoo joten kyllä niihin on myös osia kisapaikoilla. (Ja hoken vauhti on kunnossa joten kyllä se ihan kilpailukykyinen autokin on)

172
lyöt siihen kiinni jonkun 4t tai 3.5t  mosan ja sitä riittävästi ruokkivan noparin niin 2s pärjää enemmän kuin riittävästi. Jos sulla on TT01 niin ei pirssi kestää noita tehoja. Alkaa ratasosat ja vetarit antautumaan.
Ja yhä et saa kunnolla sitä 3s pakkaa kiinni autoon, lisäksi se 3s nostaa painopistettä ja heikentää ajotuntumaa, jos sellaisesta voidaan ylipäätänsä puhu ko. pulkalla ja varsinkin noilla tehoilla. 2s ja kireellä mosalla saat siitä jo semmoisen ettei sillä pysty ajamaan/ ei pelit pysy kasassa.

173
aloittelijoiden kysymykset oikea paikka tälle kysymykselle...

Mutta vastaan kuitenkin, 2s parempi, saat akun kiinni myös ja varmasti auton saat kulkemaan niin lujaa että ei mitään järkeä... Vähemmän painoa jne.

174
Niin tais 10 kpl DM1 spec / DM-1 autoa ajaa GT-8 luokassa viime vuonna. Näihin autoihin kaipaisi kisapaikalle voimansiirtokamaa lähinnä. Ehkä vähän tukivarsia jne, mahdollisesti koppia. Sen lisäksi vähintään toinen mokoma noita autoja pelkässä pihasuttauksessa. Itse arvelisin olevan suomessa noin 25-30 ratapeliä.
Lisäksi on tietty muutamat Pumiliot olikos se nyt se crt-5 konversio, josta tehty M4-10 krossari. Noista trukki ja buggiautojen määristä ei ole tietoa mulla. Jos alat tuomaan maahan niitä kamoja, niin jonkun sortin varaosapakki GT8 luokan kisoihin olisi erittäinkin hyvä asia.

175
Vapaa keskustelu / Vs: kuvia hienoista legorakennelmista
« : 14.11.11 - klo: 09.45 »
Täällä kanssa aikoinaan paljonkin harrastettu leegoiluja. Harmi että tuli 90-luvulla tilanpuutteessa myytyä kaikki pois. Nyt harmittaa kyllä. Oli kaupunkisarjaa paloasemaa, huoltamoa, ravintolaa, sairaalaa, varmaan joku muukin. Sitten tietty muutama techic sarja, yksi missä pneumatiikat ja siitä pystyi tekemään useamman eri laitteen. Noh kunhan toi esikoinen syntyy niin pitää jossain vaiheessa korjata tilanne ja alkaa hankkimaan leegoja taas. Taitaa käydä niin että vaimo saa viimeisenä houkutella isukkia pois leegoilla leikkimästä  :embarrassed:

176
Sähköautot / Vs: Duratrax Evader DT
« : 14.11.11 - klo: 09.21 »
täälläkin oli pari vuotta evader bx ja ext:itä, Kesti siinä missä muutkin, suomesta vain ei tällä hetkellä saa osia... Ulkomailta kylläkin ihan kohtuu hintaan jos jaksaa odottaa pari päivää varaosia...

177
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 10.11.11 - klo: 16.41 »
Mulla on omassa kiinni durangon jouset... Eri ölppää vaan sisään niin saat jäykkyyttä muutettua.

178
ihan samalla tavalla voi WGT:stä tehdä lisäluokan, kuten krossissa on ollut noita postilaatikoita (CORReja). Itse omistan WGT:n en C-12 autoa ja ei ole ollut ajatustakaan ostaa sellaista. Jos tällä jossain on kilpailut (ilman esim. lisenssiä joka löytyy itseltä) niin hyvin voisin kuvitella osallistuvani karkeloihin.

179
samaa mieltä ehdottomasti jannen kanssa, jos alkuerien määrää vähennetään niin siinä saa "kotiratalaiset" kohtuuttoman suuren edun, varsinkin kun finaaleista ei voi nousta tai tippua...

180
Tuun tässä ihan sivullisena huutelemaan noista numeroista.
Jos kiinteät numerot otettaisiin käyttöön niin samalla tavalla sitä kiinteää numeroa voi vaihtaa jos menee huonoon kuntoon. Näkyvyydestä sen verran että Jarin laittamat fontit näkyy ja kun on kiinteät numerot käytössä niin sieltähän voisi jättää pois kaikki helposti sekaantuvat kombot, eli vaikka sit numeroita 33 ja 38 ei esim jaettaisi kenellekään kilpailijalle?

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 52