Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Fat Boy

Sivuja: [1] 2
1
Lainaus käyttäjältä: "aatu"
Hyvältä näyttää!!   :wink:  8)


Kuski vai auto??

Joo, laitappa rojektista lisää kuvia.. iso...

2
Sähköautot / Auto hyytyy mystisesti
« : 15.08.05 - klo: 15.02 »
Mites pitkiä noi hiilet on uutena ja milloin ongelmia alkaa syntymään.. Avasin koneen. Hiilet on jotain 3-4 mm pitkiä. Ankkuri ei ole syystä tai toisesta aivan tasainen, vaan hieman kuhmuinen??

Koneella on kuitenkin ajettu aikas vähän.. ehkä 6 akullista..

3
Sähköautot / Auto hyytyy mystisesti
« : 15.08.05 - klo: 07.48 »
Joopa. Ny on sitten osia vaihdeltu.

Nopari ei aiheutti hyytymisen, muttei hajonnut. Eli lämpösuoja toimi. Sen sijaan auto hyytyy toisinaan uudellakin noparilla. Syynä - puolen hiili. Sitä kun hipaisee, niin taas mennään. Mikä vikana? Ajattelin hioa hienolla paperilla hieman, kun tuntuu vähän nahkealta.

Mutta, ei uusikaan nopari hukkaan mennyt. MTronics:n noparilla auto kulki samat, mutta lähti laiskasti liikkeelle. Uudella noparilla irtoaa iloisesti.. Ja onhan siinä pakki (saa ohjelmoitua pois).

4
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 11.08.05 - klo: 08.00 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
DOOOOOH... :?

Se olikin kertausta että menee varmasti perille...
Todella monella on hukassa edelleen se mitä iskareihin ja diffeihin sisälle leitetaa. Koskaan ei ole ylimääräinen viesti jos varmuudeksi mainitsee... Ja vilkastaan vaikka sitä mun viestin kirjotusajankohtaa... ei enää hirveen terävänä tohon aikaan meikäläinen ole kun on normaalisti herätys klo 6.00.

Eli haist ite.


Siis kuten muutama muukin tuossa mainitsi, vastaus ei ollut sulle. Lainasin vaan tekstiäsi, kun olit juuri maininnut hieman jäykempiä tötköttejä ja välittömästi joku kyselee lirujensa perään.

Haistellaan :D

5
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 10.08.05 - klo: 14.46 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli kun diffejänne taytätte niin oikeat diffiöljyt sisään... ei mitään muuta. Jäykkyydeks vaikka 30.000-60.000 wattia.


Mitähän tuolla äsken luki...

Monsuissa saa olla erittäin jäykät diffiölkät, johtuen suuresta renkaan halkaisijasta.

6
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 09.08.05 - klo: 15.35 »
Onko pinioni alkuperäinen? Jos ei, kannattaa tarkistaa, ettei siihen käy milliset avaimet (jos auton mukana on tuumaiset tai päinvastoin). Mulla on Assossa millisellä pinioni, muut tuumakokoa.

Katso mistä lähtee piuhat moottorin hiilille. Ja mihin liittimeen ne on yhteydessä. Toisen johdon pitää olla toiseen hiileen yhteydessä ja toisen toiseen. Ainakaan mun moottorissa ei ole väliä, mihin niistä vaihtoehtoisista liittimistä piuhat juottaa.

En tiedä, mikä oli alkuperäinen moottorisi, mutta eiköhän se virimosa alkuperäistä enemmän kierrä, joten kulkenee paremmin. Jos se laittaa kirjeen ajoissa postiin, niin tulee huomenna.

7
Sähköautot / nopari
« : 09.08.05 - klo: 13.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
...ei sen kuulu keulii...

Eihän ne 1/8 krossitkaan keuli, vaikka ovatkin ~3hp koneella varustettuja 4WD vekottimia. Eikä ne oikeat WRC autotkaan keuli.
Eikä keuli edes gravedigger vaikka 2:1 'auto' onkin ;)

Jos sen nyt välttämättä haluut keulimaan, ni parempi akku ja parempi moottori... Tosin sit se rikkoo heikot muovirattaat todella helposti!


Parempien lisäksi parempi nopari ja parempi voimansiirto.. Tai sitten vaan ripustat akut niin ylös ja taakse kuin mahdollista. Ei siinä mitään järkeä ole, ajo-ominaisuudet menee metsään, mutta saattaapa hyvinkin keulia.

8
Sähköautot / nopari
« : 09.08.05 - klo: 12.30 »
Lisäämällä tehoja? tai muuttamalla painopistettä. Mutta eikö se oo parempi ohjastettava eturenkaat maassa?

9
Polttisautot / Monster ajopaikat Turun lähettyvillä
« : 08.08.05 - klo: 09.43 »
Jaa.. Mitä oon sivusta seurannut, niin kyllä se on lähinnä mutkat (paino) mikä monsua häiritsee. Hypytkin alkuun mutta se näkyy korjaantuvan reippaalla alustan tiukkaamisella. Joka tapauksessa erot näyttää syntyvän vasta kun nopeutta alkaa olemaan paljon, eli osaavat kuskit. Sama näkyy kaikessa. Osaava kuski kepittää hitaallakin autolla helposti aloittelija, vaikka aloittelijalla olisi mikä kalusto.

10
Sähköautot / Auto hyytyy mystisesti
« : 08.08.05 - klo: 08.07 »
Tuun joku ilta käymään, niin värkkään sille alumiittialustan, josko se helpottaisi lämpövaivoja.

Eli oireet. Auto kulkee muutaman kiihdytyksen hyvin. Sen jälkeen alkaa hyytymään ja pian pysähtyy kokonaan, vain hetkeksi. Sen jälkeen liikkuu laiskasti (todella laiskasta). Jos antaa auton olla paikallaan pari minuuttia, kulkee taas muutaman vedon hyvin.. Renkaat ilmassa kestää vinguttaa vaikka kuinka.

11
Tulokset / KILPAILUKUTSU, Kerhokilpailut ***PERUTTU***
« : 03.08.05 - klo: 15.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Sit nolottaa jos kaataa hirveesti ja tiimiläiset huutaa sulle  :|


Ei kai se huuto mitään, mutta mietippä hävinneen joukkueen sarjakaatajaa.. Pinna tiukalla kotimatkalla, voi olla, että sitä lyö otsansa auton kynnykseen vahingossa.. Ainakin kuusi kertaa :D

12
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 03.08.05 - klo: 14.48 »
Ja tokihan voi vaihtaa jäykempää jousta tilalle, jos tuntuu että alusta käy pehmeäksi.. Mutta sekin vaatii sitten jäykemmät ölkät iskareihin.

13
Sähköautot / Asso Talk
« : 02.08.05 - klo: 12.43 »
Korjausta aiempaan.. Riemu toimimisesta jäi lyhytaikaiseksi. Eli taas temppuilee, mutta nyt nopari sammuu tiheämmin. Syykin löytyi, eli moottorin laakerit. Mosa ottaa virtaa niin että noparista laukeaa jokin lämpösuoja ja se toimii vasta hetken huilin jälkeen. Myös toisen hiilen piuhan tinaus oli sulanut irti.. Kunhan tulis se uusi moottori.

14
Vapaa keskustelu / Maastopyörä keskustelua.
« : 01.08.05 - klo: 11.14 »
Korjaus.. Takavaihtaja on laadukas.. Etuvaihtajasta ei sitten puhutakkaan mitään.. Ja vivut "laadukasta" Alivio-sarjaa..

15
Sähköautot / Asso Talk
« : 01.08.05 - klo: 08.23 »
Luulinpa mäkin että nopari pimeni perjantaina. Auto pysähtyi.. Pienen odotuksen jälkeen liikkui taas ja sama toistui. Otin seuraavan päivänä mosan auki ja putsasin sen mujusta. Sen jälkeen on toiminut kolmen akullisen verran täysin. Joskin Tamiya:n liittimet lämpenee melko kivasti, eli tarttee varmaan vaihtaa.. Kun on 11 lankainen tulossa niin se tuskin vähentää ongelmaa.

Mutta, uutta asiaa.

Miten TC3:n saa kääntymään paremmin. Eli ongelma on puskeminen ja kaasun kanssa aika reippaastikkin. Ensi alkuun ajattelin tiukata takaperän diffiä, se kun on tolkuttoman löysä. Edessä tiukemmalla.

16
Yleinen keskustelu / Lappeenrannan Touring kuskit.
« : 29.07.05 - klo: 13.16 »
Tuolla kanavansuulla ei tarttis rataa rakentaa.. Kenttä on tyhjillään ja käyttämättä. Se tehtiin aikanaan asuntomessuja varten, nykyisin siellä ei ola muuta kuin skeittareita silloin tällöin..

Eli tarttee vain päästä maalaamaan rata. No, tietty tarttee luvan jonkunlaiseen ajajakorokkeeseen, mutta se ei liene ongelma, onhan ne skeittaritkin tehneet rampinpuolikkaitaan ihan luvan kanssa..

17
Yleinen keskustelu / Lappeenrannan Touring kuskit.
« : 29.07.05 - klo: 10.32 »
Parkkiksellahan mäkin ajelen, mutta rata olisi mielenkiintoisempi..

18
Yleinen keskustelu / Lappeenrannan Touring kuskit.
« : 29.07.05 - klo: 10.25 »
Aivan... Tietääkseni täällä kun ei ole rataa.. Yksin en viitsi edes yrittää saada radanpaikkaa minnekkään, joten siksi kyselen..

Paikkana TC radalle (kesä) voisi olla kanavansuulla asuntomessujen parkkialue. Sopivan kokoinen asfalttikenttä tyhjillään.. Jotain skeittareita siellä on, mutta kyllä sinne radan mahtuisi maalaamaan, jos siihen saa luvan.

19
Yleinen keskustelu / Lappeenrannan Touring kuskit.
« : 29.07.05 - klo: 09.46 »
Onko sellaisia itseni lisäksi?

20
Sähköautot / Asso Talk
« : 29.07.05 - klo: 08.44 »
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
Lainaus käyttäjältä: "Fat Boy"
Mä kaipaisin oikeastaan samaa tietoa, koska meinasin vaihtaa moottorin.. Toi kun ei aivan liian rivakasti riuhdo 27 lankaisella.. Ajo on ollut lähinnä pörräämistä asfaltilla. Max. 30:n metrin suoria, tiukkoja mutkia yms. Lähinnä häiritsee, notta jos auto lähtee vähänkään luisuun, kuolee vauhti samantien ja kiihtyy hitaasti..

Sanoisin jotain 20-21 olisi sopiva


Jäipä mainitsematta, että suunnittelin noin 12 lankaista.. Nykyinen pinioni näkyi olevan 27 hampainen.. Vaihdoin kokeeksi 24:n, josko kiihtyisi paremmin.

21
Lainaus käyttäjältä: "Migo"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.



Ralliauton rakennan halvalla:
- ostan esim. foorumilta käytettyn XX-turistin, ja siihen maahantuojalta 50:llä eurolla rallisarjan Ei välttämätön, ralliauton siitä saa kun maavara nostetaan sääntöjen vaatimalle tasolle.
- siihen vaikka käytetyt sähköosat foorumin myyntipalstalta (HUOM: kunnolliset)
- mieleisen, kestävän korin



  :wink:

No paljonkohan tuollainen toimenpide tulisi maksamaa??


No, 200.- alkaa saamaan esim. Asson TC3:sta käytettynä pakettina. Eli auto (asfalttivehje) kaikkineen hiluineen, ohjaimineen akkuineen ja latureineen. Eli ajovalmis peli. Korin miellyttävyys ei haittaa, koska koreja saa vaikka minkälaisia.

Ainut, mikä mietityttää, on se, jotta kuinka TC3:sta saisi kunnollisen hiekkapirssin. Ainakin ohjauksen linkut pitäisi suojata paremmin, koska sinne menee helposti kiviä. No, jos on intoa leikellä muovia ja liimailla palasia yhteen, niin homma lienee aika helppo. Myös moottorin rattaat olis hyvä suojata.

Joka tapauksessa, 300:lla pitäisi jo saada kasaan toimiva paketti, jossa on potentiaalia rungon ja alustan puolesta vaikka kilpailuihin.

Myös hyvä lisä, että osat eivät ole törkeän hintaisia ja niitä löytyy nopeasti. (esim. Veljeltä meni Assosta diffi, seuraavana päivänä uusi tilalle)

22
Sähköautot / Asso Talk
« : 28.07.05 - klo: 15.43 »
Mä kaipaisin oikeastaan samaa tietoa, koska meinasin vaihtaa moottorin.. Toi kun ei aivan liian rivakasti riuhdo 27 lankaisella.. Ajo on ollut lähinnä pörräämistä asfaltilla. Max. 30:n metrin suoria, tiukkoja mutkia yms. Lähinnä häiritsee, notta jos auto lähtee vähänkään luisuun, kuolee vauhti samantien ja kiihtyy hitaasti..

23
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Tää on taas just tätä.

1. Aloittelija kysyy mikä kolmesta autosta kannattaisi hankkia.
2. Läjä "asiantuntijoita" rupee löpisee jostain IHAN muista autoista.

Mun mielestä tässä nyt mättää jokin ja pahasti. Kertokaa mulle mikä se on?!?

Jos joku (kuten esim minä) haluaa ajella pääosin asvaltilla ja vähän hiekalla ja nimenomaan ralli autolla, niin MIKSI IHMEESSÄ SILLE PITÄÄ EHDOTTAA JOTAIN PIRUN TURISTIA, JOLLA EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN ASIAA HIEKALLE?
Mä vaan kysyn.

Noista kolmesta autosta ostaisin itse kyöstin tai tamiyan. Kumpikaan ei ole mikään huippu, mutta ovat riittäviä harrstuksen aloittamiseen. Jostain on aloitettava eikä sitä kannata tehdä kalliilla ja liian nopealla autolla.

Ehkä tamiya on parempi ostos koska siinä on kuulalaakerit. Kyöstiin maksaa laakerit noin 40e. Siis jos ostaa kyöstin omat laakerit eikä jostain etsi halvempia.


Et varmaan huomannut, että alkuun ei ollut tietoa, missä autolla on tarkoitus ajaa?? Siksi suosittelin Assoa.

Assossa ei ole miljoonaa säätöä´ja sillä voi ajaa vaikkei säätäisikään. Joka tapauksessa se toimii paremmin kuin halvan pään kössi. Asso ei ole 27 lankaisella tykki, eikä todellakaan karkaa käsistä. No, jostain syystä se tosin kulkee paremmin kuin kössi vastaavalla koneella. Ehkä ero on säätimessä, ehkä laakeroinnissa. Ja hinnasta. Käytetty hyvä ei välttämäti ole yhtään sen kalliimpi kuin selkeästi huonompi uusi.

Se on totta, että nyt kun kaveri ilmaisi halunsa ajaa hiekalla, ei TC3 sovellu siihen käytännössä mitenkään.

24
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.07.05 - klo: 14.18 »
Jokseenkin hassua kyllä.. LST puuttuu listalta, kun sitä ei ole varastossa. No, eipä sitten selviä hintakaan.. Ehkä tuonnekkin pitäisi esittää toive, jotta muuttaisivat sivujaan hitusen.

25
Otanpa kantaa.

Ostin alkuviikosta ensimmäisen kunnolliset RC-auton. Käytetty Asson TC3. Ja voin suositella, notta jos ostat, osta mieluummin kunnollinen käytetty kuin huono uusi. Äläkä missään tapauksessa usko mitään, mitä mainoksissa sanotaan. Usko vain kokeneempien puheita (mua ei tartte uskoa, en ole kokenut tässä asiassa)

Kuitenkin, jos ostat käytetyn, pyydä apuja joltain harrastajalta, jotta saat hintaansa vastaavan auton. Samaan autoon voi istuttaa niin monentasoisia osia, että puolet kalliimpi voi todellisuudessa olla halvempi.

Osta kerralla hyvä, niin et pety harrastukseen.

26
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 26.07.05 - klo: 15.41 »
Nyt menee alueelle, mistä en ole varma. Epäilen, että 1:1 auton akkulaturi ei kelpaa virtalähteeksi rc-auton akkulaturille. Se kun ei ole kovinkaan häiriötöntä sähköä se. Joskin, toiminee, jos saat siihen jonkun puolikuntoisen autonakun (siis 1:1 auton) väliin tasaamaan jännitettä.

Esim. aikanaan kaverilla oli LA-puhelin, joka sai virtansa isolta laturilta. Häiriötä niin ettei sillä tehnyt mitään. Akku väliin ja toimi.

Paljokos RC-auton laturi sitten ottaa virtaa 12v piiriinsä? Josko siihen vois tyrkätä tupakansytytinpistokkeen ja ottaa virran autosta nostamatta peltiä?

27
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 26.07.05 - klo: 15.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Upikka"
Eli laturissa olevat 2 pyykipojan tapaista olevaa päätä tökätään henkilöauton akun napoihin, ja sitten rc-auton akku kiini. Vai?

Oon vähän pihalla :D


Just. Et siis ole pihalla.

28
Yleinen keskustelu / Kuusankosken touringrata remontissa
« : 26.07.05 - klo: 08.19 »
Arvelinkin, että normaalia hienompaa massaa käytetään. Tuli vaan tuossa veljen kanssa pohdiskeltua, josko yrittäisi saada Lappeenrantaan vastaavan kentän ja radan.. Jonnekin muukon mikroautoradan lähistöön. Siellä kun olisi helppoa maastoa, selviäisi aika pienillä pohjatöillä. Lähistöllä ei ole asutustakaan, niin eipä olisi häiriötä polttiksistakaan.

Kiitos infosta.

29
Yleinen keskustelu / Kuusankosken touringrata remontissa
« : 25.07.05 - klo: 13.02 »
Riittä, kun kerrotte kuka pinnan levittää... Menninkäinen, Valtatie, tms.. En viitti Lappeenrannasta levittäjää lähteä katsomaan.. Noita pyörii riittämiin täälläkin :)

30
Yleinen keskustelu / Kuusankosken touringrata remontissa
« : 25.07.05 - klo: 12.52 »
Mikä on radalla käytetyn massan raekoko?

Sivuja: [1] 2