Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Masadist

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 05.04.12 - klo: 15.01 »
Voihan P*rhana että on kiinnostava aihe ja mageita rasseja porukka väsännyt!
Itsellä ei ole kuin pari kipaletta 1/10 nitroja, mutta mitä enemmän näistä 1/4 skaalan vehkeistä katselee kuvia ja videoita, sitä enemmän nousee into hommata moinen itsellekin..
Täytyy yrittää pitää jäitä hatussa ja lompakko takataskussa.. Ajelisi vaikka eka kesän näillä 1/10:llä ja alkais vasta sit miettimään päivitystä jos harrastus vielä kiinnostaa siinä vaiheessa :D

62
Tuli tässä mieleen tuota toista threadia lukiessa, että annathan hehkun olla kiinni vielä vähän aikaa käynnistyksen jälkeenkin?
Mä pidän hehkua kylmässä koneessa niin kauan kiinni, että moottori alkaa varovaisella kaasuttelulla ottamaan ihan kunnolla kierroksia pienen lämmittelyn jälkeen.
Heti ei kannata tietenkään antaa täysiä jengoja kylmälle koneelle, ettei hajota koko laitetta.

63
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.04.12 - klo: 13.34 »
Yrititkö myös kaasutella hehkun kanssa?
Varsinkin kylmempänä mä annan olla hehkun kiinni vielä vähän aikaa käynnistämisestä ja kaasuttelen varovasti niin kauan, että kiertää kunnolla.
Vasta tämän jälkeen hehku irti.

Ja joo, kaasuttelulla en tarkoita heti käynnistyksestä lähtien täysiä jengoja :D

64
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 02.04.12 - klo: 20.16 »
Selkee trolli koko tyyppi. Helpoin olis heittää suoraan banaanit tuolle IP:lle vaikka pariksi kymmeneksi vuodeksi näin alkuun.

65
Polttisautot / Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« : 31.03.12 - klo: 20.38 »
Ompa mukavasti tullu ohjeita! Huomen päästään ehkä kokeilee ku haen tuon starttiboxin postista. Kokeilen kyllä vielä tuolla entisellä polttoaineella. Ei kehtaa uutta vielä ostaa ku tuota entistä yli kolme litraa jäljellä.
Entäpä jos se polttoaine on ainoa asia, mikä sulla siinä autossa reistaa? Ethän sä bensa-autoonkaan dieseliä pistä.. Laita myynti-ilmo siitä polttoaineestas joko tälle tai sit lennokki/kopterifoorumille niin ei tarvi ihan koko kolmea litraa kaadella lopulta maahan pakoputken kautta ja saat pojan autonkin kulkemaan kun hommaat oikeat polttoaineet! ;)

66
RC-kerhot ja -radat / Tattarisuon rata Helsingissä
« : 31.03.12 - klo: 19.10 »
Haha!
Tämähän on hupaisampaa luettavaa kuin Markus Kajon hajatelmat tai Juoppohullun päiväkirjan viimeiset teokset!

67
Radiolaitteet / Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 29.03.12 - klo: 12.40 »
Joo, sillan mulla nyt onkin, mutta selkeytin vain asiaa itselleni ;)

68
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.03.12 - klo: 16.37 »
Jees. Näin mä ajattelinkin.
Hieman toi vain epävarmuutta, kun jossain oli annettu joku muu mitta, kuin akseliväli ja kuitenkin se oli tuolla "wheel base" -nimellä, niin ajattelin sit vielä varmistaa.

Täytyy alkaa katselemaan hyviä (lue: "halpoja") toimittajia noille kopille.

69
Hyvää kamaa. Kiitos ViX että uppasit tubeen että näkee :)
+1

Miksi muuten näitä ärseeitä mainostellaan pääasiassa lapsille ja nuorille? Luulisi että kolmikymppisissä (ja yli) löytyisi ostovoimaa ihan eri tavalla kuin niissä peruskouluikäisissä?
Siinä annetaan varmaan aviomiehille hyvä syy hommata kunnon laitteet: "En mä ittelle ku pojalle vaan" ja lapsi on vasta jotain 3kk ikäinen :D

70
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.03.12 - klo: 14.36 »
Olis kysymys korin valinnasta..
Mulla on tommonen Kyosho DRT ja parilla kaverilla on DBX:t.
Sen verran tiukkaa krossia ollaan ajettu, että "peltejä" käy sääliksi. Kävin sitten kyselemässä, että paljonkohan uusi kori maksaisi tähän/näihin, ja suht. suolainen hinta tuli tiskin toiselta puolelta.

Ajattelin sitten kysellä, että millä periaatteella näitä 3:nnen osapuolen tarvike osia tilataan?
Muutama nettikauppa rapakon toisella puolella (on näköjään myös euroopassa) myy sekä maalamattomia, että maalattuja koreja. Värejä ja malleja on jos jonkinlaista. Ainoa ongelma on, etten tiedä noista ilmoitetuista mitoista tuon taivaallista, ja siihen tarvitsisin apua.


Mitä mittoja näistä koreista yleensä ilmoitetaan?

ja

Miten ne peilautuu auton runkoon?

Entäs sitten esimerkiksi tuon hobbykingin 1/10 4WD Short Course Parts sopii näihin autoihin?
Esim. noi 1,86$ tukivarret yms. houkuttaa kovin paljon =)

71
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 28.03.12 - klo: 09.37 »
Jahas. Täällä on tämmönenkin threadi. :azn:

Isot Plussat käyttäjälle yazca.

Myi mulle pari autoa ja kaverille kans.
On jaksanut kiitettävästi antaa oppeja myös kaupankäynnin jälkeen.

72
Radiolaitteet / Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 27.03.12 - klo: 23.41 »
Jaa, ok. Mulla oli siis puurot ja vellit vähän sekaisin. :)

Eli noi 15 numeroa on pelkästään niitä eri säätöjä varten eri autoille ja tolla radiolla voi sit ottaa yhteyden ties miten moneen vastariin haluaa, yhtä-aikaa (kunhan ovat synkattu ja sopivat toisilleen)

Eli käytännössä niin, että jos on 2 autoa, mutta vain 1 vastari (ja ohjain), niin esim paikka1 tallennetaan auton #1 säädöt ja paikalle2 laitetaan auton #2 säädöt ja vastaria kun vaihdetaan autosta toiseen, niin asetukset valitsemalla saadaan autokohtaiset hommat pelaamaan, vaikka vastaanotin on sama kuin toisessa autossa?

Ehkä mä nyt tajusin :)

73
Radiolaitteet / Vs: Kyosho KT-201 Syncro 2,4Ghz
« : 27.03.12 - klo: 15.15 »
Nyt kysymys niille, jolla on kauhiasti tietoa radiosta, tai vain monta vastaria ja turhaa aikaa;
Voiko samalle lähettimelle bindata kahta vastaria yhtäaikaa, eli ne käyttäisivät samaa ''kanavaa''
Joka tavallaan sallisi kahden auton samanaikaisen ajon yhdellä lähettimellä (en tekisi näin) vaan saisin molemmat vastarit bindattua valmiiksi, jolloin vastarikoteloja ei tarvitsisi availla aina auton vaihdon yhteydessä.

hk gt2:lla sain tämän tempun toimimaan, en viitsisi ostaa 50e vastaria, mikäli temppu ei toimisikaan tällä.
Kyllä minun tietoni mukaan pitäisi näin toimia, ainaskin Kyosholta näin antoivat ymmärtää. Tosin ei molemmat yhtäaikaa, vaan toinen aina virta pois. Eli ei tarvitse muutakuin katkoa virrat ja vaihtaa ohjaimesta mahdolliset asetukset. Olen meinaa itsekin moista suunnitellut, mutta en ole oikein ehtinyt käydä kaupoilla. Olis tarkoitus kans ajaa kahdella yhtäaikaa, mutta erikseen.
Mä onnistuin eilen bindaamaan jotenkin noi mun 2 vastaria samalle kanavalle..
Nyt on sit Fazer ja DRT molemmat ajettavissa yhdellä ohjaimella yhtä aikaa.. Mitenhän tuon sais tehtyä sillain, et Esim DRT on kanavapaikalla 1. ja Fazer kanavapaikalla 2. ..?

Edit:
Näyttäis toimivan molemmat vastarit yhtä aikaa ja ihan sama mikä noista 15:sta kanavasta on käytössä..
Nytteitajua :D :shocked:

74
Yleinen keskustelu / Terveisiä/ kysymyksiä ylläpidolle
« : 27.03.12 - klo: 09.36 »
Eikö niitä kuvia ja videoita tänne postailla juurikin kommenttien toivossa?

Mun mielestä taas youtuben hakua käyttämällä löytyy ihan riittävästi videoita katseltavaksi, mutta siellä kommenttien taso on välillä ihan mitä sattuu.
Täällä on toivoa, että saa kommenttia ja hyviä vinkkejä myös alan harrastajilta.

75
Polttisautot / Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.03.12 - klo: 22.28 »
Kannattaa tarkastaa, onko jossain ilmavuotoa.
Lähteekö käymään ja liikkuuko polttoaine käydessä?

76
Polttisautot / Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.03.12 - klo: 22.13 »
Onko paineletku ja polttoaineletku oikein päin?
Ryypytätkö kaasu pohjassa ja sormi pakoputken tukkeena?

77
Yleinen keskustelu / Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 26.03.12 - klo: 22.10 »
Hajotin molemmat oikean puolen renkaan navat.. En kyllä mielestäni pistänyt liian kireellekään..
Taidettiin vain kaverin kanssa innostua liikaa hyppimään, kun silläkin meni eturipustukset omasta autosta n. 3min päästä mun auton hajoamisen jälkeen :)

78
Polttisautot / Failsafen toimintahäiriöt
« : 25.03.12 - klo: 21.22 »
Kerrotko tarkemmin miten se reistaa?

79
Polttisautot / Polttoainekanisteri
« : 25.03.12 - klo: 18.25 »
Koitin katella, enkä ainakaan löytänyt reikää siitä tonkan kaulasta. Täytyy hommata uus pönttö.

Osta jatkossa Tornado tai Saxo.
mitäs noi on? Koitin googletella, mut meni hermot kun tämä iPhone on hiukan kankea netin selaamiseen.

80
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.03.12 - klo: 18.17 »
Miten noi renkaan keskiöiden laakerit kannattaisi suojata? Meni koko aamupäivä takapään purkamiseen ja vian etsimiseen, kun molemmat takaset oli jumissa.

Tulipahan tutustuttua Jarrujen, tasauspyörästön ja myös muun voimansiirron saloihin :)

Sain laakerit onneksi rullaamaan ja pistin sinne silikoniöljyt sisään.. Mietin vielä, että pitäisiköhän pistää vielä vaseliinit kylkiin, että kuravedet tai pöly ei pääse sisään..

81
Polttisautot / Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« : 25.03.12 - klo: 17.06 »
Saakohan se tarpeeksi polttoainetta..
Jos sulla on läpinäkyvät polttoaineletkut, niin katso meneekö polttoaine kaasarille asti.
Jos ei, niin koitappa "ryypyttää" sillai, et tulppaat pakoputken, annat kaasua ja kiskot muutaman kerran.

Jos taas näyttää siltä, että sitä tulee liikaakin ja pakoputki alkaa täyttyä litkuista, niin tyhjennä putki polttoaineesta, ota tulppa irti ja nykäise pari kertaa (VARO ETTEI MENE SONTAA PYTTYYN!) ruuvaa tulppa kiinni ja yritä uudestaan.

Kannattaa varmistaa, että hehkussa riittää virtaa tarpeeksi. Jos tulppa ei hehku kunnolla, niin aivan turha repiä.

Koita myös antaa välillä kaasua. Joskus pieni kaasuttelu auttaa käynnistyksessä.

82
Polttisautot / Polttoainekanisteri
« : 25.03.12 - klo: 14.06 »
Tommonen 4 litran tonkka 16pros. soppaa Kyoshon liikkeestä.
Oli kanisteri kaatunut peräkontissa ja kivasti valutellut juikulit matolle.

83
Polttisautot / Polttoainekanisteri
« : 25.03.12 - klo: 13.09 »
Tuli tässä auton takakontin mattoa siivoillessa mieleen, että miten porukka säilyttää polttoaineitansa, kun tuo myyntipakkaus ei tunnu pitävän litkuja sisällään..

Eka auto ollut vasta vajaan viikon ja ostin tuommoisen 4litran tonkan josta nyt varmaan pari desiä lainehtii tuolla auton takakontissa.. Ja joo, korkki oli kiinni kunnolla.

84
Polttisautot / Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« : 24.03.12 - klo: 15.00 »
Kyosho Inferno ST on nitro auto.

G.Oogle kertoo kun kysyt siltä. :grin:
Njoo, tuli vain mieleen, kun maxy puhuu bensasta, ettei sinne tankkiin vain ole pistetty vääriä polttoaineita..

85
Polttisautot / Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
« : 24.03.12 - klo: 14.29 »
Tuli vain mieleen, et onko sulla nitro vai bensa auto ja onhan sulla oikeat polttoaineet käytössä?

86
Radiolaitteet / Vs: Mistäs sen tietää...?
« : 23.03.12 - klo: 14.57 »
Joo, GHz radio onkin heti seuraavana asialistalla.
Täytyy vain tutkia vähän ensin, että minkä merkkisen ja mallisen sitä sit ostais.. Toi Futaba nyt osui ensimmäisenä silmään, mutta mitä enemmän noista lukee, sen pahemmin sekoaa pää :D

Ehkä tässä viikonlopun aikana on aikaa tutkia noita vähän tarkemmin. Ei viitsisi ihan mahdottomia summia sinne työntää, mutta ei taida kannattaa ihan halpisversioitakaan ostaa..

Servot ei taida välittää, minkä näköinen vastari siellä huutelee, mutta vastarit ja lähettimet pitää kai olla aina samaa mallia, että toimivat keskenään?

Noista 120 sivua pitkistä ketjuista varmaan löytyis vastaus siihenkin, että mikä setti olis järkevintä ostaa.. Vielä kun ne jaksais kahlata läpi :D

87
Radiolaitteet / Mistäs sen tietää...?
« : 23.03.12 - klo: 14.13 »
Siis tuo ininä ei ole se ongelma.
Silloin kun servot on kytketty oikein vastariin:
- Ohjaus 1 kanava
- kaasu/jarru 2 kanava
Niin ohjaus servo inisee, mutta toimii muuten oikein.

Kaasun servo on tässä se ongelma, kun se ei liiku tasaisesti, vaan esim pohjaan vedettäessä sahaa hieman kokoajan ja tällöin kaasukaan ei pysy pohjassa, vaan pumppaa täyden/puolikkaan väliä (näkyy videossa, mutta vähän huonosti).
Tämän huomaa myös ajaessa epätasaisesta kulkemisesta.

Mulla on tosiaan tuommoinen vanhanliiton MHz ohjain, mutta harkinnassa on jo 2,4Ghz. Täytyy testata vielä toisella ohjaimella jos ongelma siitä ratkeaisi.

88
Radiolaitteet / Vs: Mistäs sen tietää...?
« : 23.03.12 - klo: 10.07 »
Joo. Siinä käsityksessä itsekin olen, että servojen ei pitäisi pahemmin pitää meteliä lepotilassa.
Noissa on kiinteät muoviset varret, joita ei voi säätää. Kokeilen myöhemmin josko ininä katoaisi momenttivarren poistamalla. Jos ei, niin en turhaa stressaa tuosta, kun muuten pelaa kuin unelma :)

Paikallistin kaasuservon ongelman Lähettimen liipaisimeen:
- Vaihdoin vastaanotinta -> Ongelma pysyi
- Vaihdoin servot päittäin -> Ongelma siirtyi toiselle servolle
- Kokeilin servot yksitellen molempiin kanaviin -> 2. Kanavassa esiintyi ongelma sekä kaasu, että ohjausservolla..
- Kiteitä en päässyt vaihtamaan, koska varakiteitä ei ole. :(

Videopätkää tilanteesta:
http://thurisaz.1g.fi/kuvat/RC/Servo+pykii.mov

Täytyy purkaa toi ohjain ja antaa sille vähän valohoitoa. Saattaa olla, että siinä on esim. potentiometrissä p****a tms.

89
Radiolaitteet / Vs: Mistäs sen tietää...?
« : 22.03.12 - klo: 23.48 »
Mulla on kans jotain häikkää sähköissä.
Kaasun servo ei pelaa kunnolla ja ohjauksen servo pitää ihmeellistä korkeataajuista ininää heti, kun lyö virran päälle.. Täytyy varmaan käydä kokeileen toisella vastaanottimella, josko tuo vika sillä korjaantuisi. Aluksi veikkasin rikkinäistä/rikkinäisiä servoja, mutta vika taitaakin olla vastaanottimessa.

90
Polttisautot / Vs: [Nitro] Ajon jälkeinen huolto
« : 22.03.12 - klo: 14.28 »
Joo. Noi suodattimet nyt maksaa jotain 1€/kpl, niin ei paljon pesuhommat kiinnosta =)
Missä vaiheessa ilmansuodatin tulisi vaihtaa?

Suodattimista puheenollen.. Onko polttoainetta varten järkeä/mahdollista laittaa suodatinta. Toi kone jengaa sen verran tiukasti, että vois kuvitella pienenkin sontamäärän jäystävän sylinterin/männän aika heikkolle hapelle suht nopeasti.

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa, mitä toi after run öljy on?
Ei haluttaisi maksaa jostain 0,2dl pullosta miljuunia, jos perus 10W-40 Delvac käy yhtä hyvin..
Entäpä sitten ilmansuodattimen öljy? Onko samaa tavaraa kuin esim. motoissa ja autoissa?

Sivuja: 1 2 [3] 4